Muziek / Muziekgames / MusicMeter: Song van het Jaar 2011 competitie
zoeken in:
0
geplaatst: 19 april 2011, 14:58 uur
Hehe, inderdaad dubbel werk, want ik had mijn lijstje gisteren al klaar maar wilde het vandaag nog even langs lopen om te zien of er geen tracks bij zaten die al eerder hadden meegedaan. Van een aantal albums is het populairste nummer al aan bod geweest, dus dan valt die af. Maar toch bedankt voor de moeite en het enthousiasme. 
De post die ik al klaar had staan:
Ik selecteerde alvast de populairste nummers van de 20 meest bestemde albums die in maart uitkwamen. Als dit nummer al eens mee heeft gedaan (komt een paar keer voor), sla ik het album in kwestie over en kijk ik naar het 21ste populairste album, enzovoorts.
Daarnaast selecteerde ik de 6 nummers die in februari in het 'maak kennis met 2011'-topic het best scoorden.
Samen levert dat de volgende 26 nummers op:
Ayo - I'm Gonna Dance
Blackfield - Far Away
Britney Spears - Inside Out
Burial - Street Halo
Cat's Eyes - Not a Friend
De Kift - Berenice
Elbow - Lippy Kids
Grieves - Lightspeed
J Mascis - Several Shades of Why
Joe Bonamassa - Prisoner
Kurt Vile - Society Is My Friend
La Femme - Sur la Planche
Noah and the Whale - L.I.F.E.G.O.E.S.O.N
Pharaohe Monch - Let My People Go
R.E.M. - Überlin
Raekwon - Masters of Our Fate
Rise Against - Architects
Selah Sue - This World
Signe Tollefsen - You Are my sunshine
Snoop Dogg - Eyez Closed
The Pains of Being Pure at Heart - Belong
The Strokes - Under Cover of Darkness
The Vaccines - Wreckin' Bar (Ra Ra Ra)
William Fitzsimmons - The Tide Pulls from the Moon
Within Temptation - Iron
Wiz Khalifa - Black and Yellow
De overige 38 plaatsen mogen jullie invullen. Twee nominaties per persoon.
De enige voorwaardes zijn:
1. Ze moeten niet al hierboven staan of al eerder mee hebben gedaan dit jaar. Zie hier voor een overzicht.
2. De nummers moeten in 2011 zijn uitgebracht.
Komt u maar de nominaties!

De post die ik al klaar had staan:
Ik selecteerde alvast de populairste nummers van de 20 meest bestemde albums die in maart uitkwamen. Als dit nummer al eens mee heeft gedaan (komt een paar keer voor), sla ik het album in kwestie over en kijk ik naar het 21ste populairste album, enzovoorts.
Daarnaast selecteerde ik de 6 nummers die in februari in het 'maak kennis met 2011'-topic het best scoorden.
Samen levert dat de volgende 26 nummers op:
Ayo - I'm Gonna Dance
Blackfield - Far Away
Britney Spears - Inside Out
Burial - Street Halo
Cat's Eyes - Not a Friend
De Kift - Berenice
Elbow - Lippy Kids
Grieves - Lightspeed
J Mascis - Several Shades of Why
Joe Bonamassa - Prisoner
Kurt Vile - Society Is My Friend
La Femme - Sur la Planche
Noah and the Whale - L.I.F.E.G.O.E.S.O.N
Pharaohe Monch - Let My People Go
R.E.M. - Überlin
Raekwon - Masters of Our Fate
Rise Against - Architects
Selah Sue - This World
Signe Tollefsen - You Are my sunshine
Snoop Dogg - Eyez Closed
The Pains of Being Pure at Heart - Belong
The Strokes - Under Cover of Darkness
The Vaccines - Wreckin' Bar (Ra Ra Ra)
William Fitzsimmons - The Tide Pulls from the Moon
Within Temptation - Iron
Wiz Khalifa - Black and Yellow
De overige 38 plaatsen mogen jullie invullen. Twee nominaties per persoon.
De enige voorwaardes zijn:
1. Ze moeten niet al hierboven staan of al eerder mee hebben gedaan dit jaar. Zie hier voor een overzicht.
2. De nummers moeten in 2011 zijn uitgebracht.
Komt u maar de nominaties!
0
geplaatst: 19 april 2011, 15:01 uur
Ik heb er ook genoeg te nomineren, ik ga maar voor de nominaties waarvan ik denk dat ze het hoogst kunnen komen.
Ik denk dat we al wel vast de nominaties kunnnen neerzetten hoor. Ik denk dat Herman het juist waardeert dat mensen zelf het topic al in gang gaan zetten. We moeten ook wel een beetje snel zijn, want anders zitten we dalijk in december nog in de maand juli.
Ik denk dat we al wel vast de nominaties kunnnen neerzetten hoor. Ik denk dat Herman het juist waardeert dat mensen zelf het topic al in gang gaan zetten. We moeten ook wel een beetje snel zijn, want anders zitten we dalijk in december nog in de maand juli.
0
geplaatst: 19 april 2011, 15:01 uur
Namens Poeha (die mogelijk de nominatieronde mist, maar als trouw deelnemer wel mee moet kunnen doen wmb) :
27. Steak Number Eight - Track Into The Sky
28. (nader in te vullen, hij had me een nummer ge'pm'd dat al in de lijst hierboven staat)
27. Steak Number Eight - Track Into The Sky
28. (nader in te vullen, hij had me een nummer ge'pm'd dat al in de lijst hierboven staat)
0
geplaatst: 19 april 2011, 15:03 uur
Snoeperd schreef:
We moeten ook wel een beetje snel zijn, want anders zitten we dalijk in december nog in de maand juli.
We moeten ook wel een beetje snel zijn, want anders zitten we dalijk in december nog in de maand juli.
We hebben maart er in 3 weken doorheen gekregen, dus dat zal wel meevallen, denk ik. Ik heb bewust voor wat ademruimte gekozen zodat ik ook nog af en toe een week op vakantie kan. Als we echt de vaart erin willen hebben kunnen we een hele ronde binnen 2 weken spelen.
0
geplaatst: 19 april 2011, 15:15 uur
Van mijn kant uit ook nog een bedankje aan herman en Teunnis en de anderen voor hun werk en enthousiasme. Het is een mooi topic geworden, en een fraai muziekjaar. Ik kijk al uit naar de jaarfinale 
Voor deze maand voeg ik alvast twee lieve folkpopdingetjes met vrouwenzang toe:
31. The Dø- The Calander
32. Hannah Peel- Song For the Sea
(EDIT: linkjes toegevoegd)

Voor deze maand voeg ik alvast twee lieve folkpopdingetjes met vrouwenzang toe:
31. The Dø- The Calander
32. Hannah Peel- Song For the Sea
(EDIT: linkjes toegevoegd)
0
geplaatst: 19 april 2011, 15:19 uur
33. Alexi Murdoch - Someday Soon (het beste nummer van zijn nieuwe album)
34. The Boxer Rebellion - The Runner (een totaal ander nummer van dit geweldige album)
34. The Boxer Rebellion - The Runner (een totaal ander nummer van dit geweldige album)
0
geplaatst: 19 april 2011, 15:23 uur
35. Atmosphere - The Last to Say
36. Radiohead - Separator
Alvast een link voor Berenice van De Kift, aangezien die niet op youtube staat: Berenice | De Kift - dekift.bandcamp.com
En een fraai muziekjaar is dit tot nu toe inderdaad
36. Radiohead - Separator
Alvast een link voor Berenice van De Kift, aangezien die niet op youtube staat: Berenice | De Kift - dekift.bandcamp.com
En een fraai muziekjaar is dit tot nu toe inderdaad

0
geplaatst: 19 april 2011, 15:24 uur
herman schreef:
We hebben maart er in 3 weken doorheen gekregen, dus dat zal wel meevallen, denk ik. Ik heb bewust voor wat ademruimte gekozen zodat ik ook nog af en toe een week op vakantie kan. Als we echt de vaart erin willen hebben kunnen we een hele ronde binnen 2 weken spelen.
Gezien het feit dat we al snel van de regel zijn afgestapt dat dingen in de afgelopen maand moesten zijn uitgekomen, heeft het mijn voorkeur het spel gewoon te laten lopen en dan aan het einde van het jaar een finaleronde te doen.
Volgens mij hebben we er geen enkele baat bij om verplicht twaalf rondes te spelen, en als we rondes er doorheen gaan rammen, kan ik dadelijk niet eens meer een weekendje weg zonder meteen een halve ronde te hebben gemist.
Maar ik weet niet hoe anderen hierover denken?
0
geplaatst: 19 april 2011, 15:27 uur
niels94 schreef:
Atmosphere - The Last to Say
Blackfield - Far Away
far away staat toch al in de lijst?Atmosphere - The Last to Say
Blackfield - Far Away
0
geplaatst: 19 april 2011, 15:28 uur
Sandokan-veld schreef:
Volgens mij hebben we er geen enkele baat bij om verplicht twaalf rondes te spelen, en als we rondes er doorheen gaan rammen, kan ik dadelijk niet eens meer een weekendje weg zonder meteen een halve ronde te hebben gemist.
(quote)
Eens. Maar dan neem je dus de albums die uit zijn gekomen tot de periode wanneer een nieuwe ronde begint. In dit geval dus 19 april.
Alamo Race Track - Unicorn Loves Deer heeft trouwens al een keer meegedaan.
0
geplaatst: 19 april 2011, 15:28 uur
jassn schreef:
(quote)
far away staat toch al in de lijst? Ik ging er stilletjes vanuit dat die niet bovenaan stond bij dat album, dus heb er niet eens naar gekeken. Terecht dat het wel zo is trouwens
Excuses, ik zal het direct veranderen.Ik heb dan voor Radiohead gekozen omdat ik vind dat er toch wat meer 'grotere' artiesten aan bod mogen komen.
0
geplaatst: 19 april 2011, 15:31 uur
38. kakkmaddafakka – Restless
39. The Weeknd - House of Balloons - Glass Table Girls
39. The Weeknd - House of Balloons - Glass Table Girls
0
geplaatst: 19 april 2011, 15:32 uur
0
geplaatst: 19 april 2011, 15:32 uur
herman,
Alamo Race Track - Unicorn Loves Deer
Dit nummer was één van miin nominaties van de maand februari. Klik hier
Dus die zul je moeten vervangen
Wel een prima nummer overigens
, maar het kwam niet door de voorrondes heen 
Edit: Ah, Co jackso had dat hierboven ook al opgemerkt.
En ik had begrepen dat we geen nummers zouden doen van hetzelfde album, toch?
Edit: Oh nee, dat was juist bij het 'maak kennis met 2011'-topic, toch?
Alamo Race Track - Unicorn Loves Deer
Dit nummer was één van miin nominaties van de maand februari. Klik hier
Dus die zul je moeten vervangen

Wel een prima nummer overigens
, maar het kwam niet door de voorrondes heen 
Edit: Ah, Co jackso had dat hierboven ook al opgemerkt.
En ik had begrepen dat we geen nummers zouden doen van hetzelfde album, toch?
Edit: Oh nee, dat was juist bij het 'maak kennis met 2011'-topic, toch?
0
geplaatst: 19 april 2011, 15:33 uur
niels94 schreef:
Ik ging er stilletjes vanuit dat die niet bovenaan stond bij dat album, dus heb er niet eens naar gekeken. Terecht dat het wel zo is trouwens
Excuses, ik zal het direct veranderen.
Ik heb dan voor Radiohead gekozen omdat ik vind dat er toch wat meer 'grotere' artiesten aan bod mogen komen.
Had gehoopt dat je on the plane ging nemen als vervanger.(quote)
Ik ging er stilletjes vanuit dat die niet bovenaan stond bij dat album, dus heb er niet eens naar gekeken. Terecht dat het wel zo is trouwens
Excuses, ik zal het direct veranderen.Ik heb dan voor Radiohead gekozen omdat ik vind dat er toch wat meer 'grotere' artiesten aan bod mogen komen.
0
geplaatst: 19 april 2011, 15:34 uur
Dan wordt het World's Sweet Troubles van Alamo Race Track, die is nog mooier 

0
geplaatst: 19 april 2011, 15:35 uur
jassn schreef:
(quote)
Had gehoopt dat je on the plane ging nemen als vervanger. Dat is ook een heel erg mooi nummer, ja. Maar ik wilde Far Away er per se in hebben, omdat dat tot nu toe echt één van mijn favoriete nummers van het jaar is. Maar die stond er dus al in
Ik vind echter dat Radiohead ook meer kans moet hebben om mee te doen, daarnaast is het ook gewoon een echt geweldig nummer, vandaar mijn nominatie. Ik zat nog te twijfelen tussen deze en The Butcher, trouwens, maar ben toch voor Separator gegaan.
0
geplaatst: 19 april 2011, 15:43 uur
jassn schreef:
(quote)
Had gehoopt dat je on the plane ging nemen als vervanger. Mee eens.
42. Radiohead - Bloom
0
geplaatst: 19 april 2011, 15:46 uur
0
geplaatst: 19 april 2011, 15:47 uur
Hmm kbegin op meer en meer liedjes te komen, hopelijk mag ik er nog eens 2 toevoegen.
0
geplaatst: 19 april 2011, 16:12 uur
0
geplaatst: 19 april 2011, 17:31 uur
Co Jackso schreef:
Scherp: ik zal hem vervangen voor het volgende populairste album uit de lijst.
edit: die is ook al genomineerd dan Poeha. Dan wordt 'ie vervangen door Rise Against.
0
geplaatst: 19 april 2011, 17:35 uur
Sandokan-veld schreef:
Aangezien er in december traditiegetrouw weinig releases zijn, zouden we die maand ook kunnen schrappen of samenvoegen met november. Hoe ik die fase van het spel wilde spelen, weet ik nog niet precies, maar als daar goede ideeen over bestaan hoor ik het graag. Zoals het nu loopt (qua tempo) vind ik het in ieder geval wel prettig. Ik houd dat liever zo ipv op een gegeven moment het tempo flink op te schroeven.
0
geplaatst: 19 april 2011, 18:29 uur
Mijn idee. En over een eventuele grootse ontknoping kunnen we nog een half jaar rustig nadenken. 
0
geplaatst: 19 april 2011, 19:30 uur
In dat geval verander ik Jonathan Jeremiah in deze:
Alamo Race Track - World's Sweet Trouble
En dit is mijn andere nominatie
The Strokes - Machu Picchu
Alamo Race Track - World's Sweet Trouble
En dit is mijn andere nominatie
The Strokes - Machu Picchu
0
geplaatst: 19 april 2011, 19:31 uur
Als je nou eens Lost liet staan en dat nummer van The Strokes eruit haalde