Muziek / Muziekgames / That's Soul!! Ladder (Editie 1)
zoeken in:
0
geplaatst: 31 maart 2014, 12:14 uur
Ik zou ook wel mee willen helpen mocht ik daar genoeg tijd voor hebben.
0
geplaatst: 31 maart 2014, 12:29 uur
Edgar18 schreef:
De winnaar mag zijn kroon al bijna opzetten, flinke voorsprong!
Ik denk dat het Prince is, dat is toch wel echt het ultieme soulnummer...
De winnaar mag zijn kroon al bijna opzetten, flinke voorsprong!
Ik denk dat het Prince is, dat is toch wel echt het ultieme soulnummer...
Ik denk dat het Soulnummer der Soulnummers op 1 gaat eindigen (en daar waarschijnlijk ook al staat). Het is geloof ik redelijk bekend dat van 4 van de vaste stemmers het nummer tot de betere 3 Soulnummers ooit behoord en van 2 vaste stemmers is het volgens mij het beste nummer ooit. En daarbij geloof ik dat er niemand is die het nummer niet kan waardeerden van de stemmers in dit topic.
Dus lijkt mij dat de champagne al wel ontkurkt kan worden voor ?????? (Wie mijn prognose wil weten stuur maar pm)
0
Mb.
geplaatst: 31 maart 2014, 12:50 uur
Het is geen Sam, thelion. Het is sowieso iets van Marvin, Stevie of Curtis. 

0
geplaatst: 31 maart 2014, 18:29 uur
Nee joh, Prince om jou te stangen. 
Of beter nog...Stevie op 1, 2 en 3!

Of beter nog...Stevie op 1, 2 en 3!
0
Mb.
geplaatst: 31 maart 2014, 20:11 uur
Schrik je als ik zeg dat ik When Doves Cry best een goed nummer vind, principal2000? 

0
geplaatst: 1 april 2014, 19:46 uur
Nee, hoor. Ik weet dat je liefde voor Prince niet op hetzelfde niveau zit als die voor Stevie.
Ik vind wel dat jij vaak een ietsje overdreven voorliefde hebt voor onbekendere nummers. Op zich wel begrijpelijk, maar soms krijgen de bekendere nummers iets te weinig krediet van jou (vind ik dan).
Maar aan de andere kant ben ik dan weer een sucker voor disco-achtige nummers en heb ik minder met heel experimentele nummers. Ieder zijn ding.
0
geplaatst: 1 april 2014, 21:06 uur
Grappig...laat ik nu net dit hele topic door het idee hebben dat mijn smaak het meeste overeenkomt met die van principal2000 en die van Mb.
0
Mb.
geplaatst: 1 april 2014, 21:18 uur
principal2000 schreef:
Nee, hoor. Ik weet dat je liefde voor Prince niet op hetzelfde niveau zit als die voor Stevie.
Ik vind wel dat jij vaak een ietsje overdreven voorliefde hebt voor onbekendere nummers. Op zich wel begrijpelijk, maar soms krijgen de bekendere nummers iets te weinig krediet van jou (vind ik dan).
Maar aan de andere kant ben ik dan weer een sucker voor disco-achtige nummers en heb ik minder met heel experimentele nummers. Ieder zijn ding.
(quote)
Dat mag jij vinden. Ach, laat ik het zo zeggen, ik doe het er niet om. Het is oprecht onbegrip. Ik heb sowieso een aparte beleving als het gaat om soulmuziek wanneer ik mijn visie op het genre vergelijk met de rest die hier op forum zit. Dat maakt het tenminste levendig. Uiteindelijk houden we allemaal van dezelfde muziek.
@ Poeha: er zitten ook wel overeenkomsten tussen mijn eigen smaak en die van principal2000, hoor.

0
geplaatst: 1 april 2014, 22:06 uur
Wat is jouw visie op het genre dan Mb.?
En hoe verhoudt die zich volgens jou met de andere soulliefhebbers?
0
geplaatst: 1 april 2014, 23:15 uur
Reijersen schreef:
Ik mis nog wat lijstjes van vaste stemmers!
Ik mis nog wat lijstjes van vaste stemmers!
Misschien dan maar even taggen?
0
Mb.
geplaatst: 3 april 2014, 20:16 uur
Ik ben benieuwd.
Heb je even? Ik wil nog wel eens een topic starten waarin dit ter sprake komt.
Reijersen schreef:

0
geplaatst: 3 april 2014, 21:02 uur
Mb. schreef:
Ik ben benieuwd.
Ik ben benieuwd.
(quote)
Is goed
ben er benieuwd naar. Van iedereen eigenlijk wel.
0
geplaatst: 5 april 2014, 11:19 uur
LET'S GO!
Ik heb totaal 20 lijstjes mogen ontvangen. Ik wil daar iedereen graag voor bedanken. De 20 deelnemers zijn:
kemm, LucM, dazzler, Teunnis, Edgar18, thelion, principal2000, Simon77, sheep67, Ralph., 50tracks, jeroentjuhh, laxus11, ArthurDZ, Co Jackso, Poeha, Mb., [user=Titmeister[/user], El Ninjo, Reijersen
De top20 is gevormd en vandaag begin ik met de eerste songs. Ik dank de mensen die een extra stukje tekst hebben geschreven nog extra, omdat zij de presentatie wat meer opsmuk geven.
Verder werk ik natuurlijk de Spotify Playlist bij.
Ik heb totaal 20 lijstjes mogen ontvangen. Ik wil daar iedereen graag voor bedanken. De 20 deelnemers zijn:
kemm, LucM, dazzler, Teunnis, Edgar18, thelion, principal2000, Simon77, sheep67, Ralph., 50tracks, jeroentjuhh, laxus11, ArthurDZ, Co Jackso, Poeha, Mb., [user=Titmeister[/user], El Ninjo, Reijersen
De top20 is gevormd en vandaag begin ik met de eerste songs. Ik dank de mensen die een extra stukje tekst hebben geschreven nog extra, omdat zij de presentatie wat meer opsmuk geven.
Verder werk ik natuurlijk de Spotify Playlist bij.
0
geplaatst: 5 april 2014, 11:29 uur
20. Marvin Gaye - When Did You Stop Loving Me, When Did I Stop Loving You | 116 pnt.
Afkomstig van het album: Here, My Dear (1978)
Bekende covers: ....
Bekende samples: Daryl Hall (Stop Loving Me, Stop Loving You)
http://www.nostalgie.eu/content/assets/images/blog/marvin-gaye_100x100.jpg
Ik denk dat dit prachtige nummer de dupe is geworden van het grote scala aan Marvin Gaye nummers in de finale. Nergens werd het nummer benoemd als nummer één in de top20, maar helaas wel een aantal keer als laatst (El Ninjo, Co Jackso, sheep67, dazzler). En vaak ook als laatste van alle Marvin Gaye songs.
---
"Mijn favoriet van Marvin. Zoveel emotie in een nummer, fenomenaal! De saxofoon in het nummer past ook precies in de sfeer van het nummer, adembenemend!" (jeroentjuhh)
"Van zijn ondergewaardeerd album. Eigenlijk ook het enige nummer dat ik al geruime tijd kende van een verzamelalbum van Marvin. Uiteraard heb ik later het album aangeschaft en blijkt er meer van dit soort fijne spul op te staan." (Principal2000)
Afkomstig van het album: Here, My Dear (1978)
Bekende covers: ....
Bekende samples: Daryl Hall (Stop Loving Me, Stop Loving You)
http://www.nostalgie.eu/content/assets/images/blog/marvin-gaye_100x100.jpg
Ik denk dat dit prachtige nummer de dupe is geworden van het grote scala aan Marvin Gaye nummers in de finale. Nergens werd het nummer benoemd als nummer één in de top20, maar helaas wel een aantal keer als laatst (El Ninjo, Co Jackso, sheep67, dazzler). En vaak ook als laatste van alle Marvin Gaye songs.
---
"Mijn favoriet van Marvin. Zoveel emotie in een nummer, fenomenaal! De saxofoon in het nummer past ook precies in de sfeer van het nummer, adembenemend!" (jeroentjuhh)
"Van zijn ondergewaardeerd album. Eigenlijk ook het enige nummer dat ik al geruime tijd kende van een verzamelalbum van Marvin. Uiteraard heb ik later het album aangeschaft en blijkt er meer van dit soort fijne spul op te staan." (Principal2000)
0
geplaatst: 5 april 2014, 11:34 uur
Later vandaag ga ik verder
Veel leesplezier en ik hoop dat de opzet bevalt.
Veel leesplezier en ik hoop dat de opzet bevalt.
0
geplaatst: 5 april 2014, 11:43 uur
Leuk, de ontknoping! Jammer om gelijk dit nummer van Marvin Gaye tegen te komen. Hij is bij mij niet als laatste van de vijf Marvins geëindigd, maar ook niet als eerste
.
Ik heb er jammer genoeg niet aan gedacht wat tekstjes bij de nummers te voegen, anderen gelukkig wel. Dank daarvoor, het geeft het geheel toch wat extra jeu.
.Ik heb er jammer genoeg niet aan gedacht wat tekstjes bij de nummers te voegen, anderen gelukkig wel. Dank daarvoor, het geeft het geheel toch wat extra jeu.
0
geplaatst: 5 april 2014, 11:50 uur
Edgar18 schreef:
Ik heb er jammer genoeg niet aan gedacht wat tekstjes bij de nummers te voegen, anderen gelukkig wel. Dank daarvoor, het geeft het geheel toch wat extra jeu.
Shit ook vergeten, zal proberen later vandaag nog wat bij mijn Top 5 te schrijven in de hoop dat ze niet al te snel voorbij komen.
0
geplaatst: 5 april 2014, 12:02 uur
Ja, die zag ik ook al

Extra tekstjes zijn altijd welkom. Ben namelijk niet van plan er in een dag doorheen te gaan (of 2,of 3)
0
geplaatst: 5 april 2014, 13:13 uur
Het laatste citaat bij dit nummer was overigens van mij. Tenzij Mb. en ik -naast muzieksmaak
- ook dezelfde voorkeur voor woorden hebben.
Prima opzet, hoor Reijersen. Genoeg spanning en hopelijk leuke, persoonlijke stukjes die het geheel nog leuker maken om te lezen. Persoonlijk had ik gehoopt op een andere nummer 20, maar ik denk dat mijn nummer 20 een plek of 5 hoger staat.
- ook dezelfde voorkeur voor woorden hebben.Prima opzet, hoor Reijersen. Genoeg spanning en hopelijk leuke, persoonlijke stukjes die het geheel nog leuker maken om te lezen. Persoonlijk had ik gehoopt op een andere nummer 20, maar ik denk dat mijn nummer 20 een plek of 5 hoger staat.
0
Mb.
geplaatst: 5 april 2014, 13:14 uur
Idd, haha, die is van principal2000. 
Ik had dit nummer van Marvin trouwens boven Let's Get It On and Mercy Mercy Me gezet.

Ik had dit nummer van Marvin trouwens boven Let's Get It On and Mercy Mercy Me gezet.

0
geplaatst: 5 april 2014, 13:31 uur
Ik zie nu dat ik van de 5 Marvins er maar eentje in de top 10 heb. Heeft natuurlijk enkel te maken met het solide niveau. Wat het trouwens erg moeilijk maakt om de uitkomst te voorspellen, spannend...
* denotes required fields.