Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2013 [De Top 2000 van MusicMeter]
zoeken in:
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 19 december 2012, 12:33 uur
Onweerwolf schreef:
De acts die tot nu toe de max 16 regel overschrijden:
Bruce Springsteen (21x)
U2 (21x)
The Cure (18x)
David Bowie (17x)
Neil Young (17x)
Rolling Stones (17x)
De acts die tot nu toe de max 16 regel overschrijden:
Bruce Springsteen (21x)
U2 (21x)
The Cure (18x)
David Bowie (17x)
Neil Young (17x)
Rolling Stones (17x)
Opmerkelijk 17 keer Bowie, en Bruce is helemaal overdonderend.
0
geplaatst: 19 december 2012, 12:37 uur
0
geplaatst: 19 december 2012, 12:41 uur
dumb_helicopter schreef:
De Donna top 2000 is ondertussen ook al 5 jaar geleden afgevoerd, radio 2 is absoluut niet aan te raden voor muziekliefhebbers (is zowat de saaiste radio ooit) en radio 1 is me teveel gefocust op actualiteit. Van wat dan overblijft is Studio Brussel me het beste en daar heb ik het toch nog nooit gehoord. Dat terzijde zeg ik ook niet dat het nummer nooit wordt afgespeeld op de radio, maar met een 12de plaats in de jaren '70 in de ultratop kan je moeilijk spreken van een classic die iedere Belg moét kennen.
(quote)
De Donna top 2000 is ondertussen ook al 5 jaar geleden afgevoerd, radio 2 is absoluut niet aan te raden voor muziekliefhebbers (is zowat de saaiste radio ooit) en radio 1 is me teveel gefocust op actualiteit. Van wat dan overblijft is Studio Brussel me het beste en daar heb ik het toch nog nooit gehoord. Dat terzijde zeg ik ook niet dat het nummer nooit wordt afgespeeld op de radio, maar met een 12de plaats in de jaren '70 in de ultratop kan je moeilijk spreken van een classic die iedere Belg moét kennen.
Mijn reactie was dan ook niet op jouw muzieksmaak of -kennis gericht, maar was eerder om te verduidelijken dat dit nummer in België (Vlaanderen) wel degelijk bekend is i.t.t. wat jij liet uitschijnen.
0
geplaatst: 19 december 2012, 12:41 uur
Van mij part laten mogen alle 21 nummers van Bruce meedoen 
Maar ja voor de veelzijdigheid misschien niet zo'n goed idee

Maar ja voor de veelzijdigheid misschien niet zo'n goed idee

0
geplaatst: 19 december 2012, 13:05 uur
Frejarius schreef:
Mijn reactie was dan ook niet op jouw muzieksmaak of -kennis gericht, maar was eerder om te verduidelijken dat dit nummer in België (Vlaanderen) wel degelijk bekend is i.t.t. wat jij liet uitschijnen.
(quote)
Maar wel pakken minder bekend dan pakweg in Nederland. Jij doet uitschijnen dat elke Vlaming dit zou moeten kennen omdat het regelmatig de radio haalt. Als iets zo matig scoorde toen, dan betwijfel ik of je het meer dan 1 keer op een week hoort op de door jou bovenvernoemde radiozenders.
0
geplaatst: 19 december 2012, 13:17 uur
Bruce en U2 zijn hoogstwaarschijnlijk de populairste artiesten van de afgelopen 30 jaar.
Niet geheel ten onrechte, die keuze. En dat ze daarom 21 kandidaten hebben voor de nieuwe ladder is helemaal niet zo gek
Niet geheel ten onrechte, die keuze. En dat ze daarom 21 kandidaten hebben voor de nieuwe ladder is helemaal niet zo gek

0
geplaatst: 19 december 2012, 13:28 uur
:)
Ja, dat zal waarschijnlijk zo zijn, maar het tegendeel heb ik ook niet beweerd.
Nee, ik zeg enkel dat ik vermoed dat het merendeel van de Vlamingen dat radio luistert dit nummer wel zal kennen.
Inderdaad dat betwijfel ik ook, net zoals alle andere nummers van meer dan 30 jaar oud.
dumb_helicopter schreef:
Maar wel pakken minder bekend dan pakweg in Nederland.
Maar wel pakken minder bekend dan pakweg in Nederland.
Ja, dat zal waarschijnlijk zo zijn, maar het tegendeel heb ik ook niet beweerd.
Jij doet uitschijnen dat elke Vlaming dit zou moeten kennen omdat het regelmatig de radio haalt.
Nee, ik zeg enkel dat ik vermoed dat het merendeel van de Vlamingen dat radio luistert dit nummer wel zal kennen.
Als iets zo matig scoorde toen, dan betwijfel ik of je het meer dan 1 keer op een week hoort op de door jou bovenvernoemde radiozenders.
Inderdaad dat betwijfel ik ook, net zoals alle andere nummers van meer dan 30 jaar oud.
0
johannesA
geplaatst: 19 december 2012, 14:04 uur
Ik heb maar geen Bruce nummer genomineerd, ondanks dat het mijn favoriete artiest is. 16 nummers is evenwel voldoende.
0
geplaatst: 19 december 2012, 14:22 uur
musician schreef:
Bruce en U2 zijn hoogstwaarschijnlijk de populairste artiesten van de afgelopen 30 jaar.
Zeker niet in mijn beleving. U2 heeft het voor mij persoonlijk zeer aardig gedaan t/m 'Achtung Baby' (1991), daarna hebben ze mij niet meer weten te boeien.. Dus laten we zeggen 10 jaar.
Springsteen heeft me nooit écht geraakt. Uiteraard is 'Born to Run' een klassieker. En buiten dat album zeker een aantal leuke nummers gemaakt. Maar kandidaten voor in de MuMeLadder moeten toch wel boven het niveau 'leuke nummers' zitten lijkt me.
Maar goed, misschien word ik aangenaam verrast door de 16 nummers in de Ladder. Zo goed bekend ben ik niet met zijn 'tig' jarige loopbaan, dus misschien praat ik voor mijn beurt

0
Onweerwolf
geplaatst: 19 december 2012, 14:26 uur
keijzm73 schreef:
Zeker niet in mijn beleving. U2 heeft het voor mij persoonlijk zeer aardig gedaan t/m 'Achtung Baby' (1991), daarna hebben ze mij niet meer weten te boeien.. Dus laten we zeggen 10 jaar.
Springsteen heeft me nooit écht geraakt. Uiteraard is 'Born to Run' een klassieker. En buiten dat album zeker een aantal leuke nummers gemaakt. Maar kandidaten voor in de MuMeLadder moeten toch wel boven het niveau 'leuke nummers' zitten lijkt me.
Maar goed, misschien word ik aangenaam verrast door de 16 nummers in de Ladder. Zo goed bekend ben ik niet met zijn 'tig' jarige loopbaan, dus misschien praat ik voor mijn beurt
(quote)
Ik had hetzelfde idee over Springsteen als jij voordat ik de Ladder leerde kennen. Maar ik moet zeggen dat de man toch nog wel een behoorlijke reeks bovengemiddelde songs heeft weten te maken en daarvan staan er flink wat in de Ladder.
Ik vond het zelfs nogal verrassend dat Springsteen hier populair is, ik dacht dat 'ie daarvoor veel te mainstream was.
0
geplaatst: 19 december 2012, 15:34 uur
johannesA schreef:
Ik heb maar geen Bruce nummer genomineerd, ondanks dat het mijn favoriete artiest is. 16 nummers is evenwel voldoende.
Maar goed, als jij een aantal nummers veel beter vindt dan diegene die nu in de ladder staan kan je nog steeds nomineren in de hoop dat die van jou doorgaat en een andere (mindere) af gaat vallen.
0
geplaatst: 19 december 2012, 16:07 uur
Onweerwolf schreef:
Ik vond het zelfs nogal verrassend dat Springsteen hier populair is, ik dacht dat 'ie daarvoor veel te mainstream was.
Hier? Zijn er grote muzieksites waar hij niet populair is dan? RYM, Pitchfork, NME etc. Bruce lijkt me één van de weinige artiesten waar zowel de kenners als de grote massa het over eens zijn.Ik vond het zelfs nogal verrassend dat Springsteen hier populair is, ik dacht dat 'ie daarvoor veel te mainstream was.
0
geplaatst: 19 december 2012, 16:13 uur
Ik vind er niet zoveel aan hoor, onze volksheld uit New Jersey.. allemaal iets te Amerikaans en opgelegd working class pathos. Kan me ook nauwelijks voorstellen dat de man in alle gelederen nu werkelijk populair is, mainstream is ie zeker ja.
0
geplaatst: 19 december 2012, 16:15 uur
Onweerwolf schreef:
Ik had hetzelfde idee over Springsteen als jij voordat ik de Ladder leerde kennen. Maar ik moet zeggen dat de man toch nog wel een behoorlijke reeks bovengemiddelde songs heeft weten te maken en daarvan staan er flink wat in de Ladder.
Bruce is minder mainstream dan inderdaad veelal wordt gedacht. Over U2 hoef ik natuurlijk niet veel te vertellen.
Ik zeg overigens niet dat beiden de twee favoriete artiesten zijn die bovenaan mijn lijst staan maar mijn algemene inschatting is dat Bruce en U2 de populairste artiesten zijn van de afgelopen 30 jaar.
Afgezien van alle eerbetoon, bewierroken, uitgesproken waardering, prijzen die worden gewonnen, enorme verkoopcijfers en uitverkochte (gigantische) stadions, worden Bruce en U2 door alle muzikale "kampjes" wel geaccepteerd als OK. Twee artiesten waar je altijd wel mee kunt aankomen.
Muzikaal nooit slecht, politiek correct, eigenlijk geen kritiek op te bedenken. Zoiets leidt dan blijkbaar ook (haast automatisch) tot veel nominaties. Of het nu gaat om onze lijst, die van Veronica of die van Radio 2.
0
geplaatst: 19 december 2012, 16:19 uur
orbit schreef:
Ik vind er niet zoveel aan hoor, onze volksheld uit New Jersey.. allemaal iets te Amerikaans en opgelegd working class pathos. Kan me ook nauwelijks voorstellen dat de man in alle gelederen nu werkelijk populair is, mainstream is ie zeker ja.
Ja, hij komt nou eenmaal uit de jaren '70, ja. En valt inmiddels ook qua leeftijd in de categorie "dinosaurus" en mastodont is vast ook nog wel in een ironische zin te verwerken.Ik vind er niet zoveel aan hoor, onze volksheld uit New Jersey.. allemaal iets te Amerikaans en opgelegd working class pathos. Kan me ook nauwelijks voorstellen dat de man in alle gelederen nu werkelijk populair is, mainstream is ie zeker ja.
Zelf vind ik Bruce Springsteen ook niet het einde en vind ik alleen Born to Run een echt goed album, maar in een poging wat over mijn eigen smaak heen te kijken, concludeer ik dat Bruce Springsteen festivals plat speelt, de grote stadia over de hele wereld in no time uitverkoopt en ondertussen ook nog altijd met veel liefde ontvangen wordt door de gemiddelde muziekjournalist (cq. de kenners). En dat laatst wordt ook wel bevestigd door de gemiddeldes hier.
0
geplaatst: 19 december 2012, 16:33 uur
Hoeveel lijstjes kunnen er nog eigenlijk ingeleverd worden?
0
geplaatst: 19 december 2012, 16:49 uur
musician schreef:
Afgezien van alle eerbetoon, bewierroken, uitgesproken waardering, prijzen die worden gewonnen, enorme verkoopcijfers en uitverkochte (gigantische) stadions, worden Bruce en U2 door alle muzikale "kampjes" wel geaccepteerd als OK. Twee artiesten waar je altijd wel mee kunt aankomen.
Muzikaal nooit slecht, politiek correct, eigenlijk geen kritiek op te bedenken.
Muzikaal nooit slecht, politiek correct, eigenlijk geen kritiek op te bedenken.
Perfecte definitie van 'mainstream'

0
geplaatst: 19 december 2012, 17:34 uur
chevy93 schreef:
Zelf vind ik Bruce Springsteen ook niet het einde en vind ik alleen Born to Run een echt goed album, maar in een poging wat over mijn eigen smaak heen te kijken, concludeer ik dat Bruce Springsteen festivals plat speelt, de grote stadia over de hele wereld in no time uitverkoopt en ondertussen ook nog altijd met veel liefde ontvangen wordt door de gemiddelde muziekjournalist (cq. de kenners). En dat laatst wordt ook wel bevestigd door de gemiddeldes hier.
(quote)
Ja, hij komt nou eenmaal uit de jaren '70, ja. En valt inmiddels ook qua leeftijd in de categorie "dinosaurus" en mastodont is vast ook nog wel in een ironische zin te verwerken.Zelf vind ik Bruce Springsteen ook niet het einde en vind ik alleen Born to Run een echt goed album, maar in een poging wat over mijn eigen smaak heen te kijken, concludeer ik dat Bruce Springsteen festivals plat speelt, de grote stadia over de hele wereld in no time uitverkoopt en ondertussen ook nog altijd met veel liefde ontvangen wordt door de gemiddelde muziekjournalist (cq. de kenners). En dat laatst wordt ook wel bevestigd door de gemiddeldes hier.
Zonder het meteen aan het stereotype beeld dat je van mij hebt te koppelen kun je ook kijken naar wat ik schrijf. Amerikaans volksheld pathos heeft niks met jaren 70 te maken, de man heeft zijn beste werk volgens mij ook voor een groot deel in de 80s afgeleverd
En hoe ik erover denk ken ik er wel meer, artiest waar niemand uit mijn omgeving ooit voor is warmgelopen. Dus dat hij nou bij iedereen zo breed gedragen wordt kan ik bij deze al ontkrachten.
0
geplaatst: 19 december 2012, 18:02 uur
Ik zie dit topic nu pas... (met dank aan Laxus). Kan ik nog 10 nominaties inbrengen? Vanavond volgen ze dan.
0
geplaatst: 19 december 2012, 18:09 uur
Brian Eno - Baby's on Fire
Chicago - 25 or 6 to 4
Dan Fogelberg - The Nether Lands
Deftones - Mein
Emperor - The Loss and Curse of Reverence
Fields - A Friend of Mine
Heaven 17 - The Best Kept Secret
Magazine - Back to Nature
UK - In the Dead of Night
Yes - Turn of the Century
Dit keer niet al te zwaar en lang (voor mijn doen), maar wat 'vlottere' songs die ook wat meer kans hebben; en wat artiesten die nog flink ontbraken. Maar geen nominatielijstje van mij is compleet zonder The Nether Lands
.
Chicago - 25 or 6 to 4
Dan Fogelberg - The Nether Lands
Deftones - Mein
Emperor - The Loss and Curse of Reverence
Fields - A Friend of Mine
Heaven 17 - The Best Kept Secret
Magazine - Back to Nature
UK - In the Dead of Night
Yes - Turn of the Century
Dit keer niet al te zwaar en lang (voor mijn doen), maar wat 'vlottere' songs die ook wat meer kans hebben; en wat artiesten die nog flink ontbraken. Maar geen nominatielijstje van mij is compleet zonder The Nether Lands
.
0
geplaatst: 19 december 2012, 21:09 uur
Inmiddels al 4 lijstjes doorlopen en voorlopig maar 3 nummers waar ik niets mee kan.
Midvillain - Accordion
Michael Jackson - Earth Song
Zero 7 - Destiny
De rest is minimaal goed. Daaronder natuurlijk ook nummers waarvan je weet dat ze wel moeilijk aan punten gaan komen, maar toch, als het niveau bij de rest van de lijstjes gehandhaafd blijft worden het weer lastige ladders in 2013.
Olsen Olsen is toch wel een beetje de skihutplaat van Sigur Ros. De Fratellis zouden er jaloers op zijn.
Midvillain - Accordion
Michael Jackson - Earth Song
Zero 7 - Destiny
De rest is minimaal goed. Daaronder natuurlijk ook nummers waarvan je weet dat ze wel moeilijk aan punten gaan komen, maar toch, als het niveau bij de rest van de lijstjes gehandhaafd blijft worden het weer lastige ladders in 2013.
Olsen Olsen is toch wel een beetje de skihutplaat van Sigur Ros. De Fratellis zouden er jaloers op zijn.

0
geplaatst: 19 december 2012, 21:20 uur
Van 1978-1990 groot reggae-liefhebber geweest. Nu nog wel hoor.
Vandaar de keuze voor 10 reggae-classics.
Linkjes volgen..........Lex helpt me daarbij
Black Uhuru - Natural Mystic
Bunny Wailer - Rastaman
Burning Spear - Slavery Days
Dr. Alimentado - Best Dressed Chicken In Town
Jimmy Cliff - The Harder They Come
Junior Murvin - Police and Thieves
Max Romeo & The Upsetters - Chase the Devil
Steel Pulse - Ku Klux Klan
Third World - 96 Degrees In the Shade
Toots & The Maytals - Funky Kingston
Vandaar de keuze voor 10 reggae-classics.
Linkjes volgen..........Lex helpt me daarbij

Black Uhuru - Natural Mystic
Bunny Wailer - Rastaman
Burning Spear - Slavery Days
Dr. Alimentado - Best Dressed Chicken In Town
Jimmy Cliff - The Harder They Come
Junior Murvin - Police and Thieves
Max Romeo & The Upsetters - Chase the Devil
Steel Pulse - Ku Klux Klan
Third World - 96 Degrees In the Shade
Toots & The Maytals - Funky Kingston
0
geplaatst: 19 december 2012, 21:22 uur
Tribal Gathering schreef:
Ik dacht eerder aan Disneyland...

0
geplaatst: 19 december 2012, 21:31 uur
Ik hoop niet dat ik hem beschadigd heb, want ik vind het wel een heerlijk nummer. Maar met een beetje fantasie (hier is de Disneylink) zie je de hossende menigte na tig bier wel lekker meelallen.
0
geplaatst: 19 december 2012, 21:32 uur

Je praat hier over een meesterwerkje Tribal...... ik blijf nu ver bij jou vandaan en post nooit meer net voor of na jou

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.