MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2013

zoeken in:
Teunnis schreef:
(quote)

Dat zag ik al, maar het album is gewoon uit 2012. We zijn niet meer afhankelijk van postduiven, dus helaas telt dat niet.
Geldt dat ook voor Fiona Apple? De single is van dit jaar?!

41. Roosevelt - Elliot
42. Poliça - Chain My Name

Die heb ik afgelopen maand al genomineerd, dus vervang 'm maar door Hold On. Die is net zo leuk

Sunderland schreef:
(quote)
Geldt dat ook voor Fiona Apple? De single is van dit jaar?!

Precies. Hot Knife is in 2013 gereleased als single. Dat mag.

stoepkrijt schreef:
(quote)
Die heb ik afgelopen maand al genomineerd, dus vervang 'm maar door Hold On. Die is net zo leuk

Thanks voor de oplettendheid. Helaas werkt vervanging niet zo. De vervanger wordt Pond - O Dharma

Teunnis schreef:
(quote)

Dat zag ik al, maar het album is gewoon uit 2012. We zijn niet meer afhankelijk van postduiven, dus helaas telt dat niet.

Dat is nu duidelijk. Een officiële single release uit 2013 is er volgens mij niet. De videoclip bestond namelijk al in juli 2012. Fargo Records heeft hem enkel nogmaals op YouTube gezet in april 2013. Jammer, maar dan houdt het dus idd op.

43. CHVRCHES - The Mother We Share
44. Melody's Echo Chamber - Crystallized

45. Eefje de Visser - Nee Joh
46. Anna Calvi - Eliza

47. Napoleon - Blue Sky
48. Beady Eye - Shine A Light

inquestos schreef:
45. Eefje de Visser - Nee Joh

Eefje had natuurlijk vorige maand al mee mogen doen , maar toen had ik al zoveel goede nummers.

Het is overigens niet de bedoeling om massaal plekken te gaan reserveren. Mochten we al aan de 64 nummers zitten, schroom dan niet om iig mijn lege plek in te nemen.

inquestos schreef:
Eefje had natuurlijk vorige maand al mee mogen doen , maar toen had ik al zoveel goede nummers.

Ik dacht er vorige maand ook al aan. Maar ik dacht dat het beter zou zijn als ze voor augustus mee zou doen, aangezien het album nu net uit is.

Still Corners - Fireflies krijgt van mij een herkansing, nu het nummer net als single is uitgebracht met een schitterende clip. Top 20 moet nu wel mogelijk zijn.

51. Until The Ribbon Breaks – 2025
52. Darkside - Golden Arrow

2 van de beste nummers die dit jaar uitgebracht zijn! Jammer genoeg geen plaats voor The Haxan Cloak

Je doet het nog steeds verkeerd, jassn

wat? ik hou gewoon een plaatsje over voor u

Ik ga geen tweede plaatsje gebruiken als het weer zo dringen wordt als de vorige keer. Kon eigenlijk maar één topnominatie bedenken.

53. Hospital Ships - If It Speaks
54. The Love Language - Calm Down

DjFrankie (moderator)
55 Mazzy Star – California
56 Pyyramids - Paper Doll

Teunnis schreef:

Maar ik stel voor dat de volgende maand ruimte komt voor vier extra persoonlijke nominaties (en dat zal dan ten koste gaan van de albumrelease-nominaties).

Teunnis, is dit voorstel van de baan of ben je vergeten om de wijziging door te voeren?

Gretz schreef:
43. CHVRCHES - The Mother We Share
44. Still Corners - Fireflies
Goh, dat CHVRCHES nog niet eerder meegedaan heeft!

Fireflies heeft volgend jaar al wel meegedaan. Dat mag dan niet toch?

stoepkrijt schreef:
(quote)
Goh, dat CHVRCHES nog niet eerder meegedaan heeft!

In 2012 was ik er niet op tijd bij, en nu is het nummer pas officieel uitgebracht (in augustus op single en over een paar weken op album).

stoepkrijt schreef:
Fireflies heeft volgend jaar al wel meegedaan. Dat mag dan niet toch?

Jawel, aangezien het nummer ook in 2013 is uitgebracht (zowel op album als single). Voor Nothing Arrived van Villages gold hetzelfde.

Teunnis schreef:
Er is maar één voorwaarde en dat is dat het nummer in 2013 moet zijn uitgebracht, op welke manier dan ook.

We Are van Karnivool heeft al een keer meegedaan. Maar er zijn genoeg andere mooie tracks te vinden op Asymmetry om te nomineren.

Gretz schreef:
(quote)

In 2012 was ik er niet op tijd bij, en nu is het nummer pas officieel uitgebracht (in augustus op single en over een paar weken op album).

(quote)

Jawel, aangezien het nummer ook in 2013 is uitgebracht (zowel op album als single). Voor Nothing Arrived van Villages gold hetzelfde.

(quote)

Daar is in de loop van het jaar verandering in gekomen:

Teunnis schreef:
Ik denk dat ik wel overstag wil gaan. Om consequent te blijven zijn er dan twee dingen noodzakelijk. Ten eerste komt er dan een tweede regel:

Een nummer mag niet (in dezelfde versie) eerder hebben meegedaan (in welke editie dan ook).

Als een singleversie verschilt van de albumversie mogen ze dus allebei meedoen. De tweede consequentie is dat alle nummers die deze regel eerder hebben overtreden zullen worden gediskwalificeerd. A$AP Rocky verliest dus zijn 5e plaats in januari, en dan schuift dus alles een plekje op. Ik wil dan ook de eindlijst van vorig jaar controleren. Uit mijn hoofd is de enige die dan wordt geschrapt Blaudzun, op de 160e plek.

Dus indien de singleversie in een redelijke mate verschilt van de reeds gebruikte albumversie dan kunnen we ze nog dulden, anders is het dus best om een ander nummer te kiezen.

Sowieso vind ik persoonlijk het nogal ridicuul om 2 keer hetzelfde nummer te nomineren als er zoveel andere mooie nummers bestaan die nog niet genomineerd zijn.

Gretz schreef:

(quote)

(quote)

Maar dat hebben we tussendoor toch weer veranderd? Dus geen nummers die al eerder hebben meegedaan, in welk jaar dan ook.

dumb_helicopter schreef:

Daar is in de loop van het jaar verandering in gekomen

inquestos schreef:
(quote)

Maar dat hebben we tussendoor toch weer veranderd? Dus geen nummers die al eerder hebben meegedaan, in welk jaar dan ook.

Die tussentijdse verandering was me even ontgaan. Het zijn geen verschillende versies, dus ik zal mijn nominatie aanpassen.

Ah, d_h en inquestos waren me voor.

Gretz schreef:
(quote)

Teunnis, is dit voorstel van de baan of ben je vergeten om de wijziging door te voeren?

Te druk gehad, volgende keer zal ik er eens over buigen. Ik vermoed dat er drie plekken vrij komen bij de maak kennis met... en eentje bij de releases. Ik zal later wel een toelichting geven bij dit voorstel.

dumb_helicopter schreef:
Sowieso vind ik persoonlijk het nogal ridicuul om 2 keer hetzelfde nummer te nomineren als er zoveel andere mooie nummers bestaan die nog niet genomineerd zijn.

Dat onderstreep ik volledig en dan puur om de reden die jij ook aangeeft. Die plek liever afstaan aan een nummer of artiest dat/die nog niet is langsgekomen, om ook zoveel mogelijk verscheidenheid aan muziek aan bod te laten komen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:28 uur

geplaatst: vandaag om 10:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.