MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met... 2013

zoeken in:
Ik vind dat vergelijk toch echt mank gaan (los van je smaak): het gebulder van de zangers die Don wel eens plaatst vergelijken met de ijle zang van Jonsí???? Hoe ver wil je die uit elkaar hebben liggen? Ook muzikaal lijkt het er niet erg op vind ik.

Ik snap best dat de enorme scores worden 'afgestraft' met lage cijfers als compensatie door de niet-liefhebbers maar het vergelijk ontgaat me volledig.

8.0

Lekker zwaar.

Qua zang is er inderdaad een (fors) verschil, maar op instrumentaal gebied vind ik dat verschil nog wel meevallen. Dit beukt grotendeels net zo goed (en bovendien hebben die rock/metalachtige nummers van Don soms ook wel rustigere momenten), al klinkt dit wel over de gehele linie minder ruig ja en heeft het misschien meer industrialachtige-invloeden of zo. Maar goed, dan zal het vast aan mijn persoonlijke luisterervaring liggen.

aERodynamIC schreef:
Ik snap best dat de enorme scores worden 'afgestraft' met lage cijfers als compensatie door de niet-liefhebbers maar het vergelijk ontgaat me volledig.

Dat heeft verder ook niks te maken met “afstraffen”, want ik vind dit nummer ook beduidend anders klinken dan bijvoorbeeld de rustige, sfeervolle single van het vorige album (Ekko muk was dat dacht ik?). Niet dat ik dat nummer zo fantastisch vond, maar in ieder geval wel een stuk aangenamer en minder deprimerend dan dit nummer.

De soulio-bros zijn denk ik een beetje in de war en waarschijnlijk houden ze genetisch meer van borstrock (Beyoncé, Alicia Keyes en meer van die gemanipuleerde damsels) dan van postrock. En om daar nou de term 'emo' voor te gebruiken, dat vind ik uiterst merkwaardig van iemand die zijn loftrompetje alle akkoorden laat razen over The Weeknd in Brussel - is dat dan geen ready-made emomuziek? Op zich bij tijd en wijle niets mis mee -als je behoefte hebt aan emo-lifting. Maar gebruik het dan niet als pejoratief epitheton!

For those who miss the ear/fail to (h)ear the point: postrock will remain - solid as a rock. Daarom:

8,5 Takk!

Nee, ik vind dit ook drie keer niks, zoals het meeste van Sigur Ros. Ik hoor het niet. Die Jonsi irriteert me gewoon en dat sfeertje is veel te episch/bombastisch. Slappe hap.

3

Ploppesteksel schreef:
Nee, ik vind dit ook drie keer niks, zoals het meeste van Sigur Ros. Ik hoor het niet. Die Jonsi irriteert me gewoon en dat sfeertje is veel te episch/bombastisch. Slappe hap.

3

En dan die superslijmgladjanus van een José James - wat een déconfiture was dat live in Tivoli - 3,5* geven. Waarom gebruiken mensen trouwens "episch" als ze "lyrisch" bedoelen - wat een semantisch geslinger.

Heeft niemand meer vatsoenlijk genre-oriëntatie gekregen op de middelbare school? Ter info, ik denk dan aan Litteraire kunst (van Lodewick); zat in NL vast in het curriculum. D

5

De eerste helft vind ik helemaal niks, daarna wordt 't stukken beter (al is de laatste anderhalve minuut vooral uitgalmen). Ik ben geen fan van Sigur Ros en dat wordt hier bevestigd.

Ondanks de bij tijd en wijle vreselijke zang,toch nog een

6,5

01-03: Junip - Line Of Fire (Salvadore / 19 / 7,32 )
02-03: CocoRosie - Gravediggress (aERodynamIC / 17 / 5,40 )
03-03: Moon Duo – Ich Werde Sehen (Vince Vega / 13 / 6,37)
04-03: Pegasus Warning - TrySoHard (kemm / 12 / 6,73)
05-03: Josef Salvat - This Life (Angelo / 14 / 6,59)
06-03: Kate Boy - In Your Eyes (Gretz / 11 / 5,73)
07-03: Revere - I Won't Blame You (aERodynamIC / 9 / 6,56 )
08-03: AlunaGeorge - Attracting Flies (De-noir / 11 / 6,07)
09-03: Matthew E. White - Big Love (Salvadore / 15 / 7,22)
10-03: Moko - Summon the Strength (kemm / 11 / 7,09)
11-03: Big K.R.I.T. - R.E.M. (jassn / 15 /7,01)
12-03: Valentina - Wolves (inquestos / 8 / 6,34/)
13-03: Indiana – Bound (Vince Vega / 14 / 7,38 )
14-03: Vondelpark – California analog dream (Vince Vega / 13 / 7,33 )
15-03: Chagall - Any Common Rock (aERodynamIC / 11 / 6,35)
16-03: Nadia Nair - Bon Voyage (Sunderland / 11 / 6,81)
17-03: MS MR - Fantasy (Salvadore / 13 / 6,5)
18-03: Professor Possessor - Cold Steps (jassn / 13 / 6,48)
19-03: Cnoc An Tursa - The Lion Of Scotland (Don Cappuccino / 9 / 3,92)
20-03: Benjamin Damage - 010x (Ploppesteksel / 10 / 6,75)
21-03: Shlohmo & Jeremih - Bo Peep (Do U Right) (kemm / 9 / 6,50)
22-03: Sigur Rós - Brennisteinn (aERodynamIC / 20 / 7,07)
23-03: Dead Neanderthals - Plissken (Don Cappuccino)

Dead Neanderthals - Plissken

Soundcloud-links zijn zo te merken nog steeds niet hier te embedden. Ik heb hem dus gewoon als hyperlink gezet.

Ik ben benieuwd naar de reactie van mijn emo-vriendjes - misschien zijn ze van hun stoeltje gepleurd

7,25

Waar zou Plissken voor staan? Aha ben eruit: pisnummer

aERodynamIC schreef:
Ik snap best dat de enorme scores worden 'afgestraft' met lage cijfers als compensatie door de niet-liefhebbers

Wat een omhooggevallen en ronduit beledigende opmerking, zo even langs je neus weg. Erg jammer.

Angelo schreef:
Eens met kemm. De adoratie voor dit specifieke nummer van SR begrijp ik dan ook niet: als Don Cappucino een soortgelijk nummer had gepost van een obscure band dan waren de tweeën en drieën inmiddels al volop binnengestroomd, maar goed, het zal ‘m wel in de naam van de band zitten. Het Bowie-effect 2.0, al waren beide nummers van Bowie nog enigszins aan te horen.

Eerlijk, dit is echt exact wat ik dacht, maar dan toch maar niet heb opgeschreven.

Hee wat een ouderwetse gezelligheid hier, misschien nog wat roze koeken erbij?

Kom op mensen, laten we het vooral niet te serieus nemen allemaal he

kemm schreef:

Wat een omhooggevallen en ronduit beledigende opmerking, zo even langs je neus weg. Erg jammer.

Mijn hemel waar je over kunt vallen (we vallen wat af zo). Ik denk dat ik mijn eigen opmerking ineens een stuk serieuzer moet zien. Pffff. Neem een wijntje en chill zou ik zeggen

Eerlijk, dit is echt exact wat ik dacht, maar dan toch maar niet heb opgeschreven.

Nee dit is niet omhooggevallen hoor. Je laat je nu toch ietwat te veel gaan. Ook jammer. Het is slechts muziek maar ik snap dat je wat weeïg bent geworden van je eigen muziekjes, kan gebeuren, neem het je dus niet kwalijk. Morgen zijn we vast weer vriendjes hier.

En dan wat onze Don plaatst. Het lijkt inderdaad wel wat op Sigur Rós merk ik nu ook en aangezien ik dan zeer consequent moet zijn doe ik het toch niet:

2

(ik ben namelijk ook best wel een emo vriendje zoals Mju schrijft en viel onmiddellijk van mijn stoeltje)

Zo het was gezellig en nu back to normal mag ik hopen

Haha, van Don zijn nominaties word ik ook nooit vrolijk. 4

En ik wil nu geen geruzie meer zien lieve users. Daarvoor zijn we te gezellig en te knap. Mocht er nog wat uitgepraat moeten worden dan is iedereen van harte welkom om bij mij een kopje thee te doen, de roze koek heb ik gisteren helaas al opgegeten.

Je bent oud/jong en je rockt wat - jazz is voor ouwe lullen, pijprokers, toffeldragers en dan presenteert een metalo/emo/postrocker een stukje herrie dat sterk aan Ornette Coleman, John Zorn en Instant Composers Pool doet denken. En alle hiphoppende soulio's geven niet thuis, waarmee weer eens blijkt dat het blikveld van menig man niet meer omvat dan zo'n 5 - 8° - de focus van de jager, weetuwel - bij vrouwen ligt dat op 45° - de blik over de kring.

Van mij mag R&P koekjes van eigen deeg bakken en die serveren met een kopje rozebottelthee - verwacht ik wel dat ie al hiphoppend ook eens de stevigere jazz een kans geeft - Ornette Coleman, Steve Coleman + Five Elements, Greg Osby (daar zit ook nog rap in - Black Book bijv.). Herrie is voor beweging en ontwikkeling

Beetje vervelende toon weer, hé aERo.. Ik zal van dat kopje thee maar vlug weer een glas wijn maken..

Of een Pilssken:

6

Maar beste kemm: het is voor mij de eerste keer sinds ik op deze site zit (en ik zit er al een aardige tijd) om uitgemaakt te worden voor iemand die ronduit beledigt en omhooggevallen is.

Je had de primeur (nooit gedacht dat deze uit jouw hoek zou komen). Denk eens even na hoe dit overkomt en dat over een opmerking van echt niks waar ik zelfs niet eens iets naars mee bedoelde (want ik begreep de negatieve reacties plus bijbehorende beoordelingen zelfs oprecht als tegenwicht voor de euforie van anderen).

Als jij mij dan zo neerzet vind ik eigenlijk nog dat ik mild reageer.
Ik zou wel eens willen zien hoe jij had gereageerd. Denk daar dus maar eens over na.

Heerlijke free jazz van Dead Neanderthals. Zorgt er voor dat ik weer meer jazz ga luisteren.

7,5

Nu doe je precies of ik sabel je hele persoon neer, ik heb het hier enkel over die ene opmerking hoor. Die slachtofferrol is dus nergens voor nodig. Ik vind het fijn om je te volgen op dit forum en heb geen idee waarom ik jou zou uitmaken voor eender wat.

Het is gewoon dat je hier in het verleden nog soortgelijke opmerkingen hebt gemaakt waarin het overkwam alsof je de oprechtheid van stemmers en cijfers betwist, compleet zelfs met enkele dreigingen om op te houden met dit topic. Dan kan je toch begrijpen dat hetgeen hier nu staat een behoorlijk zure bijklank krijgt.

Maar goed, als ik gewoon naast de toon heb gelezen kunnen we er maar beter over ophouden en dit hopelijk achter ons laten.

Ik krijg een zure bijsmaak van jouw rol in deze. Jammer (terwijl ik wel dacht er snel uit te zullen komen met je zoals ik R&P al kon melden).
Ik voel me geen slachtoffer, ik vond dat je overdreven reageerde met termen die niet nodig waren. Blijkbaar wil jij dat niet zien want ook nu is overdrijven je niet vreemd.
Ik betwist namelijk nergens het stemgedrag want ook nu lees je weer voorbij aan de opmerking dat ik het heel goed snap dus daar klinkt helemaal geen twijfel in door, dat is jouw eigen achterdocht. Jij valt te veel over een woordkeuze (en waar gaat het over).

Denk inderdaad dat we hier moeten stoppen met twisten daar is pm voor.
Ik vind het vooral vervelend omdat ik niet verwacht had juist met jou in zo'n situatie te belanden..... komen we wel uit (of niet ).

Een welgemeende 3!

01-03: Junip - Line Of Fire (Salvadore / 19 / 7,32 )
02-03: CocoRosie - Gravediggress (aERodynamIC / 17 / 5,40 )
03-03: Moon Duo – Ich Werde Sehen (Vince Vega / 13 / 6,37)
04-03: Pegasus Warning - TrySoHard (kemm / 12 / 6,73)
05-03: Josef Salvat - This Life (Angelo / 14 / 6,59)
06-03: Kate Boy - In Your Eyes (Gretz / 11 / 5,73)
07-03: Revere - I Won't Blame You (aERodynamIC / 9 / 6,56 )
08-03: AlunaGeorge - Attracting Flies (De-noir / 11 / 6,07)
09-03: Matthew E. White - Big Love (Salvadore / 15 / 7,22)
10-03: Moko - Summon the Strength (kemm / 11 / 7,09)
11-03: Big K.R.I.T. - R.E.M. (jassn / 15 /7,01)
12-03: Valentina - Wolves (inquestos / 8 / 6,34/)
13-03: Indiana – Bound (Vince Vega / 14 / 7,38 )
14-03: Vondelpark – California analog dream (Vince Vega / 13 / 7,33 )
15-03: Chagall - Any Common Rock (aERodynamIC / 11 / 6,35)
16-03: Nadia Nair - Bon Voyage (Sunderland / 11 / 6,81)
17-03: MS MR - Fantasy (Salvadore / 13 / 6,5)
18-03: Professor Possessor - Cold Steps (jassn / 13 / 6,48)
19-03: Cnoc An Tursa - The Lion Of Scotland (Don Cappuccino / 9 / 3,92)
20-03: Benjamin Damage - 010x (Ploppesteksel / 10 / 6,75)
21-03: Shlohmo & Jeremih - Bo Peep (Do U Right) (kemm / 9 / 6,50)
22-03: Sigur Rós - Brennisteinn (aERodynamIC / 20 / 7,07)
23-03: Dead Neanderthals - Plissken (Don Cappuccino /7/4,78)

Om wakker te worden - de (soulio + emo)'s mogen gewoon doorslapen - een fijn stukje hedendaagse D&B :

Die track is niet bepaald van 2013. Sinds 2007 werd het nummer reeds gedraaid, maar het is nooit gereleased geweest. In ieder geval, het staat wel op Calibre's puike mixplaat FabricLive #68. Vandaar dat het slechts 2min30 duurt; het filmpje is een mixrip.
Calibre kan weinig verkeerd doen bij mij, al vind ik zijn nummertjes soms wat te braafjes. Daar heeft dit korte fragmentje weliswaar geen last van.

7,5

Jammer dat ik niets kon posten vandaag... Dat heb je met die pubers die zitten te popelen om een track te plaatsen om 20u natuurlijk.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:05 uur

geplaatst: vandaag om 13:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.