Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2012 [De Top 2000 van MusicMeter]
zoeken in:
0
geplaatst: 9 december 2012, 00:01 uur
Verstuurd en ik zag dat er geen schokkende wijzigingen t.o.v. vorig jaar in mijn lijst te bespeuren zijn. Behoorlijk steady allemaal 

0
geplaatst: 9 december 2012, 00:02 uur
chevy93 schreef:
Wat is eigenlijk de 'correcte' spelling? Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc) of Joan of Arc (Maid of Orleans)?
Wat is eigenlijk de 'correcte' spelling? Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc) of Joan of Arc (Maid of Orleans)?
De albumtrack heet Joan of Arc (Maid of Orleans).
Maar eerst verscheen Joan of Arc (een ander OMD nummer) op single.
Daarna Joan of Arc (Maid of Orleans). Maar om enige verwarring te vermijden
werd dat nummer in zijn single release omgedoopt tot Maid of Orleans (The Waltz Joan of Arc).
Eerst schreef OMD Maid of Orleans, maar ze legden het links omdat het zo weird klonk.
Daarna schreef OMD een tweede nummer over Jeanne d'Arc dat bekend werd als Joan of Arc.
Uiteindelijk belandden beide nummers op het album Architecture & Morality.
En nog gekker is dat ze ook beide op single verschenen.
0
geplaatst: 9 december 2012, 00:04 uur
chevy93 schreef:
Officieel de tweede (chronologisch gezien).
Dazzler, wat nog gekker was dat ze beide de Britse Top 5 behaalden.
0
geplaatst: 9 december 2012, 00:06 uur

Pulp

O.M.D.

Waarschijnlijk allebei top 10 voor mij waardoor ik dus heel blij ben met de uitslag van de laatste ladder.

Tien nieuwe nummers in de finale tov vorig jaar vind ik trouwens best veel.
0
geplaatst: 9 december 2012, 00:06 uur
0
geplaatst: 9 december 2012, 00:13 uur
Mooie line-up voor de finale! Genoeg nummers die ik een maximale score zou willen geven en ben heel blij voor de herwaardering van de synthpop klassiekers, 3 nummers die het op en top verdienen om in de finale te staan.
0
Onweerwolf
geplaatst: 9 december 2012, 00:19 uur
starbright boy schreef:
Van Magick1 die hem nomineerde omdat Beethoven niet mocht.
Van Magick1 die hem nomineerde omdat Beethoven niet mocht.
Zie! Hadden El Ninjo en ik toch gelijk dat we klassieke muziek niet toelaten in de Ladder.

0
geplaatst: 9 december 2012, 00:30 uur
Zo, van mijn eigen top 32 maar eens een afspeellijst gemaakt. Kan alles makkelijk de revue passeren.
0
titan (crew)
geplaatst: 9 december 2012, 00:31 uur
Een mooie finale (25 van de 32 nummers staan in mijn eigen top 1000, 21 hiervan bij de eerste 500 en zelfs de slechtste van de 32 is nog de moeite waard), met 2 nominaties van mezelf 
Ik ga gelijk even aan de slag.

Ik ga gelijk even aan de slag.
0
geplaatst: 9 december 2012, 00:32 uur
10 nieuwe nummers dus in de finale top32.
De nummers die uit de finalelijst gekicked zijn, stonden bij mij vorig jaar op:
5. Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
8. Talking Heads - Once In A Lifetime
10. Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
12. Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out)
13. Joy Division - Atmosphere
15. Kate Bush - The Man With The Child In His Eyes
16. The Clash - London Calling
19. Marvin Gaye - What's Going On
24. Pixies - Where Is My Mind
29. Pixies - Debaser
Dan lijkt het erop dat de finalelijst van dit jaar slechter is dan die van vorig jaar, maar met OMD, Pulp, the National, the Rolling Stones en Neil Young zijn er wel vijf erg goede nummers bij gekomen
.
Dus, hoewel ik dit jaar flink geklaagd heb over het stemmen (en zonder meer terecht!
), ben ik overall niet ontevreden met de eindlijst. 
De nummers die uit de finalelijst gekicked zijn, stonden bij mij vorig jaar op:
5. Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
8. Talking Heads - Once In A Lifetime
10. Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
12. Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out)
13. Joy Division - Atmosphere
15. Kate Bush - The Man With The Child In His Eyes
16. The Clash - London Calling
19. Marvin Gaye - What's Going On
24. Pixies - Where Is My Mind
29. Pixies - Debaser
Dan lijkt het erop dat de finalelijst van dit jaar slechter is dan die van vorig jaar, maar met OMD, Pulp, the National, the Rolling Stones en Neil Young zijn er wel vijf erg goede nummers bij gekomen
.Dus, hoewel ik dit jaar flink geklaagd heb over het stemmen (en zonder meer terecht!
), ben ik overall niet ontevreden met de eindlijst. 
0
geplaatst: 9 december 2012, 00:35 uur
Zo, ook mijn lijstje ingeleverd. Er waren maar twee nummers die ik zou bestempelen als "minder dan goed". Met name de stukken 7 t/m 14 en 16 t/m 23 bevatten eigenlijk volstrekt gelijkwaardige nummers. De plaat waar ik niet van wist hem neer te zetten staat nu netjes in het vacuum op plaats 15.
0
geplaatst: 9 december 2012, 00:41 uur
Goede uitslag van de herkansing, al had ik liever Shine On in de finale gehad (ten koste van Bowie). Maar iig fijn dat Pulp en Neil het gered hebben tov Curtis. Alle respect voor Curtis Mayfield, maar het is gewoon niet mijn muziek.
0
geplaatst: 9 december 2012, 00:45 uur
Ben ietwat verbijsterd over de finalelijst. Maar ja, misschien maar eens tijd dat ik de hoop echt op geef.
0
geplaatst: 9 december 2012, 00:46 uur
Gretz schreef:
Op het eerste gezicht lijkt het veel, maar als je dan kijkt van welke plekken de nieuwe finalisten komen, dan zijn de verschuivingen een stuk minder groot. Slechts drie nummers van buiten de top100 (en zes van buiten de top50) .
0
geplaatst: 9 december 2012, 00:49 uur
Kees-Jan schreef:
Dus, hoewel ik dit jaar flink geklaagd heb over het stemmen (en zonder meer terecht!
)
) Dat heb ik ook maar toch is de finalelijst de sterkste in jaren, dus zo ontevreden ben ik ook weer niet

Mijn lijst is in ieder geval verzonden!
0
Onweerwolf
geplaatst: 9 december 2012, 01:01 uur
Ik vind het weer een boeiende finale. Een paar goede nummers verloren maar daar komen ook een paar mooie nummers voor terug.
Ik ben benieuwd...
- Of Paranoid Android het eerste nummer gaat zijn dat de #1 positie weet vast te houden
- Of Sinnerman de Top 10 gaat binnendringen
- Of Black de Top 5 weet te bereiken
- Of Tubeway Army niet op de 32e positie terecht gaat komen
- Of The National Arcade Fire kan verslaan
- Of Rebellion (Lies), niet gestoord door andere Arcade Fire nummers, nu echt tot legendarische hoogtes kan stijgen
- Of Chevy iets positiefs gaat zeggen over The Mercy Seat
- Of Titmeister tevreden zal refereren aan het wederom ontbreken van Simple Minds & Talk Talk
- Of heel misschien, als een duveltje uit een doosje, danwel Venus In Furs of één van de twee Smiths nummers Radiohead & The Cure het nakijken gaat geven
- Of iemand de Top 10 van de Startladder correct weet te voorspellen
- Wat El Ninjo vindt van het feit dat alle radio2-fähige ouwe-lullen-rock (Floyd, Zep, Mac, Riders) toch weer, ondanks zijn bezorgdheid, net op tijd is uitgeschakeld
- Wie de MuMeMa-trofee mag overnemen van Casartelli
- Of Inquestos ons nog gaat verblijden met zijn ontzettend leuke post-finale statistiekjes
- Of iemand voor 2013 eindelijk eens iets durft te nomineren van het legendarische Modern Talking
Ik ben benieuwd...
- Of Paranoid Android het eerste nummer gaat zijn dat de #1 positie weet vast te houden
- Of Black de Top 5 weet te bereiken
- Of Tubeway Army niet op de 32e positie terecht gaat komen
- Of The National Arcade Fire kan verslaan
- Of Rebellion (Lies), niet gestoord door andere Arcade Fire nummers, nu echt tot legendarische hoogtes kan stijgen
- Of Chevy iets positiefs gaat zeggen over The Mercy Seat
- Of Titmeister tevreden zal refereren aan het wederom ontbreken van Simple Minds & Talk Talk
- Of heel misschien, als een duveltje uit een doosje, danwel Venus In Furs of één van de twee Smiths nummers Radiohead & The Cure het nakijken gaat geven
- Wat El Ninjo vindt van het feit dat alle radio2-fähige ouwe-lullen-rock (Floyd, Zep, Mac, Riders) toch weer, ondanks zijn bezorgdheid, net op tijd is uitgeschakeld
- Wie de MuMeMa-trofee mag overnemen van Casartelli
- Of Inquestos ons nog gaat verblijden met zijn ontzettend leuke post-finale statistiekjes
- Of iemand voor 2013 eindelijk eens iets durft te nomineren van het legendarische Modern Talking
0
geplaatst: 9 december 2012, 01:01 uur
El Ninjo schreef:
De bekende soulstemmers zijn volgens mij allemaal al geweest...dus het gaat voor Curtis uit een meer onverwachte hoek moeten komen ... als het nog komt.
De bekende soulstemmers zijn volgens mij allemaal al geweest...dus het gaat voor Curtis uit een meer onverwachte hoek moeten komen ... als het nog komt.
F...................k
Normaal gezien was ik vanavond thuis geweest en had ik Curtis, (waar ik al die weken al constant 4 punten aan heb gegeven) dus door kunnen stemmen (hij had van mij 4 punten gehad).
Maar een klant van me vroeg of ik nog op zijn verjaardag wilde komen...Heb dat dus gedaan....Dat gaat hem nu dus geld kosten, want die uren ga ik nu declareren bij de baas

0
geplaatst: 9 december 2012, 01:03 uur
Mijn nummer 1, 9 , 16, 17, 21, 24, 28, 29, 30 en 31 van vorig jaar eruit
Als ik het even snel bekijk denk ik dat het voor mij een betere finalelijst is
Als ik het even snel bekijk denk ik dat het voor mij een betere finalelijst is
0
Onweerwolf
geplaatst: 9 december 2012, 01:04 uur
Poeha schreef:
F...................k
Normaal gezien was ik vanavond thuis geweest en had ik Curtis, (waar ik al die weken al constant 4 punten aan heb gegeven) dus door kunnen stemmen (hij had van mij 4 punten gehad).
Maar een klant van me vroeg of ik nog op zijn verjaardag wilde komen...Heb dat dus gedaan....Dat gaat hem nu dus geld kosten, want die uren ga ik nu declareren bij de baas
(quote)
F...................k

0
geplaatst: 9 december 2012, 01:04 uur
Onweerwolf schreef:
Ik ben benieuwd...
Ik ben benieuwd...
Dit gaat natuurlijk veel te ver, maar ik zat wel te denken aan een nummer van Spandau Ballet.
0
geplaatst: 9 december 2012, 01:05 uur
Onweerwolf schreef:
Ik ben benieuwd...
Ik ben benieuwd...
Jet Airliner is hier nog steeds een guilty pleasure, dus wie weet...2013 wordt het MuMe Ladder jaar waarvoor ik voor het eerst een nominatielijst ga indienen, dus wees gewaarschuwd

Edit: Spandau Ballet staat ook op mijn nominatielijst top 500.
0
Onweerwolf
geplaatst: 9 december 2012, 01:07 uur
Tribal Gathering schreef:
Dit gaat natuurlijk veel te ver, maar ik zat wel te denken aan een nummer van Spandau Ballet.
(quote)
Dat heb ik al eens geprobeerd, en ondanks dat El Ninjo mij via pm heeft uitgelachen kwam het toch redelijk ver. Maar helaas niet ver genoeg...

0
geplaatst: 9 december 2012, 01:13 uur
Reijersen schreef:
Ben ietwat verbijsterd over de finalelijst. Maar ja, misschien maar eens tijd dat ik de hoop echt op geef.
Same here
Na de revival van de "zwarte" muziek vorige jaar is het er dit jaar wel heel erg magertjes op geworden.
Anyway mijn nr 1 en 32 staan al vast de rest is nog even puzzellen.......
0
geplaatst: 9 december 2012, 01:14 uur
Onweerwolf schreef:
Ik ben benieuwd...
Ik ben benieuwd...
Sinnerman komt natuurlijk op nummer 1.
(Dat beantwoordt meteen die Radiohead vraag)Wat betreft de startladder top 10 :
1. Radiohead - Street Spirit
2. Pearl Jam - Black
3. Nina Simone - Sinnerman
4. The Smiths - There is a Light that Never Goes Out
5. Radiohead - Paranoid Android
6. Beatles - A Day in the Life
7. The Cure - A Forest
8. Kate Bush - Wuthering Heights
9. The Smiths - How Soon is Now
10. The Doors - The End
0
geplaatst: 9 december 2012, 01:18 uur
De nieuwe nummers in de finale:
Eerder in de finale
Derde finale:
New Order - Blue Monday (2009 en 2010)
Love - Alone Again Or (2008 en 2009)
Neil Young - Like A Hurricane (2008 en 2009)
Tweede finale:
David Bowie - Space Oddity (2010)
The Cure - Pictures Of You (2009)
Voor het eerst in de finale maar al langer in de lijst:
Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc)
Pulp - Common People
The Rolling Stones - Gimme Shelter
Tubeway Army - Are 'Friends' Electric
Helemaal nieuw in de lijst:
The National - Bloodbuzz Ohio
De finalisten die er vorig jaar ook al instonden:
Zesde finale:
Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
Massive Attack - Teardrop
Kate Bush - Wuthering Heights
Joy Division - Love Will Tear Us Apart
The Velvet Underground - Venus In Furs
The Doors - The End
Vijfde Finale:
The Cure - A Forest
The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
The Smiths - How Soon Is Now?
David Bowie - "Heroes"
Arcade Fire - Rebellion (Lies)
Depeche Mode - Enjoy The Silence
Nick Cave And The Bad Seeds - The Mercy Seat
Vierde finale:
Radiohead - Paranoid Android
Derde finale
Pearl Jam - Black
U2 - The Unforgettable Fire
dEUS - Instant Street
Massive Attack - Unfinished Sympathy
Tweede finale:
The Beatles - A Day In The Life
Nina Simone - Sinnerman
Sigur Rós - Svefn-G-Englar
Sinéad O'Connor - Troy
De eerste finale (2007) bestond uit 16 nummers. Daarvan zijn er zes altijd finalist gebleven. Vorig jaar waren dat er nog zeven, maar Debaser van The Pixies ontbreekt dit jaar voor de eerste keer.
Eerder in de finale
Derde finale:
New Order - Blue Monday (2009 en 2010)
Love - Alone Again Or (2008 en 2009)
Neil Young - Like A Hurricane (2008 en 2009)
Tweede finale:
David Bowie - Space Oddity (2010)
The Cure - Pictures Of You (2009)
Voor het eerst in de finale maar al langer in de lijst:
Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc)
Pulp - Common People
The Rolling Stones - Gimme Shelter
Tubeway Army - Are 'Friends' Electric
Helemaal nieuw in de lijst:
The National - Bloodbuzz Ohio
De finalisten die er vorig jaar ook al instonden:
Zesde finale:
Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
Massive Attack - Teardrop
Kate Bush - Wuthering Heights
Joy Division - Love Will Tear Us Apart
The Velvet Underground - Venus In Furs
The Doors - The End
Vijfde Finale:
The Cure - A Forest
The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
The Smiths - How Soon Is Now?
David Bowie - "Heroes"
Arcade Fire - Rebellion (Lies)
Depeche Mode - Enjoy The Silence
Nick Cave And The Bad Seeds - The Mercy Seat
Vierde finale:
Radiohead - Paranoid Android
Derde finale
Pearl Jam - Black
U2 - The Unforgettable Fire
dEUS - Instant Street
Massive Attack - Unfinished Sympathy
Tweede finale:
The Beatles - A Day In The Life
Nina Simone - Sinnerman
Sigur Rós - Svefn-G-Englar
Sinéad O'Connor - Troy
De eerste finale (2007) bestond uit 16 nummers. Daarvan zijn er zes altijd finalist gebleven. Vorig jaar waren dat er nog zeven, maar Debaser van The Pixies ontbreekt dit jaar voor de eerste keer.
0
Onweerwolf
geplaatst: 9 december 2012, 01:21 uur
Onweerwolf schreef:
Ik zie trouwens dat Inquestos al 2 maanden niet meer heeft ingelogd. Ik hoop dat alles goed is met hem.
0
geplaatst: 9 december 2012, 01:25 uur
aERodynamIC schreef:
Verstuurd en ik zag dat er geen schokkende wijzigingen t.o.v. vorig jaar in mijn lijst te bespeuren zijn. Behoorlijk steady allemaal
Ik ben nog aan het schuiven, maar ik heb zeker vier nieuwe binnenkomers in mijn top10

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.