Muziek / Muziekgames / Artiesten KO's #2 (Bloc Party)
zoeken in:
0
geplaatst: 22 juli 2011, 18:25 uur
Jongens, Hergest Ridge deel 2. Het lijkt wel een samenzwering. 
Laat ik dat nou het minst inspirerende van de 6 eerste Oldfield plaatkanten vinden.

Laat ik dat nou het minst inspirerende van de 6 eerste Oldfield plaatkanten vinden.
0
geplaatst: 22 juli 2011, 20:09 uur
Ik wil wel stemmen, maar ik gun Casper eerst nog zijn stem, hij heeft blijkbaar een extra lange uitvoering van Crises.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 22 juli 2011, 20:44 uur
Poeha schreef:
Ik wil wel stemmen, maar ik gun Casper eerst nog zijn stem, hij heeft blijkbaar een extra lange uitvoering van Crises.
Dank je, Freek.
Op 23 maart 2010 schreef ik bij Crises:
Het titelstuk is niet bepaald een wonder van flow of samenhang. Op dit punt zijn vergelijkingen met zijn eerste werken gerechtvaardigd en dan komt het wat mij betreft toch wel érg veel tekort bij een Tubular Bells of een Hergest Ridge.
Toegegeven dat het een beter nummer is dan waar ik het indertijd krediet voor gaf. Het gezongen stuk is wat mij betreft toch echt de zwakke schakel en ja, sommige overgangen zijn toch echt chaotisch en voor mijn gevoel een stuk minder natuurlijk dan die in de legendarische eerste albums. Als ik de verschillende stukken op hun eigen merites beschouw, zijn ze toch vrij behoorlijk en wist Oldfield hier wel iets moois uit de jaren '80 (en later) te halen, iets wat hem duidelijk niet overal even goed lukte (met aan de ene kant nummers die wat al te plastic klinken en anderzijds het hier en daar wel erg gezapige gekabbel).
Maar goed, for the record:
1-4
0
geplaatst: 22 juli 2011, 22:22 uur
Nou ik ben weer te laat om HR een puntje te geven.... Overigens is het bij het zang gedeelte van Mike ook wel een beetje de bedoeling dat het niet allemaal even zuiver klinkt.
7 Five Miles Out --- In High Places
7 Five Miles Out --- In High Places
0
geplaatst: 22 juli 2011, 22:26 uur
3-0
Creatief gearrangeerde single tegenover een al bijna even fraai synthesizer stukje.
Met Maggie Reilly in een vliegtuig en met Jon Anderson in een luchtbalon. Die Mike toch.
Creatief gearrangeerde single tegenover een al bijna even fraai synthesizer stukje.
Met Maggie Reilly in een vliegtuig en met Jon Anderson in een luchtbalon. Die Mike toch.
0
geplaatst: 22 juli 2011, 23:08 uur
Casper, volgens mij ga je door dit spel Oudveld steeds slechter vinden 

0
geplaatst: 22 juli 2011, 23:11 uur
Laat ik het houden bij de opmerking dan Mike Oldfield geen constante kwaliteit levert 

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 23 juli 2011, 21:40 uur
musician schreef:
Geldt hier niet die 24-uurs regel?
Geldt hier niet die 24-uurs regel?
jazeker, nog een uurtje dus... of gewoon nog een beslissende stem
0
geplaatst: 23 juli 2011, 21:53 uur
Als groot fan van Berdien Stenberg
moet ik zeggen dat In Dulci Jubilo nog niet eens zo verkeerd klinkt, maar normaal ben ik wat meer van de "rock" nummers, dus...
1-1
moet ik zeggen dat In Dulci Jubilo nog niet eens zo verkeerd klinkt, maar normaal ben ik wat meer van de "rock" nummers, dus...1-1
0
geplaatst: 23 juli 2011, 23:00 uur
Poeha verwart een klassieke dwarsfluit met folky blokfluit.
Het is hem vergeven.
Het is hem vergeven.
0
geplaatst: 24 juli 2011, 00:41 uur
dazzler schreef:
Het is hem vergeven.
Het is hem vergeven.
Een klassieke is natuurlijk prettiger, maar deze folky uitvoering is ook nog prima te pruimen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.