Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2013
zoeken in:
0
geplaatst: 20 juni 2013, 21:45 uur
1. Deafheaven - Vertigo
2. Jon Hopkins - Open Eye Signal
3. Boards of Canada - Reach for the Dead
4. Maya Jane Coles feat. Karin Park - Everything
5. The National - Sea of Love
De nummer 1 en 2 waren vrij duidelijk, daarachter veel goede nummers die nauwelijks onder deden voor mekaar.
5. The National - Sea of Love
De nummer 1 en 2 waren vrij duidelijk, daarachter veel goede nummers die nauwelijks onder deden voor mekaar.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 20 juni 2013, 21:52 uur
odi schreef:
1. Deafheaven - Vertigo
1. Deafheaven - Vertigo
Nog een nummer 5 Odi
0
geplaatst: 21 juni 2013, 13:29 uur
1. Deafheaven - Vertigo
2. The National - Sea of Love
3. London Grammar - Wasting My Young Years
4. Young Fathers - I Heard
5. Statik Selektah feat. Raekwon, Joey Bada$$ & Black Thought - Bird's Eye View
2. The National - Sea of Love
4. Young Fathers - I Heard
0
geplaatst: 22 juni 2013, 14:39 uur
1. Primal Scream - 2013
2. Boards of Canada - Reach for the Dead
3. Maya Jane Coles feat. Karin Park - Everything
4. Jon Hopkins - Open Eye Signal
5. Holden - Renata
5. Holden - Renata
0
geplaatst: 22 juni 2013, 14:55 uur
10 schitterende platen in deze finale!
Veel mooie electronica in deze finale.
1. Holden - Renata ( 9,2 )
2. Jon Hopkins - Open Eye Signal ( 9,1 )
3. Primal Scream - 2013 ( 9,0 )
4. Boards of Canada - Reach for the Dead ( 8,7 )
5. Maya Jane Coles feat. Karin Park - Everything ( 8,6 )
6. The National - Sea of Love ( 8,5 )
7. London Grammar - Wasting My Young Years ( 8,3 )
8. Statik Selektah feat. Raekwon, Joey Bada$$ & Black Thought - Bird's Eye View ( 8,1 )
9. Valentina - Ladders ( 8,0 )
10. Young Fathers - I Heard ( 7,9 )
11. Jono McCleery - Fire in my Hands ( 6,8 )
12. Deafheaven - Vertigo ( 4,0 )
Verder wil ik iedereen nog even bedanken voor alle fijne nominaties. Voor deze editie had ik namelijk nog nooit gehoord van o.m.: Valentina, London Grammar, Laura Marling & Laura Welsh.
Veel mooie electronica in deze finale.

1. Holden - Renata ( 9,2 )
2. Jon Hopkins - Open Eye Signal ( 9,1 )
3. Primal Scream - 2013 ( 9,0 )
4. Boards of Canada - Reach for the Dead ( 8,7 )
5. Maya Jane Coles feat. Karin Park - Everything ( 8,6 )
6. The National - Sea of Love ( 8,5 )
7. London Grammar - Wasting My Young Years ( 8,3 )
8. Statik Selektah feat. Raekwon, Joey Bada$$ & Black Thought - Bird's Eye View ( 8,1 )
9. Valentina - Ladders ( 8,0 )
10. Young Fathers - I Heard ( 7,9 )
11. Jono McCleery - Fire in my Hands ( 6,8 )
12. Deafheaven - Vertigo ( 4,0 )
Verder wil ik iedereen nog even bedanken voor alle fijne nominaties. Voor deze editie had ik namelijk nog nooit gehoord van o.m.: Valentina, London Grammar, Laura Marling & Laura Welsh.

0
geplaatst: 24 juni 2013, 13:37 uur
Maar liefst zeven fenomaal goede nummers. Ongekend. Een massavictorie voor de Engelsen die de gehele top4 bezetten. En inderdaad een hele mooie maand voor de electronica en vrouwelijke vocalen. Ik verwacht nog veel van Valentina, en nog meer van London Grammar. The National valt zelfs buiten de top5 terwijl dat album toch een van de sterkste van de afgelopen jaren is. Het bevat nog betere nummers (This Is the Last Time , Humiliaton) die nog niet aan bod zijn gekomen.
Dat nummer van Primal Scream doet me op één of andere manier aan dEUS denken, maar waarom? Deafhaven kan vervolgens het beste metal-nummer in jaren noteren. Alleen Alcest ligt mij beter, maar die Fransmannen zijn dan ook iets te soft voor het predicaat metal. De laatste twee nummers doen mij weinig, kemm en ik lagen zelden zo ver uit elkaar.
1. Jon Hopkins - Open Eye Signal (9)
2. London Grammar - Wasting My Young Years (9)
3. Holden - Renata (9)
4. Maya Jane Coles feat. Karin Park - Everything (9-)
5. Statik Selektah feat. Raekwon, Joey Bada$$ & Black Thought - Bird's Eye View (9-)
6. The National - Sea of Love (8,5)
7. Valentina - Ladders (8,5)
8. Boards of Canada - Reach for the Dead (7+)
9. Primal Scream - 2013 (7)
10. Deafheaven - Vertigo (7-)
11. Young Fathers - I Heard (7-)
12. Jono McCleery - Fire in My Hands (6-)
Dat nummer van Primal Scream doet me op één of andere manier aan dEUS denken, maar waarom? Deafhaven kan vervolgens het beste metal-nummer in jaren noteren. Alleen Alcest ligt mij beter, maar die Fransmannen zijn dan ook iets te soft voor het predicaat metal. De laatste twee nummers doen mij weinig, kemm en ik lagen zelden zo ver uit elkaar.
1. Jon Hopkins - Open Eye Signal (9)
2. London Grammar - Wasting My Young Years (9)
3. Holden - Renata (9)
4. Maya Jane Coles feat. Karin Park - Everything (9-)
5. Statik Selektah feat. Raekwon, Joey Bada$$ & Black Thought - Bird's Eye View (9-)
6. The National - Sea of Love (8,5)
7. Valentina - Ladders (8,5)
8. Boards of Canada - Reach for the Dead (7+)
9. Primal Scream - 2013 (7)
10. Deafheaven - Vertigo (7-)
11. Young Fathers - I Heard (7-)
12. Jono McCleery - Fire in My Hands (6-)
0
geplaatst: 24 juni 2013, 13:51 uur
Mooiere finale dan normaal! Zelfs de laatste 2 nummers zijn best aardig.
1. Jon Hopkins - Open Eye Signal
2. Jono McCleery - Fire in My Hands
4. Holden - Renata
5. Young Fathers - I Heard
6. Deafheaven - Vertigo
7. Statik Selektah feat. Raekwon, Joey Bada$$ & Black Thought - Bird's Eye View
8. Maya Jane Coles - Everything (feat. Karin Park)
9. Primal Scream - 2013
10. Boards of Canada - Reach for the Dead
11. The National - Sea of Love
12. Valentina - Ladders
2. Jono McCleery - Fire in My Hands
4. Holden - Renata
5. Young Fathers - I Heard
6. Deafheaven - Vertigo
8. Maya Jane Coles - Everything (feat. Karin Park)
9. Primal Scream - 2013
10. Boards of Canada - Reach for the Dead
11. The National - Sea of Love
12. Valentina - Ladders
0
geplaatst: 24 juni 2013, 16:30 uur
1. Deafheaven – Vertigo (10):
Sunbather moet wel een van de sterkste albums in jaren zijn en Vertigo is echt 14 minuten metalen perfectie. Een mooi rustig begin met een aantal tempowisselingen om daarna een onwaarschijnlijke mooie muur van gitaren open te trekken die cirkelen om je heen. Het is hard, maar ook enorm dromerig. Daarna wordt het nog furieuzer en worden de cirkelende gitaren gecombineerd met donderende drums en de ijzingwekkende schreeuwen van George Clarke. Adembenemend is bijna een understatement. In de laatste vijf minuten neemt het nummer ineens een andere wending. De opbouw heeft veel weg van post-rock.
2. Holden – Renata (9,5):
Nog zo'n fantastische track in het Electronic-hoekje. Ook hier wordt met mooie authentieke geluiden gewerkt. De arpeggio-synths zijn prachtig in elkaar verweven. Ritmisch zit de track erg vernuftig in elkaar met een aantal mooie verschuivingen. De track bouwt vrij rustig op maar de climax is dan ook geweldig. Een nummer wat je echt meerdere keren moet draaien om er echt in te komen.
3. Boards Of Canada – Reach For The Dead (9,4):
Fantastische track van deze Schotten. Ze zetten hier echt een vintage sfeertje neer en vooral wanneer de synth er in komt krijg ik echt kippevel. Prachtige opbouw.
4. Primal Scream – 2013 (9,3):
Dit is gewoon 9 minuten genieten. Het intro zet gelijk de toon met een vette saxofoonpartij. Er is sprake van veel repetitie maar iedere keer wordt het anders en vooral aan het eind barst het geweldig open. Onder andere met Kevin Shields van My Bloody Valentine op gitaar.
5. The National – Sea Of Love (8,5):
Dat The National hier niet in de top 3 staat zegt al genoeg over het niveau van deze ladder. Dit is gewoon The National, meer kan ik er niet over zeggen.
6. London Grammar – Wasting My Young Years (8,3):
Een van mijn ontdekkingen van deze maand. Mooie galmende gitaren in combinatie met een prachtige stem. Goede afwisselingen tussen hele rustige stukken en wat opzwepender.
7. Statik Selektah feat. Raekwon, Joey Bada$$ & Black Thought - Bird's Eye View (8,1):
Zelfs de hip-hop in deze ladder is goed, dat is een waar unicum wat mij betreft. De instrumentatie klopt gewoon en vooral het laatste rapstuk is fenomenaal.
8. Jon Hopkins – Open Eye Signal (8):
Dit luistert gewoon lekker weg voor 8 minuten. Vrij stevig maar ook erg dromerig.
9. Jono McCleery - Fire in My Hands (7,3):
De eerste artiest waar ik aan dacht was James Blake toen ik dit hoorde. Erg jazzy met tegendraadse beats. De beat gaat jammer genoeg op een gegeven moment irriteren.
10. Young Fathers – I Heard (6,8):
Een Schotse hip-hop act. Mooie soulvolle zang maar ook dit nummer gaat na een tijdje vervelen.
11. Maya Jane Coles feat. Karin Park – Everything (6,7):
Hier hoor ik dan weer behoorlijk wat van The Knife in. Lekker diepe instrumentatie maar het nummer vind ik wat te vlak.
12. Valentina – Ladders (6,6):
Lekker dromerige track maar ik vind het aan de vlakke kant.
Sunbather moet wel een van de sterkste albums in jaren zijn en Vertigo is echt 14 minuten metalen perfectie. Een mooi rustig begin met een aantal tempowisselingen om daarna een onwaarschijnlijke mooie muur van gitaren open te trekken die cirkelen om je heen. Het is hard, maar ook enorm dromerig. Daarna wordt het nog furieuzer en worden de cirkelende gitaren gecombineerd met donderende drums en de ijzingwekkende schreeuwen van George Clarke. Adembenemend is bijna een understatement. In de laatste vijf minuten neemt het nummer ineens een andere wending. De opbouw heeft veel weg van post-rock.
2. Holden – Renata (9,5):
Nog zo'n fantastische track in het Electronic-hoekje. Ook hier wordt met mooie authentieke geluiden gewerkt. De arpeggio-synths zijn prachtig in elkaar verweven. Ritmisch zit de track erg vernuftig in elkaar met een aantal mooie verschuivingen. De track bouwt vrij rustig op maar de climax is dan ook geweldig. Een nummer wat je echt meerdere keren moet draaien om er echt in te komen.
3. Boards Of Canada – Reach For The Dead (9,4):
Fantastische track van deze Schotten. Ze zetten hier echt een vintage sfeertje neer en vooral wanneer de synth er in komt krijg ik echt kippevel. Prachtige opbouw.
4. Primal Scream – 2013 (9,3):
Dit is gewoon 9 minuten genieten. Het intro zet gelijk de toon met een vette saxofoonpartij. Er is sprake van veel repetitie maar iedere keer wordt het anders en vooral aan het eind barst het geweldig open. Onder andere met Kevin Shields van My Bloody Valentine op gitaar.
5. The National – Sea Of Love (8,5):
Dat The National hier niet in de top 3 staat zegt al genoeg over het niveau van deze ladder. Dit is gewoon The National, meer kan ik er niet over zeggen.
6. London Grammar – Wasting My Young Years (8,3):
Een van mijn ontdekkingen van deze maand. Mooie galmende gitaren in combinatie met een prachtige stem. Goede afwisselingen tussen hele rustige stukken en wat opzwepender.
7. Statik Selektah feat. Raekwon, Joey Bada$$ & Black Thought - Bird's Eye View (8,1):
Zelfs de hip-hop in deze ladder is goed, dat is een waar unicum wat mij betreft. De instrumentatie klopt gewoon en vooral het laatste rapstuk is fenomenaal.
8. Jon Hopkins – Open Eye Signal (8):
Dit luistert gewoon lekker weg voor 8 minuten. Vrij stevig maar ook erg dromerig.
9. Jono McCleery - Fire in My Hands (7,3):
De eerste artiest waar ik aan dacht was James Blake toen ik dit hoorde. Erg jazzy met tegendraadse beats. De beat gaat jammer genoeg op een gegeven moment irriteren.
10. Young Fathers – I Heard (6,8):
Een Schotse hip-hop act. Mooie soulvolle zang maar ook dit nummer gaat na een tijdje vervelen.
11. Maya Jane Coles feat. Karin Park – Everything (6,7):
Hier hoor ik dan weer behoorlijk wat van The Knife in. Lekker diepe instrumentatie maar het nummer vind ik wat te vlak.
12. Valentina – Ladders (6,6):
Lekker dromerige track maar ik vind het aan de vlakke kant.
0
geplaatst: 25 juni 2013, 11:40 uur
1. Maya Jane Coles feat. Karin Park - Everything
2. Deafheaven - Vertigo
3. Holden - Renata
5. London Grammar - Wasting My Young Years
6. Young Fathers - I Heard
7. Boards of Canada - Reach for the Dead
8. The National - Sea of Love
9. Statik Selektah feat. Raekwon, Joey Bada$$ & Black Thought - Bird's Eye View
10. Primal Scream - 2013
11. Valentina - Ladders
12. Jono McCleery - Fire in My Hands
Prachtige finale
2. Deafheaven - Vertigo
3. Holden - Renata
5. London Grammar - Wasting My Young Years
8. The National - Sea of Love
9. Statik Selektah feat. Raekwon, Joey Bada$$ & Black Thought - Bird's Eye View
10. Primal Scream - 2013
11. Valentina - Ladders
12. Jono McCleery - Fire in My Hands
Prachtige finale

0
geplaatst: 26 juni 2013, 14:33 uur
1. Valentina - Ladders
2. Maya Jane Coles feat. Karin Park - Everything
7. Jono McCleery - Fire in My Hands
8. Boards of Canada - Reach for the Dead
9. The National - Sea of Love
10. Primal Scream - 2013
11. Holden - Renata
12. Deafheaven - Vertigo
Na de nummers nog een paar keer beluisterd te hebben (m.u.v. Deafheaven want daar kreeg ik hoofdpijn van, sorry) moet ik m’n mening bijstellen: dit is gewoon een prima finale. Acht goede nummers waarvan twee toppers, drie nog best redelijke nummers en slechts één nummer waar ik niets mee kan (maar dat ligt aan m’n smaak uiteraard).
2. Maya Jane Coles feat. Karin Park - Everything
7. Jono McCleery - Fire in My Hands
8. Boards of Canada - Reach for the Dead
9. The National - Sea of Love
10. Primal Scream - 2013
11. Holden - Renata
12. Deafheaven - Vertigo
Na de nummers nog een paar keer beluisterd te hebben (m.u.v. Deafheaven want daar kreeg ik hoofdpijn van, sorry) moet ik m’n mening bijstellen: dit is gewoon een prima finale. Acht goede nummers waarvan twee toppers, drie nog best redelijke nummers en slechts één nummer waar ik niets mee kan (maar dat ligt aan m’n smaak uiteraard).
0
geplaatst: 26 juni 2013, 14:36 uur
Teunnis schreef:
Na BKS besluit ik wat de deadline wordt, maar ik weet nu al dat er twee opties zijn. Of het is vlak voor Awakenings Festival (29 juni is dat, dus dan is de deadline de 28e) of het is direct na mijn allerlaatste tentamen (2 juli).
Na BKS besluit ik wat de deadline wordt, maar ik weet nu al dat er twee opties zijn. Of het is vlak voor Awakenings Festival (29 juni is dat, dus dan is de deadline de 28e) of het is direct na mijn allerlaatste tentamen (2 juli).
En de deadline wordt...?

0
geplaatst: 26 juni 2013, 14:49 uur
2. London Grammar - Wasting My Young Years
4. Boards of Canada - Reach for the Dead
5. Primal Scream - 2013

2. London Grammar - Wasting My Young Years

4. Boards of Canada - Reach for the Dead
5. Primal Scream - 2013
0
geplaatst: 30 juni 2013, 22:28 uur
Waar blijven nieuwe lijstjes?
Voor het afspelen van nummers die niet op Spotify staan, gebruik ik sinds vanavond Songdrop. Wellicht hebben jullie ook iets aan dit programma.
Recent Drops | Songdrop
Voor het afspelen van nummers die niet op Spotify staan, gebruik ik sinds vanavond Songdrop. Wellicht hebben jullie ook iets aan dit programma.
Recent Drops | Songdrop
0
geplaatst: 2 juli 2013, 15:51 uur
0
geplaatst: 2 juli 2013, 16:43 uur
best dat jullie me helpen herinneren, eens kijken wie er allemaal meedoet 

0
geplaatst: 2 juli 2013, 18:12 uur
Kiezen is verliezen, fantastische finale, te fantastisch zelf, top 6 is dan ook gewoon op dit moment vlug gekozen kan over 5 minuten al weer anders zijn .
1. Jono McCleery - Fire in My Hands 10
James Blake meets Gill-Scot Heron. Tjah die stem doet het helemaal bij mij, heerlijk! Dan ook nog eens dat onverwachte drumpatroon die opeens begint. Tjah veel betere nummers zijn er dit jaar nog niet gemaakt, al is dit wel heel gevaarlijk want in deze finale staan er al een heleboel toppers van dit jaar. Die lijst met toppers begint trouwens heeeeeeeeeeel lang te worden.
2. Young Fathers - I Heard 10
Wat een nummer !!! heerlijk wat er allemaal in dit nummer gebeurd, ook hier weer een fantastische stem. Dat gefluisterrap vind ik ook weer heerlijk. Fantastische ontdekking deze groep, ga allen hun albums beluisteren (of ja tapes)
3. Holden - Renata 10
Tjah wat kan ik hier over zeggen buiten dat het fantastisch is en dat het album ook fantastisch is?
4. Boards of Canada - Reach for the Dead 10
Mijn eerste kennismaking met de groep was dit lied maar een veel betere kun je u niet wensen. Het fysieke exemplaar ligt hier nu zelf naast me. Heel spannend nummer die me direct grijpt en niet meer loslaat tot aan het einde
5. Jon Hopkins - Open Eye Signal 10
Hoe moet muziek klinken? Jon Hopkins komt er gevaarlijk dichtbij alleszins. Het album is ook een dikke aanrader, er staan misschien zelfs nog betere nummers op.
6. Maya Jane Coles feat. Karin Park - Everything 10
Zoals ik iemand anders al wist te zeggen, The Knife onder een dancesausje. Heerlijk en ook de zang hier ligt me helemaal.
7. Statik Selektah feat. Raekwon, Joey Bada$$ & Black Thought - Bird's Eye View 9,5
Heerlijk samplegebruik doorheen het hele lied en dan ook nog allemaal rappers met een heel aangenaam stemgeluid en dan komt daar opeens de verse van Black Though. Allemachtig wat is die goed zeg!
8. London Grammar - Wasting My Young Years 8,5
Mooi nummer en ook hier is het vooral de stem die me weet te pakken.
9. Deafheaven - Vertigo 8
Dit nummer vind ik wel heel goed en moest ik het meer beluisteren zou het misschien wel tot een topper van dit jaar kunnen worden maar wat me dan tegenhoudt om hun album te beluisteren is dat ik die single van hen veel minder vind, maar misschien dat ik het album wel eens beluister. (maar ik moet nog zoveel checken)
10. Primal Scream - 2013 8
Dit vind ik dan instrumentaal wel erg sterk maar de zang (al pas het eigenlijk wel bij het nummer) vind ik niet echt wat het moet zijn maar zeker een heel goed nummer. Oh wat zeg ik, die laatste minuten doen er toch weer wat bij.
11. The National - Sea of Love 8
Ik vind de videoclip leuker dan het lied, tjah typisch The National nummer maar er is iets mis mee, het is niet zo leuk als anders maar nog altijd een goed nummer natuurlijk.
12. Valentina - Ladders 7,5
Normaal zou zo’n nummer ergens in het midden staan van mijn lijst maar deze keer moet het vrede nemen met een 12de plaats. Niet dat het een slecht nummer is maar het is gewoon het minst uitzonderlijke lied.
1. Jono McCleery - Fire in My Hands 10
James Blake meets Gill-Scot Heron. Tjah die stem doet het helemaal bij mij, heerlijk! Dan ook nog eens dat onverwachte drumpatroon die opeens begint. Tjah veel betere nummers zijn er dit jaar nog niet gemaakt, al is dit wel heel gevaarlijk want in deze finale staan er al een heleboel toppers van dit jaar. Die lijst met toppers begint trouwens heeeeeeeeeeel lang te worden.
2. Young Fathers - I Heard 10
Wat een nummer !!! heerlijk wat er allemaal in dit nummer gebeurd, ook hier weer een fantastische stem. Dat gefluisterrap vind ik ook weer heerlijk. Fantastische ontdekking deze groep, ga allen hun albums beluisteren (of ja tapes)
3. Holden - Renata 10
Tjah wat kan ik hier over zeggen buiten dat het fantastisch is en dat het album ook fantastisch is?
4. Boards of Canada - Reach for the Dead 10
Mijn eerste kennismaking met de groep was dit lied maar een veel betere kun je u niet wensen. Het fysieke exemplaar ligt hier nu zelf naast me. Heel spannend nummer die me direct grijpt en niet meer loslaat tot aan het einde
5. Jon Hopkins - Open Eye Signal 10
Hoe moet muziek klinken? Jon Hopkins komt er gevaarlijk dichtbij alleszins. Het album is ook een dikke aanrader, er staan misschien zelfs nog betere nummers op.
6. Maya Jane Coles feat. Karin Park - Everything 10
Zoals ik iemand anders al wist te zeggen, The Knife onder een dancesausje. Heerlijk en ook de zang hier ligt me helemaal.
7. Statik Selektah feat. Raekwon, Joey Bada$$ & Black Thought - Bird's Eye View 9,5
Heerlijk samplegebruik doorheen het hele lied en dan ook nog allemaal rappers met een heel aangenaam stemgeluid en dan komt daar opeens de verse van Black Though. Allemachtig wat is die goed zeg!
8. London Grammar - Wasting My Young Years 8,5
Mooi nummer en ook hier is het vooral de stem die me weet te pakken.
9. Deafheaven - Vertigo 8
Dit nummer vind ik wel heel goed en moest ik het meer beluisteren zou het misschien wel tot een topper van dit jaar kunnen worden maar wat me dan tegenhoudt om hun album te beluisteren is dat ik die single van hen veel minder vind, maar misschien dat ik het album wel eens beluister. (maar ik moet nog zoveel checken)
10. Primal Scream - 2013 8
Dit vind ik dan instrumentaal wel erg sterk maar de zang (al pas het eigenlijk wel bij het nummer) vind ik niet echt wat het moet zijn maar zeker een heel goed nummer. Oh wat zeg ik, die laatste minuten doen er toch weer wat bij.
11. The National - Sea of Love 8
Ik vind de videoclip leuker dan het lied, tjah typisch The National nummer maar er is iets mis mee, het is niet zo leuk als anders maar nog altijd een goed nummer natuurlijk.
12. Valentina - Ladders 7,5
Normaal zou zo’n nummer ergens in het midden staan van mijn lijst maar deze keer moet het vrede nemen met een 12de plaats. Niet dat het een slecht nummer is maar het is gewoon het minst uitzonderlijke lied.
0
geplaatst: 2 juli 2013, 20:19 uur
Teunnis schreef:
Deadline is op zijn vroegst middernacht exact.
Deadline is op zijn vroegst middernacht exact.
Bedankt, was het eerder vandaag helemaal vergeten.

0
geplaatst: 2 juli 2013, 22:01 uur
Maya Jane Coles haalt mijn top 5 niet! 
1. Holden - Renata
3. Deafheaven - Vertigo
5. Primal Scream - 2013
6. Maya Jane Coles - Everything (feat. Karin Park)
8. Jono McCleery - Fire in My Hands
9. London Grammar - Wasting My Young Years
10. The National - Sea of Love
11. Young Fathers - I Heard
12. Valentina - Ladders

1. Holden - Renata
3. Deafheaven - Vertigo
5. Primal Scream - 2013
6. Maya Jane Coles - Everything (feat. Karin Park)
8. Jono McCleery - Fire in My Hands
9. London Grammar - Wasting My Young Years
10. The National - Sea of Love
11. Young Fathers - I Heard
12. Valentina - Ladders
0
geplaatst: 2 juli 2013, 23:29 uur
0
geplaatst: 2 juli 2013, 23:35 uur
1. London Grammar - Wasting My Young Years 
2. Maya Jane Coles - Everything (feat. Karin Park)
3. The National - Sea of Love
4. Valentina - Ladders
5. Jon Hopkins - Open Eye Signal
8. Holden - Renata
9. Jono McCleery - Fire in My Hands
10. Deafheaven - Vertigo
11. Primal Scream - 2013
12. Statik Selektah feat. Raekwon, Joey Bada$$ & Black Thought - Bird's Eye View

2. Maya Jane Coles - Everything (feat. Karin Park)

3. The National - Sea of Love

4. Valentina - Ladders
5. Jon Hopkins - Open Eye Signal
8. Holden - Renata
9. Jono McCleery - Fire in My Hands
10. Deafheaven - Vertigo
11. Primal Scream - 2013
12. Statik Selektah feat. Raekwon, Joey Bada$$ & Black Thought - Bird's Eye View
0
geplaatst: 3 juli 2013, 10:31 uur
0
geplaatst: 3 juli 2013, 10:37 uur
Lijnen zijn gesloten! Al zal het nog wel even (paar uur) duren voordat de uitslag er komt.
EDIT: Zal nog wel even duren, heb nu eerst een bespreking.
0
geplaatst: 3 juli 2013, 14:38 uur
Teunnis schreef:
Lijnen zijn gesloten! Al zal het nog wel even (paar uur) duren voordat de uitslag er komt.
handig toch die meldingen ...Lijnen zijn gesloten! Al zal het nog wel even (paar uur) duren voordat de uitslag er komt.
0
geplaatst: 3 juli 2013, 15:23 uur
Net als vorige maand 18 deelnemers: Angelo, Arrie, Co Jackso, Dance Lover, DjFrankie, Don Cappuccino, dumb_helicopter, Gretz, inquestos, jassn, kemm, odi, Ploppesteksel, Poeha, Salvadore, stoepkrijt, Teunnis en yeahyeahyeah.
0
geplaatst: 3 juli 2013, 15:28 uur
12. Statik Selektah feat. Raekwon, Joey Bada$$ & Black Thought - Bird's Eye View (9 punten, 6 keer genoemd)
(automatisch genomineerd)
Opnieuw kan hiphop geen potten breken in de finale. Statik Selektah neemt een hele berg gerespecteerde gastartiesten mee in dit nummer. Toch blijft het steken op negen punten. Statik Selektah werd vaak genoeg genoemd - de helft van de finalisten werd zes keer of minder genoemd. Het probleem zat hem in topnoteringen. Desalniettemin blijft hiphop vertegenwoordigd bij Song van het Jaar.
(automatisch genomineerd)
Opnieuw kan hiphop geen potten breken in de finale. Statik Selektah neemt een hele berg gerespecteerde gastartiesten mee in dit nummer. Toch blijft het steken op negen punten. Statik Selektah werd vaak genoeg genoemd - de helft van de finalisten werd zes keer of minder genoemd. Het probleem zat hem in topnoteringen. Desalniettemin blijft hiphop vertegenwoordigd bij Song van het Jaar.
0
geplaatst: 3 juli 2013, 15:32 uur
11. Jono McCleery - Fire in My Hands (13 punten, 3 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van jassn)
Voor Jono McCleery geldt compleet het tegenovergestelde. Stond in twee keer zo weinig lijstjes als Statik Selektah, maar haalde daarin vier punten meer (4,333 punt per lijstje!). Deze moderne Gil Scott-Heron heeft dus bij een enkeling diepe indruk gemaakt. Dat gold eigenlijk min of meer ook altijd voor de Godfather of Rap himself.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van jassn)
Voor Jono McCleery geldt compleet het tegenovergestelde. Stond in twee keer zo weinig lijstjes als Statik Selektah, maar haalde daarin vier punten meer (4,333 punt per lijstje!). Deze moderne Gil Scott-Heron heeft dus bij een enkeling diepe indruk gemaakt. Dat gold eigenlijk min of meer ook altijd voor de Godfather of Rap himself.
* denotes required fields.