Muziek / Muziekgames / Knock-Outs & Ladders algemeen discussietopic
zoeken in:
0
geplaatst: 30 juli 2012, 17:38 uur
De MuMeMetalladder gaat deze week zijn finaleweek in. Na meer dan een halfjaar ladderen zijn we uitgekomen op de volgens ons 25 beste metalplaten aller tijden. Ben je een metalfan dan kan je nog meestemmen voor deze top 25 t.e.m. vrijdag 12.00 uur. De platen die er met op plaats 50 t.e.m. 26 net buiten zijn gevallen zijn ook bekend gemaakt reeds.
0
geplaatst: 23 september 2012, 09:34 uur
De Commerciele jaren 60 ko is begonnen Muziek >> Muziekgames >> De Commerciële jaren 60 Ko
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 17 oktober 2012, 21:39 uur
De Moderne Prog KO is van start gegaan!
0
geplaatst: 24 oktober 2012, 01:06 uur
De Alternatieve MusicMeter heavy metal ladder is vandaag van start gegaan.
Aangezien de Grote Musicmeter metal ladder (volgens sommige deelnemers) uiteindelijk een behoorlijk voorspelbare lijst werd, zijn we voor deze ladder op zoek naar obscuurdere nummers.
De eerste lijstjes met nominaties kunnen tot zondag worden ingestuurd, daarna komt er een 2e ronde nominaties, etc., tot we 500 nummers hebben.
Aangezien de Grote Musicmeter metal ladder (volgens sommige deelnemers) uiteindelijk een behoorlijk voorspelbare lijst werd, zijn we voor deze ladder op zoek naar obscuurdere nummers.
De eerste lijstjes met nominaties kunnen tot zondag worden ingestuurd, daarna komt er een 2e ronde nominaties, etc., tot we 500 nummers hebben.
- Niet meer dan 3 nominaties per band.
- Alleen nummers van albums die op Musicmeter minder dan 30 stemmen hebben of helemaal niet op Musicmeter staan.
- Iedereen die aangeeft mee te willen doen levert een lijstje met tien nominaties in en mag pas weer een tweede insturen als de rest geweest is.
- Alleen nummers van albums die op Musicmeter minder dan 30 stemmen hebben of helemaal niet op Musicmeter staan.
- Iedereen die aangeeft mee te willen doen levert een lijstje met tien nominaties in en mag pas weer een tweede insturen als de rest geweest is.
0
geplaatst: 26 oktober 2012, 13:51 uur
Het is weer tijd dat wij gaan spelen om welk het beste album van 40 jaar geleden is.
Het is tijd voor de Knock-out:1972
Het is tijd voor de Knock-out:1972

0
geplaatst: 2 november 2012, 01:08 uur
Ik heb al de knock-outs voor albums nog een doorgelopen. Wat mij opviel is dat de jaren 2009 t/m 2011 in de reeks ontbraken. Moeten die ook niet eens een keer georganiseerd worden?
0
geplaatst: 2 november 2012, 07:25 uur
Dan zal ik die maar eens gaan organiseren na de Knock-out: 1972. Ik denk dat de deelname aanzienlijk groter is. Voor mij als organisator wel zo prettig. 

0
geplaatst: 27 november 2012, 12:17 uur
Als alles goed gaat, gaat volgende week de Belpop ladder van start. Je kan nog tot het einde van deze week songs toevoegen aan de startlijst en normaal gezien vliegen we er dan maandag in...
We gaan dan tot volgend jaar op zoek naar de ultieme Belgische songs...
We gaan dan tot volgend jaar op zoek naar de ultieme Belgische songs...
0
geplaatst: 1 december 2012, 17:00 uur
De 2e ronde is inmiddels begonnen van de Knock-out: 1972. Het is maar dat jullie het weten. 

0
geplaatst: 13 december 2012, 15:18 uur
De Kolossale Cover K.O. is daarnet van start gegaan, nomineer er maar op los! 

0
geplaatst: 14 december 2012, 16:46 uur
Ik zat te denken een remix-ladder/K.O: Iedereen zijn favoriete remix van een nummer (is natuurlijk een beetje wazig omdat een remix al gauw onherkenbaar vervormt wordt, al vind ik dat slechts een detail) waarbij hij/zij vindt dat de remix allicht iets beter is dan, of werkelijk wat toevoegt aan, het origineel.
Benieuwd hoe jullie daar tegenover staan.
Benieuwd hoe jullie daar tegenover staan.
0
geplaatst: 16 december 2012, 14:39 uur
Hmm, een KO met alleen maar remixen zou ik wel leuk vinden. Maar dan gewoon dat iedereen in het begin remixen kan nomineren, en we daarmee gaan spelen. Lijkt me leuk! Wel merkwaardig dat dat idee van jou komt, had ik niet verwacht. 
Kan ik trouwens ook een KO claimen?
Ik zou graag de one hit wonders KO binnenkort willen organiseren, ben al bezig met de voorbereiding, en ik zou het jammer vinden als iemand die dan voor me wegkaapt ofzo. 

Kan ik trouwens ook een KO claimen?
Ik zou graag de one hit wonders KO binnenkort willen organiseren, ben al bezig met de voorbereiding, en ik zou het jammer vinden als iemand die dan voor me wegkaapt ofzo. 
0
geplaatst: 16 december 2012, 15:10 uur
Beiden interessant! Vooral remixen verdienen m.i. meer aandacht dan ze doorgaans krijgen op deze site. Een ladder of K.O. met om te beginnen een stuk of 10 nominaties per persoon lijkt me een prima format.
0
geplaatst: 16 december 2012, 16:06 uur
One Hit Wonders KO lijkt me leuk, maar wat valt er onder het begrip OHW? The Waterboys en Dexys Midnight Runners omdat de radioplay zich slechts tot één nummer beperkt? Of artiesten die werkelijk maar één of enkele singletjes hebben uitgebracht? En mag zo'n singletje dan vet underground zijn of moet het ook daadwerkelijk een hit zijn?
0
geplaatst: 16 december 2012, 18:06 uur
Lukas schreef:
One Hit Wonders KO lijkt me leuk, maar wat valt er onder het begrip OHW? The Waterboys en Dexys Midnight Runners omdat de radioplay zich slechts tot één nummer beperkt?
One Hit Wonders KO lijkt me leuk, maar wat valt er onder het begrip OHW? The Waterboys en Dexys Midnight Runners omdat de radioplay zich slechts tot één nummer beperkt?
Ik ben hem aan de hand van de top 40 aan het maken, dus letterlijk one hit wonders. Dat vind ik zelf erg leuk, al valt een groep als Waterboys dan inderdaad ook in die categorie. Dexys Midnight Runners niet, die hadden nog een hitje met Jackie Wilson Said.

0
geplaatst: 17 december 2012, 10:55 uur
0
geplaatst: 22 december 2012, 10:56 uur
De 3e ronde van de Albums Knock-out: 1972 is inmiddels begonnen. 

0
Onweerwolf
geplaatst: 23 december 2012, 01:19 uur
Coming to a thread near you, this January..

* Een ladder game met eindrangschikking voor nummers van de afgelopen 10 jaar (2003-2012)
* Een startladder van 400 tracks gebaseerd op toplijstjes van MusicMeter, De MuMeLadder, Song v/h Jaar Competities, RateYourMusic & Last.fm
* 320 vrije nominaties. We beginnen met 40 lijstjes van 8 nominaties per persoon.
* Een looptijd van een klein jaar
* Kleine ladders van 8,7 of 6 songs die afzonderlijk worden gespeeld en 24 uur actief zijn.
* Een Top 24 Finale van ingestuurde lijstjes in de traditie van de MuMeLadder
* Indien succesvol een jaarlijks terugkerend fenomeen waarbij elk jaar het criterium een jaar opschuift zodat de lijst nooit kan stabiliseren.
--------------------
En alvast de volgende opmerking: ik wil graag de linkjes gaan beperken tot Spotify playlists, tenzij een nummer niet op Spotify staat in welk geval ik een YouTube/Vimeo/Soundcloud link meeneem. De reden hiervoor is dat Spotify veel stabieler is en links daar niet doodgaan zoals op YouTube en het dus veel minder werk kost om bij te houden. Een Spotify account is dus wel een vereiste om mee te doen, tenzij je de nummers die je niet kent zelf opzoekt. Ik snap dat dit in enkele gevallen vervelend zou kunnen zijn voor iemand die mee wil doen maar ik heb genoeg werk aan de YouTube links bij de MuMeLadder en dit zou me teveel worden, vandaar deze beslissing. En volgens mij moet iedereen in staat zijn om Spotify te installeren.
Eventueel kan iemand anders het YouTube linkjes gedeelte opnemen, mocht dit gewenst zijn en indien deze iemand daarvoor na het einde van een ronde telkens updates met vervangende linkjes kan aanleveren in Excel dan kan ik dat in ieder geval wel faciliteren zodat de linkjes terugkomen in de ladders, maar dat is dus optioneel.

* Een ladder game met eindrangschikking voor nummers van de afgelopen 10 jaar (2003-2012)
* Een startladder van 400 tracks gebaseerd op toplijstjes van MusicMeter, De MuMeLadder, Song v/h Jaar Competities, RateYourMusic & Last.fm
* 320 vrije nominaties. We beginnen met 40 lijstjes van 8 nominaties per persoon.
* Een looptijd van een klein jaar
* Kleine ladders van 8,7 of 6 songs die afzonderlijk worden gespeeld en 24 uur actief zijn.
* Een Top 24 Finale van ingestuurde lijstjes in de traditie van de MuMeLadder
* Indien succesvol een jaarlijks terugkerend fenomeen waarbij elk jaar het criterium een jaar opschuift zodat de lijst nooit kan stabiliseren.
--------------------
En alvast de volgende opmerking: ik wil graag de linkjes gaan beperken tot Spotify playlists, tenzij een nummer niet op Spotify staat in welk geval ik een YouTube/Vimeo/Soundcloud link meeneem. De reden hiervoor is dat Spotify veel stabieler is en links daar niet doodgaan zoals op YouTube en het dus veel minder werk kost om bij te houden. Een Spotify account is dus wel een vereiste om mee te doen, tenzij je de nummers die je niet kent zelf opzoekt. Ik snap dat dit in enkele gevallen vervelend zou kunnen zijn voor iemand die mee wil doen maar ik heb genoeg werk aan de YouTube links bij de MuMeLadder en dit zou me teveel worden, vandaar deze beslissing. En volgens mij moet iedereen in staat zijn om Spotify te installeren.
Eventueel kan iemand anders het YouTube linkjes gedeelte opnemen, mocht dit gewenst zijn en indien deze iemand daarvoor na het einde van een ronde telkens updates met vervangende linkjes kan aanleveren in Excel dan kan ik dat in ieder geval wel faciliteren zodat de linkjes terugkomen in de ladders, maar dat is dus optioneel.
0
geplaatst: 23 december 2012, 11:01 uur
Waarschijnlijk makkelijker om hier te discussiëren. Hoewel ik het met je eens ben dat door verversing een maximum niet per se nodig is, vind ik de 17 Arcade Fire-nummers die je tot nu toe hebt, wel erg veel. Helemaal als de eerstvolgende er 'slechts 8' heeft.
Volgens mij kan je een prima startlijst maken als je een maximum (5? 8?) per artiest aan houdt voor de startlijst. Iedere artiest die meer verdient, wordt als het goed is vanzelf genomineerd.
Voor een lijst die dynamisch, fris en jong hoort te zijn, zou het niet zo moeten zijn dat die gevuld wordt met 20 keer Arcade Fire, 15 keer Muse, 18 keer Radiohead en 10 keer Coldplay.
17 keer op 400 is bijna 5%.
Ter vergelijking: dat is 75 keer Arcade Fire in een top 2000.
Volgens mij kan je een prima startlijst maken als je een maximum (5? 8?) per artiest aan houdt voor de startlijst. Iedere artiest die meer verdient, wordt als het goed is vanzelf genomineerd.
Voor een lijst die dynamisch, fris en jong hoort te zijn, zou het niet zo moeten zijn dat die gevuld wordt met 20 keer Arcade Fire, 15 keer Muse, 18 keer Radiohead en 10 keer Coldplay.
17 keer op 400 is bijna 5%.
Ter vergelijking: dat is 75 keer Arcade Fire in een top 2000.
0
geplaatst: 2 januari 2013, 19:58 uur
Nadat juist de eindafrekening is gemaakt van 2012, gaan we nu van start met de afrekening van 2013. Elke week wordt een lijst bepaald met de beste singles van het moment. Die kan je meebepalen door iedere week een top 10 door te geven van de beste singles volgens u.
Wees Allen welkom
MumeAfrekening
Wees Allen welkom
MumeAfrekening
0
geplaatst: 4 januari 2013, 14:25 uur
Volgende week wil ik een aanvang maken - althans pogen daar toe - met het organiseren van een album knock-out over het jaar 2009. Het aantal stemmen per album wil ik stellen op minimaal 95. Hanteer ik dan het gemiddelde van 3,50 en hoger, dan kom ik precies op 128 titels.
* denotes required fields.