MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeAfrekening

zoeken in:
jullie mogen altijd een gok doen naar de top 10

Foals zal daar zeker wel in staan denk ik zo

Ja, Inhaler is echt dominant de laatste weken. En Underworld gaat in diens kielzog ook goed mee. Die verwacht ik ook wel in de top 10.

Doused van DIIV sowieso hit van het jaar. Switserland stond ook heel lang in de lijst, dus die zie ik ook wel hoog eindigen.

Gokje:

1. DIIV
2. Asaf Avidan
3. dEUS
4. Frank Ocean
5. Bison
6. Bat for Lashes (Laura)
7. Foals
8. El-P
9. Petite Noir
10. Duologue

Dat zou een mooie top 10 zijn.

Ik dacht dat Foals al heel lang op 1 stond, maar het is pas 6 weken. Heb hem maar even wat teruggezet.

ik heb bij een gelijke stand nog eens gekeken naar de 2de beste plaats die de nummers behaald hebben.

60. Silversun Pickups - Bloody Mary (Nerve Endings) 98 (3 weken) (12de)
59. Chairlift – I belong in your arms (John Talabot & Phional Remix) 98 (5 weken) (2de)
58. Emanuel and the Fear - All We All 98 (6 weken) (5de)
57. Gravenhurst – The Prize 100 (1 week) (15de)
56. The XX - Angels 101 (4 weken) (2de)
55. How To Dress Well - Cold Nites 102 (4 weken) (2de)
54. Efterklang – Apples 104 (4 weken) (5de)
53. Ariel Pink's Haunted Graffiti - Only in my Dreams 105 (5 weken) (7de)
52. A$AP Rocky - Goldie 107 (4 weken) (7de)
51. Kodaline - All I Want 107 (5 weken) (2de)

50. Kidnap Kid - Vehl 108 (3 weken) (12de)
49. The Ghosts - Ghosts 108 (5 weken) (5de) (9de)
48. Tame Impala - Feels Like We Only Go Backwards 108 (5 weken) (5de) (6de)
47. Clock Opera - Once And For All 108 (6 weken) (5de)
46. Scuba - NE1BUTU 110 (5 weken) (4de)
45. Japandroids -The House That Heaven Built 112 (3 weken) (17de)
44. Yeasayer – Henrietta 114 (3 weken) (14de)
43. Jessie Ware - Wildest Moments 115 (5 weken) (7de)
42. AmenRa - Boden - Spijt 115 (6 weken) (3de)
41. Susanne Sundfør – White Foxes 116 (4 weken) (9de)

Goed bezig Jassn!
Ik heb zelf ook mijn jaarlijstje bijgehouden, zal deze morgen wel even posten hier!

jassn schreef:
49. The Ghosts - Ghosts 108 (5 weken) (5de) (9de)
Ik was dit nummer alweer helemaal vergeten. En dat terwijl het bij mij nog op 1 heeft gestaan! Ik had niet gedacht dat het de eindafrekening zou halen.

vanaf nu per 10

40. Kendrick Lamar - Swimming Pools (Drank) 117 (4 weken) (10de)
39. Asaf Avidan - Love It or Leave It 118 (6 weken) (6de)
38. Killer Mike - Don't Die 120 (4 weken) (6de)
37. Alberta Cross - Lay down 120 (5 weken) (7de)
36. Cat Power - Ruin 120 (6 weken) (6de)

35. Roane Namuh & Reva DeVito - Frozen 125 (5 weken) (5de)
34. Antony and the Johnsons - Cut the World 125 (6 weken) (3de)
33. Girl Unit - Ensemble 126 (1 week) (14de)
32. Parachute Youth - Can't Get Better Than This 133 (4 weken) (4de)
31. Alt-J - Breezeblocks 134 (5 weken) (4de)

Bison zou wel eens heel hoog kunnen staan, die heeft heel lang heel hoog gestaan en ik gok dat DIIV wel de winnaar wordt.

Girl Unit, Cat Power

Alberta Cross staat geloof ik al vanaf juli/augustus tot nu genomineerd bij verschillende mensen. Erg mooi nummer ook.

herman schreef:
Alberta Cross staat geloof ik al vanaf juli/augustus tot nu genomineerd bij verschillende mensen. Erg mooi nummer ook.
Inderdaad. Tegen de tijd dat ik dit nummer ontdekte had het zijn beste tijd in de Afrekening al gehad en toen heeft het nog wekenlang in mijn eigen lijst gestaan. En ondertussen is die er al weer 1 á 2 maanden uit.
Weer zo'n nummer dat ik eigenlijk al weer een beetje was vergeten. Leuk om dit terug te zien.

30. Sigur Rós – Varúõ 135 (4 weken) (3de)
29. Matthew Dear - Her Fantasy136 (8 weken) (4de)
28. Enslaved - Thoughts like hammers 137 (9 weken) (7de)
27. Of Monsters and Men – Little Talks 139 (3 weken) (3de)
26. Saint Etienne - I've Got Your Music 140 (5 weken) (4de)

25. Stars - Hold On When You Get Love And Let Go When You Give It 140 (6 weken) (3de)
24. Kendrick Lamar ft Dr. Dre - The Recipe 142 (6 weken) (8ste)
23. Dead Can Dance - Amnesia 143 (7 weken) (2de)
22. Sailor & I - Tough Love 153 (4 weken) (9de)
21. Woodkid - Run Boy Run 163 (7 weken) (7de)

Varúõ, The Recipe, Amnesia, Hold On When You Get Love And Let Go When You Give It, Run Boy Run

Waarschijnlijk doe ik vanavond nog de volgende tien om dan morgen in de loop van de dag, de top 10 nummer per nummer te doen.

Veel mooie nummers hier tussen, Django Django en Santigold hadden zeker hoger gestaan moesten we een heel jaar gestemd hebben. Duologue heeft dan weer pech dat het zo laat uitkwam. Laura en El-P komen paar puntjes te kort om top 10 te halen, toch zeker 2 nummers die het zouden verdienen.

20. The Smashing Pumpkins - The Celestials 164 (7 weken) (2de)
19. Duologue - Underworld 176 (6 weken) (2de)
18. Bat For Lashes - All Your Gold 188 (9 weken) (1ste)
17. Kindness - That's Alright 193 (6 weken) (2de)
16. Petite Noir - Pressure 194 (9 weken) (1ste)

15. Santigold - Disparate Youth 196 (4 weken) (1ste)
14. Django Django – Default 200 (8 weken) (2de)
13. Kanye West ft Big Sean, Pusha T & 2Chainz - Mercy 212 (6 weken) (1ste)
12. El-P – The Full Retard 222 (7 weken) (1ste)
11. Bat For Lashes - Laura 224 (7 weken) (2de)

Hier staan wellicht de fraaiste nummers tussen. Petit Noir en Mercy.

Maar sowieso een petje af voor de top 100 tot nu toe.

mooi op tijd Gretz !!!

10. Cloud Nothings - Stay Useless 226 (9 weken) (10de)

Cloud Nothings leverde een goed gewaardeerd album af dit jaar en ook deze single deed het heel goed. Een nummer dat misschien wel de favoriet van Arcade Monkeys en Sunderland is dit jaar, want het heeft heel lang in hun lijstjes bovenaan gestaan waardoor dit lied 9 weken lang in de lijst stond maar nooit hoog eindigde. Beste plaats in het jaar was een 10de plaats maar over het hele jaar gezien haalt het ook een 10de plaats en daarmee blijft het toch wel een aantal singles voor die wel op 1 gestaan hebben dit jaar. Opmerkelijk resultaat.

09. Grizzly Bear – Sleeping Ute 231 (11 weken) (5de)

Grizzly Bear levert hier volgens de fans weer een meesterwerk af met hun nieuwste album. Dit lied stond in meerdere mensen hun lijstje maar scoorde nooit beter dan een 5de plaats in de lijst maar stond dan wel weer maar liefst 11 weken in de afrekening. Sleeping Ute is een prachtige single van een sterk gewaardeerde groep en het levert hen een mooie 9de plaats op in de eindafrekening.

Ik krijg door dit leuke jaaroverzicht toch wel weer zin om opnieuw mee te doen in 2013 eigenlijk...

jassn schreef:
10. Cloud Nothings - Stay Useless 226 (9 weken) (10de)

(embed)

Cloud Nothings leverde een goed gewaardeerd album af dit jaar en ook deze single deed het heel goed. Een nummer dat misschien wel de favoriet van Arcade Monkeys en Sunderland is dit jaar, ...
Absoluut! Mijn nummer 1 album van dit jaar.

Sleeping Ute vond ik dan weer zo mooi dat ik die genomineerd heb voor de ladder.

Erg leuke presentatie jassn! Ik ben onder de indruk van de kwaliteit die we gezamenlijk geleverd hebben dit jaar.

Mooi overzicht ook al merk ik wel dat ik een ander smaak heb dan de gemiddelde deelnemer hier blijkbaar.
Ik weet nog niet zeker of ik doorga komend jaar mede ook door de geringe belangstelling waardoor de lijsten vaak niet erg stabiel bleken te zijn.

Maar deze presentatie doet me in elk geval twijfelen toch door te gaan dus complimenten jassn

aERodynamIC schreef:
Mooi overzicht ook al merk ik wel dat ik een ander smaak heb dan de gemiddelde deelnemer hier blijkbaar.
Ik weet nog niet zeker of ik doorga komend jaar mede ook door de geringe belangstelling waardoor de lijsten vaak niet erg stabiel bleken te zijn.

Maar deze presentatie doet me in elk geval twijfelen dus complimenten jassn.

Ik hoop wel dat je blijft meedoen aERodynamIC, want je hebt me al een flink aantal mooie tips geleverd!

Dat had ik al gezien ja. Jij bent dan ook de user met wie ik telkens de meeste overlap had waardoor 'onze nummers' de lijst nog haalden wat anders niet gelukt was. Ik vind de onderlinge verschillen qua users erg leuk maar het zijn er te weinig waardoor het er voor mij gewoon minder interessant door werd. Dus dank ranboy

08. Major Lazer – Get Free 242 (7 weken) (1ste)

Major Lazer was er al bij vanaf onze eerste lijst en begon met een 10de plaats, 2 weken later stond het al op 1. Een Heerlijk relaxt nummer met de zang van Amber van de Dirty Projectors die perfect bij dit liedje past. Deze single is een voorloper van het album die begin 2013 uitkomt. Als heel het album zo’n succes heeft als deze single zou het wel eens 1 van de toppers van 2013 kunnen worden.

07. dEUS – Quatre Mains 255 (7 weken) (1ste)

dEUS verraste iedereen met een nieuw album zonder aankondiging dit jaar. Dit gebeurde met deze leadsingle, wat ook al verassend was want Tom Barman zong voor het eerst in het Frans. Het is een groot succes geworden en we mogen wel zeggen dat het de enige grote naam is die in de top 10 staat in een jaar vol met leuke nieuwelingen en wat teleurstellende vaste namen. Sterke prestatie van dEUS. Ook al is hun album ook wat teleurstellend, deze single stelt niet teleur.

aERodynamIC schreef:
Dat had ik al gezien ja. Jij bent dan ook de user met wie ik telkens de meeste overlap had waardoor 'onze nummers' de lijst nog haalden wat anders niet gelukt was. Ik vind de onderlinge verschillen qua users erg leuk maar het zijn er te weinig waardoor het er voor mij gewoon minder interessant door werd. Dus dank ranboy
ik ga zeker eens in de komende dagen wat users contacteren die mij geschikt lijken om dit topic ook te volgen. Dus ik hoop dat je blijft doordoen want ik vind ook wel af en toe wat liedjes in uw lijst.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:11 uur

geplaatst: vandaag om 19:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.