MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MusicMeter: Song van het Jaar 2011 competitie

zoeken in:
1. Tyler, the Creator - Yonkers
Hier ben ik nu al een tijdje helemaal verslaafd aan. Mijn eerste kennismaking met OFWGKTA was niet zo lang geleden toen R&P dit nummer poste in het topic "Maak kennis met... 2011". Sindsdien ben ik helemaal lyrisch over de Odd Future. De lyrics zijn geniaal - zie ook hier - maar wat me in eerste instantie vooral fascineerde was de productie. Misschien wel de beste die ik gehoord heb - daarbij moet gezegd worden dat ik pas sinds een half jaar echt geinteresseerd ben ik Hip-Hop. Enig minpuntje is dat de titel erg veel op Bonkers lijkt en ik daardoor af en toe dat nummer in mijn hoofd krijg als ik naar de titel kijk
Cijfer: 9,8

2. Gil Scott-Heron and Jamie xx - NY Is Killing Me
Op nummer twee staat mijn eigen nominatie. Ik vind deze persoonlijk nog net wat beter dan I'll Take Care of U, die de vorige maand de tweede plaats behaalde in dit topic. De combinatie Gil Scott-Heron en dubstep lijkt voor elkaar gemaakt te zijn. Ik hoorde pas later dat Jamie xx van The xx is. Ik was eerst stomverbaasd, maar toen ik er eens goed op ging letten hoorde ik wel veel overeenkomsten. Als je de vocalen en gitaren bij The xx weghaalt (oftewel alleen het werk van Jamie Smith) en er vocalen van Gil Scott-Heron aan toevoegt, krijg je Gil Scott-Heron and Jamie xx. Klinkt allemaal ook vrij logisch, maar wat ik probeer te zeggen is dat dit solo-project eigenlijk niet zo afwijkend is van The xx dan op het eerste gehoor lijkt. Om terug op dit nummer te komen;
Cijfer: 8,9

3. Shadow Dancer - Parallax
Een nominatie van Herman, en zoals ik gewend van hem ben weer onwijs fijne electronica. Eigenlijk is dit precies zoals ik dit soort muziek graag wil hebben. Lekkere beat, meerde lagen, scherpe en doffe klanken goed gecombineerd, veel variatie. Het is misschien een beetje standaard - vooral het handgeklap en de echoënde vocalen op de achtergrond kan je cliché noemen - maar dit nummer komt er mee weg. Wellicht wat aan de korte kant, er had dus misschien nog wat meer in gezeten.
Cijfer: 8,2

4. Lykke Li - I Know Places
Bij de eerste akkoorden herkende ik al gelijk het typische Lykke Li-geluid, terwijl het tegelijkertijd duidelijk heel anders is dan haar vorige werk. Het is wat kaler en donkerder dan we gewend zijn - al moet gezegd worden dat op Youth Novels ook al wat donkere nummers stonden. De productie is haast perfect te noemen, heel subtiel allemaal. Ik ben benieuwd of ze dit niveau weet vast te houden op haar nieuwe plaat, want haar debuutplaat liet af en toe al zien wat deze vrouw in haar mars heeft, maar het kwam er nog niet helemaal uit.
Cijfer: 8,1

5. PJ Harvey - The Glorious Land
PJ Harvey is een van die vele artiesten die perfect in mijn straatje zouden moeten passen, maar waarvan ik nog weinig tot niks heb van geluisterd. Dit nummer bevestigd maar weer eens dat ik snel meer van deze vrouw moet luisteren. Ik vind het wel redelijk vergelijkbaar met Anna Calvi, het lijkt wel alsof Anna Calvi gitaar speelt op dit nummer. Bijna exact dezelfde sound. Net als bij Lykke Li is de achtergrondzang erg geslaagd. Het trompetriedeltje dat er ineens tussendoor komt weet ik nog niet zo goed te plaatsen. Het is aan de ene kant leuk verwarrend, maar ik vrees dat het wel gaat irriteren na meer luisterbeurten.
Cijfer: 8,1

En voor de leukigheid ook maar de rest erbij gezet.

6. Jorane - En Pleine Face
De combinatie cello en de stem van Jorane is geweldig. Dat het in het Frans is geeft het juist alleen maar een pluspunt, want het past er heel goed bij. Wel is dit wat minder dan Le Départ. Daar zit meer spanning en diepgang in. Ik krijg wel even kippenvel op het moment dat ze fluistert. Niet vanwege het fluisteren, maar de cello klinkt daar ontzettend mooi.
Cijfer: 7,8

7. The Boxer Rebellion - Doubt
Op zich heeft dit nummer alles om een schitterend cijfer van me te krijgen. Mooi ingetogen instrumentatie in het begin, een mooie stem en een geweldig einde. Alleen had dat geweldig einde wel iets langer mogen duren. Nu is het alleen "okee jongens, we gaan even nog een paar seconden wat harder en agressiever spelen en daarna is het wel weer leuk geweest". Er had van mij wel wat meer mee mogen worden gedaan. Groot pluspunt is wel dat dit nummer (en ook het andere nummer van The Boxer Rebellion dat meedeed) mij steeds gaat bevallen.
Cijfer: 7,7

8. Stateless - Ariel
Sandokan-veld schreef:
'Ariel' zit op het randje van vervelend worden inmiddels, maar laten we genieten van het enthousiasme zolang het duurt.
Cijfer: 7,6

9. The Twilight Singers - On the Corner
Lekker stevig up-tempo nummer. Mooiste momenten zijn wanneer de drums erbij komen en wanneer ze ineens verdwenen zijn, maar ik ben dan ook een liefhebber van dynamiek in nummers. De zang staat me wel iets minder aan.
Cijfer: 7,3

10. De Staat - Sweatshop
De Staat weet me eigenlijk nooit helemaal te overtuigen. Verder dan het niveau "best aardig" komt het niet echt. Behalve toen ik ze voor het eerst hoorde, live op Bevrijdingspop te Haarlem. Een geweldig energiek concert. Daarna heb ik in de nawee van het geweldige concert de debuutplaat nog wel een aantal keer geluisterd, maar ik kwam er al snel achter dat het toch allemaal wat te simplistisch in elkaar zat om echt te boeien. Met de nieuwe plaat kan ik al een stuk meer. Dit nummer is slechts een goede middenmotor van Machinery.
Cijfer: 7,0

11. Mogwai - How to Be a Werewolf
Het begint nog erg interessant, maar zodra de drums inkomen wordt het een beetje "Mogwai op de automatische piloot". De bijdrage van de electronica is te gering om echt veel toe te voegen. Eigenlijk is alles aan dit nummer heel erg standaard. Nu klink ik wel te negatief, het is alsnog een erg fijn nummer, maar het voegt erg weinig tot niks toe aan het genre post-rock. Dit hebben we allemaal al heel vaak eerder gehoord, maar dan een klasse beter.
Cijfer: 6,9

12. William Fitzsimmons - Let You Break
Als je de twaalf finalisten in alfabetische volgorde luistert is er nogal een contrast. Na de agressieve en gestoorde Tyler, the Creator komen de rustige en timide baardmans en het vrolijke, lieve huppelmeisje. Ik ben erg gecharmeerd van Angus & Julia Stone en al helemaal van Sufjan Stevens, maar dit gaat me net iets te ver. Het is net iets te geforceerd allemaal. De stem van William Fitzsimmons is net iets "mooi", Julia Stone klinkt net iets te lieflijk. Zelfs hun samenzang klinkt geforceerd "goed passend". De productie is al helemaal zo zoet als het maar kan. Over zoet gesproken, dit nummer is net als kauwgom: de lekkere smaak is al gauw weg. Peter Griffin denkt er hetzelfde over.
Cijfer: 3

Mijn voorspelling van de eindstand:

1. William Fitzsimmons - Let You Break
2. Tyler, the Creator - Yonkers
3. PJ Harvey - The Glorious Land
5. De Staat – Sweatshop
6. Gil Scott-Heron and Jamie xx - NY Is Killing Me
7. Stateless - Ariel
8. The Boxer Rebellion - Doubt
9. The Twilight Singers - On the Corner
10. Jorane - En Pleine Face
11. Shadow Dancer - Parallax
12. Mogwai - How to Be a Werewolf

MDV
2. Jorane - En Pleine Face
3. William Fitzsimmons - Let You Break
4. PJ Harvey - The Glorious Land
5. Mogwai - How to Be a Werewolf

Teunnis schreef:
maar wat me in eerste instantie vooral fascineerde was de productie. Misschien wel de beste die ik gehoord heb

Nooit zo goed als deze productie

niels94 schreef:
(quote)

Nooit zo goed als deze productie

OFWGNMH
Drop the Aeroplane over the Sea

1. De Staat – Sweatshop
Geweldige track de eerste keer al dat ik het hoorde.

2. Shadow Dancer - Parallax
Wordt elke keer dat ik dit hoor nog weer beter.
herman, bedankt voor deze geweldige tip.

3. The Twilight Singers - On the Corner
Lekkere drive zit hier achter. Ik ga ook vaak voor de vrolijkere nummers, vandaar dat deze ook voor die van Lykke Li is geëindigd, terwijl het beide even mooie nummers zijn.

LL met afstand DE ontdekking voor mij van 2011.

5. Jorane - En Pleine Face
Tja...die cello

Zalige top 5 en vooral de ontdekking is Stateless, enige liedje dat ik nog niet kende van mijn top 5. Eerste 2 liedjes zijn de liedjes van mijn lievelingsalbums van 2011 momenteel en ook nummer 4 en 5 zijn van albums die in mijn top 10 staan voorlopig.

1. The boxer Rebellion – Doubt 9,7
2. William Fitzsimmons – Let You Break 9,4
3. Stateless – Ariel 9,3
4. The Twilight Singers – On The Corner 9,1
5. PJ Harvey – The Glorious Land 9

Voor de volledigheid ook nog scores voor de andere liedjes

6. De staat – sweatshop 8,2
7. Lykke Li – I Know Places 8
8. Shadow Dancer – Parallax 7,8
9. Mogwai – How To Be a Werewolf 6,5
10. Tyler The Creator – Yonkers 6,3
11. Jorane – En Pleine Face 6,1
12. Gil Scott-Heron and Jamie xx - NY Is Killing Me 5,8

odi
1. De Staat – Sweatshop
2. The Twilight Singers - On the Corner
3. The Boxer Rebellion - Doubt
4. Mogwai - How to Be a Werewolf
5. Shadow Dancer - Parallax

2. William Fitzsimmons - Let You Break
3. Gil Scott-Heron and Jamie xx - NY Is Killing Me
4. Jorane - En Pleine Face
5. Stateless - Ariel

Heb ook alles beluisterd en er cijfertjes aangehangen:

1. PJ Harvey - The Glorious Land
Verslavend nummer. Mooie tekst en het trompetje past daar prima bij. De rest van het album heeft me helaas nog niet helemaal ingepakt, maar dit nummer is misschien wel de song van het jaar tot nu toe voor mij. Het enige nadeel is dat het zo snel afgelopen is steeds, maar daardoor ben je ook wel sneller geneigd het nog maar eens op te zetten.
Cijfer: 9,7

2. Shadow Dancer - Parallax
Erg fijn electronummer. SD verraste me hier wel mee, want zijn oudere werk is wel iets steviger. Maar dit mijmert bijzonder prettig weg.
Cijfer: 9,5

3. Gil Scott-Heron and Jamie xx - NY Is Killing Me
Het hele album doet me niet zoveel. Het concept is interessanter dan de muziek. Maar dit nummer is erg tof.
Cijfer: 9,0

Het nummer dat vorige maand deed overdonderde me nogal en met nummer weet ze mijn interesse vast te houden. Achter haar album moet ik nog aan. En Pleine Face is in ieder geval erg fijne luistermuziek.
Cijfer: 8,4

5. William Fitzsimmons - Let You Break
Op de valreep toch deze verkozen boven Stateless, die ik ook minder vind dan in het 'begin'. Dit is in ieder geval een erg prettig nummer dat me doet denken aan de Sufjan Stevens op Seven Swans, al maakt WF wel gebruik van wat subtiele electronica. Het werkt prima.
Cijfer: 8,0

--

8,0 - Stateless - Ariel
7,6 - Lykke Li - I Know Places
7,5 - De Staat – Sweatshop
7,4 - The Twilight Singers - On the Corner
7,0 - The Boxer Rebellion - Doubt
6,5 - Mogwai - How to Be a Werewolf
6,5 - Tyler, the Creator - Yonkers

Ik herhaal nog even de post waar het nu om draait, er kunnen namelijk nog wel wat deelnemers bij.

Na een aantal ladder-rondes zijn de volgende 12 nummers overgebleven. Deze strijden om de maandzege.

De Staat – Sweatshop
Gil Scott-Heron and Jamie xx - NY Is Killing Me
Jorane - En Pleine Face
Lykke Li - I Know Places
Mogwai - How to Be a Werewolf
PJ Harvey - The Glorious Land
Shadow Dancer - Parallax
Stateless - Ariel
The Boxer Rebellion - Doubt
The Twilight Singers - On the Corner
Tyler, the Creator - Yonkers
William Fitzsimmons - Let You Break

Post jouw top 5 (eventueel met een toelichting). De deadline is zondagavond 20 uur. Daarna zal ik etappegewijs de uitslag bekend maken.

Ik post mijn lijstje morgen.

Dat kan niet helaas niet, denk ik ik.

Morgen kan wel, als het maar voor 20 uur is.

O. Sorry, ik had nog in mijn hoofd dat vanavond de deadline zou zijn, omdat je dat eerder zei. Zat niet op te letten.

We kijken je er niet op aan, Niels

1. William Fitzsimmons - Let You Break
William Fitzsimmons is nu al één van de ontdekkingen van het jaar (ook zijn vorige albums zijn subliem voor zover ik het tot nu toe gehoord heb) en het album waar dit nummer vanaf is gekomen is zeker nog in de race voor 'album van het jaar'. Dit nummer is niet het beste nummer van het album, maar wel een absoluut geweldig nummer. Zijn stem weet mij diep te raken de combinatie met Julia Stone werkt in mijn ogen zeer goed. Een '' ''je waard.

2. Lykke Li - I Know Places
Nog nooit van deze dame gehoord en ik heb er ook nog niks over opgezocht, maar dit is een parel van een nummer. Een simpele en ingetogen instrumentatie, niet al te aanwezig zodat de aandacht gaat naar de geweldige zangeres die Lykke Li is.

3. De Staat – Sweatshop
Dit nummer pompt als een machine. Erg lekker. Het gaat dan ook over een sportschool (iets wat ik al zo geïnterpreteerd had voor ik de, overigens erg leuke, clip zag). Een rauwe sound die me zeer bevalt, goed gezongen ook, past er goed bij. De zangeres die op dit nummer te gast is (Kelly Thijssen heet ze) is een goede toevoeging.

Ook dit nummer is door het spel heen aardig gegroeid. Een lieflijk Frans nummer met fijne zang en een werkelijk fenomenale cello. Heel erg fijn nummer. Past ook perfect bij de Franse taal.

5. Tyler, the Creator - Yonkers
Ik ben er niet zo laaiend enthousiast over als sommige hier, maar het is zeer zeker een erg fijn hip-hop nummer. Ik moet wel zeggen dat de stijl even wennen was en ik hem nu beduidend beter vind als eerst. Een erg fijn nummer is het zeer zeker. Een vrij simpele, doch zeer effectieve en dus goede, beat die Tyler, he Creator de ruimte geeft te laten zien dat hij een werkelijk geweldige MC is.

Rangschikking na enige overweging en luisterbeurten:

De toplijst:

1. PJ Harvey - The Glorious Land
Van de finaleladder hét nummer waarvan ik denk dat ik het over een half jaar nog steeds regelmatig wil horen, de eerste van een indrukwekkend drietal vrouwen bovenaan mijn lijst: Harvey blijft een toptalent en een natuurlijke muzikante, die haar platen altijd spannend en intelligent kan laten klinken, met liedjes die niet snel gaan vervelen. Werkt ook altijd met geweldige muzikanten, die er ongetwijfeld aan bij hebben gedragen dat ook dit nummer weer klinkt als een klok. Fijn liedje om mee te fluiten ook, met een leuk tribaal ritme en geweldige vocalen in het refrein. Dat Polly Jean hiermee geen verrassende nieuwe wegen in haar oeuvre inslaat mag haar dan vergeven worden, net als die irritante claxon, het enige schoonheidsfoutje in dit kleine juweeltje.
Cijfer: 8,5

2. Lykke Li - I Know Places
Wat een popsingle! wat een dame! En vooral: hoe belachelijk simpel wil je het hebben? Een begeleiding van enkele slagakkoorden en een tekst van een paar regels. Een fantastische zangeres is ze ook nog niet eens. Maar al die elementen bij elkaar vormen misschien wel het meest verslavende liedje van dit jaar tot nu toe. Nadat ze enkele jaren geleden me al helemaal had ingepakt met haar single Little Bit, bevestigt ze bij deze haar talent. Ik stem voor een wereldwijde doorbraak, maar dat is op termijn sowieso bijna onvermijdelijk.
Cijfer: 8,5

3. Jorane - En Pleine Face
De laatste van de drie topvrouwen bovenaan deze lijst is een eigenzinnige Franse celliste en zangeres, die de luisteraar bedient met een soort doordachte, romantische folk. De zang is uitstekend gedaan, met die fluisterstukjes erin, en de begeleidende strijkers tillen het nummer op naar grote en grootse schoonheid. Lange tijd was dit nummer favoriet voor de eindzege bij mij, maar ik moet bekennen dat het na een flink aantal luisterbeurten toch steeds te snel weer uit mijn hoofd verdwijnt. Verder geen klachten, heerlijk muziekje.
Cijfer: 8,0

4. Stateless - Ariel
Het kan dus nog: popsingles maken waarmee je naar de radio kunt, en die toch fris en avontuurlijk klinken en (nog wel het belangrijkste) muzikaal goed in elkaar zitten. Als dit inmiddels geen wereldhit is, dan is dat een gemiste kans voor de wereld. Zoals ik al eerder opmerkte komt de houdbaarheidsdatum ondertussen in zicht, maar dat heeft net zo goed te maken met hoe vaak ik dit nummer voor mijn plezier heb afgespeeld in de laatste vier maanden.
Cijfer: 7,8

5. The Twilight Singers - On the Corner
Stiekem heeft Greg Dulli een van de beste stemmen in de moderne rockmuziek. Fijn gearrangeerde gitaren en goede teksten doen ook hier dan weer de rest, hoewel zijn liedjes dan vaak weer niet tot de topperdetop behoren. Het maakt me niet eens meer zoveel uit, als hij begint te zingen zit ik bijna met mijn duim in mijn mond te luisteren: vertel nog maar eens een verhaaltje, ome Greg. Een muzikant om te koesteren.
Cijfer: 7,6

De niet-verkozenen:

6. The Boxer Rebellion - Doubt
Indiepop met enige kwaliteit, al wordt het wiel weer eens opnieuw uitgevonden. De manier waarop dit nummer zich ontwikkelt, subtiel de spanning opvoerend zonder een greintje overdaad, vind ik wel erg bijzonder en spreekt voor het talent van de groep. Ook erg fijn om in dit genre weer eens een zanger te hebben die niet de jankende filosofiestudent hoeft uit te hangen om de illusie van diepgang te creëren (luisteren jullie mee, Editors en The National?). Zelf zit ik in een levensfase dat ik wel een beetje klaar ben met dit soort muziek, maar dit bandje gun ik zeker een lange en gezonde loopbaan. Hopelijk duurt het nog een paar platen voordat ze echt beroemd worden, liveoptredens gaan doen met symphonieorkesten en ons de les gaan lezen over de derde wereld.
Cijfer: 7,2

7. Tyler, the Creator - Yonkers
Ik begrijp niet helemaal waarom sommige luitjes op het forum dit nummer in de buitencategorie willen duwen. Eerlijk gezegd lijkt de hoge waardering voor de beat en vooral de tekst me een beetje geflatteerd (openingszin ‘I’m a fucking walking paradox, no I’m not’ is eigenlijk een buitengewoon flauwe woordgrap in de trant van ‘Ik ben schizofreen… en ik ook!’ Toegegeven, er staan een paar sterke lines in, met name die over de therapeut). Die duistere sfeer is er soms ook een beetje over, alsof je naar een satanistische metalplaat zit te luisteren. Buiten dat is het nog best een lekker hiphopnummertje, hoor.

8. William Fitzsimmons - Let You Break
Lief maar een beetje gekunsteld popliedje, dat haar meerwaarde vooral dankt aan het slimme gebruik van vrouwenvocalen. Dat loungeclub-arrangement hoeft van mij dan weer niet zo, maar werkt ook niet echt op de zenuwen en weet goed de focus op het liedje te houden. Dikke voldoende voor baardmans, dus, maar om mijn top vijf te halen mogen de randjes wel iets scherper.

9. Shadow Dancer - Parallax
Liefhebbers van elektronica waren erg blij met de finaleplaats voor dit nummer, en ik voel met ze mee. Het lijkt me op zich verdiend, want dit zit best goed in elkaar (alleen handclaps uit een drumcomputer hoeven van mij nooit zo nodig). Thuis zou ik dit overigens nooit draaien, maar als we elkaar een keer tegenkomen in da club, vraag vooral dit nummer aan en ik swing met jullie mee totdat de ochtend kriekt.
Cijfer: 6,8

10. De Staat – Sweatshop
‘Machinery’ van De Staat vind ik, bij vlagen, een erg lekkere plaat, maar Sweatshop is voor mij geen hoogtepunt. Elke kleuter had dit nummer kunnen schrijven, volgens mij. Staat weer tegenover dat het gitaargeluid bijna perfect is, in de categorie ‘martel eens een trommelvlies’. Toch wel goed aan te horen, dus. Maar die andere nominatie (‘Ah I See’) vond ik stukken beter.
Cijfer: 6,6

11. Mogwai - How to Be a Werewolf
Postrock vind ik meestal maar geneuzel, maar Mogwai, dat beschikt over zelfrelativering en een goed oor voor een lawaaierige groove, kan ik altijd wel goed hebben. Van deze stijloefening hoeft van mij echter niemand heel lang wakker te liggen.
Cijfer: 6,5

12. Gil Scott-Heron and Jamie xx - NY Is Killing Me
Voor mij het meest irritante nummer in de finaleladder, ook omdat ik Scott-Herons laatste plaat ‘I’m New Here’, waar het origineel van afkomstig is, een geweldige plaat vond. Een van de weinige mensen die het met mij eens was in deze was Kemm, die zelden onzin predikt, maar in dit geval denk ik er toch echt anders over. In deze bewerking verliest het nummer al zijn swagger en diepgang om te worden geperst in een statisch jasje wat nog het meest wegheeft van de ringtone van een Nokia met een gebroken speaker. Op basis hiervan mag Jamie van mij bij zijn XX-leest blijven, al is dit, in all fairness ook allerminst mijn genre.
Cijfer: 4,8

1. De Staat – Sweatshop 9
Geweldig nummer van een heel goed album van De Staat, de hele stijl op hun album bevalt me erg goed.

2. William Fitzsimmons - Let You Break 8,7
Niet het beste nummer, dat is Tide Pulls From the Moon, maar deze is ook heel mooi. Julia Stone bewijst voor mij weer wat een prachtige stem ze heeft.

3. The Boxer Rebellion - Doubt 8,5
Mooie afsluiter van hun album, ook hier is het niet mijn favoriet van het album maar zeker een mooi nummer.

4. Tyler, the Creator - Yonkers 8,5
Al sinds de post in het 'Maak kennis met 2011' topic onder de indruk van de clip en het nummer, het nummer is nu nog meer gegroeid, heel erg goed, moddervette productie ook.
Gil Scott-Heron and Jamie xx - NY Is Killing Me 7,7

5. Stateless - Ariel 8,4
Mooi nummer waarin veel gebeurd. Album ga ik ook eens checken.

Overige cijfers:

Jorane - En Pleine Face 8
Lykke Li - I Know Places 8,1
Mogwai - How to Be a Werewolf 7,3
PJ Harvey - The Glorious Land 8
Shadow Dancer - Parallax 6,5
The Twilight Singers - On the Corner 8,2

Voordat ik met de countdown begin, eerst de nummers 20 t/m 13. Het stempercentage in de finaleladders is hier doorslaggevend. Bij een ex aequo kijk ik naar het percentage uit de eerste ladder. Als de stand dan nog steeds gelijk is, kijk ik naar het aantal behaalde #1's in de finaleladder, vervolgens naar de #2's aldaar, etc.

13. The Boxer Rebellion - Both Sides Are Even
14. U.S. Royalty - Equestrian
15. Selah Sue - Summertime
16. Sims - Future Shock

17. CunninLynguists - Stars Shine Brightest (In the Darkest of Night)
18. Radiohead - Codex
19. William Fitzsimmons - The Winter from Her Leaving
20. Alex Turner - Stuck on the Puzzle

Er waren uiteindelijk 12 deelnemers in de finale. Deze kozen 5 verschillende nummers 1. Bovenin was het razendspannend, de winnaar heeft met een héél klein verschil gewonnen. Maar zover zijn we nog niet.

Eerst de nummer 12:

12. Mogwai - How to Be a Werewolf (6 punten, 3 keer genoemd)
nominatie: automatisch

11. Stateless - Ariel (9 punten, 5 keer genoemd)

10. The Twilight Singers - On the Corner (11, 5)

9. Shadow Dancer - Parallax (12, 4)
nominatie: herman

8. Gil Scott-Heron and Jamie xx - NY Is Killing Me (13, 4)
nominatie: Teunnis

7. PJ Harvey - The Glorious Land (14, 5)
nomatie: automatisch
de nummer 1 van herman en Sandokan-veld

6. Jorane - En Pleine Face (15, 7)

Geen videoclip, maar wel hier te beluisteren:
Jorane | Site officiel

De laatste vier nummers komen uit mijn top zes
Hopelijk doen Tyler en Lykke het beter.

EDIT: Gaat niet helemaal goed, wie is er nou zesde geworden, Lykke Li of Jorane?

EDIT2: Nu zelfs de laatste vijf nummers alleen maar uit mijn top zeven

Tyler jammer genoeg zeker
De clip van Lykke staat hierboven al bij Jorane geplaatst

Edit: Ik neem aan dat herman gewoon de verkeerde clip bij Jorane's nummer heeft geplaatst.

Inderdaad. Dank voor de oplettendheid, ik heb het aangepast.

5. The Boxer Rebellion - Doubt (16, 4)
nominatie: jassn
de nummer 1 van Co Jackso en jassn

Gast
geplaatst: vandaag om 06:07 uur

geplaatst: vandaag om 06:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.