Muziek / Muziekgames / Knock-out: 1976
zoeken in:
0
geplaatst: 9 september 2011, 08:06 uur
Ok, ik haak af. Zit nauwelijks meer wat bij waar ik echt enthousiast van word, en 1976 is al zo'n matig jaar...
0
geplaatst: 9 september 2011, 08:19 uur
Ik hoop dat je er voor de KO 1975 wel bij bent. Dat jaar levert toch zeer bekende albums af van o.a. Pink Floyd, Neil Young, Bob Dylan, Roxy Music, Brian Eno, Patti Smith en uiteraard Bruce.
1976 is voor mij een van de slechtste muziekjaren. Geen wonder dat we in 1977 overspoeld werden met verfrissende muziek van o.a. Stranglers, Wire, Television en nog veel meer.
1976 is voor mij een van de slechtste muziekjaren. Geen wonder dat we in 1977 overspoeld werden met verfrissende muziek van o.a. Stranglers, Wire, Television en nog veel meer.
0
geplaatst: 9 september 2011, 08:21 uur
Zal je zien dat de echt goede albums er daar ook te vroeg uitgestemd gaan worden 

0
geplaatst: 9 september 2011, 08:45 uur
4-4
Niet zoveel mis met dit jaar. Maar de betere albums zijn er al lang uit gestemd (vind ik). Nog 1,5 goed album over.
Niet zoveel mis met dit jaar. Maar de betere albums zijn er al lang uit gestemd (vind ik). Nog 1,5 goed album over.
0
geplaatst: 9 september 2011, 09:52 uur
GrafGantz schreef:
Ok, ik haak af. Zit nauwelijks meer wat bij waar ik echt enthousiast van word, en 1976 is al zo'n matig jaar...
Stevie kun jij toch ook wel waarderen? Dat is voor mij ook nog de voornaamste reden om dit topic te bekijken.
0
geplaatst: 9 september 2011, 10:07 uur
Voor Stevie blijf ik nog wel aangehaakt, die torent boven de andere zeven uit.
0
geplaatst: 9 september 2011, 13:01 uur
Svendra schreef:
Volledig eens, 1976 bood al niet zoveel maar vrijwel alle meesterwerken van dit jaar (Abba, Bob Dylan, David Bowie, Joni Mitchell, Boz Scaggs, Eagles, Al Stewart ...) werden ook nog vroegtijdig uitgeschakeld.
0
geplaatst: 9 september 2011, 13:07 uur
De grootste verrassing vind ik de uitschakeling van Bob Dylan, voor mij toch wel een van de beste albums van dat jaar.
0
geplaatst: 9 september 2011, 13:15 uur
Ik heb zelf nog moeite met het uitvallen van The Alan Parsons Project, Manfred Mann's earth band en Genesis die in principe de betere albums in 1976 hebben gemaakt. Alleen het aantal progliefhebbers dat deelneemt ligt waarschijnlijk te laag en dan houdt het op.
Maar ik kan ook heel goed leven met het doorgaan van Bryan Ferry, Steve Miller en Stevie Wonder. Heren die ook zeer sterke albums hebben afgeleverd in 1976.
Ook Heart heeft een terecht bejubeld debuut gemaakt (net als Boston maar ik vind Heart nu dan net even beter):
0-3
Maar ik kan ook heel goed leven met het doorgaan van Bryan Ferry, Steve Miller en Stevie Wonder. Heren die ook zeer sterke albums hebben afgeleverd in 1976.
Ook Heart heeft een terecht bejubeld debuut gemaakt (net als Boston maar ik vind Heart nu dan net even beter):
0-3
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 9 september 2011, 14:09 uur
musician schreef:
Ik heb zelf nog moeite met het uitvallen van The Alan Parsons Project, Manfred Mann's earth band en Genesis die in principe de betere albums in 1976 hebben gemaakt. Alleen het aantal progliefhebbers dat deelneemt ligt waarschijnlijk te laag en dan houdt het op.
Die hadden wellicht de albums van Camel, Eloy, Kansas, Rush en Van Der Graaf Generator wat verder kunnen stuwen in de vaart der volkeren... toevallig vijf artiesten die ik ook iets eerder aan "progliefhebbers" zou relateren dan Alan Parsons of Manfred Mann.
Maar goed, ik kan me nog steeds niet aan de indruk onttrekken dat er ook een hoop blind gestemd wordt en dat helpt ook niet echt mee de uitslag erg serieus te nemen, alle liefdewerk die in de organisatie van zo'n spelletje gestoken wordt ten spijt.
0
geplaatst: 9 september 2011, 14:18 uur
Ik denk dat het blind stemmen wel mee valt. Ikzelf heb in ieder geval vrij weinig gestemd. Ook voor deze battle stem ik niet. Beide albums spreken mij te weinig aan, hoewel ik ze wel beluisterd heb.
Als ik een album niet ken, dan raadpleeg ik wel eens deze site:
Best Albums of 1976 : Best Ever Albums - besteveralbums.com
Als ik een album niet ken, dan raadpleeg ik wel eens deze site:
Best Albums of 1976 : Best Ever Albums - besteveralbums.com
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 9 september 2011, 14:23 uur
wibro schreef:
Ik denk dat het blind stemmen wel mee valt. Ikzelf heb in ieder geval vrij weinig gestemd.
Ik denk dat het blind stemmen wel mee valt. Ikzelf heb in ieder geval vrij weinig gestemd.
Ik ga dan voorlopig ook nog maar even uit van het goede in de mens en houd me vooralsnog bij mijn volgende voornemen om in elk geval even "bij te luisteren" bij de albums die ik zelf genomineerd heb (al zal er in 1975 een vakantie tussendoor fietsen). Maar dan wel het hele album... en anders helemaal niet.
0
geplaatst: 9 september 2011, 18:45 uur
2-7
3. Jean Michel Jarre - Oxygène vs Bryan Ferry - Let's Stick Together
3. Jean Michel Jarre - Oxygène vs Bryan Ferry - Let's Stick Together
* denotes required fields.