MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MusicMeter: Song van het Jaar 2012 competitie

zoeken in:
inquestos schreef:
Wordt een mooie top3; ik luisterde dat nummer van Santigold gisterenavond nog. Had een tweetal plekken hoger gestaan in mijn top5 had ik nu gestemd.

Je hebt mazzel...

1. Santigold - Disparate Youth (38 punten, 11 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van odi, jassn, kemm, Teunnis en Osiris Apis)

Daar is dan de nummer 1 In januari was het punk rock/post-hardcore (rock), in februari future garage (dance), deze maand is het (een zeer hedendaagse vorm van) pop. Gemene deler is de populariteit onder de "hipsters" is, heb ik het idee. Eindelijk ook eens écht een hitje als winnaar. Santigold scoort vooral op #1-noteringen (maar liefst vijf) en is daarom misschien voor sommigen niet helemaal de gewenste winnaar. Voor mij wel

Yeah.

En als het goed is ga ik zo voor het eerst weer iets bijdragen aan dit topic (nummers that is).

Mooie winnaar, al is ie bij mij net buiten m'n top-5 gevallen tvv Guido Belcanto. En aan de punten te zien zat het allemaal wat op een hoopje, lekker spannend!
Ik krijg al zin om te nomineren voor de afgelopen maand!

De top 20 van maart:

1. Santigold - Disparate Youth
2. Burial & Four Tet - Nova
3. Beach House - Myth
4. Django Django - Wor
5. Michael Kiwanuka - Tell Me a Tale
6. Alcest - Là Où Naissent les Couleurs Nouvelles
7. Gold & Youth - Time to Kill
8. John Talabot - Last Land
9. Guido Belcanto - De Zonde Die Ik Nooit Beging
10. Adrenaline Mob - Undaunted
11. Daniel Rossen - Silent Song
12. Damien Jurado - Working Titles
13. Michael Kiwanuka - I'll Get Along
14. Light Year - Moderation
15. Quakers feat. Guilty Simpson & MED - Fitta Happier
16. Cloud Nothings - No Sentiment
17. Dry the River - No Rest
18. Angus Stone - Broken Brights
19. Quakers feat. Buff1 - Sidewinder
20. The Me in You - Plastik

Eerdere uitslagen:
Januari
Februari

Spotify-playlists per maand:
Januari
Februari
Maart

Nog heel even geduld met nomineren, ik ben bezig met de automatische nominaties

Sowieso Milo Pokoe III bij de automatische nominaties.

nice santigold op 1 en dat zonder herman

Ik vrees dat Teunnis straks heel snel El-P gaat toevoegen. De hater. Ik wil dat al doen. Win ik weer eens een keertje.

Santigold Mooie top 5 ook verder!

We gaan verder met de maand april! De vijf hoogst gewaardeerde singles op RYM die op zijn laatst op 31 april zijn uitgekomen doen weer mee. Singles afkomstig van een album uit 2011 komen hiervoor niet in aamerking. Daarnaast de acht best beoordeelde nummers uit het "Maak kennis met... 2012"-topic, aangevuld met de populairste nummer van de hier op MuMe zeventien populairste releases van de maand maart.

De top vijf singles op RYM t/m april:

Spiritualized - Hey Jane
St. Vincent - Krokodil
Grimes - Oblivion
Beach House - Lazuli
Lana Del Rey - Blue Jeans

De beste acht nummers van de maand april uit het topic Maak kennis met... 2012:

Gazpacho - Black Lily
Mick Flannery - Only Gettin' On
Susanne Sundfør - The Silicone Veil
Quantic & Alice Russell - I'll Keep My Light in My Window
Patrick Watson - Lighthouse
Hannah Cohen - Don't Say
Krystle Warren & the Faculty - Every Morning
Jai Paul - Jasmine

Vind je het goed als ik er al van uitga dat dat nummer met Snoop het niet gaat redden, Rob?

De meest als favoriet aangevinkte tracks van de zeventien populairste albums uit april op MuMe. Voor de duidelijkheid; albums met meer dan 30 stemmen doen automatisch mee. Voor de albums die tussen de 10 en 29 stemmen hebben wordt de IMDB-formule gebruikt:

Alabama Shakes - Hold On
Bear in Heaven - Sinful Nature
Blockhead - Never Forget Your Token
Europe - Bring It All Home
Flying Horseman - T.M.L.
Great Lake Swimmers - Quiet Your Mind
High on Fire - Madness of an Architect
Kent - 999
Killing Joke - Pole Shift
Lotus Plaza - Eveningness
M. Ward - Me and My Shadow
Orbital feat. Zola Jesus - New France
Paradise Lost - Fear of Impending Hell
Quantic & Alice Russell - I’d Cry
Rufus Wainwright - Bitter Tears
Spiritualized - So Long You Pretty Thing
Ufomammut - Mindomine

Alfabetisch gezien komt dat neer op deze lijst van dertig (linkjes zullen spoedig volgen):

Alabama Shakes - Hold On
Beach House - Oblivion
Bear in Heaven - Sinful Nature
Blockhead - Beyond Reach
Europe - Bring It All Home
Flying Horseman - T.M.L.
Gazpacho - Black Lily
Great Lake Swimmers - Quiet Your Mind
Grimes - Oblivion
Hannah Cohen - Don't Say
High on Fire - Madness of an Architect
Jai Paul - Jasmine
Kent - 999
Killing Joke - Pole Shift
Krystle Warren & the Faculty - Every Morning
Lana Del Rey - Blue Jeans
Lotus Plaza - Eveningness
M. Ward - Me and My Shadow
Mick Flannery - Only Gettin' On
Orbital feat. Zola Jesus - New France
Paradise Lost - Fear of Impending Hell
Patrick Watson - Lighthouse
Quantic & Alice Russell - I’d Cry
Quantic & Alice Russell - I'll Keep My Light in My Window
Rufus Wainwright - Bitter Tears
Spiritualized - Hey Jane
Spiritualized - So Long You Pretty Thing
St. Vincent - Krokodil
Susanne Sundfør - The Silicone Veil
Ufomammut - Mindomine

Nu mogen er nog 17 users twee nummers nomineren. De enige voorwaarde is dat de nummers in 2012 uitgebracht moeten zijn/worden.

31. El-P - The Full Retard
32. Dominatie Crew (FS Green ft Sef, Faberyayo, SirOJ, Lentini, Vic Crezée en Souf) - Milo Pokoe III

45. Änimal - I Found You
46. El-P - $4 Vic/FTL (Me and You)

EDIT: net te laat
EDIT2: Kijken of El-P een Burialtje kan doen.

Maakt niet uit Milo Pokoe III gaat toch winnen.

33. Death Grips - System Blower
34. Storm Corrosion - Drag Ropes

Dit keer geen kots Death Metal want dat komt toch nooit verder dan de eerste ronde.

Bij deze 2 liedjes die de finale gaan halen:

35. Sigur Rós - Varúõ
36. Het Zesde Metaal - Verhus

39. The Kyteman Orchestra - While I Was Away
40. Jack White - Missing Pieces

41. Frank Ocean - Thinkin Bout You
42. Jessie Ware - Running

(Iemand nog Usher - Climax?)

43. Nice Face - Shaman
44. Arbouretum - New Scarab

EDIT: Beach House omgewisseld.

dumb_helicopter schreef:
44. Beach House - Lazuli

Excuses, ik had een foutje gemaakt, Lazuli is al automatisch genomineerd (via RYM). Je zult hem dus moeten vervangen.

Ik heb genoeg vers materiaal liggen van Ty Segall Band, Temper Trap, Absynth Minded, Metric, en Edward Sharpe en kompanen. Maar we gaan toch maar voor 2 artiesten die ik al in het maak kennis topic heb geplaatst:

45. First Serve - Pushin' Aside, Pushin' Along
46. Niki & The Dove - The Drummer

Rhythm & Poetry schreef:
Nummering klopte namelijk niet meer.

Jawel hoor, snoeperd had het al gecorrigeerd. Als de volgende dan 37. en 38. doet klopt alles weer.
Dwejkk_ schreef:

Het zou wel van lef getuigen

Excuses, ik ben dom geweest.

jassn schreef:

36. Het Zesde Metaal - Verhus

Dat nummer is echt prachtig!
Ik moet me dringend die cd is gaan halen want 'Ge Zwiegt' was ook al buitengewoon mooi!

37. Fanfarlo - Deconstruction
38. The Temper Trap - Rabbit Hole

Dwejkk_ schreef:
Dan zou het Diplo & Santigold worden, leuk paartje... Heerlijk nummer inderdaad, maar ik zit zelf met iets Usher-achtig dat ik al een tijd wil nomineren. Ik ben wel voorstander om je eigen Frank Ocean-nominatie om te wisselen naar Climax.

49. Miguel - Adorn
50. Santigold - God from the Machine

We zitten nu aan de 50 nummers, volgende dus 51.

Mooi dat Blockhead in de herkansing is deze maand! Maar waarom dit nummer Teunnis? Er staan 5 nummers op 1 stem.

51. Rocket Juice & the Moon – Poison
52. El-P Ft.. Mr. Muthafuckin' eXquire & Danny Brown - Oh Hail No

Over de automatisch geselecteerde nummers: albums die aan het eind van de maand uitkomen zijn wel erg in het nadeel, gezien elk begin van de maand de startlijsten al worden bepaald. Ik neem als voorbeeld Dr. John (omdat ik die hier ook graag had gezien, ja ). Zijn album kwam 20 maart uit, maar de stemmen zijn pas eind maart / begin april komen binnenlopen. Nu staat het album op 49 stemmen, normaal gezien ruimschoots voldoende om een nummer te kunnen leveren, maar nu glipt hij door de mazen van het net. Een album dat 31 maart uitkomt en niet vroegtijdig lekt heeft al helemaal geen kans. Is het een idee om met de releasedata van een maand een beetje terug te kijken naar de vorige maand, of vinden jullie dat niet zo belangrijk? Ik vraag het me eigenlijk al langer af...

53. Absynthe Minded - Space
54. Motorpsycho and Ståle Storløkken - Into the gyre

kemm schreef:
Over de automatisch geselecteerde nummers: albums die aan het eind van de maand uitkomen zijn wel erg in het nadeel, gezien elk begin van de maand de startlijsten al worden bepaald. Ik neem als voorbeeld Dr. John (omdat ik die hier ook graag had gezien, ja ). Zijn album kwam 20 maart uit, maar de stemmen zijn pas eind maart / begin april komen binnenlopen. Nu staat het album op 49 stemmen, normaal gezien ruimschoots voldoende om een nummer te kunnen leveren, maar nu glipt hij door de mazen van het net. Een album dat 31 maart uitkomt en niet vroegtijdig lekt heeft al helemaal geen kans. Is het een idee om met de releasedata van een maand een beetje terug te kijken naar de vorige maand, of vinden jullie dat niet zo belangrijk? Ik vraag het me eigenlijk al langer af...

We kunnen in het vervolg misschien terugkijken op de laatste anderhalve maand (waarbij we dus 2 keer het laatste deel van een maand telkens doen). Mochten bepaalde albums al geweest zijn dan slaan we ze over, zoniet dan nemen we ze mee? Bijvoorbeeld voor deze maandcompetie kijken we terug van 16 maart t.e.m. 30 april en de maand erna van 16 april tot 31 mei. Dat zou een goede oplossing zijn voor het probleem dat kemm aan de kaak stelde, volgens mij. Nog voorstanders?

Gast
geplaatst: vandaag om 23:42 uur

geplaatst: vandaag om 23:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.