Muziek / Muziekgames / MusicMeter: Song van het Jaar 2011 competitie
zoeken in:
0
geplaatst: 3 oktober 2011, 16:37 uur
Maar er zijn nog zat juweeltjes over
In elk geval genoeg om een sterke top 5 te maken, waarbij Laura Marling nét buiten de boot valt, evenals Active Child. Al met al een aardige finale, maar wel één van de zwakkere over de gehele linie.
1. Evidence - You
2. Four Tet - Pyramid
3. Opeth - Folklore
4. Big K.R.I.T. - Another Naive Individual Glorifying Greed & Encouraging Racism
5. Colin Stetson - A Dream of Water
In elk geval genoeg om een sterke top 5 te maken, waarbij Laura Marling nét buiten de boot valt, evenals Active Child. Al met al een aardige finale, maar wel één van de zwakkere over de gehele linie.1. Evidence - You
2. Four Tet - Pyramid
3. Opeth - Folklore
4. Big K.R.I.T. - Another Naive Individual Glorifying Greed & Encouraging Racism
5. Colin Stetson - A Dream of Water
0
geplaatst: 3 oktober 2011, 16:38 uur
1. Opeth - Folklore
2. Wooden Shjips - Flight
3. Four Tet - Pyramid
4. Colin Stetson - A Dream of Water
5. SBTRKT - Something Goes Right
3. Four Tet - Pyramid
4. Colin Stetson - A Dream of Water
0
geplaatst: 3 oktober 2011, 17:29 uur
In de breedte een erg sterke finale, maar in tegenstelling tot voorheen is er maar één echte piek.
1. Four Tet - Pyramid
2. 2562 - Winamp Melodrama
3. Big K.R.I.T. - Another Naive Individual Glorifying Greed & Encouraging Racism
4. Active Child - Hanging On
5. Evidence - You
De nummers 2 t/m 5 en SBTRKT, Wooden Shjips en Submotion Orchestra zaten héél dichtbij elkaar.
1. Four Tet - Pyramid
3. Big K.R.I.T. - Another Naive Individual Glorifying Greed & Encouraging Racism
5. Evidence - You
De nummers 2 t/m 5 en SBTRKT, Wooden Shjips en Submotion Orchestra zaten héél dichtbij elkaar.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 3 oktober 2011, 19:54 uur
1 Wooden Shjips - Flight
2 Active Child - Hanging On
3 Opeth - Folklore
4 Submotion Orchestra - Finest Hour
5 Four Tet - Pyramid
2 Active Child - Hanging On
3 Opeth - Folklore
4 Submotion Orchestra - Finest Hour
5 Four Tet - Pyramid
0
geplaatst: 3 oktober 2011, 20:20 uur
1. Opeth - Folklore
2. Submotion Orchestra - Finest Hour
3. Wooden Shjips - Flight
2. Submotion Orchestra - Finest Hour
3. Wooden Shjips - Flight
0
geplaatst: 3 oktober 2011, 21:21 uur
Wederom al mijn nominaties in de finale. 
1. Colin Stetson - A Dream of Water
2. SBTRKT - Something Goes Right
4. Laura Marling - The Muse
5. Azari & III - Reckless (With Your Love)
Ik vind het een erg sterk bezette finale, beter dan vorige keer in ieder geval. Enkel Wooden Shjips, Active Child en vooral Opeth vind ik van mindere kwaliteit..

1. Colin Stetson - A Dream of Water
2. SBTRKT - Something Goes Right
4. Laura Marling - The Muse
Ik vind het een erg sterk bezette finale, beter dan vorige keer in ieder geval. Enkel Wooden Shjips, Active Child en vooral Opeth vind ik van mindere kwaliteit..
0
geplaatst: 3 oktober 2011, 21:43 uur
1. Evidence - You
2. Big K.R.I.T. - Another Naive Individual Glorifying Greed & Encouraging Racism
3. Submotion Orchestra - Finest Hour
4. Azari & III - Reckless (With Your Love)
5. Four Tet - Pyramid
2. Big K.R.I.T. - Another Naive Individual Glorifying Greed & Encouraging Racism
3. Submotion Orchestra - Finest Hour
4. Azari & III - Reckless (With Your Love)
5. Four Tet - Pyramid
0
geplaatst: 4 oktober 2011, 01:27 uur
1. Active Child - Hanging On
3. Evidence - You
4. Four Tet - Pyramid
5. Submotion Orchestra - Finest Hour
Laura Marling en Colin Stetson vielen meteen af, daarna werd het lastiger.
Active Child en 2562 zijn veruit de besten. Die van Submotion Orchestra begint me steeds beter te bevallen.
3. Evidence - You
4. Four Tet - Pyramid
5. Submotion Orchestra - Finest Hour
Laura Marling en Colin Stetson vielen meteen af, daarna werd het lastiger.
Active Child en 2562 zijn veruit de besten. Die van Submotion Orchestra begint me steeds beter te bevallen.
0
geplaatst: 5 oktober 2011, 00:52 uur
Ik weet het, probeer het ook te voorkomen, maar ja als zelfs jij dan ook op 2562 (een nominatie van mezelf) gaat stemmen... 

0
geplaatst: 5 oktober 2011, 20:12 uur
1. Laura Marling - The Muse
3. Colin Stetson - A Dream of Water
4. SBTRKT - Something Goes Right
3. Colin Stetson - A Dream of Water
4. SBTRKT - Something Goes Right
0
geplaatst: 6 oktober 2011, 12:43 uur
1. Active Child - Hanging On (8)
2. Four Tet - Pyramid (7,5)
3. Submotion Orchestra - Finest Hour (7,5)
4. SBTRKT - Something Goes Right (7)
5. Big K.R.I.T. - Another Naive Individual Glorifying Greed & Encouraging Racism (7)
2. Four Tet - Pyramid (7,5)
3. Submotion Orchestra - Finest Hour (7,5)
4. SBTRKT - Something Goes Right (7)
5. Big K.R.I.T. - Another Naive Individual Glorifying Greed & Encouraging Racism (7)
0
geplaatst: 6 oktober 2011, 18:12 uur
Wat een ontzettend waardeloze finale. Ze worden met de maand slechter. 
01. Opeth - Folklore (wellicht toch nog niet de hoop opgeven
)
02. Submotion Orchestra - Finest Hour
03. Evidence - You
04. Laura Marling - The Muse
05. Active Child - Hanging On
Precies 5 aardige (4 en 5) tot goede (1 en 2) nummers. You valt een beetje tussen deze twee kampen in. Voor de rest 7 nummers om gauw, heel gauw, te vergeten.
Nummers als A Dream of Water, Something Goes Right, Pyramid en Winamp Melodrama

01. Opeth - Folklore (wellicht toch nog niet de hoop opgeven
)02. Submotion Orchestra - Finest Hour
03. Evidence - You
04. Laura Marling - The Muse
05. Active Child - Hanging On
Precies 5 aardige (4 en 5) tot goede (1 en 2) nummers. You valt een beetje tussen deze twee kampen in. Voor de rest 7 nummers om gauw, heel gauw, te vergeten.
Nummers als A Dream of Water, Something Goes Right, Pyramid en Winamp Melodrama

0
geplaatst: 6 oktober 2011, 18:54 uur
Je kan wel eens gelijk hebben.
Ik zit alvast te kijken naar de releases van september voor de nominaties, maar van september moeten we het ook niet hebben. (Nou ja, er staan van augustus ook slechts 2 nummers in de finale, dus je moet het toch hebben van de persoonlijke nominaties. Wellicht dat daar nog wat moois tussen zit)
Overigens nog een uur om te stemmen!
Ik zit alvast te kijken naar de releases van september voor de nominaties, maar van september moeten we het ook niet hebben. (Nou ja, er staan van augustus ook slechts 2 nummers in de finale, dus je moet het toch hebben van de persoonlijke nominaties. Wellicht dat daar nog wat moois tussen zit)Overigens nog een uur om te stemmen!
0
geplaatst: 6 oktober 2011, 19:46 uur
Dan hadden jullie het beste nummer van deze maand, M83 - Midnight City, ook maar niet meteen moeten wegstemmen.
0
geplaatst: 6 oktober 2011, 20:01 uur
Smaken verschillen, Opeth vind ik de minste en mijn favorieten noem je niet eens...
Ik post tijdens het koken en eten mijn eigen lijstje en daarna de uitslag.

0
geplaatst: 6 oktober 2011, 20:59 uur
Vond het zelf een erg mooie finale, met een superplaat van Four Tet en ook een hele toffe Wooden Shjips. Azari & III heb ik al een keer of 30 gedraaid dit jaar dus die hoort ook hoog te staan. En Stetson komt van misschien wel mijn favoriete album van het jaar (of wordt dat toch Peaking Lights), dus die hoort er ook bij. De rest volgt op gepaste afstand, maar er was geen enkel nummer dat ik echt slecht vond.
1. Four Tet - Pyramid 4,5*
3. Azari & III - Reckless (With Your Love)
4. Colin Stetson - A Dream of Water 4*
5. Laura Marling - The Muse 3,5*
6. Active Child - Hanging On
7. Big K.R.I.T. - Another Naive Individual Glorifying Greed & Encouraging Racism
8. SBTRKT - Something Goes Right
9. 2562 - Winamp Melodrama
10. Opeth - Folklore 3*
11. Evidence - You 2,5*
12. Submotion Orchestra - Finest Hour
1. Four Tet - Pyramid 4,5*
3. Azari & III - Reckless (With Your Love)
4. Colin Stetson - A Dream of Water 4*
5. Laura Marling - The Muse 3,5*
6. Active Child - Hanging On
7. Big K.R.I.T. - Another Naive Individual Glorifying Greed & Encouraging Racism
8. SBTRKT - Something Goes Right
9. 2562 - Winamp Melodrama
10. Opeth - Folklore 3*
11. Evidence - You 2,5*
12. Submotion Orchestra - Finest Hour
0
geplaatst: 6 oktober 2011, 21:32 uur
Zo, gaan we eindelijk van start.
12. Azari & III - Reckless (With Your Love) (7 punten, 4 keer genoemd)
(automatisch genomineerd)
Leuk dat deze Canadese retro-housegroep de finale haalde. Helemaal in de lijn der verwachting lag dat niet: in een heel sterke ladder werden ze pas 3e, achter 2 platen die zo ver niet kwamen. Maar het kan altijd nog gekker: Opeth werd in diezelfde ladder pas 4e en haalde uiteindelijk ook de finale en eindigt nog een stuk hoger...
12. Azari & III - Reckless (With Your Love) (7 punten, 4 keer genoemd)
(automatisch genomineerd)
Leuk dat deze Canadese retro-housegroep de finale haalde. Helemaal in de lijn der verwachting lag dat niet: in een heel sterke ladder werden ze pas 3e, achter 2 platen die zo ver niet kwamen. Maar het kan altijd nog gekker: Opeth werd in diezelfde ladder pas 4e en haalde uiteindelijk ook de finale en eindigt nog een stuk hoger...
0
geplaatst: 6 oktober 2011, 21:39 uur
11. 2562 - Winamp Melodrama (8, 2)
genomineerd door Poeha
De opener van het album van uit Den Haag afkomstige producer 2562 blijkt nogal een love it or hate it plaat. Werkt als opener ook beter dan als losstaande track, denk ik, al begon ik hem zelf wel steeds beter te vinden.
genomineerd door Poeha
De opener van het album van uit Den Haag afkomstige producer 2562 blijkt nogal een love it or hate it plaat. Werkt als opener ook beter dan als losstaande track, denk ik, al begon ik hem zelf wel steeds beter te vinden.
0
geplaatst: 6 oktober 2011, 21:43 uur
10. SBTRKT - Something Goes Right (10, 5)
genomineerd door Ploppesteksel
De post-dubstep met soulvocalen doet het sinds James Blake goed dit jaar. Zelf was ik wel benieuwd naar deze naam, maar dit nummer springt er voor mij niet genoeg bovenuit om snel achter het album aan te gaan. Ben trouwens wel benieuwd naar waar die afkorting voor staat.
De post-dubstep met soulvocalen doet het sinds James Blake goed dit jaar. Zelf was ik wel benieuwd naar deze naam, maar dit nummer springt er voor mij niet genoeg bovenuit om snel achter het album aan te gaan. Ben trouwens wel benieuwd naar waar die afkorting voor staat.
0
geplaatst: 6 oktober 2011, 21:47 uur
9. Laura Marling - The Muse (10, 4)
genomineerd door Dustbowl, de nummer 1 van Kemm
De laatste weken groeit het album van deze Britse singersongwritster nogal in populariteit, het begint een heuse hype te worden. Het is dan ook wel een fijne plaat en opvallend traditioneel vergeleken met de rest van het finaleveld.
genomineerd door Dustbowl, de nummer 1 van Kemm
De laatste weken groeit het album van deze Britse singersongwritster nogal in populariteit, het begint een heuse hype te worden. Het is dan ook wel een fijne plaat en opvallend traditioneel vergeleken met de rest van het finaleveld.
0
geplaatst: 6 oktober 2011, 21:49 uur
0
geplaatst: 6 oktober 2011, 21:51 uur
8. Colin Stetson - A Dream of Water (13 5)
Genomineerd door Ploppesteksel, die het ook op 1 zette.
Voor mij de verrassing van deze finale. Eerder kwam de tenorsaxofonist Stetson, bekend van o.a. Arcade Fire, niet door de eerste ronde heen met wat ik wel eens kansrijk nummer achtte, deze maal lukt het wel en dat met een vrij afwijkend nummer. De avant-jazz van Stetson is niet voor iedereen is me wel weer duidelijk geworden, maar toch leuk dat er nog meer liefhebbers van rondlopen hier. Voor mij niet eens het beste nummer van een van de beste albums van het jaar, overigens.
Genomineerd door Ploppesteksel, die het ook op 1 zette.
Voor mij de verrassing van deze finale. Eerder kwam de tenorsaxofonist Stetson, bekend van o.a. Arcade Fire, niet door de eerste ronde heen met wat ik wel eens kansrijk nummer achtte, deze maal lukt het wel en dat met een vrij afwijkend nummer. De avant-jazz van Stetson is niet voor iedereen is me wel weer duidelijk geworden, maar toch leuk dat er nog meer liefhebbers van rondlopen hier. Voor mij niet eens het beste nummer van een van de beste albums van het jaar, overigens.
0
geplaatst: 6 oktober 2011, 22:04 uur
7. Wooden Shjips - Flight (16, 4)
automatisch genomineerd, de nummer 1 van DjFrankie
Spaceman 3 meets The Doors, eigenlijk klinken alle albums waar Ripley Johnson op mee doet zo. Ik houd er wel van. Zonder dit spel was dit album me trouwens compleet ontgaan.
automatisch genomineerd, de nummer 1 van DjFrankie
Spaceman 3 meets The Doors, eigenlijk klinken alle albums waar Ripley Johnson op mee doet zo. Ik houd er wel van. Zonder dit spel was dit album me trouwens compleet ontgaan.
0
geplaatst: 6 oktober 2011, 22:08 uur
Don Cappuccino schreef:
Substract
(quote)
Substract
Subtract*.

En Herman, ik zou je niet laten beïnvloeden door dit nummer van SBTRKT. Blijkbaar zijn de tracks die ik het leukst vind nooit diegene die het meeste stemmen behalen in de MuMe-statistieken.
Zo blijkt ook bij A Dream of Water. Prachtig nummer is dat, maar velen vinden The Stars In His Head en Judges beter. Het verbaast mij overigens ook wel dat deze nummers de finale gehaald hebben.
0
geplaatst: 6 oktober 2011, 22:10 uur
6. Submotion Orchestra - Finest Hour (17, 6)
automatisch genomineerd.
Als je dit nummer hoort zou je bijna denken dat de tijd 15 jaar hebt stil gestaan, zoveel heeft dit van de triphop uit die tijd. Denk Morcheeba, Portishead, etc. VInd het zelf moeilijk hier enthousiast van te worden, al zit het verder wel mooi in elkaar. Een vergelijkbaar nummer als This Love van Craig Armstrong (arrangeur op Massive Attack's Protection) vind ik dan heel wat mooier.
automatisch genomineerd.
Als je dit nummer hoort zou je bijna denken dat de tijd 15 jaar hebt stil gestaan, zoveel heeft dit van de triphop uit die tijd. Denk Morcheeba, Portishead, etc. VInd het zelf moeilijk hier enthousiast van te worden, al zit het verder wel mooi in elkaar. Een vergelijkbaar nummer als This Love van Craig Armstrong (arrangeur op Massive Attack's Protection) vind ik dan heel wat mooier.
0
geplaatst: 6 oktober 2011, 22:14 uur
5. Big K.R.I.T. - Another Naive Individual Glorifying Greed & Encouraging Racism (17, 6)
In deze regionen zit het dicht op elkaar. KRIT haalde meer 3e plaatsen dan Submotion Orchestra en wordt daarom 5e ipv 6e. Lekker jazzy hiphopnummer overigens, het doet me een beetje aan Guru denken. Jammer dat 'ie niet op Spotify staat. En de derde finalist die door Ploppesteksel werd ingebracht!
In deze regionen zit het dicht op elkaar. KRIT haalde meer 3e plaatsen dan Submotion Orchestra en wordt daarom 5e ipv 6e. Lekker jazzy hiphopnummer overigens, het doet me een beetje aan Guru denken. Jammer dat 'ie niet op Spotify staat. En de derde finalist die door Ploppesteksel werd ingebracht!
0
geplaatst: 6 oktober 2011, 22:17 uur
4. Evidence - You (17, 5)
genomineerd door Snoeperd, de nummer 1 van Niels94 en Rhythm & Poetry
In punten gelijk met de nummer 6 en 5, maar die werden door niemand op 1 gezet. Evidence wel, maar het is helaas voor hem niet genoeg het podium te halen.
genomineerd door Snoeperd, de nummer 1 van Niels94 en Rhythm & Poetry
In punten gelijk met de nummer 6 en 5, maar die werden door niemand op 1 gezet. Evidence wel, maar het is helaas voor hem niet genoeg het podium te halen.
0
geplaatst: 6 oktober 2011, 22:20 uur
3. Active Child - Hanging On (19, 6)
genomineerd door inquestos en de nummer 1 van Poeha en inquestos
Alhoewel een mooi nummer vind ik dit toch wel een verrassing in de top 3. Meestal eindigt ingetogen muziek hier niet zo hoog, maar Active Child lukt het wel. Een mooie combinatie van electronica, harpspel en gevoelige zang.
genomineerd door inquestos en de nummer 1 van Poeha en inquestos
Alhoewel een mooi nummer vind ik dit toch wel een verrassing in de top 3. Meestal eindigt ingetogen muziek hier niet zo hoog, maar Active Child lukt het wel. Een mooie combinatie van electronica, harpspel en gevoelige zang.
0
geplaatst: 6 oktober 2011, 22:37 uur
2. Opeth - Folklore (21, 5)
genomineerd door Odi, de nummer 1 van Chevy93, Don Capuccino en Odi
Ik denk niet dat er ooit een plaat is geweest die zo moeizaam door de heenrondes kwam om vervolgens zo hoog te eindigen. In beide heenrondes zat Opeth niet bij de beste (op stempercentage door de eerste ladder heen en op basis van 1 2e plek meer door de finaleladder heen). Maar goed, de fans van Opeth zijn erg fanatiek en het is ook wel een band van allure, dus het is wel mooi dat ze er in staan.
genomineerd door Odi, de nummer 1 van Chevy93, Don Capuccino en Odi
Ik denk niet dat er ooit een plaat is geweest die zo moeizaam door de heenrondes kwam om vervolgens zo hoog te eindigen. In beide heenrondes zat Opeth niet bij de beste (op stempercentage door de eerste ladder heen en op basis van 1 2e plek meer door de finaleladder heen). Maar goed, de fans van Opeth zijn erg fanatiek en het is ook wel een band van allure, dus het is wel mooi dat ze er in staan.
* denotes required fields.