Muziek / Muziekgames / MuMeAfrekening
zoeken in:
0
geplaatst: 21 mei 2012, 13:22 uur
1. ( -- ) Asaf Avidan - Different Pulses
2. ( -- ) Woodkid - Run Boy Run
3. ( 1 ) Sigur Rós – Varúõ
4. ( 2 ) Susanne Sundfør – White Foxes
5. ( 3 ) Parachute Youth – Can’t Get Better Than This
6. ( -- ) El-P – The Full Retard
7. ( 4 ) Het Zesde Metaal – Ploegsteert
8. ( 5 ) A$AP Rocky – Goldie
9. ( -- ) Icona Pop - I Love It
10. (7 ) Santigold – Disparate Youth
2. ( -- ) Woodkid - Run Boy Run
3. ( 1 ) Sigur Rós – Varúõ
4. ( 2 ) Susanne Sundfør – White Foxes
5. ( 3 ) Parachute Youth – Can’t Get Better Than This
6. ( -- ) El-P – The Full Retard
7. ( 4 ) Het Zesde Metaal – Ploegsteert
8. ( 5 ) A$AP Rocky – Goldie
9. ( -- ) Icona Pop - I Love It
10. (7 ) Santigold – Disparate Youth
0
geplaatst: 21 mei 2012, 14:24 uur
Je hebt echt een fantastische nummer 1 
Is dat een man die dat zingt?
Santigold heeft overigens de videoclip geschoten voor nieuwe single 'The Keepers'. Ben benieuwd of die het ook goed zal gaan doen hier.

Is dat een man die dat zingt?
Santigold heeft overigens de videoclip geschoten voor nieuwe single 'The Keepers'. Ben benieuwd of die het ook goed zal gaan doen hier.
0
Onweerwolf
geplaatst: 21 mei 2012, 14:56 uur
Teunnis schreef:
Mij lijkt het niet meer dan logisch dat een remix (dat op de single zelf staat) gewoon erbij wordt opgeteld, zo gaat dit ook in de echte hitlijsten. Hoe doe je het dan met een club mix of radio edit? Zo heeft herman de hard edit van Jaguar Trax' All I Dream genomineerd, wat als ik het origineel of extended version had genomineerd? En wat als ik een remix nomineer die wel erg op het origineel lijkt. Of wat als een artiest zijn eigen nummer remixt? Daar valt geen makkelijke lijn in te trekken, dus is het logisch dat alle remixen en verschillende versies op één single gewoon bij elkaar worden opgeteld.
(quote)
Mij lijkt het niet meer dan logisch dat een remix (dat op de single zelf staat) gewoon erbij wordt opgeteld, zo gaat dit ook in de echte hitlijsten. Hoe doe je het dan met een club mix of radio edit? Zo heeft herman de hard edit van Jaguar Trax' All I Dream genomineerd, wat als ik het origineel of extended version had genomineerd? En wat als ik een remix nomineer die wel erg op het origineel lijkt. Of wat als een artiest zijn eigen nummer remixt? Daar valt geen makkelijke lijn in te trekken, dus is het logisch dat alle remixen en verschillende versies op één single gewoon bij elkaar worden opgeteld.
Dit. Anders is het gewoon niet realistisch volgens mij.
Ik heb voor Sparro gewoon naar de normale single geluisterd en die beoordeeld aangezien dat voor zover mij bekend de officiële release is. Als er officieel een remix wordt uitgebracht dan beluister ik die wel.
Ik vind dus ook dat er een correctie in de lijst moet komen voor Jessie Ware.
0
geplaatst: 21 mei 2012, 15:12 uur
Ik snap het wel, maar ik vind het ook wel suf als dan het origineel in de weeklijst komt, terwijl feitelijk niemand die in zijn persoonlijke lijstje heeft staan (zoals bij Happiness).
0
Onweerwolf
geplaatst: 21 mei 2012, 15:20 uur
Dat snap ik maar was er geen regel bij dit topic dat een nummer daadwerkelijk als single uitgebracht moest zijn om mee te kunnen dingen?
0
geplaatst: 21 mei 2012, 15:56 uur
In de Afrekening van Studio Brussel wordt ook verwezen naar de remix, dus dan vind ik het ook normaal dat die hier ook zo in de lijst staat.
Misschien is dit wel een goede oplossing: "Jessie Ware - Running / Running [Disclosure Remix]", twee versies naast elkaar, alleen als beide genoemd worden, dus in het geval van Sam Sparro gewoon de versie waar iedereen naar verwijst.
Misschien is dit wel een goede oplossing: "Jessie Ware - Running / Running [Disclosure Remix]", twee versies naast elkaar, alleen als beide genoemd worden, dus in het geval van Sam Sparro gewoon de versie waar iedereen naar verwijst.
0
geplaatst: 21 mei 2012, 15:58 uur
Dat lijkt me een mooie oplossing, maar wat doe je dan als iemand zowel het origineel als de remix opneemt?
0
Onweerwolf
geplaatst: 21 mei 2012, 16:03 uur
Dwejkk_ schreef:
In de Afrekening van Studio Brussel wordt ook verwezen naar de remix, dus dan vind ik het ook normaal dat die hier ook zo in de lijst staat.
Op zich is dat wel opmerkelijk. Op wikipedia hebben ze het over de gewone single. De remix is het tweede nummer op die single. Happiness (Sam Sparro song) - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
Ik ben dan wel benieuwd hoe Studio Brussel hun telling maakt. Ik kan me echter niet voorstellen dat in de StuBru Afrekening beide versies tegelijk genoteerd zouden kunnen staan.
Dat is wellicht een oplossing inderdaad.
Persoonlijk vind ik het het mooist om de officiële titel (of meest geliefde versie als dat enigszins objectief vast te stellen is) te nemen en iedereen daar zijn individuele favoriete versie bij te laten denken. Dat is ook hoe El Ninjo en ik het in de MuMeLadder hebben opgelost.
0
Onweerwolf
geplaatst: 21 mei 2012, 16:05 uur
inquestos schreef:
Dat lijkt me een mooie oplossing, maar wat doe je dan als iemand zowel het origineel als de remix opneemt?
Diskwalificeren en eventueel een forumban.

0
geplaatst: 21 mei 2012, 17:54 uur
Onweerwolf schreef:
Ik ben dan wel benieuwd hoe Studio Brussel hun telling maakt. Ik kan me echter niet voorstellen dat in de StuBru Afrekening beide versies tegelijk genoteerd zouden kunnen staan.
Studio Brussel heeft twee hitlijsten. De Afrekening wordt samengesteld door ingestuurde lijstjes van de luisteraars en De Hotlist betreft de meest gedraaide platen van het station. Afgaande op hun last.fm-account (dat overigens niet altijd wordt bijgehouden) is het origineel maar één keer gedraaid, de remix 40+ keer.
http://www.last.fm/user/stubruradio/library/music/Sam+Sparro
Persoonlijk vind ik het het mooist om de officiële titel (of meest geliefde versie als dat enigszins objectief vast te stellen is) te nemen en iedereen daar zijn individuele favoriete versie bij te laten denken. Dat is ook hoe El Ninjo en ik het in de MuMeLadder hebben opgelost.
In de Mume-ladder staan ook wel remixen toch? Of er zijn remixen genomineerd? Ik herinner me in ieder geval nog wel de Trentemoller-remix van een Royksopp-nummer. Probleem is dat de ene remix de andere niet is. Soms is er enkel een goedkope beat onder geplakt, maar vaak zijn het ook complete verbouwingen of herinterpretaties. The Sky Was Pink van Nathan Fake is misschien wel een goed voorbeeld (en ook (ex?)ladder materiaal). Het origineel is 3 minuten ambient en de Holden-remix een techno-epos van 10 minuten.
Maar goed, ik zou gewoon de populairste versie weergeven, denk ik. Bij Jessie Ware en Sam Sparro lijken me dat toch wel duidelijk de remixen.
0
geplaatst: 21 mei 2012, 17:58 uur
Asaf = een held

En Vince Vega had gewoon zijn belofte na moeten komen door hem ook in zijn top 10 te zetten nu was ik de enige die hem voor deze week heeft genomineerd (dat er nu maar velen mogen volgen: op naar nummer 1)

0
geplaatst: 21 mei 2012, 18:02 uur
Dus dat was het nummer waar het om ging. Zie nu pas dat hij in jouw vorige lijst stond. Deze week zal het wel een binnenkomer in de top30 worden 

0
geplaatst: 21 mei 2012, 18:05 uur
Ik loop hem al langer hier op de site te promoten maar dat lukt nog niet best. Misschien met deze nieuwe single nu eindelijk wel. Ik hoop het echt want hij is geweldig (zeker ook live).
0
geplaatst: 21 mei 2012, 18:24 uur
aERodynamIC schreef:
Asaf = een held
En Vince Vega had gewoon zijn belofte na moeten komen door hem ook in zijn top 10 te zetten nu was ik de enige die hem voor deze week heeft genomineerd (dat er nu maar velen mogen volgen: op naar nummer 1)
(quote)
Asaf = een held

En nu ophouden met dat drama queen gedrag hè!
Van mijn top tien zie ik er ook maar een paar terug in de uiteindelijke lijst

Maar ik zal em deze week wat vaker luisteren, kijken of het een groeiplaat is.
0
geplaatst: 21 mei 2012, 18:45 uur
Nee nee nee...belofte maakt schuld. Ik ga stoppen als jij hem op 1 zet

0
geplaatst: 21 mei 2012, 21:11 uur
Dwejkk_ schreef:
Onweerwolf schreef:
ok, dat lijkt me dus de oplossing. Ik tel alles te samen en zet het in de lijst zoals Dwejkk het zegt maar zet de link erbij van de versie waar het meest op gestemd is.
0
geplaatst: 21 mei 2012, 21:41 uur
1. (2) Asaf Avidan - Different Pulses
2. (-) Woodkid - Run Boy Run
3. (-) Soulsavers - The Longest Day
4. (3) King Charles - Lady Percy
5. (1) Rufus Wainwright - Out of the Game
6. (6) Perfume Genius - Dark Parts
7. (4) Susanne Sundfør - White Foxes
8. (8) Mick Flannery - Ships in the Night
9. (-) Get Well Soon - You Cannot Cast Out the Demons
10.(10) Sigur Rós - Varúð
2. (-) Woodkid - Run Boy Run
3. (-) Soulsavers - The Longest Day
4. (3) King Charles - Lady Percy
5. (1) Rufus Wainwright - Out of the Game
6. (6) Perfume Genius - Dark Parts
7. (4) Susanne Sundfør - White Foxes
8. (8) Mick Flannery - Ships in the Night
9. (-) Get Well Soon - You Cannot Cast Out the Demons
10.(10) Sigur Rós - Varúð
0
geplaatst: 21 mei 2012, 21:44 uur
0
geplaatst: 21 mei 2012, 22:07 uur
Ik snap dat het een grap is, want het is een post van Deric Raven, maar ik snap de grap niet. Ik wil ook lachen. 

0
Onweerwolf
geplaatst: 22 mei 2012, 01:02 uur
Wordt de lijst nou ook nog gecorrigeerd met Jessie Ware?
0
geplaatst: 22 mei 2012, 11:37 uur
Ik zal proberen vrijdag mijn lijstje te plaatsen. Dan ben ik weer een jaartje wijzer geworden.
0
geplaatst: 22 mei 2012, 11:43 uur
aangepaste lijst Week 20
Plaats - (plaats vorige week) - artiest – nummer - punten - (aantal nominaties)
30. ( - ) Nelly Furtado – Big Hoops (Bigger The Better) 11 (2)
29. (21) Usher – Climax 11 (2)
28. (20) The Jezabels – Trycolour 11 (2)
27. ( - ) Graham Coxon – What ‘ll it Take 11 (2)
26. (11) Lana Del Rey – Blue Jeans 12 (2)
25. (19) Metric – Youth Without Youth 12 (2)
24. (25) Adrenaline Mob – Undaunted 12 (3)
23. ( - ) Le Le – En Pierre 14 (2)
22. ( - ) Fresku ft. Theo Maassen – Hedde Druksop 14 (2)
21. ( - ) M.I.A. – Bad Girls 14 (3)
20. (18) Steak Number Eight – Dickhead 14 (3)
19. ( - ) Austra – Spellwork 14 (3)
18. (23) Jessie Ware - Running / Running (Disclosure Remix) (4)
17. (17) The Shins – Simple Song 15 (2)
16. (13) Steak Number Eight – Stargazing 17 (2)
15. (12) Cloud Nothings – Stay useless 20 (2)
14. (14) Kendrik Lamar ft. Dr. Dre – The Recipe 20 (4)
13. (29) Parachute Youth – Can’t Get Better Than This 21 (4)
12. (16) Perfume Genius – Dark Parts 22 (3)
11. ( - ) Susanne Sundfør – White Foxes 24 (4)
10. (27) Absynthe Minded – Space 25 (4)
09. (10) Major Lazer – Get Free 29 (5)
08. (07) Sam Sparro – Hapiness (The Magician Remix) 29 (5)
07. (09) A$ap Rocky – Goldie 30 (6)
06. ( - ) El-P – The Full Retard 31 (4)
05. (03) Of Monsters and Men –Little Talks 33 (6)
04. (04) Het Zesde Metaal – Ploegsteert Ploegsteert 34 (4)
03. (08) Sigur Rós – Varúõ 34 (6)
02. (02) Django Django – Default 42 (6)
01. (01) Santigold – Disperate Youth 49 (6)
hopelijk moet ik niet iedere week de lijst aanpassen ...
Plaats - (plaats vorige week) - artiest – nummer - punten - (aantal nominaties)
30. ( - ) Nelly Furtado – Big Hoops (Bigger The Better) 11 (2)
29. (21) Usher – Climax 11 (2)
28. (20) The Jezabels – Trycolour 11 (2)
27. ( - ) Graham Coxon – What ‘ll it Take 11 (2)
26. (11) Lana Del Rey – Blue Jeans 12 (2)
25. (19) Metric – Youth Without Youth 12 (2)
24. (25) Adrenaline Mob – Undaunted 12 (3)
23. ( - ) Le Le – En Pierre 14 (2)
22. ( - ) Fresku ft. Theo Maassen – Hedde Druksop 14 (2)
21. ( - ) M.I.A. – Bad Girls 14 (3)
20. (18) Steak Number Eight – Dickhead 14 (3)
19. ( - ) Austra – Spellwork 14 (3)
18. (23) Jessie Ware - Running / Running (Disclosure Remix) (4)
17. (17) The Shins – Simple Song 15 (2)
16. (13) Steak Number Eight – Stargazing 17 (2)
15. (12) Cloud Nothings – Stay useless 20 (2)
14. (14) Kendrik Lamar ft. Dr. Dre – The Recipe 20 (4)
13. (29) Parachute Youth – Can’t Get Better Than This 21 (4)
12. (16) Perfume Genius – Dark Parts 22 (3)
11. ( - ) Susanne Sundfør – White Foxes 24 (4)
10. (27) Absynthe Minded – Space 25 (4)
09. (10) Major Lazer – Get Free 29 (5)
08. (07) Sam Sparro – Hapiness (The Magician Remix) 29 (5)
07. (09) A$ap Rocky – Goldie 30 (6)
06. ( - ) El-P – The Full Retard 31 (4)
05. (03) Of Monsters and Men –Little Talks 33 (6)
04. (04) Het Zesde Metaal – Ploegsteert Ploegsteert 34 (4)
03. (08) Sigur Rós – Varúõ 34 (6)
02. (02) Django Django – Default 42 (6)
01. (01) Santigold – Disperate Youth 49 (6)
hopelijk moet ik niet iedere week de lijst aanpassen ...
0
geplaatst: 22 mei 2012, 14:23 uur
aERodynamIC schreef:
Ik loop hem al langer hier op de site te promoten maar dat lukt nog niet best. Misschien met deze nieuwe single nu eindelijk wel. Ik hoop het echt want hij is geweldig (zeker ook live).
Ik heb een album van hem gedownload maar dat klinkt toch wel behoorlijk anders dan deze single! Even wennen..
0
geplaatst: 22 mei 2012, 17:29 uur
Het laatste album komt er het dichtst bij denk ik maar dat vind ik van de 3 juist weer de minste.
0
Magick1
geplaatst: 23 mei 2012, 06:31 uur
Aangezien ik straks op reis vertrek een vroege top 10 deze week:
1. We Are Augustines - Juarez
2. Spector - Celestine
3. Miike Snow - The Wave
4. Crocodiles - Sunday (Psychic Conversation #9)
5. Hot Chip - Night And Day
6. Santigold - Disparate Youth
7. Absynthe Minded - Space
8. Mystery Jets - Someone Purer
9. Django Django - Default
10. Sigur Ros - Varud
1. We Are Augustines - Juarez
2. Spector - Celestine
3. Miike Snow - The Wave
4. Crocodiles - Sunday (Psychic Conversation #9)
5. Hot Chip - Night And Day
6. Santigold - Disparate Youth
7. Absynthe Minded - Space
8. Mystery Jets - Someone Purer
9. Django Django - Default
10. Sigur Ros - Varud
* denotes required fields.