Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2013
zoeken in:
0
geplaatst: 18 november 2013, 00:17 uur
Volgens mij is die wel vastgelegd in 2011 omdat er toen enorm veel Atmosphere (& nog iets, dacht ik?) meede(e)d(en). Vorig jaar kwam dezelfde discussie ter sprake bij Disclosure. En ik ben er vrij zeker van dat er effectief een maximum van 5 per artiest was opgelegd om de diversiteit van het spel ten goede te komen.
0
geplaatst: 18 november 2013, 01:05 uur
Neuh hoor, er is in 2011 over gediscussieerd, maar geen nieuwe regel over gesteld. In 2012 kwam de discussie opnieuw op gang (inderdaad dankzij Disclosure). Daar reageerde inquestos en ik zo op:
Salvadore schreef:
Misschien dat Teunnis en Inquestos er op kunnen reageren
Misschien dat Teunnis en Inquestos er op kunnen reageren
inquestos schreef:
Ik weet eigenlijk niet precies waar de discussie over gaat, maar mensen mogen nomineren wat ze willen, zolang het maar aan de regels voldoet. En we hebben geen regel voor aantal nominaties per artiest. Het topic is natuurlijk bedoeld om het mooiste van het jaar te verzamelen én om ontdekkingen te doen.
Ik weet eigenlijk niet precies waar de discussie over gaat, maar mensen mogen nomineren wat ze willen, zolang het maar aan de regels voldoet. En we hebben geen regel voor aantal nominaties per artiest. Het topic is natuurlijk bedoeld om het mooiste van het jaar te verzamelen én om ontdekkingen te doen.
Teunnis schreef:
De regels blijven zoals ze zijn. Ik zie geen enkele reden om populaire artiesten te gaan weren. Het spel heet niet "Meest gevarieerde eindejaarslijstje 2012 competitie". De gevarieerde users die meedoen maken het spel gevarieerd, niet de spelregels.
De regels blijven zoals ze zijn. Ik zie geen enkele reden om populaire artiesten te gaan weren. Het spel heet niet "Meest gevarieerde eindejaarslijstje 2012 competitie". De gevarieerde users die meedoen maken het spel gevarieerd, niet de spelregels.
0
geplaatst: 18 november 2013, 01:13 uur
1. We Are Twin - The Way We Touch
2. Alter Bridge - Fortress
3. Rokia Traoré - Ka Moun Kè
4. Deltron 3030 feat. Jamie Cullum - Do You Remember
5. The Future's Dust - The Fields
Jammer van het eerste deel van Deafheaven (niet mijn ding), verderop is het een aangenaam nummer.
2. Alter Bridge - Fortress
3. Rokia Traoré - Ka Moun Kè
4. Deltron 3030 feat. Jamie Cullum - Do You Remember
5. The Future's Dust - The Fields
Jammer van het eerste deel van Deafheaven (niet mijn ding), verderop is het een aangenaam nummer.
0
geplaatst: 18 november 2013, 11:16 uur
Dan waren het gewoon de discussies die ik mij herinnerde. Vreemd. Ik dacht echt dat er ooit een nominatie was geweerd omdat er al 5 nummers waren genomineerd. Excuses.
EDIT: Ik zou ook nog graag stemmen trouwens, maar dat kan pas vanavond.
EDIT: Ik zou ook nog graag stemmen trouwens, maar dat kan pas vanavond.
0
geplaatst: 18 november 2013, 11:32 uur
1. Grizzly Bear - Will Calls (Marfa Demo)
2. The Future's Dust - The Fields
3. We Are Twin - The Way We Touch
4. Oneohtrix Point Never - Zebra
4. Oneohtrix Point Never - Zebra
0
geplaatst: 18 november 2013, 11:54 uur
1. Rokia Traoré - Ka Moun Kè
2. Grizzly Bear - Will Calls (Marfa Demo)
3. Deltron 3030 feat. Jamie Cullum - Do You Remember
4. Deafheaven - The Pecan Tree
2. Grizzly Bear - Will Calls (Marfa Demo)
3. Deltron 3030 feat. Jamie Cullum - Do You Remember
0
geplaatst: 18 november 2013, 12:12 uur
1. Oneohtrix Point Never - Zebra
4. Rokia Traoré - Ka Moun Kè
0
geplaatst: 18 november 2013, 18:24 uur
1. Deafheaven - The Pecan Tree
4. Grizzly Bear - Will Calls (Marfa Demo)
4. Grizzly Bear - Will Calls (Marfa Demo)
0
Onweerwolf
geplaatst: 18 november 2013, 18:59 uur
Ik ga hier even schaamteloos eenmalig een groot spambericht neergooien in de, volledig uit de lucht gegrepen, veronderstelling dat collega Teunnis dat geen probleem vindt. 
Deze topicreeks was aan het begin van dit jaar één van de bronnen voor De Witte Trui en zal dat ook bij de 2e editie gaan zijn. De huidige editie zit echter op dit moment in de finale fase en wellicht zijn er nog Song van het Jaar stemmers die zin hebben om een lijstje in te sturen voor deze finale die zich aanstaande zondag zal ontvouwen.
Ook als je verder gedurende het jaar niet hebt deelgenomen aan De Witte Trui ben je van harte welkom om een finale lijstje in te sturen.
http://i.imgur.com/NMFJ1.png
Beste allemaal,
Na 10 maanden stemmen over 305 ladders zijn we eindelijk toegekomen aan de finale van De Witte Trui - 2013.
Van de 720 platen die de strijd aangingen zijn er nog 24 over. Van deze 24 platen zal er eentje over twee weken 'de witte trui aantrekken' en zich het beste nummer van de afgelopen 10 jaar mogen noemen.
Natuurlijk mag jij gaan bepalen welke plaat dat wordt. Of je nou het hele jaar heb meegestemd of pas net voor het eerst van De Witte Trui heb gehoord maakt niet uit, we willen natuurlijk graag zoveel mogelijk lijstjes hebben.
Je lijstje inleveren gaat als volgt: beluister alle 24 onderstaande finalisten en selecteer wat voor jou de beste 12 zijn. Deze 12 platen zet je vervolgens op volgorde waarbij de nummer 1 jouw favoriete plaat is. Het lijstje van 12 platen stuur je vervolgens per pm bericht naar ondergetekende en wanneer ik het lijstje heb verwerkt geef ik je hier van een bevestiging. (Krijg je de bevestiging niet binnen enkele dagen, schroom dan niet om nogmaals een berichtje te sturen.)
De puntentelling van de lijstjes gaat als volgt: alle nummers 1 krijgen 14 punten, alle nummers 2, 12 punten en alle nummers 3, 10 punten. Vervolgens tellen we naar beneden, de nummers 4 krijgen 9 punten, nummers 3, 8, enz. tot aan de nummers 12 die 1 punt krijgen.
Het bekendmaken van de eindstand gebeurt op zondag 24 november en dat ga ik doen door alle ingezonden lijstjes één voor één te presenteren zodat ik op die manier 'live' de punten kan tellen.
De deadline voor het insturen van je lijstje is daarom op 24 november om 10:00 's ochtends.
De Finalisten:
Hieronder staan de 24 finalisten van De Witte Trui. Je kunt op elk nummer klikken om het te beluisteren op YouTube. Daarnaast vind je hier de Spotify Playlist.
Let op! Radiohead - Jigsaw Falling Into Place, Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr. & Sufjan Stevens - Chicago staan helaas (nog) niet op Spotify.
Antony And The Johnsons - Hope There's Someone
Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out)
Arcade Fire - No Cars Go
Arcade Fire - Rebellion (Lies)
Band Of Horses - The Funeral
Burial - Ashtray Wasp
Caribou - Odessa
Editors - Munich
Fuck Buttons - Surf Solar
Madrugada - The Kids Are On High Street
Midlake - Roscoe
PJ Harvey - The Glorious Land
Portishead - Machine Gun
Portishead - We Carry On
Radiohead - Jigsaw Falling Into Place
Röyksopp - What Else Is There?
Spinvis - Oostende
Sufjan Stevens - Chicago
Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr.
The Knife - Silent Shout
The National - Bloodbuzz Ohio
The National - Conversation 16
The National - Fake Empire

Deze topicreeks was aan het begin van dit jaar één van de bronnen voor De Witte Trui en zal dat ook bij de 2e editie gaan zijn. De huidige editie zit echter op dit moment in de finale fase en wellicht zijn er nog Song van het Jaar stemmers die zin hebben om een lijstje in te sturen voor deze finale die zich aanstaande zondag zal ontvouwen.
Ook als je verder gedurende het jaar niet hebt deelgenomen aan De Witte Trui ben je van harte welkom om een finale lijstje in te sturen.
http://i.imgur.com/NMFJ1.png
Beste allemaal,
Na 10 maanden stemmen over 305 ladders zijn we eindelijk toegekomen aan de finale van De Witte Trui - 2013.
Van de 720 platen die de strijd aangingen zijn er nog 24 over. Van deze 24 platen zal er eentje over twee weken 'de witte trui aantrekken' en zich het beste nummer van de afgelopen 10 jaar mogen noemen.
Natuurlijk mag jij gaan bepalen welke plaat dat wordt. Of je nou het hele jaar heb meegestemd of pas net voor het eerst van De Witte Trui heb gehoord maakt niet uit, we willen natuurlijk graag zoveel mogelijk lijstjes hebben.
Je lijstje inleveren gaat als volgt: beluister alle 24 onderstaande finalisten en selecteer wat voor jou de beste 12 zijn. Deze 12 platen zet je vervolgens op volgorde waarbij de nummer 1 jouw favoriete plaat is. Het lijstje van 12 platen stuur je vervolgens per pm bericht naar ondergetekende en wanneer ik het lijstje heb verwerkt geef ik je hier van een bevestiging. (Krijg je de bevestiging niet binnen enkele dagen, schroom dan niet om nogmaals een berichtje te sturen.)
De puntentelling van de lijstjes gaat als volgt: alle nummers 1 krijgen 14 punten, alle nummers 2, 12 punten en alle nummers 3, 10 punten. Vervolgens tellen we naar beneden, de nummers 4 krijgen 9 punten, nummers 3, 8, enz. tot aan de nummers 12 die 1 punt krijgen.
Het bekendmaken van de eindstand gebeurt op zondag 24 november en dat ga ik doen door alle ingezonden lijstjes één voor één te presenteren zodat ik op die manier 'live' de punten kan tellen.
De deadline voor het insturen van je lijstje is daarom op 24 november om 10:00 's ochtends.
De Finalisten:
Hieronder staan de 24 finalisten van De Witte Trui. Je kunt op elk nummer klikken om het te beluisteren op YouTube. Daarnaast vind je hier de Spotify Playlist.
Let op! Radiohead - Jigsaw Falling Into Place, Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr. & Sufjan Stevens - Chicago staan helaas (nog) niet op Spotify.
Antony And The Johnsons - Hope There's Someone
Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out)
Arcade Fire - No Cars Go
Arcade Fire - Rebellion (Lies)
Band Of Horses - The Funeral
Burial - Ashtray Wasp
Caribou - Odessa
Editors - Munich
Fuck Buttons - Surf Solar
Madrugada - The Kids Are On High Street
Midlake - Roscoe
PJ Harvey - The Glorious Land
Portishead - Machine Gun
Portishead - We Carry On
Radiohead - Jigsaw Falling Into Place
Röyksopp - What Else Is There?
Spinvis - Oostende
Sufjan Stevens - Chicago
Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr.
The Knife - Silent Shout
The National - Bloodbuzz Ohio
The National - Conversation 16
The National - Fake Empire
0
geplaatst: 18 november 2013, 20:10 uur
Met Burial - Ashtray Wasp die dankzij de goede prestatie in dit spel genomineerd was 
EDIT: Misschien PJ Harvey ook? Of heeft zij de nominatie te danken aan RateYourMusic?
EDIT2: Onweerwolf kijkt hier natuurlijk niet. Oh wacht, nu wel

EDIT: Misschien PJ Harvey ook? Of heeft zij de nominatie te danken aan RateYourMusic?
EDIT2: Onweerwolf kijkt hier natuurlijk niet. Oh wacht, nu wel

0
geplaatst: 18 november 2013, 20:12 uur
1. Grizzly Bear - Will Calls (Marfa Demo)
2. Deafheaven - The Pecan Tree
3. Oneohtrix Point Never - Zebra
Dit nummer van Grizzly Bear is echt een van hun allerbesten. Jammer dat ze er geen plaatsje voor konden vinden op hun laatste album. Oneohtrix Point Never begon echt brijant, maar zet dat helaas niet door. Deltron 3030 heeft een leuke hook met Jamie Cullum, maar kabbelt te lang door.
2. Deafheaven - The Pecan Tree
3. Oneohtrix Point Never - Zebra
Dit nummer van Grizzly Bear is echt een van hun allerbesten. Jammer dat ze er geen plaatsje voor konden vinden op hun laatste album. Oneohtrix Point Never begon echt brijant, maar zet dat helaas niet door. Deltron 3030 heeft een leuke hook met Jamie Cullum, maar kabbelt te lang door.
0
Onweerwolf
geplaatst: 18 november 2013, 20:29 uur
Teunnis schreef:
De MuMeLadder.
0
Onweerwolf
geplaatst: 18 november 2013, 20:32 uur
Ik volg dit topic sowieso wel hoor. Te intensief voor deelname maar ik check regelmatig de stand van zaken en ook zeker de maandlijsten.
0
geplaatst: 18 november 2013, 20:35 uur
kun je er niet bijzetten dat ik dit nummer hier genomineerd heb moest het winnen, want ik denk constant dat ik het genomineerd heb voor dat topic 

0
geplaatst: 18 november 2013, 20:58 uur
Ja he, dan moet Four Tet - Locked ook op mijn naam komen.
En Radiohead - Weird Fishes/Arpeggi.
En Radiohead - Weird Fishes/Arpeggi.
0
geplaatst: 18 november 2013, 21:36 uur
1. Rokia Traoré - Ka Moun Kè
2. Oneohtrix Point Never - Zebra
3. The Future's Dust - The Fields
0
geplaatst: 18 november 2013, 21:39 uur
1. Deltron 3030 feat. Jamie Cullum - Do You Remember
4. Rokia Traore%u0301 - Ka Moun Kè
Grizzly Bear was verrassend goed
4. Rokia Traore%u0301 - Ka Moun Kè
Grizzly Bear was verrassend goed
0
geplaatst: 18 november 2013, 22:11 uur
Teunnis schreef:
Als in de eerste die hem in welk topic dan ook heeft genomineerd? Dan hoort die zonder twijfel op mijn naam

Muziek >> Muziekgames >> Maak kennis met... 2011
(is nog steeds verbolgen over deze gewiekste nominatieroof door Teunnis
)
0
geplaatst: 18 november 2013, 22:12 uur
Onweerwolf schreef:
Ik ga hier even schaamteloos eenmalig een groot spambericht neergooien
Ik vind het allemaal prima, maar je vergeet zo te zien het belangrijkste: de link naar het topicIk ga hier even schaamteloos eenmalig een groot spambericht neergooien
0
geplaatst: 18 november 2013, 22:15 uur
inquestos schreef:
Als in de eerste die hem in welk topic dan ook heeft genomineerd? Dan hoort die zonder twijfel op mijn naam
)
(quote)

) Amper 6.49 gehaald toen.

0
Onweerwolf
geplaatst: 18 november 2013, 22:15 uur
inquestos schreef:
(quote)
Ik vind het allemaal prima, maar je vergeet zo te zien het belangrijkste: de link naar het topic Op zich is er geen link nodig naar het topic om een lijstje in te sturen. Maar bij deze dan Muziek >> Muziekgames >> De Witte Trui

0
geplaatst: 18 november 2013, 23:05 uur
En daarmee had het precies de automatische nominatie gehaald als ik hem niet een maand eerder al genomineerd had
Of nja, 12 dagen later maar het deed door flinke achterloop in het topic toen was ik "een maand" eerder 
0
geplaatst: 18 november 2013, 23:08 uur
Gretz schreef:
Ik wil ook vanavond nog stemmen.
Ik wil ook vanavond nog stemmen.
Dan moet je snel zijn. Ik ga over een half uur ofzo de uitslag doen.
0
geplaatst: 19 november 2013, 00:02 uur
* denotes required fields.