menu

Mijn Updates +
Muziek / Muziekgames / De Arthur-recensies

zoeken in:
ArthurDZ (moderator)
ArthurDZ schreef:
Een extra drijfveer om deze plaat te kiezen is dat er nog geen recensie bij het album te vinden is, en ik niet meteen inspiratie heb om er zelf één neer te pennen.

Dit stukje schreef ik zonet naar aanleiding van het Niels Tip-Topic. En het zette me aan het denken. Hoe komt het dat ik na 4,5 jaar musicmeterlidschap slechts 13 meningen, maar eigenlijk recensies, heb geschreven? Ik schrijf ze graag maar kom er slechts zelden aan toe.

En de reden daarvoor is dat ik eigenlijk maar kan presteren als ik een beetje druk voel. Op school begon ik ook pas met leren na een slecht rapport. En bij recensies schrijven is dat hetzelfde. Ik heb een reden nodig om iets te schrijven. Als ik het alleen voor mezelf moet doen, dan doe ik het meestal niet, vreemd genoeg.

Vandaar dat ik met dit topic kom. Wil je me iets nieuws tippen waarover ik dan een recensie moet schrijven? Dat kan. Wil je weten waarom ik een album zo hoog/laag heb beoordeeld? Dan wil ik mijn mening verkondigen in een recensie. Wil je gewoon dat ik je favoriete album eens bespreek? Dat kan ook!

Dus nog even voor de duidelijkheid. Als je beslist mee te doen kan je:

1. Mij een nieuw album tippen waar ik dan een recensie over schrijf
2. Me vragen een recensie te schrijven over een album dat ik al ken, bijvoorbeeld je favoriete album

Ik behoud evenwel wel de vrijheid om een album dat me al op voorhand niks lijkt te weigeren. Ik beloof hierbij wel plechtig dat ik dit zo weinig mogelijk ga proberen doen.

Als je mee wil doen, zet dan gewoon je naam in de lijst

En nu maar hopen dat er interesse is

Hoewel ik het risico neem hier mijn beurt mee te verspelen, vind ik toch wel dat dit in ieders belang is. Begin maar eens met een recensie bij je nummer 1.

- chevy93
- niels94

Het hoeven dus niet alleen albums te zijn die je kent, of wel?

ArthurDZ (moderator)
Nee, alles mag, behalve het genre waar ik nooit iets mee zal hebben en waar ik zelfs niet naar kan luisteren: van die harde, schreeuwerige metal. Alvast sorry, schreeuwmetalfans

En chevy, nog even geduld. Eerst een mooi lijstje maken zoals bij het Niels Tip-Topic

ArthurDZ schreef:
Nee, alles mag, behalve het genre waar ik nooit iets mee zal hebben en waar ik zelfs niet naar kan luisteren: van die harde, schreeuwerige metal. Alvast sorry, schreeuwmetalfans

Dat was ik ook niet zozeer van plan. Screamo mag dus wel?

Even serieus: moet jij het album bestemd hebben om het hier aan te mogen dragen?

ArthurDZ (moderator)
Wat ik dus wilde zeggen: het mogen ook nieuwe tips zijn. Misschien was dat niet helemaal duidelijk, inderdaad

Misschien moet je het inderdaad iets duidelijker in de openingspost zetten Gewoon even de regels opstellen. Je mag iets nieuws tippen maar jij mag het ten alle tijden afwijzen als het je van tevoren al niets lijkt bijvoorbeeld?

ArthurDZ (moderator)
Post aangepast

- chevy93
- niels94
-kobe bryant fan

Leuk idee.

ArthurDZ (moderator)
Joepie, volk

2MY
- chevy93
- niels94
- kobe bryant fan
- 2MY

- chevy93
- niels94
- kobe bryant fan
- 2MY
- musician

- chevy93
- niels94
- kobe bryant fan
- 2MY
- musician
- heicro

- chevy93
- niels94
- kobe bryant fan
- 2MY
- musician
- heicro
-Snoeperd

- chevy93
- niels94
- kobe bryant fan
- 2MY
- musician
- heicro
-Snoeperd
- tsjong

- chevy93
- niels94
- kobe bryant fan
- 2MY
- musician
- heicro
- Snoeperd
- tsjong
- L_T_B

ArthurDZ (moderator)
Negen deelnemers, dat lijkt me genoeg om mee te beginnen. Mensen die ook nog mee willen doen mogen wel nog altijd achteraan blijven aansluiten.

Dan is het nu aan onze vrind chevy93 om de spits af te bijten, het liefst met zo'n mooi inleidend bericht waar het waarom van de keuze in toegelicht wordt.

Hoewel ik inderdaad gezegd had dat ik voor The Smiths zou gaan, schoot me net een paar seconden geleden opeens een ander album binnen, want buiten 3 lullige berichten over Southbound Again staat er nog niks van je.

Over The Queen is Dead is al talloze keren wat geschreven en ondanks dat het album in kwestie 14 pagina's bevat (tegen 18 van The Smiths), heb ik het gevoel dat het album altijd een beetje genegeerd wordt. Het aantal stemmen doet ook anders vermoeden, maar toch krijg ik het idee dat de band niet de waardering krijgt die het verdiend. Terwijl je dit leest, heb je de naam van het album uiteraard allang gezien, dus ik stop maar met cryptisch zijn. Het is dan ook niet aan mij om hier een lap tekst te typen, maar aan jou.. bij het album.
(Hoewel een lap tekst uiteraard niet per se goed hoeft te zijn; kwaliteit > kwantiteit)

Dire Straits - Dire Straits (1978)

(afbeelding)

Doe je ding en hopelijk kom je verder dan deze drie lullige berichten:
ArthurDZ schreef:
geen rockmuziek die zo lekker swingt als southbound again! sultans of swing is een goeie tweede
ArthurDZ schreef:
Jongens toch, het beste nummer op dit album is toch duidelijk Southbound Again
ArthurDZ schreef:
Inderdaad, luister maar eens goed naar Southbound Again. Dat moet toch spannend genoeg zijn?
Tevens een mooie gelegenheid voor mijzelf om er eens een degelijk bericht te schrijven.

P.S. Uiteraard verwachten we nog steeds een recensie bij je nummer 1.

ArthurDZ (moderator)
Dire Straits, leuk

En ja, dat Southbound Again mijn favoriete nummer van die plaat is, en bij uitbreiding mijn favoriete DS-nummer, moge duidelijk zijn

Je zou dit topic moeten sluiten met een review van je nummer 1

ArthurDZ (moderator)
Leuk idee

Verrassende keuze van Chevy, ik neem aan dat je dat eerste album van Dire Straits na je idee gelijk in je cd speler hebt gestopt

Wat doe je nu als je het album niet hebt, koop je het dan voor de gelegenheid of ga je het downloaden?

Ik neem aan dat tweede...

ArthurDZ (moderator)
Gelukkig heb ik dit album gewoon netjes in huis, maar anders is er nog altijd Spotify of Youtube. Downloaden hoeft niet eens, doe ik ook vrijwel nooit.

- chevy93
- niels94
- kobe bryant fan
- 2MY
- musician
- heicro
- Snoeperd
- tsjong
- L_T_B
- kaztor

- chevy93
- niels94
- kobe bryant fan
- 2MY
- musician
- heicro
- Snoeperd
- tsjong
- L_T_B
- kaztor
- DjFrankie

- chevy93
- niels94
- kobe bryant fan
- 2MY
- musician
- heicro
- Snoeperd
- tsjong
- L_T_B
- kaztor
- DjFrankie
- deric raven

- chevy93
- niels94
- kobe bryant fan
- 2MY
- musician
- heicro
- Snoeperd
- tsjong
- L_T_B
- kaztor
- DjFrankie
- deric raven
- Fathead

ArthurDZ (moderator)
Voila, de eerste Arthur-recensie is afgewerkt. Hopen dat het je bevalt, chevy

De Arthur-recensies, deel 1:

Dire Straits- Dire Straits

Soms, in een filosofische bui, denk ik wel eens na over Dire Straits, en waarom die band zo gehaat wordt. Er is denk ik buiten Toto geen band die zo gehaat wordt als Dire Straits. En waarom? Omdat ze voetbalstadia konden uitverkopen? Omdat het muziek is waar je moeder ook graag naar luistert? Omdat Mark een beetje murmelt in plaats van zingt? Omdat de band eigenlijk doorheen de jaren altijd ongeveer hetzelfde is blijven klinken? Omdat het geluid eerder relaxed dan spannend klinkt? Ik heb geen idee, en deze punten van kritiek zijn eigenlijk geen van allen negatief. Althans, toch in mijn ogen (oren?).

Toen ik deze band leerde kennen, had ik niet de indruk dat ik met een band te maken had die je zo makkelijk kon haten. Wij hadden Brothers In Arms op cd, maar het duurde een hele tijd voor ik die eens probeerde. Toen deze dan uiteindelijk toch in mijn speler belandde, is Brothers In Arms een tijdlang mijn favoriete cd geweest en Dire Straits een tijdlang één van mijn favoriete bands. Dit debuutalbum was de tweede die ik beluisterde.

Van de opener was ik toen en nu nog altijd niet onder de indruk. Aardig nummer, maar het gaat nogal langs me heen. Het feest begint vanaf track 2, het geweldige Water Of Love. Dat hoge niveau weten Mark en zijn sessiemuzikanten (want eigenlijk waren ze dat wel) de hele plaat vast te houden. En ze overtreffen dat niveau zelfs nog op drie momenten: op het overbekende maar niet stuk te krijgen Sultans Of Swing, op het eveneens fantastische Setting Me Up en op het voor mij ultieme Dire Straits-nummer Southbound Again (was dat ook maar op single uitgebracht, dan was deze nu misschien net zo bekend als Sultans!). Eigenlijk de drie nummers op het album met het meeste drive in, maar dat betekend niet dat ik niet van de heerlijke rustpunten als Wild West End kan genieten.

In de periode dat ik Dire Straits leerde kennen zat in mijn klas een zeer mooi meisje. En wat meer was, ze was nog in rockmuziek geïnteresseerd ook. Wat een prachtvrouw, eigenlijk. Hoe dan ook, toen ik haar dan eindelijk aan durfde spreken en het onderwerp op muziek uitkwam, vroeg ik haar of ze die geweldig goede band Dire Straits misschien kende. Ze fronste de wenkbrauwen, het gesprek viel stil en enkel door te vermelden dat ik Nirvana en Smashing Pumpkins ook erg goed vond, kon ik mijn geloofwaardigheid redden. Het was mijn eerste ervaring met het Dire Straits-hatende deel van de bevolking. Dat snapte ik toen niet, en nu eigenlijk nog steeds niet

De volgende die mag aantreden is niels!

- chevy93: Dire Straits- Dire Straits
- niels94
- kobe bryant fan
- 2MY
- musician
- heicro
- Snoeperd
- tsjong
- L_T_B
- kaztor
- DjFrankie
- deric raven
- Fathead

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:49 uur

geplaatst: vandaag om 20:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.