MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MusicMeter: Song van het Jaar 2012 competitie

zoeken in:
dumb_helicopter schreef:
(quote)

We kunnen in het vervolg misschien terugkijken op de laatste anderhalve maand (waarbij we dus 2 keer het laatste deel van een maand telkens doen). Mochten bepaalde albums al geweest zijn dan slaan we ze over, zoniet dan nemen we ze mee? Bijvoorbeeld voor deze maandcompetie kijken we terug van 16 maart t.e.m. 30 april en de maand erna van 16 april tot 31 mei. Dat zou een goede oplossing zijn voor het probleem dat kenm aan de kaak stelde, volgens mij. Nog voorstanders?

dumb_helicopter schreef:
(quote)

Dat nummer is echt prachtig!
Ik moet me dringend die cd is gaan halen want 'Ge Zwiegt' was ook al buitengewoon mooi!
ge zult het u zeker niet beklagen

inquestos schreef:
We zitten nu aan de 50 nummers, volgende dus 51.

Mooi dat Blockhead in de herkansing is deze maand! Maar waarom dit nummer Teunnis? Er staan 5 nummers op 1 stem.

Heel simpel: deze stond bovenaan. Aangezien ze allemaal 1 stem hebben vind ik het prima om hem te wijzigen naar een van de overige drie.

Over het Dr. John-probleem: Echt populaire albums zullen van tevoren wel lekken/op tijd genoeg stemmen krijgen, maar ik zal even naar een oplossing kijken.

Simpelweg een week wachten lijkt me dan makkelijker... Ik geloof ook niet dat het zo vaak voorkomt, en zelf het nummer nomineren kan altijd.

Over blockhead: als een nummer gelijk is kun je kijken op youtube/spotify welk nummer het populairst is. Never Forget Your Token is het populairst op youtube.

Teunnis schreef:
(quote)

Heel simpel: deze stond bovenaan. Aangezien ze allemaal 1 stem hebben vind ik het prima om hem te wijzigen naar een van de overige drie.

Over het Dr. John-probleem: Echt populaire albums zullen van tevoren wel lekken/op tijd genoeg stemmen krijgen, maar ik zal even naar een oplossing kijken.

Hmm... ik slik mijn woorden in. Kyteman, Blood Red Shoes en Dr. John zijn de vorige maand niet automatisch genomineerd. Dat zijn toch wel aardig populaire artiesten.

Het gaat natuurlijk niet om Dr. John, maar gewoon om dat als je echt de populairste albums wil laten meedoen, het systeem niet waterdicht is. Of dat een probleem is, moet de organisatie maar uitmaken. Dr. John (waar het dus niet per se om gaat..) zou ik bijvoorbeeld niet snel zelf nomineren, maar is wel muziek die het best goed zou kunnen doen.

edit: Kyteman? Laten we dit hele probleem maar negeren dan.

De automatische nominaties zijn een mooie startlijst die er voor zorgt dat een groot deel van wat de albums te bieden hebben hier kan worden beluisterd. Maar helemaal dekkend zul je het nooit hebben, maar daar zijn de persoonlijke nominaties ook deels voor bedoeld.

DjFrankie (moderator)
55 Blood Red Shoes - Cold
56 Graham Coxon - What' ll It Take

57. Boddika & Joy Orbison - Swims [Alternate Mix]
58. BADBADNOTGOOD - Bastard / Lemonade

Een oplossing voor het probleem dat kemm noemt is denk ik het maken van een lijst van heel 2012 (met de IMDB-formule) en dan de albums die al genoemd zijn (of een kans gehad hebben) afstrepen. Zo krijgen ook albums die misschien pas drie maanden na de release bekendheid krijgen een kans.
Ik kan mij voorstellen dat dit wel een uitgebreide klus is, op zich zou ik wel willen helpen daarmee (als jullie het natuurlijk ook een goede oplossing vinden).

DjFrankie schreef:
55 Blood Red Shoes - Cold
Je bent me net voor Dat scheelt mij weer 1 nominatie.

Ik wil iedereen er ook nog even op wijzen dat Milo Pokoe III ook al genomineerd is. Dat scheelt iedereen weer een nominatie.

59. I Like Trains - The Hive
60. Circus Maximus - Reach Within

Circus Maximus geef ik eigenlijk weinig kans, maar we zullen het wel zien.

Rhythm & Poetry schreef:
Ik wil iedereen er ook nog even op wijzen dat Milo Pokoe III ook al genomineerd is. Dat scheelt iedereen weer een nominatie.
Die stond toevallig niet op mijn shortlist

61. Eugene McGuinness - Lion
62. Lianne La Havas - Forget

Ik zal later even de linkjes erbij zoeken.

Edit: linkjes geplaatst en Shotgun vervangen door Lion.

Teunnis schreef:
Voor de albums die tussen de 10 en 29 stemmen hebben wordt de IMDB-formule gebruikt:

Misschien een domme vraag, maar wat is de IMDB-formule eigenlijk?

arcade monkeys schreef:
(quote)

Misschien een domme vraag, maar wat is de IMDB-formule eigenlijk?

Hij staat onderaan deze pagina: IMDb Top 250

Aantal stemmen weegt op deze manier meer mee.

odi
63. Anathema - The Storm Before the Calm

Kan er zo snel geen bedenken, als er iemand is die nog een nummer wil nomineren ga je gang.

In iets meer dan zeven uur zijn de inschrijvingen al gesloten EDIT: Toch niet, er is dus nog 1 plekje vrij.

Teunnis schreef:

Vind je het goed als ik er al van uitga dat dat nummer met Snoop het niet gaat redden, Rob?

08-04 Jai Paul - Jasmine (kemm / 13 / 6,62)
30-04 David Banner ft Snoop Dogg, Nipsey Hussle, Rass Kass & The Game – Californication (R&P / 14 / 6,81)

Snoop dan als kandidaat 64?

Dat wordt dan inderdaad kandidaat nummer 64
EDIT: Gemiddelde is daar verkeerd uitgerekend, het hoort 6,35 te zijn. Er is dus nog steeds een plekje vrij.

Doe toch maar David Banner. Is ook een populair nummer.

Als niemand het laatste plekje invult doe ik het wel:

64. Filthy Boy - Waiting on the Doorstep

Was het dan niet de bedoeling dat een nieuw iemand een nummer zou nomineren?

Dwejkk_ schreef:
Was het dan niet de bedoeling dat een nieuw iemand een nummer zou nomineren?
Dat zou best wel eens de bedoeling geweest kunnen zijn, ja. Het gebeurt wel eens dat voor de laatste paar nummers een paar mensen een derde nummer mogen nomineren. Ik dacht dat dat nu ook zo was.

Ik wil anders nog wel wat nomineren:

Major Lazor - Get Free

Pophit van het jaar wat mij betreft...

Overigens ben ik even wat minder actief door wat internetproblemen, maar als het goed ben ik over een kleine twee weken weer back-to-business. Tot die tijd tether ik via mijn telefoon, maar youtubes/spotifies luisteren is dan niet echt een optie.

Oh sorry, denk dat ik het dan verkeerd begrepen heb .

Voila dan hebben we nummer 64 en kan er geloot worden!

herman schreef:
Ik wil anders nog wel wat nomineren:

Major Lazor - Get Free

Pophit van het jaar wat mij betreft...
Dan maken we daar nummer 64 van. Ik had immers toch al twee nummers genomineerd.
En dit is inderdaad een erg lekker nummer.

Thanks Stoepkrijt.

Grappig wat Kemm aanstipt trouwens. Daar heb ik eigenlijk nooit bij stil gestaan. Op die manier zullen we vorig jaar ook wel wat populaire albums gemist hebben.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:04 uur

geplaatst: vandaag om 19:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.