MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met... 2013

zoeken in:
Leuk dat ze terug zijn, maar of dit zo'n geslaagde comeback is? Halverwege slaat de verveling toe en dat is gewoon geen goed teken. Hopelijk is er elders op het album wat beters te vinden.

6,5

Fikse tegenvaller.

6

Wat inquestos zegt.

6,7

Dit is wel erg bizar. Ik ken geen enkel album van The Knife volledig (dat van Fever Ray wel) maar op elk nummer dat ik ervan hoorde vond ik ze net pretentieus klinken. Dit nummer is het eerste van hen dat me weet te overtuigen om er meer van te beluisteren.

Ploppesteksel schreef:
Dit is wel erg bizar. Ik ken geen enkel album van The Knife volledig (dat van Fever Ray wel) maar op elk nummer dat ik ervan hoorde vond ik ze net pretentieus klinken. Dit nummer is het eerste van hen dat me weet te overtuigen om er meer van te beluisteren.

Waarschijnlijk ben je dan verkeerd om in elkaar gedraaid, zoals een twisted pair-kabel. Of je bent gewoon bezig een referentiekader te timmeren (misschien tijd voor een heroriëntatie). Zowel Deep Cuts als Silent Shout draaien hier regelmatig rondjes; pretentieus is niet het eerste woord dat bij mij opkomt. Dat kan niet worden gezegd van het combi-album met de lange titel. De track mist ook slagkracht, punch.

Al gehoord van het fenomeen smaakverschil Mjuman?

Silent Shout heb ik deze week herontdekt, echt een prachtplaat. Dit is veel meer op ritmes gericht, daar hou ik wel van.

Op de nummers die ik al had gehoord had ik vooral het idee dat ze bewust (en in mijn ogen dus fake en pretentieus) zo'n dromerige meesleepvibe willen creëren. Een beetje zoals Sigur Rós, die ik ook enorm overrated vind. Af en toe is het wel mooi, maar het komt zo geforceerd op me over. Misschien daarom dat dit zo goed uitpakt; totaal iets anders dan wat ik had verwacht.

En inderdaad, jassn: smaken verschillen, Mjuman. Daarbij, ik dacht dat jij wel voor pretentieuze dingen te vinden zou zijn:
Mjuman schreef:
D'r zijn duidelijk lieden hier die eens aan wat muzikale verkenningen moeten gaan doen.

01-01: Low - Plastic Cup (aERodynamIC / 22 / 7,15)
02-01: Ghost - Secular Haze (Don Cappuccino / 22 / 5,70)
03-01: Nosaj Thing feat. Kazu Makino - Eclipse/Blue (Ploppesteksel / 18 / 6,68)
04-01: Nick & The Bad Seeds - We No Who U R (keijzm73 / 20 / 7,03)
05-01: Factory Floor - Fall Back (Ploppesteksel / 15 / 6,66)
06-01: Palma Violets - Best of Friends (dumb_helicopter / 21 / 6,26)
07-01: Until the Ribbon Breaks feat. Mr. Muthafuckin' eXquire - Pressure (jassn / 18 / 6,56)
08-01: David Bowie - Where Are We Now? (aERodynamIC & keijzm73 / 33 / 6,94)
09-01: Dido feat. Kendrick Lamar - Let Us Move On (Angelo / 19 / 6,85)
10-01: The Horse Company - Front Forming (Vince vega / 16 / 6,57)
11-01: Balthazar - Do Not Claim Them Anymore (ArthurDZ / 16 / 6,96)
12-01: Kota - Masters of the Sun (jassn / 15 / 5,87)
13-01: The Child of Lov - Give Me (jassn / 12 / 6,09)
14-01: Joey Bada$$ - Unorthodox (Rhythm & Poetry / 15 / 6,75)
15-01: Justin Timberlake feat. Jay-Z - Suit & Tie (Ward / 19 / 4,93)
16-01: Coeur de Pirate - Place de la République (Gretz / 17 / 6,88)
17-01: Hiatus Kaiyote - Jekyll (kemm / 19 / 7,06)
18-01: Prosymna - Wave (Salvadore / 12 / 6,43)
19-01: Deltron 3030 - Pay the Price (Rhythm & Poetry / 11 / 7,41)
20-01: Stuart Warwick - Sailors (aERodynamIC / 14 / 7,26)
21-01: Pantha du Prince & The Bell Laboratory - Photon (Mjuman / 17 / 6,56)
22-01: Riverside - The Depth of Self-Delusion (bonothecat / 13 / 6,07)
23-01: The Black Heart Rebellion - Into the Land of Another (Don Cappuccino / 14 / 6,10)
24-01: John Legend - Who Did That to You (aERodynamIC / 17 / 7,31)
25-01: Maissiat - Trésor (JSPR_G / 21 / 5,82)
26-01: Kodaline - High Hopes (aERodynamIC / 16 / 6,08)
27-01: The Walking Who - Have You Seen the Colours? (Salvadore / 12 / 6,23)
28-01: The Knife - Full of Fire (Don Cappuccino / 20 / 5,96)
29-01: Disclosure feat. AlunaGeorge - White Noise (Teunnis / / )

Wat zijn die mannen toch briljant bezig

Misschien nog wel beter dan What's in Your Head.

9,7

Inderdaad een tof nummer weeral van de broertjes!

8,5

Overigens ook nog een 8,5 voor The Knife. Pretentieus, waarom dan? Omdat het 9 minuten duurt? Laat ik dan meteen maar Dancing Girl, Green Eyes, Maggot Brain, ... uit m'n playlist gooien.

Beter dan What's In Your Head niet, vind ik. Wel een pak beter dan Latch.

8

Ongetwijfeld heel fijn, maar totaal niet mijn smaak. Dat tijdstip van posten (20:00 en ditmaal zelfs ervoor) nekt me iedere keer weer; de oudere jongere eet nu eenmaal later (en wellicht beter?) dan adoleslerende fastfooders

5,5

Mjuman schreef:
(20:00 en ditmaal zelfs ervoor)

Oei, dat had ik niet door. Op mijn klok was het al 8 uur geweest.

En wees maar niet ongerust over mijn eetgedrag, Mjuman, gewoon een zelfgemaakte maaltijd met verse ingrediënten

Teunnis schreef:
En wees maar niet ongerust over mijn eetgedrag, Mjuman, gewoon een zelfgemaakte maaltijd met verse ingrediënten

Die ingrediënten geven - helaas - nog geen enkele garantie. Ik sta geregeld versteld van wat men in 'restaurants' klaarspeelt met goede en verse ingrediënten. Meestal geef ik dan geen antwoord als men vraagt hoe het heeft gesmaakt - op een enkele keer na, dat ging om een zeer doorbakken zalmmoot; toen voegde ik de bediende toe: "deze zalm is gestorven door zinloos geweld en ik hoop dat ie niet heeft geleden". Waarom een vis vangen/kopen als je 'em zo slecht klaarmaakt.

En apropos tijdstip - d'r zitten gewoon hier meerdere ADHD-tjes al minuten voor 8 op hun stoeltje achter de pc te wippen van ongeduld.

Niet het niveau van What's In Your Head, maar nog steeds erg lekker.

8

Gast
geplaatst: vandaag om 10:29 uur

geplaatst: vandaag om 10:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.