Muziek / Muziekgames / MusicMeter: Song van het Jaar 2011 competitie
zoeken in:
0
geplaatst: 23 november 2011, 14:39 uur
10. José James - Trouble (15, 5)
James verraste mij door in de 2010-editie van dit spel de top 10 te halen met het schitterende Warrior. Zover zal het dit jaar niet komen, maar de top 10 van deze maand-editie heeft hij wel gehaald.
James verraste mij door in de 2010-editie van dit spel de top 10 te halen met het schitterende Warrior. Zover zal het dit jaar niet komen, maar de top 10 van deze maand-editie heeft hij wel gehaald.
0
geplaatst: 23 november 2011, 14:42 uur
jassn schreef:
(quote)
uw punten kloppen niet, staat bij mij ook op 1, dus minstens 10 punten Ok, ik reken het even na.
edit: opgelost, de 5 punten waren per ongeluk naar een nummer hoger in de lijst gegaan. Steven blijft helaas 11e ermee.
0
geplaatst: 23 november 2011, 14:43 uur
Steven Wilson heeft 14 punten, waardoor het alsnog op plaats 11 belandt. Misschien heeft herman jou lijstje niet meegenomen, jij bent ook de enige met de notatie 1), 2), etc. dus daar zou het dan aan kunnen liggen.
0
geplaatst: 23 november 2011, 14:55 uur
09. Martyn - We Are You in the Future (15, 6)
(de nummer 1 van herman)
Deze finaleplaats van Martyn verrast me wel, zelf vind ik Masks een stuk spannender, maar die kwam vorige maand lang niet zover.
(de nummer 1 van herman)
Deze finaleplaats van Martyn verrast me wel, zelf vind ik Masks een stuk spannender, maar die kwam vorige maand lang niet zover.
0
geplaatst: 23 november 2011, 14:59 uur
08. Laura Marling - The Beast (18, 9)
(de nummer 1 van kemm en choconas)
Laura is onderhand vaste prik in dit topic, ik geloof dat ze meedeed voor de 3e of 4e maand op rij. En dit is alweer haar tweede top 10 plaats.
Niet op YouTube, maar hier te streamen.
(de nummer 1 van kemm en choconas)
Laura is onderhand vaste prik in dit topic, ik geloof dat ze meedeed voor de 3e of 4e maand op rij. En dit is alweer haar tweede top 10 plaats.
Niet op YouTube, maar hier te streamen.
0
geplaatst: 23 november 2011, 15:05 uur
07. Arcade Fire - Culture War (19,6)
(de nummer 1 van inquestos)
Ook in 2011 is er ruimte voor Arcade Fire in dit spel, en wel met één van de tracks die op de reissue van The Suburbs verscheen. Het heeft ook die sfeer, al klinkt het iets minder gepolijst. Leuk ook om David Byrne backing vocals te horen doen.
(de nummer 1 van inquestos)
Ook in 2011 is er ruimte voor Arcade Fire in dit spel, en wel met één van de tracks die op de reissue van The Suburbs verscheen. Het heeft ook die sfeer, al klinkt het iets minder gepolijst. Leuk ook om David Byrne backing vocals te horen doen.
0
geplaatst: 23 november 2011, 15:09 uur
Mooi dat PJ Harvey het goed doet, maar het is toch wel opvallend dat ze dit keer hoger komt dan haar eerste deelname, The Glorious Land. En dat terwijl ik de finale van februari (de maand van The Glorious Land) toch een van de mindere vind. Zit ik in het laatste verkeerd of is de waardering gegroeid? Bij mij is het laatste toch zeker wel het geval.
0
geplaatst: 23 november 2011, 15:09 uur
06. Evidence feat. Raekwon & Ras Kass - The Red Carpet (20, 7)
(de nummer 1 van niels94)
Evidence deed dit jaar al 4 keer mee en dit is zijn 2e top 10 plaats. Moet eerlijk zeggen dat zijn muziek bij mij niet blijft hangen (alhoewel het zeker niet slecht klinkt), maar blijkbaar is dit een van de populairdere hiphop-artiesten op deze site.
(de nummer 1 van niels94)
Evidence deed dit jaar al 4 keer mee en dit is zijn 2e top 10 plaats. Moet eerlijk zeggen dat zijn muziek bij mij niet blijft hangen (alhoewel het zeker niet slecht klinkt), maar blijkbaar is dit een van de populairdere hiphop-artiesten op deze site.
0
geplaatst: 23 november 2011, 15:13 uur
Misschien eens het album van Evidence proberen Herman, want ik had eerst hetzelfde als u en heb het album beluisterd en dat staat zelfs in mijn top 10 

0
geplaatst: 23 november 2011, 15:18 uur
Lijkt mij niet echt iets voor Herman. 25 november komt De Leven uit (het album, niet de EP) van Sef. Dat is pas muziek voor onze favoriete moderator.
0
geplaatst: 23 november 2011, 15:18 uur

Ik heb het nummer van Evidence nu al 3 keer gedraaid, maar het blijft echt niet hangen. Sef houd ik wel in de gaten.

0
geplaatst: 23 november 2011, 15:20 uur
Arcade Fire heeft maar 19 punten.
Nummer 6 zelfs dan
Rhythm & Poetry schreef:
Ev op 7, mooie positie.
Ev op 7, mooie positie.
Nummer 6 zelfs dan

0
geplaatst: 23 november 2011, 15:21 uur
Het loopt even mis met de puntentelling, Radical Face moet er ook nog tussen. Ik pas het een en ander even aan. 

0
geplaatst: 23 november 2011, 15:22 uur
herman schreef:
Het loopt even mis met de puntentelling, Radical Face moet er ook nog tussen. Ik pas het een en ander even aan.
Wilde het net zeggen.
0
geplaatst: 23 november 2011, 15:24 uur
Volgende keer iedereen gewoon weer een top 5 zonder haakjes insturen, maakt het wel zo makkelijk. Ik kopieer altijd alle lijstjes en sorteer ze dan, maar als er mensen 3 nummers 1 insturen en dat soort dingen wordt het wel verwarrend. 

0
geplaatst: 23 november 2011, 15:32 uur
herman schreef:
Volgende keer iedereen gewoon weer een top 5 zonder haakjes insturen, maakt het wel zo makkelijk. Ik kopieer altijd alle lijstjes en sorteer ze dan, maar als er mensen 3 nummers 1 insturen en dat soort dingen wordt het wel verwarrend.
Om verdere fouten te voorkomen, check even PM

0
geplaatst: 23 november 2011, 15:42 uur
Ik heb even mijn laatste berichten weggehaald en nummer 6 en 7 omgedraaid. De echte uitslag is nu bekend. 
Over een minuut of 2 ga ik verder met de top 5.

Over een minuut of 2 ga ik verder met de top 5.

0
geplaatst: 23 november 2011, 15:47 uur
05. Radical Face - Ghost Towns (21, 6)
(de nummer 1 van Dustbowl)
Radical Face moest even op gang komen. In de eerste ladder, in retrospect denk ik de sterkste van deze maand, werden ze nog derde achter Martyn en Feist, maar vanaf de finaleladder (gewonnen) ging het crescendo. Niet slecht voor deze Amerikaanse folkies.
(de nummer 1 van Dustbowl)
Radical Face moest even op gang komen. In de eerste ladder, in retrospect denk ik de sterkste van deze maand, werden ze nog derde achter Martyn en Feist, maar vanaf de finaleladder (gewonnen) ging het crescendo. Niet slecht voor deze Amerikaanse folkies.
0
geplaatst: 23 november 2011, 15:51 uur
04. The Field - Arpeggiated Love (22, 7)
(de nummer 1 van Ploppesteksel en Dance Lover)
Alhoewel het nieuwe album van The Field wat minder aandacht krijgt dan de vorige twee platen, eindigt het project van de Zweedse electronica-man toch maar mooi in de top 4 deze maand. In de eerste ladder moest hij nog Ben Howard voor zich dulden, maar deze Ben is inmiddels in geen velden of wegen meer te bekennen.
(de nummer 1 van Ploppesteksel en Dance Lover)
Alhoewel het nieuwe album van The Field wat minder aandacht krijgt dan de vorige twee platen, eindigt het project van de Zweedse electronica-man toch maar mooi in de top 4 deze maand. In de eerste ladder moest hij nog Ben Howard voor zich dulden, maar deze Ben is inmiddels in geen velden of wegen meer te bekennen.
0
geplaatst: 23 november 2011, 15:55 uur
03. PJ Harvey - The Words That Maketh Murder (27, 10)
(de nummer 1 van teunnis en Don Capuccino)
Teunnis nomineerde een nummer van het alom bejubelde laatste album van PJ Harvey van begin dit jaar en dat was een goede zet, want The Words denderde in de eerste ladder over de concurrentie heen. In de finaleladder moest ze enkel haar meerdere erkennen in CYNE en dat scenario herhaalt zich hier. Desalniettemin een schitterende podiumplek voor Polly Jean.
(de nummer 1 van teunnis en Don Capuccino)
Teunnis nomineerde een nummer van het alom bejubelde laatste album van PJ Harvey van begin dit jaar en dat was een goede zet, want The Words denderde in de eerste ladder over de concurrentie heen. In de finaleladder moest ze enkel haar meerdere erkennen in CYNE en dat scenario herhaalt zich hier. Desalniettemin een schitterende podiumplek voor Polly Jean.
0
geplaatst: 23 november 2011, 16:03 uur
02. The Roots - Make My (feat. Big K.R.I.T.) (30, 10)
(de nummer 1 van tsjong en Rhythm & Poetry)
Bovenin was het extreem spannend, maar The Roots moeten het net afleggen tegen de winnaar. De beide ladders werden met overmacht gewonnen, maar CYNE blijkt toch nèt een fractie populairder in deze finale. Desalniettemin een mooie 2e plek (en dan te bedenken dat ik deze eerst nog op 5 had staan in mijn eigen lijstje, ik deed het nummer ook wel tekort door mijn commentaar daar).
(de nummer 1 van tsjong en Rhythm & Poetry)
Bovenin was het extreem spannend, maar The Roots moeten het net afleggen tegen de winnaar. De beide ladders werden met overmacht gewonnen, maar CYNE blijkt toch nèt een fractie populairder in deze finale. Desalniettemin een mooie 2e plek (en dan te bedenken dat ik deze eerst nog op 5 had staan in mijn eigen lijstje, ik deed het nummer ook wel tekort door mijn commentaar daar).
0
geplaatst: 23 november 2011, 16:08 uur
01. CYNE - Enter Killmore (31, 11)
CYNE presteert hier iets opmerkelijks: het wint de finale zonder door iemand op 1 te zijn gezet. Daar staan echter wel 5 (!) tweede plaatsen tegenover, waarmee de basis voor de overwinning werd gelegd. De prestatie in de eerste ladder was ook wel uniek: CYNE won die met het dubbele aantal punten van de nummer 2. Een hele sterke eindwinnaar dus. Ik zet hem nog maar eens op:
CYNE presteert hier iets opmerkelijks: het wint de finale zonder door iemand op 1 te zijn gezet. Daar staan echter wel 5 (!) tweede plaatsen tegenover, waarmee de basis voor de overwinning werd gelegd. De prestatie in de eerste ladder was ook wel uniek: CYNE won die met het dubbele aantal punten van de nummer 2. Een hele sterke eindwinnaar dus. Ik zet hem nog maar eens op:
0
geplaatst: 23 november 2011, 16:10 uur
Ik is een blije jongen.
Volgens mij was dit mijn nominatie. Ik is een succesvolle jongen. 
0
geplaatst: 23 november 2011, 16:19 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Ik is een blije jongen.
Ik is een blije jongen.
Dat klopt, het was jouw nominatie.

* denotes required fields.