MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2013

zoeken in:
Dramatisch in de zin dat Reflektor nog bijna mijn top 5 had gehaald, ze eindigen hier op 6.

1. De Jeugd van Tegenwoordig - Een Barkie
2. CHVRCHES - Lies
3. September Girls - Ships
4. The Florist - Middle of Winter
5. Vampire Weekend - Unbelievers

01. Arcade Fire - Reflektor
02. September Girls - Ships
03. HAERTS - Hemiplegia
04. Wolf Alice - Blush
05. The Florist - Middle of Winter

Zwakke finaleladder als ik hem zo zie, twee keer De Jeugd Van Tegenwoordig is sowieso een deceptie van jewelste.

Maar ik ga hem beluisteren en bespreken.

1. MØ feat. Diplo - XXX 88
2. HAERTS - Hemiplegia
3. Nils Frahm - Says
4. Arcade Fire - Reflektor
5. CHVRCHES - Lies

1. CHVRCHES - Lies
2. MØ feat. Diplo - XXX 88
3. HAERTS - Hemiplegia
5. Wolf Alice - Blush

odi
1. CHVRCHES - Lies
2. Arcade Fire - Reflektor
3. Julia Holter - Maxim's I
4. The Florist - Middle of Winter
5. Wolf Alice - Blush

1. September Girls - Ships
2. Wolf Alice - Blush
3. Arcade Fire - Reflektor
4. Vampire Weekend - Unbelievers
5. De Jeugd van Tegenwoordig - Een Barkie

Is Nils Frahm nog ergens online te vinden?

1. De Jeugd van Tegenwoordig - Benden
2. The Florist - Middle of Winter
3. De Jeugd van Tegenwoordig - Een Barkie
5. Wolf Alice - Blush

Sterke finale voor mij. Het was moeilijk kiezen om een top 5 samen te stellen.

1. Arcade Fire - Reflektor
2. Julia Holter - Maxim's I
3. MØ feat. Diplo - XXX 88
4. Nils Frahm - Says
5. Wolf Alice - Blush

Mooie finale!

Alle nummers scoren op zijn minst een 7+

1. Arcade Fire - Reflektor ( 9,8 )
2. Nils Frahm - Says ( 9,2 )
3. De Jeugd van Tegenwoordig - Benden ( 8,7 )
4. HAERTS - Hemiplegia ( 8,6 )
5. Julia Holter - Maxim's I ( 8,6 )

Ik zie net dat Teunnis al sinds 26 oktober niet meer online is geweest en we dus voorlopig nog steeds geen deadline hebben. Misschien dat inquestos zin heeft om er een deadline op te zetten en de finale te presenteren, mocht Teunnis niet de volgende dagen online komen?

Ik heb pas 5 november weer een avond vrij.

Ga dus gerust je gang Gertjan! Volgens mij ben je in staat om het zelf heel mooi te doen

DjFrankie (moderator)
Don Cappuccino arcade monkeys Ploppesteksel
en yeahyeahyeah hebben hun lijst nog niet besproken. Verder is volgens mij iedereen van de harde kern geweest.

Gaat nog gebeuren, geduld.

inquestos schreef:
Ik heb pas 5 november weer een avond vrij.

Ga dus gerust je gang Gertjan! Volgens mij ben je in staat om het zelf heel mooi te doen

Hoewel ik zeker niet de beste schrijver ben, zal ik (indien Teunnis niet plots toch zou kunnen) dan de finale presenteren op zaterdag 2 november vanaf 20u30 normaal.

Om de nieuwe nummers (vooral de releases) voor volgende maand te geven na de finale, zou ik toch liefst een beroep doen op jou, indien je dat ziet zitten? Ook om het controlebestand in orde te maken voor een nieuwe maand.

@Frank: dank voor de reminder! Wordt waarschijnlijk vrijdag.

@Frank: Wat yyy zegt.

Ik zal ook zorgen dat ik voor zaterdagavond mijn lijstje klaar heb.

DjFrankie (moderator)
stoepkrijt schreef:
Ik zal ook zorgen dat ik voor zaterdagavond mijn lijstje klaar heb.

Was jij nog niet geweest? Helemaal gemist.

Ik kan hier heel erg weinig mee.

1. De Jeugd van Tegenwoordig - Benden
De enige track die ik werkelijk dig.

2. The Florist - Middle of Winter
3. Nils Frahm - Says
4. Julia Holter - Maxim's I

Ik ben al een tijdje ziek (keelonsteking). Misschien dat ik nog eens een top-5 plaats, maar de komende week kan ik geen finale presenteren.

1. Arcade Fire - Reflektor
2. CHVRCHES - Lies
3. MØ feat. Diplo - XXX 88
4. Wolf Alice - Blush

Dit setje verdient eigenlijk ook een top 5-notering, maar zoals jullie zien gaat dat niet passen.

HAERTS - Hemiplegia
Nils Frahm - Says
The Florist - Middle of Winter
Vampire Weekend - Unbelievers

1. Nils Frahm - Says
2. MØ feat. Diplo - XXX 88
3. September Girls - Ships
4. Julia Holter - Maxim's I
5. De Jeugd van Tegenwoordig - Benden

Sterke ladder!

1. Julia Holter – Maxim's I (10):

Dit is DE track van deze maand en een van de beste tracks van het jaar. Het volledige album vond ik goed, maar Maxim's I is een betoverende track. Alles komt in een roes op mij af, het is bijna surrealistisch wat hier neergezet wordt. De bekkens echoën terwijl de pianopartij als een golf door de speakers gaat. In combinatie met de hemelse vocalen van Holter ben ik helemaal weg en de track vaagt op een onwaarschijnlijk mooie manier weg. Dit is een droom in muziek, ronduit magistraal.

2. Arcade Fire – Reflektor (9,5):

Reflektor is een ronduit fantastische track met heel veel gevoel voor detail. De funky groove is onweerstaanbaar maar de vocalen stralen dramatiek uit. Het is een ontzettend dansbare track maar toch hangt er een vrij verwrongen sfeer aan. De opbouw is meesterlijk en de bijdrage van David Bowie is net dat extra's en de saxofoonpartijen van Colin Stetson moeten vermeld worden. Apocalypsdisco, dat is Reflektor.

3. Nils Frahm – Says (9,4):

Frahm gaat met Says een meer elektronische richting op met succes. De repeterende electronicloop biedt de fundering voor Frahm om daarover heen weer prachtige en melancholische pianoklanken over te zetten alsof het ritmische regendruppels zijn. Aan het eind krijgt de electronic de hoofdrol in een prachtige climax.

4. The Florist - Middle of Winter (9)

De verrassing van de maand, Japanners met geweldige shoegaze. Zware ritmegitaren met daar overheen bijna sprookjesachtige melodieën en zang die van ver weg lijkt te komen. Prachtige track!

5. September Girls - Ships (6,5)
6. Wolf Alice - Blush (6,3)
7. Vampire Weekend - Unbelievers (6)
8. Haerts – Hemiplegia (5,7)
9. CHVRCHES – Lies (5,5):

Ik snap niet waarom deze groep ineens zo wordt geprezen. Wat ik hoor is een matige electronictrack met een lief zangeresje zonder enige urgentie.

10. MØ - XXX 88 ft. Diplo (5)
11. De Jeugd Van Tegenwoordig – Een Barkie (2,1)
12. De Jeugd Van Tegenwoordig – Benden (1,8)

Conclusie: Met een gemiddelde van 6,4 vond ik deze finaleladder tegenvallen. Extremen zijn er genoeg: Lager dan DJVT zal bijna niet meer gebeuren en de top 4 ligt niet zo vaak zo hoog qua gemiddelde.

Don Cappuccino schreef:
1. Julia Holter – Maxim's I (10):

Dit is DE track van deze maand en een van de beste tracks van het jaar. Het volledige album vond ik goed, maar Maxim's I is een betoverende track. Alles komt in een roes op mij af, het is bijna surrealistisch wat hier neergezet wordt. De bekkens echoën terwijl de pianopartij als een golf door de speakers gaat. In combinatie met de hemelse vocalen van Holter ben ik helemaal weg en de track vaagt op een onwaarschijnlijk mooie manier weg. Dit is een droom in muziek, ronduit magistraal.

Nog een goed halfuur tot de stembussen sluiten. Misschien nog een top-5 van enkele users die dat nog niet gedaan hadden?

De stembussen zijn gesloten!

12. Vampire Weekend - Unbelievers (11 punten, 5 keer genoemd)
(automatisch genomineerd)

"

Een trosje van 5 nummers eindigt vrij duidelijk onderaan, waarbij dit catchy nummer van Vampire Weekend als laatste eindigt deze maand. Je hoort weer zo dat het een nummer van deze New Yorkers is. Desondanks deze laatste plaats deze maand in de finale, is deze 4de nominatie van hen dit jaar toch het nummer van Vampire Weekend dat het tot nu toe het verst geschopt heeft. Al zien we Ya Hey en Step natuurlijk ook terug, wanneer we de voorrondes van de Grote Finale aanvatten.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:54 uur

geplaatst: vandaag om 10:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.