Muziek / Muziekgames / That's Soul!! Ladder (Editie 1)
zoeken in:
0
geplaatst: 26 maart 2014, 19:45 uur
Ralph. schreef:
Stel je niet zo aan. 'Als je niet eens bent dan doe maar niet mee blabla'. Je lijkt wel een peuter.
Ik denk dat Keith Richards meer beïnvloed is door zwarte artiesten dan Prince. Maar omdat Prince een beetje donker is, mag die wel en Keith niet.
(quote)
Stel je niet zo aan. 'Als je niet eens bent dan doe maar niet mee blabla'. Je lijkt wel een peuter.
Ik denk dat Keith Richards meer beïnvloed is door zwarte artiesten dan Prince. Maar omdat Prince een beetje donker is, mag die wel en Keith niet.
Wat een vergelijking. Je denkt toch niet echt dat we op huidskleur geselecteerd hebben?
0
geplaatst: 26 maart 2014, 20:14 uur
Reijersen schreef:
Wat een vergelijking. Je denkt toch niet echt dat we op huidskleur geselecteerd hebben?
(quote)
Natuurlijk overdrijf ik lekker, maar voor mij staat Prince met dit nummer net zo ver van soul af als The Rolling Stones of The Doors. Natuurlijk heeft hij wel R&B/Soul georiënteerde nummers gemaakt, maar dan moet je niet 'When Doves Cry' noemen. Naar mijn mening een pop/rock nummer met aantal funk elementen. Maar die invloeden zitten ook in de helft van RS nummers.
Maar genoeg hierover. Terug naar de lijst muhaha.
Mijn nummer 1 uit de top 20 is overigens ook mijn echte nummer 1.
0
geplaatst: 26 maart 2014, 21:00 uur
Ralph. schreef:
(quote)
Blijkbaar ben je op je teentjes getrapt? Een iets hoger niveau dan 'je lijkt wel een peuter' zou fijn zijn. Ik reageerde op een in mijn ogen domme redenatie om een nummer op de laatste plek te zetten, that's it. Laten we erover ophouden
.
0
geplaatst: 26 maart 2014, 21:49 uur
Ralph. schreef:
maar voor mij staat Prince met dit nummer net zo ver van soul af als The Rolling Stones of The Doors. Natuurlijk heeft hij wel R&B/Soul georiënteerde nummers gemaakt, maar dan moet je niet 'When Doves Cry' noemen. Naar mijn mening een pop/rock nummer met aantal funk elementen. Maar die invloeden zitten ook in de helft van RS nummers.
maar voor mij staat Prince met dit nummer net zo ver van soul af als The Rolling Stones of The Doors. Natuurlijk heeft hij wel R&B/Soul georiënteerde nummers gemaakt, maar dan moet je niet 'When Doves Cry' noemen. Naar mijn mening een pop/rock nummer met aantal funk elementen. Maar die invloeden zitten ook in de helft van RS nummers.
Nu kan je veel beweren, maar dat in de helft van alle Rolling Stones nummers (en dat zijn er een berg) Funk invloeden zitten gaat mij toch echt even te ver. Blues in vloeden ja daar is het reportoir van The Stones mee doordrenkt, maar Funk nee dat niet echt en toch zeker niet de helft.
En als jij in When Doves Cry geen Funk invloeden hoort word het wellicht eens tijd om je oren uit te laten spuiten. Ik stel sterke vraagtekens bij jouw " beleving / perseptie" van Funk en Funk invloeden strax ga je nog beweren dat er in Billy Jean geen funk invloeden zitten.......
Maar goed als jij vind dat When Doves Cry niet in de Top van deze geweldige lijst hoort so be it, maar ik ben van mening dat hij daar wel hoort (niet bij de bovenste 20, maar zeker top 100)
0
geplaatst: 26 maart 2014, 22:39 uur
thelion schreef:
Nu kan je veel beweren, maar dat in de helft van alle Rolling Stones nummers (en dat zijn er een berg) Funk invloeden zitten gaat mij toch echt even te ver. Blues in vloeden ja daar is het reportoir van The Stones mee doordrenkt, maar Funk nee dat niet echt en toch zeker niet de helft.
En als jij in When Doves Cry geen Funk invloeden hoort word het wellicht eens tijd om je oren uit te laten spuiten. Ik stel sterke vraagtekens bij jouw " beleving / perseptie" van Funk en Funk invloeden strax ga je nog beweren dat er in Billy Jean geen funk invloeden zitten.......
Maar goed als jij vind dat When Doves Cry niet in de Top van deze geweldige lijst hoort so be it, maar ik ben van mening dat hij daar wel hoort (niet bij de bovenste 20, maar zeker top 100)
(quote)
Sorry, mijn excuses RS heeft natuurlijk blues invloeden. Ik vind jullie wel echt ontzettend vervelende personen zeg. Oren uitspuiten, doe niet mee met het spelletje....maar whatever. Ik heb gewoon persoonlijk (en ik luister redelijk veel Prince) nooit het gevoel gehad dat ik naar 'zwarte' muziek aan het luisteren was bij hem. Vandaar mijn verbazing. Natuurlijk heeft hij een paar ontzettend funky nummers, maar naar mijn mening niet meer Funky als een Funky Monks van RHCP en als die in deze lijst zou staan zou iedereen heel verbaast zijn.
0
geplaatst: 26 maart 2014, 22:46 uur
Volgende editie moeten we wel echt zorgen dat deze in de lijst komt. Naar mijn mening finalewaardig:
0
geplaatst: 26 maart 2014, 22:57 uur
50tracks schreef:
Ik zou een groot voorstander zijn om zo zuiver mogelijk bij de Soul te blijven.
Laat ik het kort houden....dit kan ik alleen maar onderstrepen. Gewoon soul met overlap naar funk. Als je jazz en hip-hop o.a. ook laat meedoen, gaat de insteek van deze KO danig op de korrel.Ik zou een groot voorstander zijn om zo zuiver mogelijk bij de Soul te blijven.
0
geplaatst: 27 maart 2014, 10:33 uur
Even voor de duidelijkheid: we zijn hier bezig met een soullijst en niet met een Zwarte Lijst zoals Radio6 die doet. Daar voegen ze wel hiphop, reggae, jazz etc toe. Dat is niet de insteek van deze ladder geweest en zal 'm naar mijn mening ook niet worden. Want dan hadden we het wel MuMe Zwarte Lijst Ladder genoemd en niet SoulLadder.
0
geplaatst: 27 maart 2014, 10:54 uur
0
Mb.
geplaatst: 27 maart 2014, 18:48 uur
Edgar18 schreef:
De organisatie heeft ervoor gekozen Prince toe te laten in deze lijst dus of het dan aan jou is dit te ondermijden dat betwijfel ik.
(quote)
De organisatie heeft ervoor gekozen Prince toe te laten in deze lijst dus of het dan aan jou is dit te ondermijden dat betwijfel ik.
Mwoah. Ik heb Prince op 20 gezet, omdat het (wat mij betreft) niets te maken heeft met soulmuziek. Dat vind ik een legitieme reden waar jij het best mee oneens mag zijn, maar ik vind het wel jammer dat je mijn redenatie als "dom" wegzet. Ik heb geen bezwaar tegen het feit dat Prince is opgenomen in de lijst, want blijkbaar vinden veel mensen dat wel een soulnummer. Prima, maar ik mag alsnog het recht hebben om het daarmee oneens te zijn. Dat heeft niks te maken met het ondermijden van de lijst.
0
geplaatst: 27 maart 2014, 19:11 uur
Mb. schreef:
Mwoah. Ik heb Prince op 20 gezet, omdat het (wat mij betreft) niets te maken heeft met soulmuziek. Dat vind ik een legitieme reden waar jij het best mee oneens mag zijn, maar ik vind het wel jammer dat je mijn redenatie als "dom" wegzet. Ik heb geen bezwaar tegen het feit dat Prince is opgenomen in de lijst, want blijkbaar vinden veel mensen dat wel een soulnummer. Prima, maar ik mag alsnog het recht hebben om het daarmee oneens te zijn. Dat heeft niks te maken met het ondermijden van de lijst.
(quote)
Ik had het over een 'in mijn ogen' domme redenatie, ik zal nooit zeggen dat iets per definitie zo is.
En wat betreft je argument, daar kan ik me best in vinden hoor. Ik vind Prince ook niet het nummer met het hoogste soul-gehalte van allemaal. Maar, het nummer doet mee in de lijst en daarom beoordeel ik het puur op kwaliteit om het zo een net zo eerlijke kans op een mooie eindpositie te geven als de andere negentien nummers. Als er één of meerdere mensen Prince op de laatste plek zetten omdat zij het geen soul vinden dan beïnvloed dat mijns inziens (de uitslag van) het spel en dat vind ik jammer. Als ik meedoe aan een soul-lijst en de organisatie heeft ervoor gekozen een nummer als soul te betitelen dan schik ik me daarin en beoordeel het nummer op kwaliteit.
0
geplaatst: 27 maart 2014, 19:40 uur
Edgar18 schreef:
"Als ik meedoe aan een soul-lijst en de organisatie heeft ervoor gekozen een nummer als soul te betitelen dan schik ik me daarin en beoordeel het nummer op kwaliteit"
Ach, net zoals bij ska, ragga en dub wat allen raakvlakken heeft met de reggae zal dat ook wel zijn met soul en funk. Heb ook het nummer gewoon op zijn kwaliteit beoordeeld en eindigt zeer hoog in mijn lijstje (net niet....
)
"Als ik meedoe aan een soul-lijst en de organisatie heeft ervoor gekozen een nummer als soul te betitelen dan schik ik me daarin en beoordeel het nummer op kwaliteit"
Ach, net zoals bij ska, ragga en dub wat allen raakvlakken heeft met de reggae zal dat ook wel zijn met soul en funk. Heb ook het nummer gewoon op zijn kwaliteit beoordeeld en eindigt zeer hoog in mijn lijstje (net niet....
)
0
Mb.
geplaatst: 27 maart 2014, 21:59 uur
Edgar18 schreef:
Als er één of meerdere mensen Prince op de laatste plek zetten omdat zij het geen soul vinden dan beïnvloed dat mijns inziens (de uitslag van) het spel en dat vind ik jammer.
(quote)
Als er één of meerdere mensen Prince op de laatste plek zetten omdat zij het geen soul vinden dan beïnvloed dat mijns inziens (de uitslag van) het spel en dat vind ik jammer.
Ach, je kunt zoveel redenen hebben om een artiest op de laatste plek te zetten. Ik vind de eerder aangehaalde reden net zo legitiem als andere redenen zonder dat ik het spel ondermijn. Maar misschien stelt dit je gerust: ik had Prince sowieso op 20 gezet, omdat ik de andere nummers beter vind.

0
geplaatst: 27 maart 2014, 22:33 uur
Blijft een interessante discussie, maar steeds weer rijst bij mij de vraag...
Wat in hemelsnaam is ondermijden?
Wat in hemelsnaam is ondermijden?

0
geplaatst: 27 maart 2014, 22:35 uur
sheep67 schreef:
Heb ook het nummer gewoon op zijn kwaliteit beoordeeld en eindigt zeer hoog in mijn lijstje (net niet....
)
Mie 2 Heb ook het nummer gewoon op zijn kwaliteit beoordeeld en eindigt zeer hoog in mijn lijstje (net niet....
) 
0
geplaatst: 28 maart 2014, 10:43 uur
0
geplaatst: 28 maart 2014, 11:25 uur
Vraagje: zijn er eigenlijk mensen die tijd zouden willen stoppen in het helpen bij een mogelijk tweede editie? Ik heb namelijk gemerkt dat het echt wel veel tijd in beslag neemt. En juist dat gegeven staat me nu tegen een tweede editie te beginnen.
0
geplaatst: 29 maart 2014, 08:43 uur
Reijersen schreef:
We zitten nu op 14 lijstjes. Ik hoop dat er nog vele volgen.
We zitten nu op 14 lijstjes. Ik hoop dat er nog vele volgen.
De mijne is onderweg...........
0
geplaatst: 29 maart 2014, 15:07 uur
Ik wil ook best wel helpen om youtube filmpjes te zoeken of iets dergelijks. Dagelijks op een bepaald tijdstip posten, vind ik moeilijk om toe te zeggen.
0
geplaatst: 29 maart 2014, 18:51 uur
principal2000 schreef:
Ik wil ook best wel helpen om youtube filmpjes te zoeken of iets dergelijks. Dagelijks op een bepaald tijdstip posten, vind ik moeilijk om toe te zeggen.
Is ook niet per sé nodig als we alle ladders van te voren kunnen posten. Dan kan iedereen die terug zoeken en die op tijd plaatsen. Welke user het ook is.
Dat is nu niet mogelijk geweest in deze editie, omdat het zoeken van de linkjes allemaal net paste.
0
geplaatst: 31 maart 2014, 09:55 uur
Even een tussenstand, aangezien de eerste inzendweek voor bij is. (na 16 lijstjes)
1 . 251 pnt.
2 . 228 pnt.
3 . 221 pnt.
4 . 213 pnt.
5 . 209 pnt.
6 . 186 pnt.
7 . 185 pnt.
8 . 180 pnt.
9 . 175 pnt.
10 . 173 pnt.
11 . 167 pnt.
12 . 161 pnt.
13 . 152 pnt.
14 . 145 pnt.
15 . 139 pnt.
16 . 132 pnt.
17 . 127 pnt.
18 . 125 pnt.
19 . 99 pnt.
20 . 92 pnt.
1 . 251 pnt.
2 . 228 pnt.
3 . 221 pnt.
4 . 213 pnt.
5 . 209 pnt.
6 . 186 pnt.
7 . 185 pnt.
8 . 180 pnt.
9 . 175 pnt.
10 . 173 pnt.
11 . 167 pnt.
12 . 161 pnt.
13 . 152 pnt.
14 . 145 pnt.
15 . 139 pnt.
16 . 132 pnt.
17 . 127 pnt.
18 . 125 pnt.
19 . 99 pnt.
20 . 92 pnt.
0
geplaatst: 31 maart 2014, 10:52 uur
De winnaar mag zijn kroon al bijna opzetten, flinke voorsprong!
Ik denk dat het Prince is, dat is toch wel echt het ultieme soulnummer...
Ik denk dat het Prince is, dat is toch wel echt het ultieme soulnummer...

* denotes required fields.