MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2013

zoeken in:
DjFrankie (moderator)
1 HAERTS - All the Days
2 True Widow - S:H:S
3 Wall - Left to Wonder
4 London Grammar - Hey Now
5 Museum of Bellas Artes - Abyss

1. Postiljonen - Atlantis
2. HAERTS - All the Days
3. London Grammar - Hey Now
4. Pet Shop Boys - Axis
5. Holy Ghost! - Dumb Disco Ideas

1. Postiljonen - Atlantis
2. Washed Out - It All Feels Right
3. Museum of Bellas Artes - Abyss
4. HAERTS - All the Days
5. True Widow - S.H.S.

1. Disclosure feat. Eliza Doolittle - You & Me [Flume Remix]
2. Pet Shop Boys - Axis
3. Holy Ghost! - Dumb Disco Ideas
4. HAERTS - All the Days
5. Goldfrapp - Drew

6. Museum of Bellas Artes - Abyss
7. Washed Out - It All Feels Right
8. True Widow - S:H:S
9. Wall - Left to Wonder
10. London Grammar - Hey Now
11. Ben Lukas Boysen - Nocturne 1
12. Postiljonen - Atlantis

Ik mis de tweede Disclosure, Annie en vooral Du Tonc, maar de top 6 die ik nu heb is gelukkig ook prima. Vooral mijn nummers 1 en 2 zijn verrukkelijk.

1. Disclosure feat. Eliza Doolittle - You & Me [Flume Remix]
2. Pet Shop Boys - Axis
3. Museum of Bellas Artes - Abyss
4. London Grammar - Hey Now
5. Goldfrapp - Drew

1. HAERTS - All the Days
2. Museum of Bellas Artes - Abyss
3. London Grammar - Hey Now
4. Postiljonen - Atlantis
5. Wall - Left to Wonder

01. Goldfrapp - Drew
02. Holy Ghost! - Dumb Disco Ideas
03. Pet Shop Boys - Axis
04. Postiljonen - Atlantis
05. HAERTS - All the Days

1. Ben Lukas Boysen - Nocturne 1
2. Wall - Left to Wonder
3. Washed Out - It All Feels Right
4. True Widow - S:H:S
5. Disclosure feat. Eliza Doolittle - You & Me [Flume Remix]

Behoorlijk matige finale deze maand, misschien wel één van de slechtste ooit. Wat een middelmaat allemaal, één lange brei met weinig spannends.
Volgende maand wil ik terug vanalles door elkaar in de finale: hip-hop, metal, punk, folk, electro, jazz...

Ik ga morgen de finaleladder beluisteren.

1. London Grammar - Hey Now
2. True Widow - S:H:S
3. Holy Ghost! - Dumb Disco Ideas
4. Washed Out - It All Feels Right
5. Ben Lukas Boysen - Nocturne 1

6. Goldfrapp - Drew
7. Pet Shop Boys - Axis
8. Postiljonen - Atlantis
9. HAERTS - All the Days
10. Museum of Bellas Artes - Abyss
11. Wall - Left to Wonder
12. Disclosure feat. Eliza Doolittle - You & Me [Flume Remix]

1. Postiljonen - Atlantis (9,5)
2. Wall - Left to Wonder (9,5)
3. London Grammar - Hey Now (9)
4. HAERTS - All the Days (8,9)
5. Washed Out - It All Feels Right (8,5)

6. Museum of Bellas Artes - Abyss (8,1)
7. Ben Lukas Boysen - Nocturne 1 (8)
8. Goldfrapp - Drew (8)
9. Disclosure feat. Eliza Doolittle - You & Me [Flume Remix] (7,7)
10. Pet Shop Boys - Axis (7,1)
11. Holy Ghost! - Dumb Disco Ideas (6,9)
12. True Widow - S:H:S (6,3)

Sterke finale, al hadden de nummers van Alela Diane en Wolf Alice als ze niet voortijdig gesneuveld waren hem nog sterker kunnen maken.

Teunnis, wanneer komt de uitslag? Ik word toch wel erg benieuwd

Hmm... laten we zeggen, de deadline is vandaag om 17:00 uur.

Ik houd mijn hart vast
Teunnis zal zelf ook nog wel eventjes stemmen?

Vanavond nog maar even luisteren naar wat nieuwe nummers, want mijn huidige nominatielijstje stemt me nog niet echt vrolijk (als het gaat om nog niet voorkomende artiesten van dit jaar).

MIjn lijstje komt binnen enkele ogenblikken, daarna ook direct de uitslag.

1. Holy Ghost! - Dumb Disco Ideas
2. Washed Out - It All Feels Right
3. True Widow - S:H:S
4. HAERTS - All the Days
5. Disclosure feat. Eliza Doolittle - You & Me [Flume Remix]

Meest matige finale ooit?

De lijnen zijn gesloten! Dit zijn de toppers die hun top-5 hebben doorgegeven: arcade monkeys, Arno, Co Jackso, Dance Lover, DjFrankie, Don Cappuccino, dumb_helicopter, Gretz, inquestos, jassn, kemm, odi, Poeha, Salvadore, stoepkrijt, Sunderland, Teunnis en wibro.

Het podium is overduidelijk, daarachter zat het allemaal aardig dicht tegen elkaar.

Jammer dat je je eigen deadline net hebt gemist Ben erg benieuwd naar het podium, ik heb me toch wel licht verbaasd over sommige namen die kwamen bovendrijven.

12. Ben Lukas Boysen - Nocturne 1 (12 punten, 4 keer genoemd)
(genomineerd door en nummer 1 van dumb_helicopter)

Deze Duitser is al enige tijd actief onder het alias Hecq. Nu heeft hij zijn eerste plaat als Ben Lukas Boysen (zijn echte naam) gemaakt. Nils Frahm zit achter de knoppen en dat is ook wel goed te horen. Zijn werk als Hecq schijnt met electronica gericht te zijn, dat ga ik dan maar eens checken.

11. True Widow - S:H:S (16 punten, 7 keer genoemd)
(genomineerd door Don Cappuccino)

Deze trage, lome muziek van True Widow kon ook al geen potten breken in de finale. Misschien is het net iets te zware muziek om hoog te scoren bij iedereen. In ieder geval bevestigt zo'n finaleplaats natuurlijk wel dat dit kwaliteitsmuziek is en zal er naar alle waarschijnlijkheid voor zorgen dat die 12 stemmen voor het album er meer worden.

@Ben Lukas Boysen: Rest van het album viel mij tegen, meer ambient

inquestos schreef:
Jammer dat je je eigen deadline net hebt gemist Ben erg benieuwd naar het podium, ik heb me toch wel licht verbaasd over sommige namen die kwamen bovendrijven.

Ik ben ook behoorlijk verbaasd over de uitslag. Mja, heb deze maand dan ook niet zo heel goed gevolgd.

True Widow eindigt echt laag. Valt me behoorlijk tegen.

Ik heb de ingezonden lijstjes een vluchtig doorgekeken en ik sta er ook van te kijken hoe vaak sommige artiesten ineens genoemd worden. Vooral London Grammar kom ik meer tegen dan me lief is.

Goldfrapp leek me op voorhand de gedoodverfde winnaar, maar daar heb ik nu een hard hoofd in.

10. Pet Shop Boys - Axis (16 punten, 5 keer genoemd)
(automatisch genomineerd)

Neil Tannant en Chris Lowe zijn ondanks dat ze al sinds 1981 bezig zijn nog steeds ontzettend productief. Hun album Electric werd niet verkeerd ontvangen en ik heb het idee dat ze de producer Stuart Price daarvoor wel een bedankje verschuldigd zijn. Ik vind het een van de betere PSB-nummers, misschien wel hun beste. Ik hoor namelijk de hand van Stuart Price - die op zijn beurt niet verbergt waar hij de Italiaanse mosterd vandaan haalt, zij iemand Giorgio Moroder? - en Stuart Price is een fijne man.

9. Goldfrapp - Drew (17 punten, 5 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van Dance Lover, odi, Salvadore)

Het harde hoofd van stoepkrijt was geen illusie. Goldfrapp is geen kleine naam en deze single was voor de gemiddelde muziekfanaat niet te missen. Opvallend is dat Drew driemaal op plek 1 werd gezet (is 3x 5 punten), maar alsnog blijft steken op 17 punten - nog tweemaal een vijfde plek en daar bleef het bij. In de finaleladder werden HAERTS en London Grammar nog verslagen. Nu staat het ver achter die twee.

8. Washed Out - It All Feels Right (20 punten, 8 keer genoemd)
(genomineerd door inquestos)

It All Feels Right is het nummer dat het verst komt zonder #1-notering. Dat vind ik eigenlijk ook niet zo verrassend. Dit is echt een feelgood-nummer, maar geen absolute topper. Zo denk ik er althans over, en de rest van de deelnemers vond op zijn minst altijd één finalist beter. Enkel de top-3 werd vaker genoemd dan deze nummer 8.

@Goldfrapp: Zonde zeg. Het zou een waardige winnares zijn geweest.
Misschien is iedereen ondertussen alweer een beetje op Drew uitgekeken? Het nummer is immers al wat weekjes oud.

Ik vind het nu al een teleurstellende uitslag.

Hopen dat London Grammar en Holy Ghost wel goed hebben gescoord.

7. Holy Ghost! - Dumb Disco Ideas (20 punten, 8 keer genoemd)
(genomineerd door en nummer 1 van Teunnis)

Toch ook een licht teleurstellende uitslag voor Holy Ghost!, want in de vorige rondes ging het erg goed. Zo haalde het bijvoorbeeld in de finaleladder maar liefst 10 punten meer dan Wall, maar zij staat in de finale nog een paar plekken hoger. Holy Ghost! haalt uiteindelijk net zoveel punten als Washed Out, maar staat dankzij de last-minute #1-notering een plekje hoger. Overigens is het verschil tussen de nummer 8 en 4 maar drie punten.

EDIT: Excuses Don Cappuccino

Gast
geplaatst: vandaag om 11:54 uur

geplaatst: vandaag om 11:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.