MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MusicMeter: Song van het Jaar 2012 competitie

zoeken in:
Ik heb trouwens bij Walk Like a Giant van Neil Young enkel de videoversie (duurt viereneenhalve minuut ipv de ruim zestien op plaat) kunnen vinden op youtube. Zou fijn zijn als iemand de lange versie weet te vinden.

Kijk hier eens:

Walk Like A Giant

Van de Soundcloud-pagina van Neil Young.

47. The Coup - The Guillotine
48. The Soft Moon - Zeros

Don Cappuccino schreef:
Kijk hier eens:

Walk Like A Giant

Van de Soundcloud-pagina van Neil Young.

51. How To Dress Well - Say My Name or Say Whatever
52. Kendrick Lamar - Sing About Me, I'm Dying of Thirst

Beide artiesten hebben waarschijnlijk meer geschikte nummers voor een topic als dit, maar aangezien er reeds vele favorieten zijn genoemd heb ik besloten me eens goe te laten gaan!
(Bitch, Don't Kill My Vibe was trouwens ook mijn volgende keuze geweest voor Lamar!)

53. P.O.S. ft justin vernon - Where We Land
54. Asaf Avidan - 613

geen idee of het How We Land of Where We Land is

Rhythm & Poetry schreef:
Maar wat mij betreft staat de winnaar al in de lijst van dertig.
akkoord

Het is Where We Land. Maar eigenlijk is het Get Down.

Zat ook even te twijfelen om Kendrick Lamar te nomineren, maar dan doe ik dat eventueel liever de volgende maand (anders "stelen" zijn nummers wellicht punten van elkaar). Daarom maar 'n heerlijk sixties-inspired (soul- en) rocknummer, en een popnummer met jaren '90/Mobyachtige-invloeden.

55. Aiden Grimshaw – Curtain Call
56. Allah-Las – Catamaran*

*Nummer was in 2011 al te beluisteren, maar zowel hun ep als hun album verscheen dit jaar pas.

Beide uitgegroeid tot twee van m’n favorieten van het jaar (om het in cijfers uit te drukken: 9,5).

57. The Staves - Mexico
58. Ummagma - BFD

59. Disclosure - Flow
60. Muse - The 2nd Law: Unsustainable

Ik zat eerst ook te denken aan Kendrick Lamar en de Allah-Las. Allah-Las dit weekend ontdekt maar moet nog even bepalen wat het beste nummer is om te nomineren. Bovendien is het geweldige Catamaran al genomineerd

Ook alweer de 5de nominatie van Disclosure dit jaar, het komt hiermee samen aan kop met Frank Ocean en Jessie Ware.

Net als Kendrick Lamar: The Recipe, Swimming Pools (Drank), Compton, m.A.A.d city en Sing About Me/I'm Dying of Thirst.

De kans zit er dik in dat Kendrick volgende maand de grootste nominatiekoning wordt aangezien Bitch, Don't Kill My Vibe volgens (kemm &) mij ook wel een plek in dit topic verdient.

wat dan gezegd van The Art of Peer Pressure?

Eigenlijk leent ieder nummer van Lamar's album zich wel voor een nominatie. Backseat Freestyle, Poetic Justice, good kid en Real komen ook allen bij mij in aanmerking. Wat dat betreft is het 'n heel "vruchtbaar" album, net zoals channel ORANGE en Devotion dat eerder dit jaar ook waren.

Jullie vergeten Money Trees.

Mik ze dan volgende maand allemaal in 1 groep, dan zijn we alvast van de helft af
Maar ik zal dat album eerst eens gaan beluisteren, misschien valt het allemaal wel mee.

Placebo stond al in de startlijst, Odi, vervangen dus best.

Mocht er nog iemand inspiratie nodig hebben, het nieuwe nummer van Foals genaamd Inhaler klinkt behoorlijk goed

P.O.S - Get Down schijnt ook tof te zijn heb ik uit betrouwbare bron vernomen.

Als de overige 2 nominaties niet ingevuld raken, kan er misschien verder geneusd worden op MuMe/RYM? In het geval van MuMe: albums die de voorbije maanden uit de boot waren gevallen omdat ze aan het eind van een maand gereleaset werden?

Al vind ik P.O.S en Foals ook goed.

Vorige maand:
Teunnis schreef:
Dit keer waren er te veel albums met meer dan 30 stemmen, How to Dress Well en Cat Power zijn daar de dupe van geworden

Et voila: nummers 63 en 64

Ik vind alles best, als we maar snel kunnen beginnen. Heb er al weer zin an.

kemm schreef:
Vorige maand:
(quote)

Et voila: nummers 63 en 64

Lijkt mij een eerlijke en goede oplossing.
In dat geval:
63. How To Dress Well - Cold Nites
64. Cat Power - Cherokee

Aangezien Teunnis/inquestos even afwezig lijken, neem ik het heft maar in handen.
Geen idee hoe zij de ladders loten, maar ik doe het zo dadelijk dan maar op mijn eigen manier (Rekening houdende met het feit dat niemand 2 nominaties in 1 ladder mag hebben etc.).

EDIT: Verdomme nummer 2.

Bespaar je de moeite Plop, ik ben nu bezig met de loting.

Tartaarsaus.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:29 uur

geplaatst: vandaag om 21:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.