Muziek / Muziekgames / De Arthur-recensies
zoeken in:
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 1 maart 2012, 11:08 uur
ArthurDZ schreef:
In de periode dat ik Dire Straits leerde kennen zat in mijn klas een zeer mooi meisje. En wat meer was, ze was nog in rockmuziek geïnteresseerd ook. Wat een prachtvrouw, eigenlijk. Hoe dan ook, toen ik haar dan eindelijk aan durfde spreken en het onderwerp op muziek uitkwam, vroeg ik haar of ze die geweldig goede band Dire Straits misschien kende. Ze fronste de wenkbrauwen, het gesprek viel stil en enkel door te vermelden dat ik Nirvana en Smashing Pumpkins ook erg goed vond, kon ik mijn geloofwaardigheid redden. Het was mijn eerste ervaring met het Dire Straits-hatende deel van de bevolking.
In de periode dat ik Dire Straits leerde kennen zat in mijn klas een zeer mooi meisje. En wat meer was, ze was nog in rockmuziek geïnteresseerd ook. Wat een prachtvrouw, eigenlijk. Hoe dan ook, toen ik haar dan eindelijk aan durfde spreken en het onderwerp op muziek uitkwam, vroeg ik haar of ze die geweldig goede band Dire Straits misschien kende. Ze fronste de wenkbrauwen, het gesprek viel stil en enkel door te vermelden dat ik Nirvana en Smashing Pumpkins ook erg goed vond, kon ik mijn geloofwaardigheid redden. Het was mijn eerste ervaring met het Dire Straits-hatende deel van de bevolking.

0
geplaatst: 1 maart 2012, 11:46 uur
- chevy93: Dire Straits- Dire Straits
- niels94
- kobe bryant fan
- 2MY
- musician
- heicro
- Snoeperd
- tsjong
- L_T_B
- kaztor
- DjFrankie
- deric raven
- Fathead
- dazzler
Heerlijk als mensen willen schrijven over muziek.
Ook de criteria die Arthur zichzelf oplegt, lijken mij een goed idee.
- niels94
- kobe bryant fan
- 2MY
- musician
- heicro
- Snoeperd
- tsjong
- L_T_B
- kaztor
- DjFrankie
- deric raven
- Fathead
- dazzler
Heerlijk als mensen willen schrijven over muziek.
Ook de criteria die Arthur zichzelf oplegt, lijken mij een goed idee.
0
geplaatst: 1 maart 2012, 17:36 uur
Ik heb het niet als gemakkelijk beschouwd een album te kiezen om hier aan te dragen. In tegenstelling tot mijn tip-topic ligt de nadruk hier toch vooral op de recensies en niet zozeer op het ontdekken van nieuwe muziek (al bespreek ik ze natuurlijk ook vrij uitvoerig). Mijn neiging om anderen iets aan te raden wat niet direct in hun straatje ligt heb ik dus maar onderdrukt. Toch heb ik besloten je op te zadelen met een album dat je nog niet kent, maar wel ééntje die goede kans van slagen heeft en waar zeker een aardige recensie over geschreven kan worden:
Bonnie 'Prince' Billy - I See a Darkness (1999)

Tijdens het rondsnuffelen in je stemmen kwam ik erachter dat je een grote waardering hebt voor de bekende folkhelden als Neil Young, Bob Dylan en Nick Drake. In de lijn hiervan ben ik tot deze plaat gekomen: één van de best gewaardeerde folkalbums (oké, roots dan...) van een nieuwere garde, ééntje die zelfs in de top 250 staat. Ik acht de kans behoorlijk aanwezig dat je deze daarom al kent, of er op zijn minst van gehoord hebt, maar ik ben hoe dan ook benieuwd hoe je hem vindt en of je er iets moois over kunt vertellen. Will Oldham (de naam van de persoon van wie Bonnie 'Prince' Billy één van de aliassen is) maakt rustige, ingetogen liedjes die hij vol passie zingt met zijn net niet zuivere stem, waarmee de link naar artiesten als Neil Young weer is gemaakt. Hopelijk bevalt hij je en kun je er een mooie recensie van maken. Veel plezier ermee en succes met je recensie! Die van Dire Straits was in elk geval zeer geslaagd
Bonnie 'Prince' Billy - I See a Darkness (1999)

Tijdens het rondsnuffelen in je stemmen kwam ik erachter dat je een grote waardering hebt voor de bekende folkhelden als Neil Young, Bob Dylan en Nick Drake. In de lijn hiervan ben ik tot deze plaat gekomen: één van de best gewaardeerde folkalbums (oké, roots dan...) van een nieuwere garde, ééntje die zelfs in de top 250 staat. Ik acht de kans behoorlijk aanwezig dat je deze daarom al kent, of er op zijn minst van gehoord hebt, maar ik ben hoe dan ook benieuwd hoe je hem vindt en of je er iets moois over kunt vertellen. Will Oldham (de naam van de persoon van wie Bonnie 'Prince' Billy één van de aliassen is) maakt rustige, ingetogen liedjes die hij vol passie zingt met zijn net niet zuivere stem, waarmee de link naar artiesten als Neil Young weer is gemaakt. Hopelijk bevalt hij je en kun je er een mooie recensie van maken. Veel plezier ermee en succes met je recensie! Die van Dire Straits was in elk geval zeer geslaagd

0
geplaatst: 1 maart 2012, 17:46 uur
Bonnie 'Prince' Billy, natuurlijk heb ik daar al van gehoord. Ik ken zelfs al een aantal liedjes. Maar tot het beluisteren van een heel album is het nooit gekomen. Laat dit dus het perfecte excuus zijn om er maar eens aan te beginnen 

0
geplaatst: 3 maart 2012, 18:22 uur
- niels94
- kobe bryant fan
- 2MY
- musician
- heicro
- Snoeperd
- tsjong
- L_T_B
- kaztor
- DjFrankie
- deric raven
- Fathead
- dazzler
- Pepino
Leuk idee, Arthur!
- niels94
- kobe bryant fan
- 2MY
- musician
- heicro
- Snoeperd
- tsjong
- L_T_B
- kaztor
- DjFrankie
- deric raven
- Fathead
- dazzler
- Pepino
Leuk idee, Arthur!
0
geplaatst: 8 maart 2012, 07:57 uur
- niels94
- kobe bryant fan
- 2MY
- musician
- heicro
- Snoeperd
- tsjong
- L_T_B
- kaztor
- DjFrankie
- deric raven
- Fathead
- dazzler
- Pepino
- MAS
- niels94
- kobe bryant fan
- 2MY
- musician
- heicro
- Snoeperd
- tsjong
- L_T_B
- kaztor
- DjFrankie
- deric raven
- Fathead
- dazzler
- Pepino
- MAS
0
geplaatst: 8 maart 2012, 18:54 uur
Leuke tip Niels. 
Ik denk wel dat Arthur I See a Darkness zal kunnen waarderen.

Ik denk wel dat Arthur I See a Darkness zal kunnen waarderen.
0
geplaatst: 10 maart 2012, 20:53 uur
Voor mensen die zich afvragen waar in de wereld mijn recensie blijft: hij is bijna af, morgen post ik hem naar alle waarschijnlijkheid. Het blijkt een moeilijke bevalling 

0
geplaatst: 11 maart 2012, 21:38 uur
De Arthur-Recensies, deel 2:
Ik vond dit een zeer lastig album om te becijferen, laat staan bespreken. Zelfs na alle luisterbeurten van de voorbije dagen kost het me nog steeds moeite om duidelijk te beschrijven wat ik van deze plaat vind.
Laat ik het zo zeggen: kippenvelopwekkende pracht en praal wordt op deze ‘I See A Darkness’ afgewisseld met nummers of stukken van nummers waar ik niet warm of koud van word. Onder die eerste categorie schaar ik het titelnummer, Another Day Full Of Dread en vooral A Minor Place. Nummers waarbij alles op zijn plaats valt: heerlijk sereen sfeertje, prachtig gezongen en mooie teksten. Ook Dead To Everyone, Nomadic Revery en Madeleine-Mary mag ik graag horen.
Dat is de helft van het album. De andere helft bestaat uit nummers van de tweede categorie. Ze zijn niet slecht, maar kabbelen maar wat voort en in het slechtste geval verslapt mijn aandacht volledig. Zo vergeet ik constant hoe Song For The New Bleed precies gaat, dat nummer grijpt me langs geen kanten.
User Gajarigon zei in zijn bespreking van dit album al dat de stemming van de luisteraar veel invloed heeft op wat je er uiteindelijk van vind. Ik geef hem hierin gelijk. De volgende keer dat ik in een depressieve bui ben ga ik deze nog eens draaien, misschien valt alles dan wel op z’n plek. Voor nu geef ik ‘I See A Darkness’ een 3.5*
kobe bryant fan is nu aan de beurt!
- niels94 Bonnie 'Prince' Billy- I See A Darkness
- kobe bryant fan
- 2MY
- musician
- heicro
- Snoeperd
- tsjong
- L_T_B
- kaztor
- DjFrankie
- deric raven
- Fathead
-dazzler
- Pepino
- MAS
Ik vond dit een zeer lastig album om te becijferen, laat staan bespreken. Zelfs na alle luisterbeurten van de voorbije dagen kost het me nog steeds moeite om duidelijk te beschrijven wat ik van deze plaat vind.
Laat ik het zo zeggen: kippenvelopwekkende pracht en praal wordt op deze ‘I See A Darkness’ afgewisseld met nummers of stukken van nummers waar ik niet warm of koud van word. Onder die eerste categorie schaar ik het titelnummer, Another Day Full Of Dread en vooral A Minor Place. Nummers waarbij alles op zijn plaats valt: heerlijk sereen sfeertje, prachtig gezongen en mooie teksten. Ook Dead To Everyone, Nomadic Revery en Madeleine-Mary mag ik graag horen.
Dat is de helft van het album. De andere helft bestaat uit nummers van de tweede categorie. Ze zijn niet slecht, maar kabbelen maar wat voort en in het slechtste geval verslapt mijn aandacht volledig. Zo vergeet ik constant hoe Song For The New Bleed precies gaat, dat nummer grijpt me langs geen kanten.
User Gajarigon zei in zijn bespreking van dit album al dat de stemming van de luisteraar veel invloed heeft op wat je er uiteindelijk van vind. Ik geef hem hierin gelijk. De volgende keer dat ik in een depressieve bui ben ga ik deze nog eens draaien, misschien valt alles dan wel op z’n plek. Voor nu geef ik ‘I See A Darkness’ een 3.5*
kobe bryant fan is nu aan de beurt!
- kobe bryant fan
- 2MY
- musician
- heicro
- Snoeperd
- tsjong
- L_T_B
- kaztor
- DjFrankie
- deric raven
- Fathead
-dazzler
- Pepino
- MAS
0
geplaatst: 12 maart 2012, 07:33 uur
Oei, oei, wat een vreselijke fout van mij. Ik heb je teruggezet, dazzler. Natuurlijk mag je nog steeds meedoen! 

0
geplaatst: 12 maart 2012, 13:35 uur
- kobe bryant fan
- 2MY
- musician
- heicro
- Snoeperd
- tsjong
- L_T_B
- kaztor
- DjFrankie
- deric raven
- Fathead
-dazzler
- Pepino
- MAS
- dumb_helicopter
Ik ga ook eens op zoek naar een leuk album dat je kan recenseren
.
- kobe bryant fan
- 2MY
- musician
- heicro
- Snoeperd
- tsjong
- L_T_B
- kaztor
- DjFrankie
- deric raven
- Fathead
-dazzler
- Pepino
- MAS
- dumb_helicopter
Ik ga ook eens op zoek naar een leuk album dat je kan recenseren
.
0
geplaatst: 12 maart 2012, 16:32 uur
Goede recensie Arthur: ik kan me er ook wel in vinden. Misschien heb je het gezien, maar ook ik heb dit album 'slechts' op 3,5* staan. Dat is natuurlijk een prima cijfer, maar gezien de populariteit en de manier waarop ik zijn latere album 'The Letting Go' beoordeel (4*, op het randje van 4,5*) had ik nog beter verwacht. Ik vind dat album en ook Viva Last Blues (onder een ander alias: Palace Music) beter dan deze. Toch heb ik voor dit album gekozen omdat de meeste mensen hem het beste vinden: dat leek me dus meer kans van slagen te hebben dan persoonlijke favorieten. Prima album, daarom staat hij ook op 3,5*, maar ik heb mooier gehoord van deze man. Maar wellicht groeit hij ook bij mij nog want zo ontzettend lang ken ik hem ook nog niet.
0
geplaatst: 12 maart 2012, 17:33 uur
Een tip vinden voor een user die ik nauwelijks ken is erg moeilijk. Maar na een kijkje in je stemmenlijst en jouw top 10, dacht ik dat Vivadixiesubmarinetransmissionplot van Sparklehorse wel iets voor jou zou kunnen zijn. Het is een erg gevarieerde rock plaat. Met af en toe wel eens wat pop invloeden. De beste man is jammer genoeg al overleden, maar deze plaat blijft genieten.
Zoals ik al zei is er erg veel variatie, zo gaat het van droevige pop songs naar euforische en zomerse rocksongs.
Klik maar op het plaatje voor de link.

Zoals ik al zei is er erg veel variatie, zo gaat het van droevige pop songs naar euforische en zomerse rocksongs.
Klik maar op het plaatje voor de link.

0
geplaatst: 12 maart 2012, 17:34 uur
kobe bryant fan schreef:
De beste man is jammer genoeg al overleden
De beste man is jammer genoeg al overleden
Misschien leuk voor de context: zelfmoord.
0
geplaatst: 12 maart 2012, 20:18 uur

En kobe bryant fan: leuke tip, ik ben zeer benieuwd naar Sparklehorse!

0
geplaatst: 21 maart 2012, 01:40 uur
- kobe bryant fan
- 2MY
- musician
- heicro
- Snoeperd
- tsjong
- L_T_B
- kaztor
- DjFrankie
- deric raven
- Fathead
-dazzler
- Pepino
- MAS
- dumb_helicopter
- Arrie
- kobe bryant fan
- 2MY
- musician
- heicro
- Snoeperd
- tsjong
- L_T_B
- kaztor
- DjFrankie
- deric raven
- Fathead
-dazzler
- Pepino
- MAS
- dumb_helicopter
- Arrie
0
geplaatst: 21 maart 2012, 08:20 uur
Hela, Sparklehorse bespreek je niet in 1 2 3

Jongens, hou er gewoon rekening mee dat het allemaal nogal lang kan duren. Ik heb ook nog een leven buiten musicmeter

0
geplaatst: 21 maart 2012, 09:58 uur
Mensen met levens mogen geen topics als deze starten. Lees de voorwaarden er nog maar eens op na. 

niels94 schreef:
Goede recensie Arthur: ik kan me er ook wel in vinden. Misschien heb je het gezien, maar ook ik heb dit album 'slechts' op 3,5* staan. Dat is natuurlijk een prima cijfer, maar gezien de populariteit en de manier waarop ik zijn latere album 'The Letting Go' beoordeel (4*, op het randje van 4,5*) had ik nog beter verwacht. Ik vind dat album en ook Viva Last Blues (onder een ander alias: Palace Music) beter dan deze.
Palace Music vind ik ook wel een andere categorie dan onder Bonnie 'Prince' eerlijk gezegd.Goede recensie Arthur: ik kan me er ook wel in vinden. Misschien heb je het gezien, maar ook ik heb dit album 'slechts' op 3,5* staan. Dat is natuurlijk een prima cijfer, maar gezien de populariteit en de manier waarop ik zijn latere album 'The Letting Go' beoordeel (4*, op het randje van 4,5*) had ik nog beter verwacht. Ik vind dat album en ook Viva Last Blues (onder een ander alias: Palace Music) beter dan deze.
0
geplaatst: 21 maart 2012, 10:46 uur
chevy93 schreef:
Mensen met levens mogen geen topics als deze starten. Lees de voorwaarden er nog maar eens op na.

(quote)
Palace Music vind ik ook wel een andere categorie dan onder Bonnie 'Prince' eerlijk gezegd. Ja, maar het is natuurlijk gewoon dezelfde artiest. Dan zou je ook niet mogen zeggen dat je Kid A beter vindt dan the Bends.
0
geplaatst: 22 maart 2012, 19:22 uur
De Arthur-Recensies, deel 3:
Dus als ik het goed begrijp: getormenteerde ziel Mark Linkous neemt met een aantal leden van de band Cracker onder de naam Sparklehorse het album Vivadixiesubmarinetransmissionplot op in het voorjaar van 1995. het wordt een kritisch succes en commercieel doet het album het ook niet slecht. Een tour met Radiohead volgt, maar Linkous vindt nooit innerlijke rust en pleegt uiteindelijk zelfmoord in 2010.
Bijna per definitie nemen interessante mensen interessante albums op. Ze hebben tenminste iets te zeggen en durven van de platgereden paden af te wijken. Mark Linkous lijkt zo’n persoon. Maar nu staat ‘interessant’ niet meteen gelijk aan ‘goed’ of zelfs ‘geniaal’, en de absurde, nogal interessantdoenerige albumtitel voorspelde eigenlijk niet veel goeds…
Maar kijk, ik had me vergist. Dat wist ik eigenlijk al na tien seconden. De sfeer zit er namelijk meteen in en ik kan ze bijna proeven: het is een zonnige dag, iedereen is vrolijk en de wereld lijkt op die dag even een mooie plaats. Maar niet voor Mark, die zit in zijn muffe garage annex opnamestudio aan deze plaat te sleutelen. Dat meen ik te horen in de muziek: het klinkt warm, maar ook een beetje muf. Niet dat deze plaat stoffig of gedateerd klinkt, maar dit album roept meteen een hele wereld op, een warme muffe in dit geval. En ik hou ervan als een album zo’n wereld weet op te roepen.
Tijdens de eerste luisterbeurt vond ik dat de plaat nog net iets te lang duurde, toen de tweede luisterbeurt er op zat had ik eigenlijk meteen zin ‘m nog eens te draaien. Elk nummer, ook al duren sommigen nog geen twee minuutjes, trekt je dieper de wereld van Vivadixiesubmarinetransmissionplot in. Met als absoluut hoogtepunt Someday I Will Treat You Good. Wat een fenomenaal nummer is me dat zeg! Andere favorieten zijn Rainmaker, Cow en Most Beautiful Widow In Town. Dit is echter geen album met een paar hoogtepunten en verder wat vulsel: het is een enorm coherente plaat wat de hoogtepunten des te indrukwekkend maakt, een gevoel van “Deed hij er nu zojuist alweer een schepje bovenop?”
Een dikke vette 5, dat is wat deze plaat verdiend!
En dan is het nu de beurt aan 2MY, die duidelijk lang op naar dit moment heeft uitgekeken! Ik ben erg benieuwd!
- niels94: Bonnie 'Prince' Billy- I See A Darkness
- kobe bryant fan: Sparklehorse- Vivadixiesubmarinetransmissionplot
- 2MY
- musician
- heicro
- Snoeperd
- tsjong
- L_T_B
- kaztor
- DjFrankie
- deric raven
- Fathead
-dazzler
- Pepino
- MAS
- dumb_helicopter
- Arrie
Dus als ik het goed begrijp: getormenteerde ziel Mark Linkous neemt met een aantal leden van de band Cracker onder de naam Sparklehorse het album Vivadixiesubmarinetransmissionplot op in het voorjaar van 1995. het wordt een kritisch succes en commercieel doet het album het ook niet slecht. Een tour met Radiohead volgt, maar Linkous vindt nooit innerlijke rust en pleegt uiteindelijk zelfmoord in 2010.
Bijna per definitie nemen interessante mensen interessante albums op. Ze hebben tenminste iets te zeggen en durven van de platgereden paden af te wijken. Mark Linkous lijkt zo’n persoon. Maar nu staat ‘interessant’ niet meteen gelijk aan ‘goed’ of zelfs ‘geniaal’, en de absurde, nogal interessantdoenerige albumtitel voorspelde eigenlijk niet veel goeds…
Maar kijk, ik had me vergist. Dat wist ik eigenlijk al na tien seconden. De sfeer zit er namelijk meteen in en ik kan ze bijna proeven: het is een zonnige dag, iedereen is vrolijk en de wereld lijkt op die dag even een mooie plaats. Maar niet voor Mark, die zit in zijn muffe garage annex opnamestudio aan deze plaat te sleutelen. Dat meen ik te horen in de muziek: het klinkt warm, maar ook een beetje muf. Niet dat deze plaat stoffig of gedateerd klinkt, maar dit album roept meteen een hele wereld op, een warme muffe in dit geval. En ik hou ervan als een album zo’n wereld weet op te roepen.
Tijdens de eerste luisterbeurt vond ik dat de plaat nog net iets te lang duurde, toen de tweede luisterbeurt er op zat had ik eigenlijk meteen zin ‘m nog eens te draaien. Elk nummer, ook al duren sommigen nog geen twee minuutjes, trekt je dieper de wereld van Vivadixiesubmarinetransmissionplot in. Met als absoluut hoogtepunt Someday I Will Treat You Good. Wat een fenomenaal nummer is me dat zeg! Andere favorieten zijn Rainmaker, Cow en Most Beautiful Widow In Town. Dit is echter geen album met een paar hoogtepunten en verder wat vulsel: het is een enorm coherente plaat wat de hoogtepunten des te indrukwekkend maakt, een gevoel van “Deed hij er nu zojuist alweer een schepje bovenop?”
Een dikke vette 5, dat is wat deze plaat verdiend!
En dan is het nu de beurt aan 2MY, die duidelijk lang op naar dit moment heeft uitgekeken! Ik ben erg benieuwd!
- 2MY
- musician
- heicro
- Snoeperd
- tsjong
- L_T_B
- kaztor
- DjFrankie
- deric raven
- Fathead
-dazzler
- Pepino
- MAS
- dumb_helicopter
- Arrie
0
geplaatst: 22 maart 2012, 19:46 uur
Had ik niet verwacht zo'n hoge score.
Ben blij dat Sparklehorse je goed is bevallen.
Ben blij dat Sparklehorse je goed is bevallen.
0
geplaatst: 22 maart 2012, 21:16 uur
"Verras me" staat er in m'n mailbox.
Visioenen van de tweede reeks van Het Eiland doemen in me op. "Suprise me"...
Wel ArthurDZ, ik kies sowieso een plaat die je al hebt gekwoteerd, maar maar waarbij je hebt verzuimd een behoorlijke bespreking achter te laten.
Ik hou jullie - wegens tijdsbeperking - nog eventjes in volle spanning (herlees deel 3 van de recensies nog maar even en beluister desnoods het album)... morgen komt mijn recensioneel verzoek!
Visioenen van de tweede reeks van Het Eiland doemen in me op. "Suprise me"...
Wel ArthurDZ, ik kies sowieso een plaat die je al hebt gekwoteerd, maar maar waarbij je hebt verzuimd een behoorlijke bespreking achter te laten.
Ik hou jullie - wegens tijdsbeperking - nog eventjes in volle spanning (herlees deel 3 van de recensies nog maar even en beluister desnoods het album)... morgen komt mijn recensioneel verzoek!

0
Ulfat-e-Zulmat
geplaatst: 22 maart 2012, 22:49 uur
Ik wil ook ergens bij horen.
- 2MY
- musician
- heicro
- Snoeperd
- tsjong
- L_T_B
- kaztor
- DjFrankie
- deric raven
- Fathead
-dazzler
- Pepino
- MAS
- dumb_helicopter
- Arrie
- Ulfat-e-Zulmat
- 2MY
- musician
- heicro
- Snoeperd
- tsjong
- L_T_B
- kaztor
- DjFrankie
- deric raven
- Fathead
-dazzler
- Pepino
- MAS
- dumb_helicopter
- Arrie
- Ulfat-e-Zulmat
0
geplaatst: 23 maart 2012, 12:43 uur
De Arthur-Recensies, deel 4:
Voor mijn opdracht naar uwentwege, beste ArthurDZ, heb ik gekozen voor de optie om een album te nemen waar je reeds op gestemd had, maar het niet de moeite vond - of simpelweg te tijdrovend - om uw mening openbaar te maken dmv een fijne bespreking.
Dat je me daar nu de kans voor geeft om met behulp van dit topic een spreekwoordelijke mouw aan te passen, doet mijn hart oplichten van vreugde. Een dolle zoektocht doorheen je stemmen-pagina's drong zich aan me op, met als doel een plaat te vinden waar wel eens een boeiend verhaal uit zou kunnen komen. Middelmatig-gekwoteerde albums liet ik respectievelijk links en rechts liggen, aangezien ik me vnl focuste op diegene die je ofwel extreem goed (4,5* en 5*), of bijzonder slecht (0,5* en 1*) vond. En als het even kon graag eentje waar je in de loop der tijd bij van mening was veranderd.
De zoektocht dreigde bij het doorstruinen van uw 4,5* en 5*-toppers een waarachtige odyssee te worden, ware het niet dat ik in de lagere regionen van uw stemmenlijst plotsklaps de perfecte plaat tegenkwam.
Een mij onbekend album van een zeer bekende performer die nogal behoorlijk afweek van de rest van 's mans oeuvre. De reacties van mede-MuMers die er wel de moeite voor hadden genomen om het keyboard onder de vingers te schuiven hadden zeer wisselende meningen - sommigen spraken over een Kunstwerk, anderen over een grap of een manier om onder een contract uit te komen. Het beluisteren van de nummers op youtube bracht verheldering... It's Lou Reed, Jim. But not as we know it!
Bizar album waar jij - beste ArthurDZ, want laten we maar to the point komen - in eerste instantie 2,5* voor over had, en in latere instantie uw oordeel stevig verlaagde tot de rommelstatus van 1*.
Bij deze dus mijn verzoek om hier nadere duiding bij te verschaffen.
Het album waar ik het over heb:

Lou Reed - Metal Machine Music (1975)
Veel succes
Voor mijn opdracht naar uwentwege, beste ArthurDZ, heb ik gekozen voor de optie om een album te nemen waar je reeds op gestemd had, maar het niet de moeite vond - of simpelweg te tijdrovend - om uw mening openbaar te maken dmv een fijne bespreking.
Dat je me daar nu de kans voor geeft om met behulp van dit topic een spreekwoordelijke mouw aan te passen, doet mijn hart oplichten van vreugde. Een dolle zoektocht doorheen je stemmen-pagina's drong zich aan me op, met als doel een plaat te vinden waar wel eens een boeiend verhaal uit zou kunnen komen. Middelmatig-gekwoteerde albums liet ik respectievelijk links en rechts liggen, aangezien ik me vnl focuste op diegene die je ofwel extreem goed (4,5* en 5*), of bijzonder slecht (0,5* en 1*) vond. En als het even kon graag eentje waar je in de loop der tijd bij van mening was veranderd.
De zoektocht dreigde bij het doorstruinen van uw 4,5* en 5*-toppers een waarachtige odyssee te worden, ware het niet dat ik in de lagere regionen van uw stemmenlijst plotsklaps de perfecte plaat tegenkwam.
Een mij onbekend album van een zeer bekende performer die nogal behoorlijk afweek van de rest van 's mans oeuvre. De reacties van mede-MuMers die er wel de moeite voor hadden genomen om het keyboard onder de vingers te schuiven hadden zeer wisselende meningen - sommigen spraken over een Kunstwerk, anderen over een grap of een manier om onder een contract uit te komen. Het beluisteren van de nummers op youtube bracht verheldering... It's Lou Reed, Jim. But not as we know it!
Bizar album waar jij - beste ArthurDZ, want laten we maar to the point komen - in eerste instantie 2,5* voor over had, en in latere instantie uw oordeel stevig verlaagde tot de rommelstatus van 1*.
Bij deze dus mijn verzoek om hier nadere duiding bij te verschaffen.
Het album waar ik het over heb:

Lou Reed - Metal Machine Music (1975)
Veel succes

0
geplaatst: 23 maart 2012, 13:16 uur
Tja, overal verguist natuurlijk, MMM, maar het is gewoon een erg leuk album die vast wel beter was ontvangen als a) niet door Lou Reed was uitgebracht en b) als het niet zo bekend en berucht was geweest.
Misschien wel Reeds beste album, naast New York. (VU buiten beschouwing gelaten)
Misschien wel Reeds beste album, naast New York. (VU buiten beschouwing gelaten)
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.