Muziek / Muziekgames / MusicMeter: Song van het Jaar 2011 competitie
zoeken in:
0
geplaatst: 14 september 2011, 18:20 uur
1. Game ft. Lil' Wayne and Tyler, the Creator - Martians vs. Goblins
2. MellowHype - 64
3. Kendrick Lamar - HiiiPoWeR
4. TOKiMONSTA ft. Gavin Turek - Darkest (Dim)
5. Nneka - Soul Is Heavy
2. MellowHype - 64
4. TOKiMONSTA ft. Gavin Turek - Darkest (Dim)
5. Nneka - Soul Is Heavy
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 14 september 2011, 18:31 uur
1. Wye Oak - Civilian
2. The Horrors - Still Life
3. dEUS - Constant Now
4. Feist - How Come You Never Go There
5. Little Dragon - Ritual Union
2. The Horrors - Still Life
3. dEUS - Constant Now
4. Feist - How Come You Never Go There
5. Little Dragon - Ritual Union
0
geplaatst: 14 september 2011, 19:24 uur
Co Jackso schreef:
Bedankt voor die lijst. Ik ben benieuwd.
(quote)
Bedankt voor die lijst. Ik ben benieuwd.
Valt een beetje tegen. Niet één nummer dat er bovenuit steekt, of echt aansluit bij mijn smaak. Wel zijn de teksten van de hiphop nummers leuk om te horen.
1, Wye Oak - Civilian
2. Game ft. Lil' Wayne and Tyler, the Creator - Martians vs. Goblins
3. The Horrors - Still Life
4. MellowHype - 64
5. Seasick Steve - You Can't Teach an Old Dog New Tricks
0
geplaatst: 15 september 2011, 13:46 uur
1. dEUS - Constant Now 9,2
2. Four Tet - Locked 9
3. Nneka - Soul Is Heavy 8,8
4. Seasick Steve - You Can't Teach an Old Dog New Tricks 8,5
5. MellowHype - 64 8
6. Game ft. Lil' Wayne and Tyler, the Creator - Martians vs. Goblins 7,7
7. Little Dragon - Ritual Union 7,5
8. Kendrick Lamar - HiiiPoWeR 7,3
9. Feist - How Come You Never Go There 7
10. Wye Oak - Civilian 6
11. TOKiMONSTA ft. Gavin Turek - Darkest (Dim) 5
12. The Horrors - Still Life 3
2. Four Tet - Locked 9
3. Nneka - Soul Is Heavy 8,8
4. Seasick Steve - You Can't Teach an Old Dog New Tricks 8,5
5. MellowHype - 64 8
6. Game ft. Lil' Wayne and Tyler, the Creator - Martians vs. Goblins 7,7
7. Little Dragon - Ritual Union 7,5
8. Kendrick Lamar - HiiiPoWeR 7,3
9. Feist - How Come You Never Go There 7
10. Wye Oak - Civilian 6
11. TOKiMONSTA ft. Gavin Turek - Darkest (Dim) 5
12. The Horrors - Still Life 3
0
geplaatst: 15 september 2011, 14:49 uur
1. The Horrors - Still Life
2. MellowHype - 64
3. TOKiMONSTA - Darkest Dim (ft. Gavin Turek)
4. Little Dragon - Ritual Union
5. Feist - How Come You Never Go There
Feist is enorm in mijn achting gestegen. Sterk nummer!
6. Four Tet - Locked
7. Kendrick Lamar - HiiiPower
8. Game - Martians vs Goblins (ft. Tyler, The Creator & Lil Wayne)
9. Seasick Steve - You Can't Teach An Old Dog New Tricks
10. dEUS - Constant Now
11. Nneka - Soul Is Heavy
12. Wye Oak - Civilian
2. MellowHype - 64
3. TOKiMONSTA - Darkest Dim (ft. Gavin Turek)
4. Little Dragon - Ritual Union
Feist is enorm in mijn achting gestegen. Sterk nummer!
6. Four Tet - Locked
7. Kendrick Lamar - HiiiPower
8. Game - Martians vs Goblins (ft. Tyler, The Creator & Lil Wayne)
9. Seasick Steve - You Can't Teach An Old Dog New Tricks
10. dEUS - Constant Now
11. Nneka - Soul Is Heavy
12. Wye Oak - Civilian
0
geplaatst: 15 september 2011, 15:41 uur
Seasick Steve gisteren nog even in DWDD 
1. Little Dragon - Ritual Union
2. Nneka - Soul Is Heavy
3. Seasick Steve - You Can't Teach an Old Dog New Tricks
4. The Horrors - Still Life
5. TOKiMONSTA ft. Gavin Turek - Darkest (Dim)

1. Little Dragon - Ritual Union
2. Nneka - Soul Is Heavy
0
geplaatst: 15 september 2011, 16:14 uur
Tof dat er nog altijd oude mensen zijn die hun huis durven te verlaten.
0
geplaatst: 16 september 2011, 00:22 uur
1. Nneka - Soul Is Heavy
2. Little Dragon - Ritual Union
4. Four Tet - Locked
2. Little Dragon - Ritual Union
4. Four Tet - Locked
0
geplaatst: 16 september 2011, 12:03 uur
1. Four Tet - Locked
2. Feist - How Come You Never Go There
3. dEUS - Constant Now
4. Seasick Steve - You Can't Teach an Old Dog New Tricks
5. Wye Oak - Civilian
How come dat Feist me nu pas opvalt? Wat een heerlijk nummer!
Met name bovenin werd het toch wel erg moeilijk wat er nou waar moest komen te staan, maar ik ben er zo wel tevreden mee. Er vallen nu nummers die anders met gemak de top 5 hadden gehaald buiten de boot, dat zegt denk ik genoeg over het niveau van deze finale. Al met al een sterke finale dus, waar trouwens verrassend veel electronics gerelateerde nummers in zijn opgedoken, meer dan voorgaande keren. Alleen het nummer van Game blijf ik weinig aan vinden, met name door het refrein van Lil Wayne.
Die Kendrick Lamar, prima rapper met een erg fijn nummer, valt nét buiten de top 5, lijkt wel erg op Kanye West qua rappen zeg
Gebruikt ook gewoon exact dezelfde stembewerking.
2. Feist - How Come You Never Go There
3. dEUS - Constant Now
4. Seasick Steve - You Can't Teach an Old Dog New Tricks
5. Wye Oak - Civilian
How come dat Feist me nu pas opvalt? Wat een heerlijk nummer!
Met name bovenin werd het toch wel erg moeilijk wat er nou waar moest komen te staan, maar ik ben er zo wel tevreden mee. Er vallen nu nummers die anders met gemak de top 5 hadden gehaald buiten de boot, dat zegt denk ik genoeg over het niveau van deze finale. Al met al een sterke finale dus, waar trouwens verrassend veel electronics gerelateerde nummers in zijn opgedoken, meer dan voorgaande keren. Alleen het nummer van Game blijf ik weinig aan vinden, met name door het refrein van Lil Wayne.Die Kendrick Lamar, prima rapper met een erg fijn nummer, valt nét buiten de top 5, lijkt wel erg op Kanye West qua rappen zeg
Gebruikt ook gewoon exact dezelfde stembewerking.
0
geplaatst: 17 september 2011, 09:47 uur
1. Wye Oak - Civilian
2. TOKiMONSTA ft. Gavin Turek - Darkest (Dim)
3. Nneka - Soul Is Heavy
5. dEUS - Constant Now
2. TOKiMONSTA ft. Gavin Turek - Darkest (Dim)
3. Nneka - Soul Is Heavy
5. dEUS - Constant Now
0
geplaatst: 17 september 2011, 14:08 uur
1. Feist - How Come You Never Go There
2. Wye Oak - Civillian
3. dEUS - Constant Now
4. Seasick Steve - You Can't Learn an Old Dog New Tricks
5. The Horrors - Still Life
2. Wye Oak - Civillian
3. dEUS - Constant Now
4. Seasick Steve - You Can't Learn an Old Dog New Tricks
0
geplaatst: 17 september 2011, 14:23 uur
1. Four Tet - Locked
Mijn eigen nominatie en het beste wat deze editie is langsgekomen. Zeker van 1:55 wordt het hemels mooi. Straks maar even de hele plaat luisteren, want met zo'n sterk nummer kan het haast niet fout gaan.
Cijfer: 9,4
2. Nneka - Soul Is Heavy
Hele toffe productie. Daarbij komt Nneka ook nog eens heel erg krachtig over. Neem dan nog mee dat het een enorm aanstekelijk nummer is en je kunt er niet onderuit dat dit gewoon onwijs goed is.
Cijfer: 8,9
3. Game ft. Lil' Wayne and Tyler, the Creator - Martians vs. Goblins
Game en Lil' Wayne samen met Tyler, the Creator. De eerste twee worden hier niet altijd gewaardeerd, de laatste juist des te meer. Maar wat gangsta rap op zijn tijd is helemaal niet verkeerd. Sterker nog, dit is een fenomenaal nummer.
Cijfer: 8,7
4. MellowHype - 64
Weer een fantastisch nummer van de mannen van Odd Future. Hopelijk gaan ze wel wat meer variëren met de producties, want het is toch vaak veel van hetzelfde. Desalniettemin vind ik dit toch echt een heerlijk nummer.
Cijfer: 8,4
Opnieuw een ijzersterk nummer van The Horrors. Het heeft niet de ultieme climax die Movin Further Away, waardoor ze dit keer tevreden zullen moeten zijn met "slechts" een 8,4
6. Kendrick Lamar - HiiiPoWeR
Zoals Niels al zegt, dit lijkt extreem veel op Kanye West. Maar niet dat ik dat erg vind, sterker nog ik vind dit een erg vermakelijk nummer.
Cijfer: 8,2
7. TOKiMONSTA ft. Gavin Turek - Darkest (Dim)
Erg relaxte instrumentale hiphop en de vocalen voegen zeker wel wat toe. Helaas mist het wat pit en spanning voor een echt hoog cijfer.
Cijfer: 7,4
8. dEUS - Constant Now
Gewoon een erg goed nummer, maar het overstijgt nergens dat niveau. Wel wordt ik erg benieuwd naar het album.
9. Seasick Steve - You Can't Teach an Old Dog New Tricks
Heerlijke gruizige blues. Lekker op z'n momenten. Maar om hier een hoog cijfer van me te krijgen moet je toch met meer komen dan een lekker gepassioneerd gespeelde blues-riff.
Cijfer: 7,2
10. Feist - How Come You Never Go There
Sterke pop. Doet me denken aan Fiona Apple. Vrouwelijke pop met een softe jazzy rock-begeleiding. Al met al heeft het toch te weinig inhoud om voor de hoogste plaatsen te gaan.
Cijfer: 7
11. Little Dragon - Ritual Union
Op Cactusfestival 2010 vond ik dit de slechtste act van het weekend. Ik moest er samen met mijn zusje zelfs om lachen, zo slecht vonden we het. Hier verbazen ze me toch wel een beetje. Dit nummer maakt me niet meteen de grootste fan, maar ik neem ze nu toch wel een stuk serieuzer.
Cijfer: 6,8
12. Wye Oak - Civilian
Hier had veel meer ingezeten. De potentie is er, maar helaas gaat dit toch een klein beetje te veel "het ene oor in, het andere oor uit".
Cijfer: 6,6
Mijn eigen nominatie en het beste wat deze editie is langsgekomen. Zeker van 1:55 wordt het hemels mooi. Straks maar even de hele plaat luisteren, want met zo'n sterk nummer kan het haast niet fout gaan.
Cijfer: 9,4
2. Nneka - Soul Is Heavy
Hele toffe productie. Daarbij komt Nneka ook nog eens heel erg krachtig over. Neem dan nog mee dat het een enorm aanstekelijk nummer is en je kunt er niet onderuit dat dit gewoon onwijs goed is.
Cijfer: 8,9
Game en Lil' Wayne samen met Tyler, the Creator. De eerste twee worden hier niet altijd gewaardeerd, de laatste juist des te meer. Maar wat gangsta rap op zijn tijd is helemaal niet verkeerd. Sterker nog, dit is een fenomenaal nummer.
Cijfer: 8,7
4. MellowHype - 64
Weer een fantastisch nummer van de mannen van Odd Future. Hopelijk gaan ze wel wat meer variëren met de producties, want het is toch vaak veel van hetzelfde. Desalniettemin vind ik dit toch echt een heerlijk nummer.
Opnieuw een ijzersterk nummer van The Horrors. Het heeft niet de ultieme climax die Movin Further Away, waardoor ze dit keer tevreden zullen moeten zijn met "slechts" een 8,4
6. Kendrick Lamar - HiiiPoWeR
Zoals Niels al zegt, dit lijkt extreem veel op Kanye West. Maar niet dat ik dat erg vind, sterker nog ik vind dit een erg vermakelijk nummer.
Cijfer: 8,2
7. TOKiMONSTA ft. Gavin Turek - Darkest (Dim)
Erg relaxte instrumentale hiphop en de vocalen voegen zeker wel wat toe. Helaas mist het wat pit en spanning voor een echt hoog cijfer.
8. dEUS - Constant Now
Gewoon een erg goed nummer, maar het overstijgt nergens dat niveau. Wel wordt ik erg benieuwd naar het album.
9. Seasick Steve - You Can't Teach an Old Dog New Tricks
Heerlijke gruizige blues. Lekker op z'n momenten. Maar om hier een hoog cijfer van me te krijgen moet je toch met meer komen dan een lekker gepassioneerd gespeelde blues-riff.
Cijfer: 7,2
10. Feist - How Come You Never Go There
Sterke pop. Doet me denken aan Fiona Apple. Vrouwelijke pop met een softe jazzy rock-begeleiding. Al met al heeft het toch te weinig inhoud om voor de hoogste plaatsen te gaan.
Cijfer: 7
11. Little Dragon - Ritual Union
Op Cactusfestival 2010 vond ik dit de slechtste act van het weekend. Ik moest er samen met mijn zusje zelfs om lachen, zo slecht vonden we het. Hier verbazen ze me toch wel een beetje. Dit nummer maakt me niet meteen de grootste fan, maar ik neem ze nu toch wel een stuk serieuzer.
Cijfer: 6,8
12. Wye Oak - Civilian
Hier had veel meer ingezeten. De potentie is er, maar helaas gaat dit toch een klein beetje te veel "het ene oor in, het andere oor uit".
Cijfer: 6,6
0
geplaatst: 17 september 2011, 15:06 uur
Inmiddels trouwens het album van Four Tet ook wat vaker beluisterd en het nummer Locked al helemaal, toch wel dik de beste deze ronde inderdaad, hemels mooi inderdaad 

0
geplaatst: 17 september 2011, 15:20 uur
Teunnis schreef:
[i]Game en Lil' Wayne samen met Tyler, the Creator. De eerste twee worden hier niet altijd gewaardeerd, de laatste juist des te meer.
[i]Game en Lil' Wayne samen met Tyler, the Creator. De eerste twee worden hier niet altijd gewaardeerd, de laatste juist des te meer.
Dat zie je verkeerd...Game is prima, Wayne zeker niet en Tyler wordt zwaar overgewaardeerd.
0
geplaatst: 17 september 2011, 15:52 uur
Louter nr.1 in mijn top5, (ze kregen allen een eerste plek toebedeeld in eerdere ladders). Electro, Rock, Pop, Folk, en Nneka is alleen al verantwoordelijk voor een mix-up aan stijlen.
1. Four Tet - Locked (8,9)
2. Nneka - Soul Is Heavy (8,8)
3. Feist - How Come You Never Go There (8,6)
4. Wye Oak - Civilian (8,5)
5. The Horrors - Still Life (8,5)
6. Seasick Steve - You Can't Teach an Old Dog New Tricks (8,0)
7. TOKiMONSTA ft. Gavin Turek - Darkest (Dim) (8,0)
8. Kendrick Lamar - HiiiPoWeR (7,5)
9. Little Dragon - Ritual Union (7,0)
10. Game ft. Lil' Wayne and Tyler, the Creator - Martians vs. Goblins (7,0)
11. MellowHype - 64 (6,0)
12. dEUS - Constant Now (5,0)
Allereerst Four Tet met een heerlijke hypnotiserende nummer. Ik had 'm natuurlijk al voorbij laten komen in de 'maak kennis met 2011...' waar die nogal lauw werd ontvangen. Met 8:31 is het natuurlijk ook een wat lang nummer. Maar ik draai hem inmiddels ruim een maand dagelijks, soms meerdere malen achter elkaar, en hij verveelt nog niet. Prachtige symfonie! Beste nummer van het jaar? Wellicht...
Vervolgens drie vrouwen aan 't woord, te beginnen met een vurig pleidooi van de veelzijdige Nneka. Feist is wat minder geëngageerd, en brengt gewoon een mooie popsong. Van de top3 moet het album overigens nog (officieel) uitkomen, dus wellicht staat ons meer te wachten. Wye Oak wist me niet meteen te raken, maar dat is een groeier, album ga ik zeker uitproberen. Teunnis heeft het mis, 'Still Life' van The Horrors ís gewoon één grote climax. Seasick Steve en TOKiMONSTA zijn slachtoffers van een geweldige maand.
1. Four Tet - Locked (8,9)
2. Nneka - Soul Is Heavy (8,8)
3. Feist - How Come You Never Go There (8,6)
4. Wye Oak - Civilian (8,5)
5. The Horrors - Still Life (8,5)
6. Seasick Steve - You Can't Teach an Old Dog New Tricks (8,0)
7. TOKiMONSTA ft. Gavin Turek - Darkest (Dim) (8,0)
8. Kendrick Lamar - HiiiPoWeR (7,5)
9. Little Dragon - Ritual Union (7,0)
10. Game ft. Lil' Wayne and Tyler, the Creator - Martians vs. Goblins (7,0)
11. MellowHype - 64 (6,0)
12. dEUS - Constant Now (5,0)
Allereerst Four Tet met een heerlijke hypnotiserende nummer. Ik had 'm natuurlijk al voorbij laten komen in de 'maak kennis met 2011...' waar die nogal lauw werd ontvangen. Met 8:31 is het natuurlijk ook een wat lang nummer. Maar ik draai hem inmiddels ruim een maand dagelijks, soms meerdere malen achter elkaar, en hij verveelt nog niet. Prachtige symfonie! Beste nummer van het jaar? Wellicht...
Vervolgens drie vrouwen aan 't woord, te beginnen met een vurig pleidooi van de veelzijdige Nneka. Feist is wat minder geëngageerd, en brengt gewoon een mooie popsong. Van de top3 moet het album overigens nog (officieel) uitkomen, dus wellicht staat ons meer te wachten. Wye Oak wist me niet meteen te raken, maar dat is een groeier, album ga ik zeker uitproberen. Teunnis heeft het mis, 'Still Life' van The Horrors ís gewoon één grote climax. Seasick Steve en TOKiMONSTA zijn slachtoffers van een geweldige maand.
0
geplaatst: 17 september 2011, 16:04 uur
1. Four Tet - Locked
2. dEUS - Constant Now
De nummer 1 is gemakkelijk en zal ook wel de nummer 1 van deze maand worden. Echt niet normaal goed! Ook de nieuwe dEUS en Seasick Steve zijn heerlijk. Van The Horrors moet ik zeker eens wat meer gaan luisteren en ik vind TOKiMONSTA steeds beter worden.
2. dEUS - Constant Now
De nummer 1 is gemakkelijk en zal ook wel de nummer 1 van deze maand worden. Echt niet normaal goed! Ook de nieuwe dEUS en Seasick Steve zijn heerlijk. Van The Horrors moet ik zeker eens wat meer gaan luisteren en ik vind TOKiMONSTA steeds beter worden.
0
geplaatst: 17 september 2011, 19:28 uur
1. The Horrors - Still Life
Schitterend nummer met een heerlijk slepende tred en een fijne subtiele climax met die blazers erbij. Heeft veel weg van veel jaren '80 muziek als Psychedelic Furs en Simple Minds, maar kan zich meten met het beste daarvan. Ik vind het album op Still Life en Moving Further Away trouwens niet enorm goed, maar dat zijn dan ook wel twee monumentale nummers.
Cijfer: 9,3
2. Nneka - Soul is Heavy
Heerlijk nummer, met een geweldige zangeres. Wat een passie en emotie legt zij in haar stem zeg, schitterend. De eerste keer was ik compleet ondersteboven van dit nummer en het heeft nog weinig aan impact ingeboet.
Cijfer: 8,8
3. Four Tet - Locked
Van Four Tet ben ik al jaren fan, maar zijn muzikale ontwikkeling blijft me verrassen. Van zijn nieuwe nummers bevalt Pyramid me wel een stuk beter dan Locked, maar dat is nog steeds met gemak een van de beste nummers van deze ronde.
Cijfer: 8,5
4. dEUS - Constant Now
Een groeiplaatje wellicht. Luistert erg fijn weg, maar het speciale dat dEUS vroeger had is er helaas nu wel vanaf. dEUS is een hele goede degelijke rockband geworden en dit is een goed nummer, maar het heeft niet meer intense van vroeger.
Cijfer: 8,0
Waar het vorige album van Feist me meteen helemaal in wist te pakken, moet ik hier nog een beetje inkomen. Heb het nummer nu wel vaak gehoord, maar echt grijpen doet het me nog niet. Het wordt wel beter, beetje bij beetje...
De rest:
7,3 Wye Oak - Civilian
6,8 Little Dragon - Ritual Union
6,5 Seasick Steve - You Can't Teach an Old Dog New Tricks
5,0 TOKiMONSTA ft. Gavin Turek - Darkest (Dim)
3,0 MellowHype - 64
3,0 Kendrick Lamar - HiiiPoWeR
2,0 Game ft. Lil' Wayne and Tyler, the Creator - Martians vs. Goblins
Jammer dat El-P het niet gehaald heeft, dat was 2e of 3e geworden in mijn lijstje. De hiphop die wel de finale heeft gehaald vind ik niet veel aan.
Schitterend nummer met een heerlijk slepende tred en een fijne subtiele climax met die blazers erbij. Heeft veel weg van veel jaren '80 muziek als Psychedelic Furs en Simple Minds, maar kan zich meten met het beste daarvan. Ik vind het album op Still Life en Moving Further Away trouwens niet enorm goed, maar dat zijn dan ook wel twee monumentale nummers.
Cijfer: 9,3
2. Nneka - Soul is Heavy
Heerlijk nummer, met een geweldige zangeres. Wat een passie en emotie legt zij in haar stem zeg, schitterend. De eerste keer was ik compleet ondersteboven van dit nummer en het heeft nog weinig aan impact ingeboet.
Cijfer: 8,8
3. Four Tet - Locked
Van Four Tet ben ik al jaren fan, maar zijn muzikale ontwikkeling blijft me verrassen. Van zijn nieuwe nummers bevalt Pyramid me wel een stuk beter dan Locked, maar dat is nog steeds met gemak een van de beste nummers van deze ronde.
Cijfer: 8,5
4. dEUS - Constant Now
Een groeiplaatje wellicht. Luistert erg fijn weg, maar het speciale dat dEUS vroeger had is er helaas nu wel vanaf. dEUS is een hele goede degelijke rockband geworden en dit is een goed nummer, maar het heeft niet meer intense van vroeger.
Cijfer: 8,0
Waar het vorige album van Feist me meteen helemaal in wist te pakken, moet ik hier nog een beetje inkomen. Heb het nummer nu wel vaak gehoord, maar echt grijpen doet het me nog niet. Het wordt wel beter, beetje bij beetje...
De rest:
7,3 Wye Oak - Civilian
6,8 Little Dragon - Ritual Union
6,5 Seasick Steve - You Can't Teach an Old Dog New Tricks
5,0 TOKiMONSTA ft. Gavin Turek - Darkest (Dim)
3,0 MellowHype - 64
3,0 Kendrick Lamar - HiiiPoWeR
2,0 Game ft. Lil' Wayne and Tyler, the Creator - Martians vs. Goblins
Jammer dat El-P het niet gehaald heeft, dat was 2e of 3e geworden in mijn lijstje. De hiphop die wel de finale heeft gehaald vind ik niet veel aan.
0
geplaatst: 17 september 2011, 19:37 uur
1. Wye Oak - Civilian
2. dEUS - Constant Now
3. TOKiMONSTA ft. Gavin Turek - Darkest (Dim)
Helaas geen verhaaltjes. Hand geblesseerd met voetbal en moet nu met één hand typen...
2. dEUS - Constant Now
3. TOKiMONSTA ft. Gavin Turek - Darkest (Dim)
Helaas geen verhaaltjes. Hand geblesseerd met voetbal en moet nu met één hand typen...

0
geplaatst: 17 september 2011, 19:46 uur
Oei, Wye Oak krijgt wel erg veel punten. Maar Four Tet ook 
Ik ben benieuwd wat de uitslag gaat worden...

Ik ben benieuwd wat de uitslag gaat worden...
0
geplaatst: 17 september 2011, 19:49 uur
1. Feist - How Come You Never Go There
2. dEUS - Constant Now
4. Wye Oak - Civilian
5. MellowHype - 64
2. dEUS - Constant Now
4. Wye Oak - Civilian
5. MellowHype - 64
0
geplaatst: 17 september 2011, 20:00 uur
1. Seasick Steve - You Can't Teach an Old Dog New Tricks
2. dEUS - Constant Now
3. Nneka - Soul is Heavy
5. Game ft. Lil' Wayne and Tyler, the Creator - Martians vs. Goblins
Nog net op tijd geloof ik. Nneka is mijn ontdekking van deze finale. Eerste 3 nummers steken daarmee ver boven de rest uit. Mijn nummer 1 is voor mij hét zomernummer.
2. dEUS - Constant Now
3. Nneka - Soul is Heavy
5. Game ft. Lil' Wayne and Tyler, the Creator - Martians vs. Goblins
Nog net op tijd geloof ik. Nneka is mijn ontdekking van deze finale. Eerste 3 nummers steken daarmee ver boven de rest uit. Mijn nummer 1 is voor mij hét zomernummer.
0
geplaatst: 17 september 2011, 20:14 uur
Ongelooflijk, het was extreem spannend bovenin, maar door Snoeperd's lijstje gaan we echt een ongekende climax tegemoet. 
Rond negenen presenteer ik de uitslag, nu ff eten.

Rond negenen presenteer ik de uitslag, nu ff eten.

0
geplaatst: 17 september 2011, 20:35 uur
He snoeperd, kan je voortaan niet een minuut te laat posten, hoop toch niet dat dat *gaap* nummer van een dEUS er met de zege vandoor gaat
Dat zou me toch een anti-climax worden.
Anyway, erg benieuwd, meestal tel ik mee, maar dit keer wacht ik in spanning af.
Dat zou me toch een anti-climax worden.Anyway, erg benieuwd, meestal tel ik mee, maar dit keer wacht ik in spanning af.
0
geplaatst: 17 september 2011, 21:41 uur
Okiedokie, daar gaan we dan. Er deden 15 mensen mee aan de finale, 8 verschillende nummers werden op 1 gezet. Op sommige punten in de lijst zit het heel, heel, heel dicht op elkaar, maar dat geldt niet voor de nummer 12. Die bungelt toch wel zielig onderaan. 
12. Kendrick Lamar - HiiiPoWeR (6 punten, 2 keer genoemd)
automatisch genomineerd
Kenrick Lamar werd 2 keer op een 3e plek gezet en dat was het dan. In de ladders ging het nog redelijk soepel, maar in de finale bleken alleen Kemm en Rhythm & Poetry echt grote fans van dit emotionele hiphopnummer.

12. Kendrick Lamar - HiiiPoWeR (6 punten, 2 keer genoemd)
automatisch genomineerd
Kenrick Lamar werd 2 keer op een 3e plek gezet en dat was het dan. In de ladders ging het nog redelijk soepel, maar in de finale bleken alleen Kemm en Rhythm & Poetry echt grote fans van dit emotionele hiphopnummer.
0
geplaatst: 17 september 2011, 21:45 uur
11. Little Dragon - Ritual Union (12, 4)
automatisch genomineerd, de nummer 1 van Poeha
Naast Poeha gaf alleen Kemm veel punten aan deze Zweedse electro-/popzangeres. In de ladders ging het een stuk voorspoediger, maar in de finale stokte blijkbaar het momentum.
automatisch genomineerd, de nummer 1 van Poeha
Naast Poeha gaf alleen Kemm veel punten aan deze Zweedse electro-/popzangeres. In de ladders ging het een stuk voorspoediger, maar in de finale stokte blijkbaar het momentum.
0
geplaatst: 17 september 2011, 21:49 uur
10. Game ft. Lil' Wayne and Tyler, the Creator - Martians vs. Goblins (13, 4)
nominatie van Ataloona, de nummer 1 van Rhythm & Poetry
Deze collaboratie van 3 populaire rappers haalde op het nippertje de top 10. Toch knap dat de Odd Future-gerelateerde hiphop de finale blijft halen. Van hetzelfde album vind ik Red Nation trouwens een nog fijnere track (komt nu toevallig langs op Spotify).
nominatie van Ataloona, de nummer 1 van Rhythm & Poetry
Deze collaboratie van 3 populaire rappers haalde op het nippertje de top 10. Toch knap dat de Odd Future-gerelateerde hiphop de finale blijft halen. Van hetzelfde album vind ik Red Nation trouwens een nog fijnere track (komt nu toevallig langs op Spotify).
0
geplaatst: 17 september 2011, 21:53 uur
Hier nog te beluisteren: Little Dragon - Union
Wordt niet de maand van de hiphop, zo te zien. Ik hoop stiekem nog op een electro-maand, als het maar geen dEUS maand wordt
Wordt niet de maand van de hiphop, zo te zien. Ik hoop stiekem nog op een electro-maand, als het maar geen dEUS maand wordt

* denotes required fields.