MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met... 2013

zoeken in:

Rhythm & Poetry schreef:
(quote)

Wat een waarheid. Ik draai alleen maar hiphop en heb nog nooit een plaatje opgezet buiten dit genre. Ik heb geen kennis gemaakt met vreemde electronic, met de metal van Tool of Alcest. Ik houd niet van Porcupine Tree, Gazpacho en ik ben ook niet naar concerten geweest van Nils Frahm en Sigur Ros. Jazz en soul vind ik vies en waarom mensen Bob Marley goed vinden, ik vraag het me af. Of dan dat blues. Hoe ouderwets. Avant-garde is interessantdoenerij en een artiest als Spinvis een vage hippie. Afrikaanse wereldmuziek is voor theedrinkers die zweren bij de wereldwinkel en gaten in de sokken hebben. The Doors, Pink Floyd, Velvet Underground? Waarom? We hebben toch ook moderne rapmuziek!

En toen dacht ik dat je er met alle waarheid was. Maar dan zeg je ook nog eens dat ik het nummer beoordeel. Waar zie jij mijn cijfer? Ik zeg alleen dat ik gedeeltes van het nummer wel kan waarderen en gedeeltes helemaal niks vind. Ik had de volle 18 minuten kunnen beluisteren en het kunnen beoordelen met een onvoldoende. Ook kon ik een hiphopplaat opzetten. Ik heb voor dat laatste gekozen.

Dat is heel erg leuk voor jou dat jij al zoveel van de muzikale zeeën verkend hebt, maar daar heb ik het dan ook helemaal niet over. Ik zeg dat je weigerde (samen met nog wel wat users, want 5 stemmen ligt nu niet bepaald in de lijn de verwachtingen qua aantal stemmen) om het volledig nummer uit te luisteren omdat het metal was. Dat het dan dan nog eens 18 min duurde zal dan wel een modererende factor zijn geweest. Het zou gewoon erg leuk geweest zijn, mocht iedereen gewoon al eens geprobeerd hebben om het nummer uit te luisteren.

Dan blijft de vraag aan dumb_helicopter: Is die 8,5 van jou nu voor Daughter of Light Bearer?

Voor Light Bearer, hoewel die natuurlijk niet meer meetelt. De andere beluister ik later vandaag.

duidelijk

Voor Daughter geef ik een 7

01-02: Lion Babe - Treat Me Like Fire (kemm / 13 / 6,37)
02-02: Deptford Goth – Union (Vince Vega / 9 / 7,36 )
03-02: The Irrepressibles - Two Men in Love (aERodynamIC / 14 / 7,33)
04-02: Jose James - Heaven on the Ground (De-noir / 9 / 6,95)
05-02: Recycle Culture - Pt. 2 (jassn / 10 / 6,28)
06-02: Trixie Whitley - Never Enough (Don Cappuccino / 9 / 6,67)
07-02: Woodkid - I Love You (kemm / 15 / 7,43)
08-02: Jonathan Allen Guerra - Cry So (aERodynamIC / 8 / 6,57)
09-02: Zoe Sky Jordan - Broken Bone (Salvadore / 10 / 6,26 )
10-02: James Blake - Retrograde (De-noir / 17 / 6,55)
11-02: Shy Girls - Under Attack (jassn / 13 / 5,78)
12-02: BRZZVLL - Jericho (Ploppesteksel / 12 / 7,10)
13-02: The Uncluded - Earthquake (Sandokan / 14 / 5,96)
14-02: This Town Needs Guns - Cat Fantastic (McSavah / 12 / 5,71)
15-02: Drake - Started from the Bottom (R&P / 14 / 5,75)
16-02: Light Bearer - Beautiful Is This Burden (Don Cappuccino / 5 / 6,28)
17-02: Daughter - Still (Vince Vega / 15 / 7,35)
18-02 Jan Swerts - Een Verlangen naar Ontroostbaarheid (jassn)

Prachtig, hier wil ik meer van horen!

8,5

Weg was een mooi album. Deze moet ik nog in z'n geheel luisteren (ik kom niet verder dan af en toe eens een nummer en dat werkt niet).

edit: gedaan

7,8

6

...en nog een 7 voor Daughter.

5

Sloom, sloom, sloom, piano toets, deng ... deng ... deng, weinig melodie, zeurzang ... pffff je zou er bijna depressief van worden.

Salvadore schreef:
5

Sloom, sloom, sloom, piano toets, deng ... deng ... deng, weinig melodie, zeurzang ... pffff je zou er bijna depressief van worden.

Dan zou ik me ook maar niet wagen aan The Blue Nile, waar dit me in eerste instantie aan deed denken. Tja, met als uitgangspunt een moeilijke jeugd (misplaced childhood), is depri not the way 2 go.

Zelf moest ik mijn ABC (anti-Belgcomplex) even loslaten, de zangman had mij even 'dangling' met een NL titel en Engelse zang. Desalniettemin kom ik op

7,5

Verrast me niet dat jij dit nu weer goed vindt. Ik neem overigens geen enkele muziek als uitgangspunt (in ieder geval niet bij dit topic) en al helemaal het album Misplaced Childhood niet.

Hier gebeurt echter zo weinig dat ik 't amper muziek kan noemen. Misschien moet je er voor in de stemming zijn, al vrees ik dan dat die stemming niet al te opgewekt is. Ach, ieder zo zijn voorkeur.

01-02: Lion Babe - Treat Me Like Fire (kemm / 13 / 6,37)
02-02: Deptford Goth – Union (Vince Vega / 9 / 7,36 )
03-02: The Irrepressibles - Two Men in Love (aERodynamIC / 14 / 7,33)
04-02: Jose James - Heaven on the Ground (De-noir / 9 / 6,95)
05-02: Recycle Culture - Pt. 2 (jassn / 10 / 6,28)
06-02: Trixie Whitley - Never Enough (Don Cappuccino / 9 / 6,67)
07-02: Woodkid - I Love You (kemm / 15 / 7,43)
08-02: Jonathan Allen Guerra - Cry So (aERodynamIC / 8 / 6,57)
09-02: Zoe Sky Jordan - Broken Bone (Salvadore / 10 / 6,26 )
10-02: James Blake - Retrograde (De-noir / 17 / 6,55)
11-02: Shy Girls - Under Attack (jassn / 13 / 5,78)
12-02: BRZZVLL - Jericho (Ploppesteksel / 12 / 7,10)
13-02: The Uncluded - Earthquake (Sandokan / 14 / 5,96)
14-02: This Town Needs Guns - Cat Fantastic (McSavah / 12 / 5,71)
15-02: Drake - Started from the Bottom (R&P / 14 / 5,75)
16-02: Light Bearer - Beautiful Is This Burden (Don Cappuccino / 5 / 6,28)
17-02: Daughter - Still (Vince Vega / 15 / 7,35)
18-02 Jan Swerts - Een Verlangen naar Ontroostbaarheid (jassn / 9 / 6,81)
19-02: Rodrigo Leão ft. Scott Matthew - Incomplete (aERodynamIC)

7,5

...en nog een 8,5 voor Jan Swerts.

Door Scott Matthew, van wie ik een groot fan ben, ben ik ooit terecht gekomen bij Rodrigo Leão. De albums van deze Portugees zijn vaak betoverend. Scott treedt soms met hem op en de combinatie tussen deze twee muzikanten is altijd raak.
Dit nummer is mooi in al zijn eenvoud.... en voor die stem smelt ik altijd weer......

8,5

Pakt me vooralsnog niet heel erg.

6

Wat Sander zegt.

6

7,5

Sterk, maar je hoopt toch op een gave climax. Die blijft akelig uit.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:00 uur

geplaatst: vandaag om 05:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.