Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2013
zoeken in:
0
geplaatst: 31 juli 2013, 13:14 uur
1. Moby feat. Cold Specks - A Case for Shame (8,5)
2. Arctic Monkeys - Do I Wanna Know? (8+)
3. Daft Punk feat. DJ Falcon - Contact (8+)
4. Austra - Painful Like (8)
5. De Jeugd van Tegenwoordig - De Formule (8-)
Best een redelijke maandladder, al doen de nummers buiten m'n top 5 me niet zo heel veel. Het nummer van Moby bereken ik inmiddels tot één van zijn beste nummers tot op heden; heerlijk mellow, dromerig en toch ook een beetje 90s qua sfeer (daar hou ik van) en voorzien van uitstekende vocalen van Cold Specks.
2. Arctic Monkeys - Do I Wanna Know? (8+)
3. Daft Punk feat. DJ Falcon - Contact (8+)
4. Austra - Painful Like (8)
5. De Jeugd van Tegenwoordig - De Formule (8-)
Best een redelijke maandladder, al doen de nummers buiten m'n top 5 me niet zo heel veel. Het nummer van Moby bereken ik inmiddels tot één van zijn beste nummers tot op heden; heerlijk mellow, dromerig en toch ook een beetje 90s qua sfeer (daar hou ik van) en voorzien van uitstekende vocalen van Cold Specks.
0
geplaatst: 31 juli 2013, 21:18 uur
1. Moby feat. Cold Specks - A Case for Shame
2. Holden - The Caterpillar’s Interventiont
3. Arctic Monkeys - Do I Wanna Know?
4. Daft Punk feat. DJ Falcon - Contact
5. Fuck Buttons - The Red Wing
2. Holden - The Caterpillar’s Interventiont
4. Daft Punk feat. DJ Falcon - Contact
5. Fuck Buttons - The Red Wing
0
geplaatst: 1 augustus 2013, 17:08 uur
1. Daft Punk feat. DJ Falcon - Contact
2. Fuck Buttons - The Red Wing
4. Holden - Blackpool Late Eighties
5. iamamiwhoami - ; john
6. Holden - The Caterpillar’s Intervention
7. De Jeugd van Tegenwoordig - De Formule
8. Jon Hopkins - Sun Harmonics
9. The National - I Should Live In Salt
10. Austra - Painful Like
11. Lanterns on the Lake - Another Tale from Another English Town
12. Moby feat. Cold Specks - A Case for Shame
Tijd voor verhaaltjes heb ik niet, maar ik wil wel twee dingen kwijt:
1. Electronic strikes again! Holden en Jon Hopkins gaven de finale van vorige maand al smoel, nu doen ze dat (samen met Fuck Buttons en Daft Punk) weer. Mooie ontwikkeling als je het mij vraagt.
2. Ik moet nodig eens meer van iamamiwhoami gaan luisteren. Vorig jaar heb ik haar via dit topic ontdekt en (mede door haar bizarre en niet bepaald uitnodigende clips) heb ik haar nooit echt leren waarderen. Langzaam maar zeker begint tot me door te dringen dat ze toch wel erg goede muziek maakt. Deze vijfde plaats had ik eigenlijk totaal niet zien aankomen.
5. iamamiwhoami - ; john
6. Holden - The Caterpillar’s Intervention
7. De Jeugd van Tegenwoordig - De Formule
8. Jon Hopkins - Sun Harmonics
9. The National - I Should Live In Salt
10. Austra - Painful Like
11. Lanterns on the Lake - Another Tale from Another English Town
12. Moby feat. Cold Specks - A Case for Shame
Tijd voor verhaaltjes heb ik niet, maar ik wil wel twee dingen kwijt:
1. Electronic strikes again! Holden en Jon Hopkins gaven de finale van vorige maand al smoel, nu doen ze dat (samen met Fuck Buttons en Daft Punk) weer. Mooie ontwikkeling als je het mij vraagt.
2. Ik moet nodig eens meer van iamamiwhoami gaan luisteren. Vorig jaar heb ik haar via dit topic ontdekt en (mede door haar bizarre en niet bepaald uitnodigende clips) heb ik haar nooit echt leren waarderen. Langzaam maar zeker begint tot me door te dringen dat ze toch wel erg goede muziek maakt. Deze vijfde plaats had ik eigenlijk totaal niet zien aankomen.
0
geplaatst: 2 augustus 2013, 16:26 uur
1. The National - I Should Live In Salt
2. Lanterns on the Lake - Another Tale from Another English Town
3. Holden - The Caterpillar’s Intervention
4. Austra - Painful Like
5. Arctic Monkeys - Do I Wanna Know?
6. iamamiwhoami - ; john
7. Jon Hopkins - Sun Harmonics
2. Lanterns on the Lake - Another Tale from Another English Town
4. Austra - Painful Like
6. iamamiwhoami - ; john
7. Jon Hopkins - Sun Harmonics
0
geplaatst: 2 augustus 2013, 20:05 uur
De deadline wordt trouwens verplaats naar maandag 5 augustus 0.00 uur (voor de duidelijkheid, 1 minuut na zondag 4 augustus 23.59), want waarschijnlijk zit ik tijdens de oorspronkelijke deadline in de trein.
0
geplaatst: 2 augustus 2013, 22:08 uur
1. Arctic Monkeys - Do I Wanna Know?
3. Jon Hopkins - Sun Harmonics
4. Holden - The Caterpillar’s Intervention
5. Austra - Painful Like
3. Jon Hopkins - Sun Harmonics
4. Holden - The Caterpillar’s Intervention
5. Austra - Painful Like
0
geplaatst: 3 augustus 2013, 01:48 uur
iemand, die me wil helpen herinneren moest ik hier morgen (vandaag dus) geen lijstje plaatsen
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 3 augustus 2013, 08:54 uur
live from Shang-hai
1 Austra - Painful Like
2 The National - I Should Live In Salt
3 Arctic Monkeys - Do I Wanna Know?
4 Daft Punk feat. DJ Falcon - Contact
5 Lanterns on the Lake - Another Tale from Another English Town
1 Austra - Painful Like
2 The National - I Should Live In Salt
3 Arctic Monkeys - Do I Wanna Know?
4 Daft Punk feat. DJ Falcon - Contact
5 Lanterns on the Lake - Another Tale from Another English Town
0
geplaatst: 3 augustus 2013, 15:07 uur
1. Holden - The Caterpillar’s Intervention 9,8
2. Jon Hopkins - Sun Harmonics 9,7
3. Holden - Blackpool Late Eighties 9,5
4. Moby feat. Cold Specks - A Case for Shame 8,8
5. Fuck Buttons - The Red Wing 8,5
6. The National - I Should Live In Salt 8
7. iamamiwhoami - ; john 7,5
8. Austra - Painful Like 7
9. De Jeugd van Tegenwoordig - De Formule 7
10. Daft Punk feat. DJ Falcon - Contact 6;5
11. Lanterns on the Lake - Another Tale from Another English Town 6
12. Arctic Monkeys - Do I Wanna Know? 3
2. Jon Hopkins - Sun Harmonics 9,7
3. Holden - Blackpool Late Eighties 9,5
4. Moby feat. Cold Specks - A Case for Shame 8,8
5. Fuck Buttons - The Red Wing 8,5
6. The National - I Should Live In Salt 8
7. iamamiwhoami - ; john 7,5
8. Austra - Painful Like 7
9. De Jeugd van Tegenwoordig - De Formule 7
10. Daft Punk feat. DJ Falcon - Contact 6;5
11. Lanterns on the Lake - Another Tale from Another English Town 6
12. Arctic Monkeys - Do I Wanna Know? 3
0
geplaatst: 3 augustus 2013, 15:13 uur
01. The National - I Should Live In Salt
02. Moby feat. Cold Specks - A Case for Shame
03. Lanterns on the Lake - Another Tale from Another English Town
04. Austra - Painful Like
05. iamamiwhoami - ; john
02. Moby feat. Cold Specks - A Case for Shame
03. Lanterns on the Lake - Another Tale from Another English Town
04. Austra - Painful Like
05. iamamiwhoami - ; john
0
geplaatst: 4 augustus 2013, 14:18 uur
1. Fuck Buttons - The Red Wing
2. Austra - Painful Like
3. Holden - Blackpool Late Eighties
4. Lanterns on the Lake - Another Tale from Another English Town
5. Jon Hopkins - Sun Harmonics
2. Austra - Painful Like
3. Holden - Blackpool Late Eighties
4. Lanterns on the Lake - Another Tale from Another English Town
0
geplaatst: 4 augustus 2013, 16:42 uur
1. Jon Hopkins - Sun Harmonics
2. Lanterns on the Lake - Another Tale from Another English Town (prachtige ontdekking!)
4. Moby feat. Cold Specks - A Case for Shame
5. Daft Punk feat. DJ Falcon - Contact
Erg mooie ladder. Alleen de nummers van Austra, The National Fuck Buttons en De Jeugd doen me een stuk minder, terwijl die laatste drie toch wel fantastische dingen hebben gemaakt.
2. Lanterns on the Lake - Another Tale from Another English Town (prachtige ontdekking!)
4. Moby feat. Cold Specks - A Case for Shame
5. Daft Punk feat. DJ Falcon - Contact
Erg mooie ladder. Alleen de nummers van Austra, The National Fuck Buttons en De Jeugd doen me een stuk minder, terwijl die laatste drie toch wel fantastische dingen hebben gemaakt.
0
geplaatst: 4 augustus 2013, 23:04 uur
Best een aangename finale. Alleen iets te veel van hetzelfde.
1. De Jeugd van Tegenwoordig - De Formule
Bas Bron heerst weer op deze track. Heerlijk ook dat ze een zogezegde formule naar voren schuiven en dan toch een best wel tegendraads nummer maken. De formule van die 4 werkt voor mij nog steeds prima!
2. Jon Hopkins - Sun Harmonics
3. Lanterns on the Lake - Another Tale from Another English Town
1. De Jeugd van Tegenwoordig - De Formule
Bas Bron heerst weer op deze track. Heerlijk ook dat ze een zogezegde formule naar voren schuiven en dan toch een best wel tegendraads nummer maken. De formule van die 4 werkt voor mij nog steeds prima!
2. Jon Hopkins - Sun Harmonics
3. Lanterns on the Lake - Another Tale from Another English Town
0
geplaatst: 4 augustus 2013, 23:51 uur
1. Holden - The Caterpillar’s Intervention
2. Holden - Blackpool Late Eighties
3. Fuck Buttons - The Red Wing
4. De Jeugd van Tegenwoordig - De Formule
2. Holden - Blackpool Late Eighties
3. Fuck Buttons - The Red Wing
4. De Jeugd van Tegenwoordig - De Formule
0
geplaatst: 5 augustus 2013, 00:26 uur
De stemmen zijn geteld. Twintig stuks dit keer:
Angelo, arcade monkeys, Arno, Arrie, Dance Lover, DjFrankie, Don Cappuccino, dumb_helicopter, Dwejkk_, Gretz, inquestos, jassn, kemm, odi, Ploppesteksel, Salvadore, stoepkrijt, Teunnis, The Eraser en yeahyeahyeah
Vaak vertel ik op dit punt hoe spannend het wel niet was en dat één stem een hoop had kunnen omgooien, maar eerlijk gezegd is het een duidelijke uitslag. Verschil tussen de eerste en laatste is maar liefst 42 punten. Alleen in de middenmoot zat het nog aardig dicht bij elkaar.
Angelo, arcade monkeys, Arno, Arrie, Dance Lover, DjFrankie, Don Cappuccino, dumb_helicopter, Dwejkk_, Gretz, inquestos, jassn, kemm, odi, Ploppesteksel, Salvadore, stoepkrijt, Teunnis, The Eraser en yeahyeahyeah
Vaak vertel ik op dit punt hoe spannend het wel niet was en dat één stem een hoop had kunnen omgooien, maar eerlijk gezegd is het een duidelijke uitslag. Verschil tussen de eerste en laatste is maar liefst 42 punten. Alleen in de middenmoot zat het nog aardig dicht bij elkaar.
0
geplaatst: 5 augustus 2013, 00:32 uur
12. iamamiwhoami - ; john (6 punten, 4 keer genoemd)
(automatisch genomineerd)
We beginnen de uitslag met een bekende naam. Deze Zweedse dame deed namelijk vorig jaar al met drie nummers mee, allen dankzij goede beoordelingen op RateYourMusic. Dit nummer werd genomineerd vanwege de populariteit van haar laatste album. Alhoewel, laatste album is wat veel gezegd, want alle nummers op Bounty zijn al in 2010 en 2011 uitgebracht als audiovisueel project. Het is pas in juni 2013 zijn die nummers op één schijf gezet. Dat ; john zo weinig punten heeft behaald is vreemd, in de eerste ronde haalde het de op drie na hoogste stempercentage, in de finaleronde zelfs het één na hoogste.
(automatisch genomineerd)
We beginnen de uitslag met een bekende naam. Deze Zweedse dame deed namelijk vorig jaar al met drie nummers mee, allen dankzij goede beoordelingen op RateYourMusic. Dit nummer werd genomineerd vanwege de populariteit van haar laatste album. Alhoewel, laatste album is wat veel gezegd, want alle nummers op Bounty zijn al in 2010 en 2011 uitgebracht als audiovisueel project. Het is pas in juni 2013 zijn die nummers op één schijf gezet. Dat ; john zo weinig punten heeft behaald is vreemd, in de eerste ronde haalde het de op drie na hoogste stempercentage, in de finaleronde zelfs het één na hoogste.
0
geplaatst: 5 augustus 2013, 00:41 uur
11. De Jeugd van Tegenwoordig - De Formule (11 punten, 4 keer genoemd)
(genomineerd door Teunnis, nummer 1 van Ploppesteksel)
Ook de viermansformule kon geen potten breken in de finale. Elf punten op twintig stemmers is wel erg mager. Daarnaast is het slechts viermaal genoemd, dus ook dat helpt niet veel. Het lijkt erop dat de ontvangst in dit topic overeenkomt met de rest van Nederland; de electro is voor velen een groot struikelblok, maar een enkeling vind het geweldig. Ik ken zelf maar een handjevol mensen die het nummer vet vinden, maar ook daarvan skipt het grootste deel de outro. De Jeugd is ook niet de meest geliefde artiest op serieuze muzieksites als MuMe, dus eigenlijk is een finaleplaats al heel wat.
(genomineerd door Teunnis, nummer 1 van Ploppesteksel)
Ook de viermansformule kon geen potten breken in de finale. Elf punten op twintig stemmers is wel erg mager. Daarnaast is het slechts viermaal genoemd, dus ook dat helpt niet veel. Het lijkt erop dat de ontvangst in dit topic overeenkomt met de rest van Nederland; de electro is voor velen een groot struikelblok, maar een enkeling vind het geweldig. Ik ken zelf maar een handjevol mensen die het nummer vet vinden, maar ook daarvan skipt het grootste deel de outro. De Jeugd is ook niet de meest geliefde artiest op serieuze muzieksites als MuMe, dus eigenlijk is een finaleplaats al heel wat.
0
geplaatst: 5 augustus 2013, 00:48 uur
10. Lanterns on the Lake - Another Tale from Another English Town (19 punten, 7 keer genoemd)
(genomineerd door Gretz)
De enige voor mij onbekende naam in de finale haalt al een veel respectabeler puntenaantal, maar komt desalniettemin niet verder dan plek 10. Het verschil met de nummer 5 is ook maar zes punten. Dit is alweer het derde (en daarmee laatste) nummer dat in finaleladder 4 zat. Daarvan werd toen al gezegd dat het magertjes, middelmaat en uitschietersloos was, dat blijkt des te meer in deze finale. Voor mij is Lanterns on the Lake in ieder geval wel een mooie ontdekking, waardoor het aankomende album in de gaten gehouden gaat worden.
(genomineerd door Gretz)
De enige voor mij onbekende naam in de finale haalt al een veel respectabeler puntenaantal, maar komt desalniettemin niet verder dan plek 10. Het verschil met de nummer 5 is ook maar zes punten. Dit is alweer het derde (en daarmee laatste) nummer dat in finaleladder 4 zat. Daarvan werd toen al gezegd dat het magertjes, middelmaat en uitschietersloos was, dat blijkt des te meer in deze finale. Voor mij is Lanterns on the Lake in ieder geval wel een mooie ontdekking, waardoor het aankomende album in de gaten gehouden gaat worden.
0
geplaatst: 5 augustus 2013, 00:48 uur
Het outro een struikelbrok? Dat deel redt juist het nummer voor mij. Vind de raps in vergelijking met oud materiaal echt heel mager (nergens een zin die een lach op mijn gezicht tovert en sommige stukken zelfs erg makkelijk - en ik ben best wel een fan van de mannen).
Nee, Bas Bron is juist degene die De Jeugd hier heeft gered en de relatief lage scoren (Sterrenstof stond geloof ik in de jaar top 3 van dit topic) ligt denk ik eerder aan de matige tekst.
Nee, Bas Bron is juist degene die De Jeugd hier heeft gered en de relatief lage scoren (Sterrenstof stond geloof ik in de jaar top 3 van dit topic) ligt denk ik eerder aan de matige tekst.
0
geplaatst: 5 augustus 2013, 00:58 uur
9. Austra - Painful Like (21 punten, 10 keer genoemd)
(genomineerd door DjFrankie, nummer 1 van DjFrankie)
Austra is dan weer een bekende naam in dit topic. Net als haar vorige single, Home, weet ze met Painful Like een negende plek binnen te slepen. In 2011 werd Lose It ook al negende in de maandfinale en wist het uiteindelijk de top-20 te bereiken van de eindlijst. Het zal lastig worden voor Austra om dat resultaat te herhalen, want het nieuwe album slaat nog niet zo goed aan als haar debuut Feel It Break. De nummer 8 heeft overigens net zo veel punten, #1-noteringen en #2-noteringen. Het aantal #3-noteringen gaf dus de doorslag.
(genomineerd door DjFrankie, nummer 1 van DjFrankie)
Austra is dan weer een bekende naam in dit topic. Net als haar vorige single, Home, weet ze met Painful Like een negende plek binnen te slepen. In 2011 werd Lose It ook al negende in de maandfinale en wist het uiteindelijk de top-20 te bereiken van de eindlijst. Het zal lastig worden voor Austra om dat resultaat te herhalen, want het nieuwe album slaat nog niet zo goed aan als haar debuut Feel It Break. De nummer 8 heeft overigens net zo veel punten, #1-noteringen en #2-noteringen. Het aantal #3-noteringen gaf dus de doorslag.
0
geplaatst: 5 augustus 2013, 00:59 uur
Dwejkk_ schreef:
Het outro een struikelbrok? Dat deel redt juist het nummer voor mij. Vind de raps in vergelijking met oud materiaal echt heel mager (nergens een zin die een lach op mijn gezicht tovert en sommige stukken zelfs erg makkelijk - en ik ben best wel een fan van de mannen).
Ben ik het helemaal mee eens hoor, maar de meeste negatieve reacties (in mijn omgeving, op Facebook, op YouTube) gaan over de outro.
0
geplaatst: 5 augustus 2013, 01:07 uur
8. Arctic Monkeys - Do I Wanna Know? (21 punten, 8 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van arcade monkeys)
De nummer 8 is dus Arctic Monkeys. Voor zo'n grote naam misschien geen superprestatie. Aan de andere kant, ze zijn al een tijd niet meer dé hipste band van het moment. Zo kwam in 2011 geen enkel nummer van het album Suck It and See ook maar in de buurt van een finaleplek. Dus deze achtste plek kan misschien ook een teken van herstel betekenen. Volgens mij heeft dit nummer nu al meer aandacht gekregen dan het hele afgelopen album bij elkaar (wat vooral wat zegt over het afgelopen album).
(automatisch genomineerd, nummer 1 van arcade monkeys)
De nummer 8 is dus Arctic Monkeys. Voor zo'n grote naam misschien geen superprestatie. Aan de andere kant, ze zijn al een tijd niet meer dé hipste band van het moment. Zo kwam in 2011 geen enkel nummer van het album Suck It and See ook maar in de buurt van een finaleplek. Dus deze achtste plek kan misschien ook een teken van herstel betekenen. Volgens mij heeft dit nummer nu al meer aandacht gekregen dan het hele afgelopen album bij elkaar (wat vooral wat zegt over het afgelopen album).
0
geplaatst: 5 augustus 2013, 01:14 uur
7. Moby feat. Cold Specks - A Case for Shame (23 punten, 8 keer genoemd)
(genomineerd door Angelo, nummer 1 van Angelo en odi)
Moby is ook al zo'n grote naam. En een artiest die al helemaal een tijd lang over zijn piek in populariteit zit. Rond de eeuwwisseling was Moby een van de hipste artiesten en nog steeds hoor je Porcelain en Natural Blues overal. Met het aankomende album lijkt het erop dat Moby een poging doet zich weer in de schijnwerpers te gooien, want er zijn een aantal hippe gastartiesten bij betrokken geweest. Zoals op A Case for Shame met Cold Specks, die met haar zang een grote rol speelt in dit nummer. Een zevende plek in deze maandfinale is voor Moby weer een stapje in de goede richting.
(genomineerd door Angelo, nummer 1 van Angelo en odi)
Moby is ook al zo'n grote naam. En een artiest die al helemaal een tijd lang over zijn piek in populariteit zit. Rond de eeuwwisseling was Moby een van de hipste artiesten en nog steeds hoor je Porcelain en Natural Blues overal. Met het aankomende album lijkt het erop dat Moby een poging doet zich weer in de schijnwerpers te gooien, want er zijn een aantal hippe gastartiesten bij betrokken geweest. Zoals op A Case for Shame met Cold Specks, die met haar zang een grote rol speelt in dit nummer. Een zevende plek in deze maandfinale is voor Moby weer een stapje in de goede richting.
0
geplaatst: 5 augustus 2013, 01:16 uur
[quote]Teunnis schreef:
Aah, das zonde. Hoop dat er op het aankomende album juist meer van dit soort elektronische uitstapjes worden gemaakt.
(quote)
Aah, das zonde. Hoop dat er op het aankomende album juist meer van dit soort elektronische uitstapjes worden gemaakt.
0
geplaatst: 5 augustus 2013, 01:21 uur
6. Holden - Blackpool Late Eighties (25 punten, 8 keer genoemd)
(genomineerd door Dance Lover, nummer 1 van Dance Lover)
De eerste van de twee nominaties van Dance Lover. Ook het eerste van de twee Holdens. Dat Blackpool Laye Eighties de eerste is die langskomt zal weinigen verbazen. Dit is een wat langer, geduldig opgebouwd nummer en 'mist' iets opvallends zoals de sax op The Caterpillar’s Intervention. Een prachtige beschrijving van de nominator:
(genomineerd door Dance Lover, nummer 1 van Dance Lover)
De eerste van de twee nominaties van Dance Lover. Ook het eerste van de twee Holdens. Dat Blackpool Laye Eighties de eerste is die langskomt zal weinigen verbazen. Dit is een wat langer, geduldig opgebouwd nummer en 'mist' iets opvallends zoals de sax op The Caterpillar’s Intervention. Een prachtige beschrijving van de nominator:
Dance Lover schreef:
Blackpool Late Eighties is voorlopig mijn favoriet. Het begint als een duister nummer, maar na enkele minuten komt er een draaikolk van euforische geluiden op je af, die endorfine produceren in je hoofd zoals ook bij een hevige verliefdheid. En dat met nog steeds die heerlijke donkere bass op de achtergrond, die het nummer voort blijft stuwen tot ongekende hoogtes en prompt nog even wat andere planeten binnen ons zonnestelsel aandoet.
Blackpool Late Eighties is voorlopig mijn favoriet. Het begint als een duister nummer, maar na enkele minuten komt er een draaikolk van euforische geluiden op je af, die endorfine produceren in je hoofd zoals ook bij een hevige verliefdheid. En dat met nog steeds die heerlijke donkere bass op de achtergrond, die het nummer voort blijft stuwen tot ongekende hoogtes en prompt nog even wat andere planeten binnen ons zonnestelsel aandoet.
0
geplaatst: 5 augustus 2013, 01:29 uur
5. The National - I Should Live In Salt (25 punten, 6 keer genoemd)
(genomineerd door dumb_helicopter, nummer 1 van dumb_helicopter, Gretz en Salvadore)
I Should Live In Salt is ondertussen al het vijfde nummer van The National dat aan Song van het Jaar 2013 meedoet. Na een 3e, 19e en 6e plek is het nu dus een 5e plek geworden. Het was te danken aan de vele #1-noteringen dat het boven Holden eindigt. Alleen de nummers 1 en 2 wisten meer / net zo veel topnoteringen te behalen. Ook opvallend is dat het maar zes keer genoemd werd. Blijkbaar valt dit nummer van ze echt alleen maar bij de liefhebbers goed in de smaak. Overigens is dit alweer het laatste nummer dat niet in de categorie electronica valt.
(genomineerd door dumb_helicopter, nummer 1 van dumb_helicopter, Gretz en Salvadore)
I Should Live In Salt is ondertussen al het vijfde nummer van The National dat aan Song van het Jaar 2013 meedoet. Na een 3e, 19e en 6e plek is het nu dus een 5e plek geworden. Het was te danken aan de vele #1-noteringen dat het boven Holden eindigt. Alleen de nummers 1 en 2 wisten meer / net zo veel topnoteringen te behalen. Ook opvallend is dat het maar zes keer genoemd werd. Blijkbaar valt dit nummer van ze echt alleen maar bij de liefhebbers goed in de smaak. Overigens is dit alweer het laatste nummer dat niet in de categorie electronica valt.
0
geplaatst: 5 augustus 2013, 01:33 uur
4. Daft Punk feat. DJ Falcon - Contact (30 punten, 10 keer genoemd)
(genomineerd door Dance Lover, nummer 1 van Arno en stoepkrijt)
Ook van het laatste album van Daft Punk werd al veelvuldig genomineerd. Met de hitsingle Get Lucky werd al eerder een 4e plek behaald, nu wordt dit resultaat dus geëvenaard. Waar Get Lucky overduidelijk geschikt was voor de radio en top 40 is Contact er meer eentje voor de "echte fans", met zoals Don het mooi beschreef het bekende "gevecht duel tussen de robots en de drums". Naar het nummer vordert begint het steeds meer te ontsporen, volgens mij eentje die live heel erg vet kan gaan worden.
(genomineerd door Dance Lover, nummer 1 van Arno en stoepkrijt)
Ook van het laatste album van Daft Punk werd al veelvuldig genomineerd. Met de hitsingle Get Lucky werd al eerder een 4e plek behaald, nu wordt dit resultaat dus geëvenaard. Waar Get Lucky overduidelijk geschikt was voor de radio en top 40 is Contact er meer eentje voor de "echte fans", met zoals Don het mooi beschreef het bekende "gevecht duel tussen de robots en de drums". Naar het nummer vordert begint het steeds meer te ontsporen, volgens mij eentje die live heel erg vet kan gaan worden.
0
geplaatst: 5 augustus 2013, 01:35 uur
Een zéér goede maand voor electronic muziek, met 3 electronicplaten in de Top 3. En bovendien met ook nog eens Daft Punk & een andere plaat van Holden in de Top 6. 

0
geplaatst: 5 augustus 2013, 01:40 uur
3. Jon Hopkins - Sun Harmonics (31 punten, 11 keer genoemd)
(genomineerd door jassn, nummer 1 van Arrie)
Het succesverhaal van de vorige maand was niet te herhalen, maar na een gouden plak is het dit keer een knappe bronze plak. Nog wat langer en vooral een stuk minder 'aanwezig' dan Open Eye Signal. Maar blijkbaar beviel dit de gemiddelde deelnemers ook erg goed, want een derde plaats is niet niks. Jon Hopkins heeft nu in ieder geval zijn naam goed gevestigd op MuMe. Het verschil met de nummer 2 is overigens behoorlijk.
(genomineerd door jassn, nummer 1 van Arrie)
Het succesverhaal van de vorige maand was niet te herhalen, maar na een gouden plak is het dit keer een knappe bronze plak. Nog wat langer en vooral een stuk minder 'aanwezig' dan Open Eye Signal. Maar blijkbaar beviel dit de gemiddelde deelnemers ook erg goed, want een derde plaats is niet niks. Jon Hopkins heeft nu in ieder geval zijn naam goed gevestigd op MuMe. Het verschil met de nummer 2 is overigens behoorlijk.
* denotes required fields.