MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2013 [De Top 2000 van MusicMeter]

zoeken in:
Casartelli (moderator)
stoepkrijt schreef:
Dat Opeth niet zo lekker scoort kan ik best begrijpen (lang leve grunts! ), maar dit nummer verdient toch echt een kans.

En zo is dat. Ook dit jaar zal hij het wel weer niet halen, maar aan mij zal het niet liggen.

Ik kan me vergissen, maar ik denk dat we nu nog 2 plekjes open hebben staan voor nominaties(aangezien ondergetekende, Onweerwolf, Snoeperd en Dazzler nog een vrijstelling hebben om te plaatsen...en Kees-Jan die dit ook had al geplaatst heeft).

Casartelli schreef:
(quote)

En zo is dat. Ook dit jaar zal hij het wel weer niet halen, maar aan mij zal het niet liggen.

Deliverance
Ik heb het al een drietal keer genomineerd, maar steeds zonder succes. Hopelijk volgend jaar wel!

Onweerwolf
herman schreef:
Eens met Gretz, zeker Chairlift, Chromatics en Feist horen toch wel in de lijst.

(quote)

MusicMeter houdt de spelling van de hoes aan. De ene keer is dat Iron + Wine en de andere keer weer Iron & Wine aan. Je kan toch moeilijk zeggen dat het altijd het laatste is als er op zijn hoezen iets anders staat.

Dat vind ik eigenlijk wel een vage regel, immers er zijn ook hoesjes waar überhaupt niets op staat.

Onweerwolf
Casartelli schreef:
(quote)

In het kader van de hoofdlettermierenneukerij:

Bacamarte - último Entardecer -> Bacamarte - Último Entardecer
Ralph Mctell - Michael In The Garden -> Ralph McTell - Michael In The Garden

Check.

De winnaar van de Metal-ladder staat er eigenlijk ook nog niet in, dat is namelijk Opeth - The Drapery Falls, die toch vrij afgetekend gewonnen heeft voor 4 nummers die al in de lijst staan (Master of Puppets, Schism, Hallowed Be Thy Name en War Pigs). Misschien een hint voor een late nomineerder?

Onweerwolf
laxus11 schreef:
(quote)

Huh dat is raar want ik zie hem gewoon zonder Youtube op mijn lijstje staan.

Geen idee hoe het is gebeurd maar ik had het bij November Rain ook al.

Onweerwolf
Titmeister schreef:
Spellingscorrectie
The Afghan Whigs - What Jail Is Like (The ervoor)
Bill Withers - Grandma's Hands (ipv Hand)
Black Rebel Motorcycle Club - Love Burns (ipv Brmc)
Coeur De Pirate - Place De La République (de oe aan elkaar pakt ie niet)
Dr. Alimantado - Best Dressed Chicken In Town (ipv Alimentado – zoveel buitenechtelijke kinderen heeft de beste man nou ook weer niet)
Herbert Grönemeyer – Schiffsverkehr (ipv Gronemeyer)
Johnny ‘Guitar’ Watson - A Real Mother For Ya (met aanhalingstekens)
The Rolling Stones - Time Waits For No One (The ervoor)
Sivert Høyem - Under Administration (ipv Hoyem)
Giorgio Moroder & Phil Oakey - Together In Electric Dreams (ipv The Human League)

Aangepast! Dank je wel!

Onweerwolf
Titmeister schreef:
Hoofdlettercorrectie (handig om die uit te zetten in excel, anders blijf je bezig)

Dat is helemaal niet handig helaas, want niet iedereen stuurt het correct in dus heb ik wel een manier nodig om alles tot hetzelfde te formatteren. Helaas is dat nogal last vwb hoofdletters die na haakjes komen en bandnamen die uit hoofdletters bestaan.

Ik zal je lijstje meenemen aan het einde, net als die van Ploppesteksel.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Dat is helemaal niet handig helaas, want niet iedereen stuurt het correct in dus heb ik wel een manier nodig om alles tot hetzelfde te formatteren. Helaas is dat nogal last vwb hoofdletters die na haakjes komen en bandnamen die uit hoofdletters bestaan.

Ik denk persoonlijk dat er meer namen gecorrumpeerd worden door die controle, dan dat er mensen zijn die hoofdletterfouten maken bij het nomineren. Daarnaast vind ik een hoofdletterfout in een titel minder erg dan dat dEUS als Deus staat en PJ Harvey als Pj Harvey etc. Maar dat is mijn mening

Onweerwolf
dumb_helicopter schreef:
De winnaar van de Metal-ladder staat er eigenlijk ook nog niet in, dat is namelijk Opeth - The Drapery Falls, die toch vrij afgetekend gewonnen heeft voor 4 nummers die al in de lijst staan (Master of Puppets, Schism, Hallowed Be Thy Name en War Pigs). Misschien een hint voor een late nomineerder?

Altijd weer die nieuwerwetse rommel van Opeth.

Demon Of The Fall, da's pas een gaaf Opeth nummer, toen hadden ze nog sfeer ipv die saaie geforceerde proggy songwriting.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Dat vind ik eigenlijk wel een vage regel, immers er zijn ook hoesjes waar überhaupt niets op staat.

In dat geval houden we volgens mij de spelling zoals op de officiële website staat aangegeven aan. Maar ik moet zeggen dat ik dit eigenlijk zelden ben tegen gekomen, white labels uitgezonderd.

Onweerwolf
Titmeister schreef:
(quote)

Ik denk persoonlijk dat er meer namen gecorrumpeerd worden door die controle, dan dat er mensen zijn die hoofdletterfouten maken bij het nomineren. Daarnaast vind ik een hoofdletterfout in een titel minder erg dan dat dEUS als Deus staat en PJ Harvey als Pj Harvey etc. Maar dat is mijn mening

Maar dat maakt niet zo veel uit, want de fouten die er op die manier in komen kan ik grotendeels makkelijk terugvinden. (Als jij en Ploppesteksel ze niet hadden benoemd dan was ik daar sowieso zelf achteraan geweest, want ik ben me er van bewust.).

stoepkrijt schreef:
Dat Opeth niet zo lekker scoort kan ik best begrijpen (lang leve grunts! ), maar dit nummer verdient toch echt een kans.

Casartelli schreef:

En aan mij ook niet! Grunts kan ik hebben, zij het met mate. Ik had zelf bijna iets van 'Fair To Midland' genomineerd. Ik zeg niet welk nummer omdat het zo weer 2014 is Trouwens valt het in wezen nog best mee bij dit nummer van Opeth. Wordt ook nog afgewisseld met 'gewone' zang. Dat vind ik persoonlijk dan wel prettig. Bij metal met alleen grunts haak ik wel af. Tegenwoordig is Opeth zelf trouwens ook helemaal genezen van het grunten. Valt tegenwoordig eerder onder het genre; symphonische rock.

[edit] Je kan nog wisselen van nummerkeuze 'Stoepkrijt'.. Want het hierboven genoemde 'The Drapery Falls' is uiteraard wel van een hoger niveau [/edit]

Onweerwolf
herman schreef:
(quote)

In dat geval houden we volgens mij de spelling zoals op de officiële website staat aangegeven aan. Maar ik moet zeggen dat ik dit eigenlijk zelden ben tegen gekomen, white labels uitgezonderd.

Ik probeer het zelf voor de Ladder en ook voor mijn eigen bibliotheek zo veel mogelijk officieel te houden. Dus stilistische variatie op een hoesje neem ik niet mee tenzij het een officiële benoemde wijziging is. Gorky/Gorki The Nits/Nits, etc.

Onweerwolf
El Ninjo schreef:
Ik kan me vergissen, maar ik denk dat we nu nog 2 plekjes open hebben staan voor nominaties(aangezien ondergetekende, Onweerwolf, Snoeperd en Dazzler nog een vrijstelling hebben om te plaatsen...en Kees-Jan die dit ook had al geplaatst heeft).

Volgens mij zelfs nog maar 1, toch?

edit: ja eentje als ik Gukker meereken, want die had ik nog niet verwerkt omdat zijn lijstje half onleesbaar is.

Onweerwolf
Ik mis overigens nog steeds een vervanger van Guessmaker. Ik heb hem al een pm gestuurd maar hij is al drie dagen offline. Als er geen vervanger komt, of te laat dan wordt dit gewoon ingenomen door een klassieker.

Dit geldt ook voor de mensen die een vervanger moeten hebben voor de max 16 regel, iedereen die daarvoor in aanmerking komt heeft daar een pm over gehad.

stoepkrijt schreef:
Lijstje van stoepkrijt
Ik denk dat ik je door de war haal met een ander.

Alleen Oscar vind ik leuk van de paar nummers die ik uit je lijstje ken.

Casartelli (moderator)
keijzm73 schreef:
Trouwens valt het in wezen nog best mee bij dit nummer van Opeth. Wordt ook nog afgewisseld met 'gewone' zang. Dat vind ik persoonlijk dan wel prettig. Bij metal met alleen grunts haak ik wel af. Tegenwoordig is Opeth zelf trouwens ook helemaal genezen van het grunten. Valt tegenwoordig eerder onder het genre; symphonische rock.

Ik geloof dat Onweerwolf en ik een iets andere scheidslijn voor ogen hebben bij
Onweerwolf schreef:
nieuwerwetse rommel van Opeth

maar met het recentste werk is het speciale voor mij er ook wel een beetje af. Deliverance en The Drapery Falls hebben dan wel weer vrijwel hetzelfde torenhoge niveau en, jawel, sommig ouder werk komt daar ook in de buurt. Maar goed, 't is allemaal al uitgeprobeerd hier.

Als iedereen die er nu zijn steun aan betuigt, tegen de tijd dat het in de ladder komt, nog meedoet, kunnen we al een eind komen.

Onweerwolf schreef:
Ik probeer het zelf voor de Ladder en ook voor mijn eigen bibliotheek zo veel mogelijk officieel te houden. Dus stilistische variatie op een hoesje neem ik niet mee tenzij het een officiële benoemde wijziging is. Gorky/Gorki The Nits/Nits, etc.

Het gaat toch niet om een stilistische variatie? Er zijn ook bands die op een gegeven moment het "The" voor hun naam hebben laten vallen op hun hoezen of er ineens juist hebben voorgezet. Waarom zou je dan niet gewoon volgen wat de artiest doet? Als vanaf nu op alle releases van Florence + The Machine de naam wordt aangepast in Florence and the Machine, blijf je dan ook die eerste naam gebruiken?

Onweerwolf
herman schreef:
(quote)

Het gaat toch niet om een stilistische variatie? Er zijn ook bands die op een gegeven moment het "The" voor hun naam hebben laten vallen op hun hoezen of er ineens juist hebben voorgezet. Waarom zou je dan niet gewoon volgen wat de artiest doet? Als vanaf nu op alle releases van Florence + The Machine de naam wordt aangepast in Florence and the Machine, blijf je dan ook die eerste naam gebruiken?

Ik zeg toch juist dat ik dat doe? Ik geef zelfs precies zo'n voorbeeld met The Nits/Nits.

Onweerwolf
Casartelli schreef:
Ik geloof dat Onweerwolf en ik een iets andere scheidslijn voor ogen hebben bij

Ik vind inderdaad alleen de eerste 4 platen sterk. De drie daarna staan hier ook nog wel in de kast en Deliverance heb ik laatst zelfs nog eens in de trein gedraaid maar bij Ghost Reveries ben ik echt afgehaakt.

Ik vind Åkerfeldt tegenwoordig een stuk interessanter bij Bloodbath.

Die heb ik in 2009 genomineerd en die heeft het met Breathe Me niet gehaald. Ongelooflijk toch

Best ongelooflijk, ja. Iedereen die Six Feet Under gezien heeft, zou Breathe Me hoog moeten zitten hebben. Dat ze nu meezingt op platen van David Guetta doet haar naam wel geen goed, vermoed ik.

Onweerwolf
Ploppesteksel schreef:
Best ongelooflijk, ja. Iedereen die Six Feet Under gezien heeft, zou Breathe Me hoog moeten zitten hebben. Dat ze nu meezingt op platen van David Guetta doet haar naam wel geen goed, vermoed ik.

Ik heb Six Feet Under een heleboel keren gezien, maar niet in de laatste paar jaar dus ik snap de link niet.

Vind ik wel een lekkere stamper. Toevallig vanochtend voor het eerst via mijn wekkerradio gehoord. Ik had gelijk zoiets van 'wie zingt dit toch' .

Ploppesteksel schreef:
zou hoog moeten zitten hebben.

Fraaie zinsconstructie

Onweerwolf schreef:
Ik heb Six Feet Under een heleboel keren gezien, maar niet in de laatste paar jaar dus ik snap de link niet.

Schaam je.... de emotionele eindscene heeft dat nummer als soundtrack. Wie vergeet dat nou????

Spoiler: Niet kijken als je de serie nog moet zien: YouTube - Sia - Breathe Me (Six Feet Under Finale)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:07 uur

geplaatst: vandaag om 04:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.