MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Artiesten KO's #2 (Bloc Party)

zoeken in:
Jongens, Hergest Ridge deel 2. Het lijkt wel een samenzwering.

Laat ik dat nou het minst inspirerende van de 6 eerste Oldfield plaatkanten vinden.

Ik wil wel stemmen, maar ik gun Casper eerst nog zijn stem, hij heeft blijkbaar een extra lange uitvoering van Crises.

Casartelli (moderator)
Poeha schreef:
Ik wil wel stemmen, maar ik gun Casper eerst nog zijn stem, hij heeft blijkbaar een extra lange uitvoering van Crises.

Dank je, Freek.

Op 23 maart 2010 schreef ik bij Crises:
Het titelstuk is niet bepaald een wonder van flow of samenhang. Op dit punt zijn vergelijkingen met zijn eerste werken gerechtvaardigd en dan komt het wat mij betreft toch wel érg veel tekort bij een Tubular Bells of een Hergest Ridge.

Toegegeven dat het een beter nummer is dan waar ik het indertijd krediet voor gaf. Het gezongen stuk is wat mij betreft toch echt de zwakke schakel en ja, sommige overgangen zijn toch echt chaotisch en voor mijn gevoel een stuk minder natuurlijk dan die in de legendarische eerste albums. Als ik de verschillende stukken op hun eigen merites beschouw, zijn ze toch vrij behoorlijk en wist Oldfield hier wel iets moois uit de jaren '80 (en later) te halen, iets wat hem duidelijk niet overal even goed lukte (met aan de ene kant nummers die wat al te plastic klinken en anderzijds het hier en daar wel erg gezapige gekabbel).

Maar goed, for the record:

1-4

Correctie: 2-4 (bij nader inzien).

2-5 (vooral het laatste stuk is van Crises is geweldig! )

Nou ik ben weer te laat om HR een puntje te geven.... Overigens is het bij het zang gedeelte van Mike ook wel een beetje de bedoeling dat het niet allemaal even zuiver klinkt.

7 Five Miles Out --- In High Places

1-0

3-0

Creatief gearrangeerde single tegenover een al bijna even fraai synthesizer stukje.
Met Maggie Reilly in een vliegtuig en met Jon Anderson in een luchtbalon. Die Mike toch.

3-1

ga ik toch maar voor de eenvoud en niet voor de drukte

Casartelli (moderator)
4-1

ik vind het allebei niks

Casper, volgens mij ga je door dit spel Oudveld steeds slechter vinden

Laat ik het houden bij de opmerking dan Mike Oldfield geen constante kwaliteit levert

Nog steeds op een beslissende stem wachtend.

Geldt hier niet die 24-uurs regel?

Casartelli (moderator)
musician schreef:
Geldt hier niet die 24-uurs regel?

jazeker, nog een uurtje dus... of gewoon nog een beslissende stem

5-1

Dat In High Places was echt niks.

8 In Dulci Jubilo --- Shadow on the Wall

1-0

Als groot fan van Berdien Stenberg moet ik zeggen dat In Dulci Jubilo nog niet eens zo verkeerd klinkt, maar normaal ben ik wat meer van de "rock" nummers, dus...

1-1

2-1

3-1

Poeha verwart een klassieke dwarsfluit met folky blokfluit.

Het is hem vergeven.

3-2 Shadow on the Wall stukken beter

3-3

dazzler schreef:
Poeha verwart een klassieke dwarsfluit met folky blokfluit.
Het is hem vergeven.

Een klassieke is natuurlijk prettiger, maar deze folky uitvoering is ook nog prima te pruimen.

DjFrankie (moderator)
he die ken ik allebei

4-3

5-3 Voor mij geen discussie

6-3 heel duidelijk

9 Magellan --- The Wind Chimes [Parts One & Two]

0-1

0-2

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:22 uur

geplaatst: vandaag om 20:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.