Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2013 [De Top 2000 van MusicMeter]
zoeken in:
0
geplaatst: 18 december 2012, 22:48 uur
musician schreef:
Ai, jammer. Maar Gaza van Marillion zal dan wel een topper worden, volgend jaar!
Vervangen door de Nederlandse klassieker Chance for a lifetime van Kayak!
(quote)
Ai, jammer. Maar Gaza van Marillion zal dan wel een topper worden, volgend jaar!
Hoezo is dat jammer? Kan je nog een extra favoriet noemen!
0
Onweerwolf
geplaatst: 18 december 2012, 22:52 uur
De acts die tot nu toe de max 16 regel overschrijden:
Bruce Springsteen (21x)
U2 (21x)
The Cure (18x)
David Bowie (17x)
Neil Young (17x)
Rolling Stones (17x)
Bruce Springsteen (21x)
U2 (21x)
The Cure (18x)
David Bowie (17x)
Neil Young (17x)
Rolling Stones (17x)
0
Onweerwolf
geplaatst: 18 december 2012, 22:53 uur
musician schreef:
(quote)
Check!
0
geplaatst: 18 december 2012, 22:53 uur
Etiul schreef:
Tindersticks - Show Me Everything
Soulsavers - Longest Day
Tindersticks - Show Me Everything
Soulsavers - Longest Day
STaRS schreef:
Kings Of Convenience – I’d Rather Dance With You
Tindersticks – Whiskey & Water
Kings Of Convenience – I’d Rather Dance With You
Tindersticks – Whiskey & Water
Johnny Marr schreef:
U2 - Love is Blindness
U2 - Love is Blindness

0
geplaatst: 18 december 2012, 23:10 uur
Johnny Marr schreef:
Blood Red Shoes - Je Me Perds
The Black Keys - Thickfreakness
Blood Red Shoes - Je Me Perds
The Black Keys - Thickfreakness
Op mijn punten kan je rekenen!

0
geplaatst: 18 december 2012, 23:16 uur
Jeuj..
Ik heb ook een '
' te pakken!
Erg veel mooie nominaties voorbij zien komen. En minstens zoveel onbekende nummers. Ongeacht de albums die gaan uitkomen belooft 2013 nu al een mooi jaar te worden met veel nieuwe ontdekkingen. Zonder nog te weten hoe ik die ladder opkom heb ik er al wel veel zin in!
Ik heb de nominaties uiteindelijk dichtbij mezelf gehouden. Aanvankelijk had ik een aantal artiesten tussen mijn nominaties staan die ik vrij recentelijk via aERo heb leren kennen. Uiteindelijk zijn deze artiesten; Asaf Avidan, Lost In The Trees, Fanfarlo, Marc Almond en REVERE toch niet genomineerd. Klinkt misschien wat vreemd, maar had het idee dat ik de muziek waar ik al veel langer naar luister zou verloochenen
Wellicht volgend jaar. En daarbij zag ik dat genoemde namen dit jaar door anderen zijn voorgedragen.
Maar datgene wat je al kent verrast niet meer
Bedankt. En nu ook gelijk uitgeprobeerd wat zo'n uri link doet. Zag die wel altijd staan en had wel een idee. Is nu bevestigd. Met uri links wordt het nummer gelijk in Spotify geopend zonder dat er eerst browser wordt geopend
Ik heb ook een '
' te pakken!Erg veel mooie nominaties voorbij zien komen. En minstens zoveel onbekende nummers. Ongeacht de albums die gaan uitkomen belooft 2013 nu al een mooi jaar te worden met veel nieuwe ontdekkingen. Zonder nog te weten hoe ik die ladder opkom heb ik er al wel veel zin in!
Ik heb de nominaties uiteindelijk dichtbij mezelf gehouden. Aanvankelijk had ik een aantal artiesten tussen mijn nominaties staan die ik vrij recentelijk via aERo heb leren kennen. Uiteindelijk zijn deze artiesten; Asaf Avidan, Lost In The Trees, Fanfarlo, Marc Almond en REVERE toch niet genomineerd. Klinkt misschien wat vreemd, maar had het idee dat ik de muziek waar ik al veel langer naar luister zou verloochenen
Wellicht volgend jaar. En daarbij zag ik dat genoemde namen dit jaar door anderen zijn voorgedragen.Gretz schreef:
Mijn dank is groot voor deze prachtige nominaties!
Mijn dank is groot voor deze prachtige nominaties!
aERodynamIC schreef:
Ik ben erg blij met veel nominaties maar voor deze juich ik extra hard
:
Ik ben erg blij met veel nominaties maar voor deze juich ik extra hard
: Maar datgene wat je al kent verrast niet meer

Onweerwolf schreef:
Ik heb je lijstje inmiddels al verwerkt, dus het maakt nu niets meer uit, maar de voorkeur gaat uit naar niet, zoals ook in de openingspost valt te lezen.
..........................
Daarnaast ben ik op zoek naar spotify uri's ipv spotify url's.
Ik heb je lijstje inmiddels al verwerkt, dus het maakt nu niets meer uit, maar de voorkeur gaat uit naar niet, zoals ook in de openingspost valt te lezen.

..........................
Daarnaast ben ik op zoek naar spotify uri's ipv spotify url's.
Bedankt. En nu ook gelijk uitgeprobeerd wat zo'n uri link doet. Zag die wel altijd staan en had wel een idee. Is nu bevestigd. Met uri links wordt het nummer gelijk in Spotify geopend zonder dat er eerst browser wordt geopend

0
geplaatst: 18 december 2012, 23:17 uur
Erg veel U2 en Bruce, dat gaat een slagveld worden denk ik zo
0
geplaatst: 18 december 2012, 23:21 uur
laxus11 schreef:
Hahaha.., ik had ook al iets van

0
Onweerwolf
geplaatst: 18 december 2012, 23:26 uur
keijzm73 schreef:
Aanvankelijk had ik een aantal artiesten tussen mijn nominaties staan die ik vrij recentelijk via aERo heb leren kennen
Aanvankelijk had ik een aantal artiesten tussen mijn nominaties staan die ik vrij recentelijk via aERo heb leren kennen
Aha, nou weet ik ook meteen waar ik je avatar van ken, aERo's last.fm shoutbox.

En belangrijker (voor mij): ik kan al die uri code's sorteren op ladder volgorde en dan zo de hele reeks plakken in een nieuwe playlist in Spotify en en dus supersimpel een playlist maken met alle nummers in volgorde voor een hele ronde.

0
geplaatst: 18 december 2012, 23:59 uur
Onweerwolf schreef:
En belangrijker (voor mij): ik kan al die uri code's sorteren op ladder volgorde en dan zo de hele reeks plakken in een nieuwe playlist in Spotify en en dus supersimpel een playlist maken met alle nummers in volgorde voor een hele ronde.

Gehehe. Is eigenlijk een 'noodavatar'. Wil al een tijdje een andere. Ik schrik gewoon regelmatig van mezelf.. Misschien is regelmatig rouleren van avatar ook wel wijs.. Ik zie dat sommige gebruikers op last.fm doen. En begrijp nu waarom

0
geplaatst: 19 december 2012, 00:06 uur
Onweerwolf schreef:
Ook last.fm levert blijkbaar muzikale tweelingbroers op, nou ja bijna dan want de positie van El Ninjo blijft onaangetast maar het gat in de barokhoek wordt zo goed opgevuld. Dat zijn de fijne ontmoetingen op zo'n site

Hopelijk is de tip hier mee te doen ook een juiste keijzm73

keijzm73 schreef:
Zonder nog te weten hoe ik die ladder opkom heb ik er al wel veel zin in!
Zonder nog te weten hoe ik die ladder opkom heb ik er al wel veel zin in!
Gaan we je leren.
Ben overigens REVERE vergeten te nomineren. Eerdere twee pogingen waren niet succesvol dus
dat ik het dit jaar vergeten ben.Kan er eigenlijk nog aangepast worden? (niet dat ik het ga doen want ik zag REVERE al voorbijkomen en volgens mij staan ze met 1 nummer in de lijst). Volgend jaar wellicht als het nieuwe album dan inmiddels is uitgekomen. Alhoewel ik toch wat twijfel.....

0
geplaatst: 19 december 2012, 00:11 uur
Co Jackso schreef:
...In dat geval mag iemand het geweldige (Antichrist Television Blues) nomineren van Arcade Fire
...In dat geval mag iemand het geweldige (Antichrist Television Blues) nomineren van Arcade Fire
Helemaal mee eens

0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 19 december 2012, 06:24 uur
Ik kan vreemd genoeg mijn berichtje niet editten, dus plaats ik mijn linkjes maar in een nieuw bericht:
Alt J - Tessellate
Anathema - Untouchable, part 1
Bon Iver - Perth
Bruce Springsteen - No surrender
Frank Ocean - Pyramids
Grizzly Bear - Yet again
Red Hot Chili Peppers - Sir psycho sexy
Gary Moore - Still got the blues
Supertramp - Give a little bit
U2 - An cat dubh
Van Supertramp kon ik zo snel alleen een YouTube link van Roger Hodgson vinden?? Daar heb ik maar voor gekozen. Het nummer zelf lijkt me ook bekend genoeg.
Alt J - Tessellate
Bon Iver - Perth
Bruce Springsteen - No surrender
Frank Ocean - Pyramids
Grizzly Bear - Yet again
Red Hot Chili Peppers - Sir psycho sexy
Gary Moore - Still got the blues
U2 - An cat dubh
Van Supertramp kon ik zo snel alleen een YouTube link van Roger Hodgson vinden?? Daar heb ik maar voor gekozen. Het nummer zelf lijkt me ook bekend genoeg.
0
geplaatst: 19 december 2012, 09:11 uur
cosmic kid schreef:
Ik kan vreemd genoeg mijn berichtje niet editten, dus plaats ik mijn linkjes maar in een nieuw bericht:
Alt J - Tessellate
Bon Iver - Perth
Bruce Springsteen - No surr...
Frank Ocean - Pyramids
Grizzly Bear - Yet again
Red Hot Chili Peppers - Sir...
Gary Moore - Still got the ...
U2 - An cat dubh
Alt J - Tessellate
Bon Iver - Perth
Bruce Springsteen - No surr...
Frank Ocean - Pyramids
Grizzly Bear - Yet again
Red Hot Chili Peppers - Sir...
Gary Moore - Still got the ...
U2 - An cat dubh
Je linkjes zijn afgekapt dus misschien best aanpassen. Verder ken ik het nummer van Supertramp al niet dus als dat een mindere versie is dan verlies je waarschijnlijk al punten.
En als je te lang wacht dan kan je inderdaad je oorspronkelijk bericht niet meer editen.
0
geplaatst: 19 december 2012, 09:19 uur
Give a Little Bit kom ik ook niet op YouTube tegen.
Hier een Groovshark link:
Supertramp - Give a Little Bit
Hier een Groovshark link:
Supertramp - Give a Little Bit
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 19 december 2012, 09:19 uur
Dank, linkjes zijn hersteld en ik ga later deze week nog wel uitgebreider zoeken naar een goede link van Give a little bit.
0
geplaatst: 19 december 2012, 09:31 uur
Frank Ocean en Supertramp doen het niet (http//www. ipv http://www.)
0
geplaatst: 19 december 2012, 09:33 uur
Onweerwolf schreef:
De acts die tot nu toe de max 16 regel overschrijden:
Bruce Springsteen (21x)
U2 (21x)
The Cure (18x)
David Bowie (17x)
Neil Young (17x)
Rolling Stones (17x)
De eerste keer Rolling Stones, niet?De acts die tot nu toe de max 16 regel overschrijden:
Bruce Springsteen (21x)
U2 (21x)
The Cure (18x)
David Bowie (17x)
Neil Young (17x)
Rolling Stones (17x)
dumb_helicopter schreef:
Verder ken ik het nummer van Supertramp al niet
Jij kent Give a Little Bit niet? Verder ken ik het nummer van Supertramp al niet

0
geplaatst: 19 december 2012, 09:40 uur
Ik ben het nu aan het beluisteren en het zegt me weinig tot niets, dus nee ik ken het niet. Maar ik heb wel zoal langer het gevoel dat Supertramp blijkbaar een band was die meer in Nederland succes had dan in België. Hier hoor ik ze alleszins niet al te veel op de radio of zie ik ze in lijstjes terug.
0
geplaatst: 19 december 2012, 09:43 uur
Jammer dat de Ultratoplijstjes in België niet zo ver teruggaan als die in Nederland op Wikpedia, maar als ik me bv baseer op The Very Best of Supertramp dan lijkt het me vrij duidelijk dat deze band het in Nederland (9 weken op nr. 1(!)) beter deed dan in België (hoogste positie was nr. 34).
0
geplaatst: 19 december 2012, 09:44 uur
Oh, je bent een Belg. Dat verklaart een hoop.
Het was wel (veruit) de grootste hit van Supertramp in Nederland, maar ook internationaal was het één van hun grootste hits. Het hangt er natuurlijk maar vanaf hoe bekend je bent met Supertramp, maar ze spelen het iedere tour (Hodgson ook altijd solo) en het staat op iedere verzamelaar.
Enfin, in Nederland wordt je ermee dood gegooid. Het komt ook steeds terug in commercials op de Nederlandse TV.
Zoeken op Give - watiseropderadio.nl
Ik ben benieuwd of het nummer het haalt. Het nummer heeft (onterecht) een beetje een slechte naam gekregen. Te simpel, irritant of weet ik veel wat. Vergelijk het met Walk of Life (hoewel die waarschijnlijk nog voor meer irritatie zorgt).
Edit: Ik zie dat Supertramp ook in Ultratop 50 best een aardige hit was: The page cannot be displayed - ultratop.be. Maar zo oud ben jij waarschijnlijk niet.
Het was wel (veruit) de grootste hit van Supertramp in Nederland, maar ook internationaal was het één van hun grootste hits. Het hangt er natuurlijk maar vanaf hoe bekend je bent met Supertramp, maar ze spelen het iedere tour (Hodgson ook altijd solo) en het staat op iedere verzamelaar.
Enfin, in Nederland wordt je ermee dood gegooid. Het komt ook steeds terug in commercials op de Nederlandse TV.

Zoeken op Give - watiseropderadio.nl
Ik ben benieuwd of het nummer het haalt. Het nummer heeft (onterecht) een beetje een slechte naam gekregen. Te simpel, irritant of weet ik veel wat. Vergelijk het met Walk of Life (hoewel die waarschijnlijk nog voor meer irritatie zorgt).
Edit: Ik zie dat Supertramp ook in Ultratop 50 best een aardige hit was: The page cannot be displayed - ultratop.be. Maar zo oud ben jij waarschijnlijk niet.
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 19 december 2012, 10:02 uur
Hersteld.
Ik ben ook benieuwd of Supertramp het haalt (datzelfde geldt voor Gary Moore). Ik vind het prima nummers die inderdaad een wat slechte naam hebben.
0
geplaatst: 19 december 2012, 10:05 uur
chevy93 schreef:
Niet bepaald, en dan is het nummer alleszins toch niet blijven hangen in België, hoewel het zeker geen slecht nummer is. Hoewel ik wel kan begrijpen dat als je er teveel met naar je hoofd mee wordt geslagen dat je zo wel stilaan beu geraakt.

0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 19 december 2012, 11:15 uur
In ieder geval door mezelf, op pagina 1 van dit topic. Daarna ben ik hem niet meer tegen gekomen.
0
titan (crew)
geplaatst: 19 december 2012, 11:30 uur
Dan is het goed, ik dacht dat je een geheel nieuw lijstje had ingestuurd.
0
geplaatst: 19 december 2012, 12:02 uur
dumb_helicopter schreef:
Niet bepaald, en dan is het nummer alleszins toch niet blijven hangen in België, hoewel het zeker geen slecht nummer is. Hoewel ik wel kan begrijpen dat als je er teveel met naar je hoofd mee wordt geslagen dat je zo wel stilaan beu geraakt.
(quote)
Ik denk dat je beter voor jezelf spreekt dan voor heel België i.v.m. dit nummer. Wordt op radio 1 en 2 gespeeld en stond steeds in de Donna Top 2000.

0
geplaatst: 19 december 2012, 12:22 uur
Frejarius schreef:
Ik denk dat je beter voor jezelf spreekt dan voor heel België i.v.m. dit nummer. Wordt op radio 1 en 2 gespeeld en stond steeds in de Donna Top 2000.
(quote)
De Donna top 2000 is ondertussen ook al 5 jaar geleden afgevoerd, radio 2 is absoluut niet aan te raden voor muziekliefhebbers (is zowat de saaiste radio ooit) en radio 1 is me teveel gefocust op actualiteit. Van wat dan overblijft is Studio Brussel me het beste en daar heb ik het toch nog nooit gehoord. Dat terzijde zeg ik ook niet dat het nummer nooit wordt afgespeeld op de radio, maar met een 12de plaats in de jaren '70 in de ultratop kan je moeilijk spreken van een classic die iedere Belg moét kennen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.