Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2013
zoeken in:
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 11 maart 2013, 17:45 uur
Snoeperd schreef:
. In ieder geval maar goed dat het niet Exit Calm is geworden.
. In ieder geval maar goed dat het niet Exit Calm is geworden.
Erg jammer dat die niet gewonnen heeft

0
geplaatst: 11 maart 2013, 18:04 uur
Snoeperd schreef:
Aardige winnaar, maar de Booka Shade remix is inderdaad een stuk beter. Had liever de nummer 2,3,4 of 5 zien winnen. In ieder geval maar goed dat het niet Exit Calm is geworden.
Aardige winnaar, maar de Booka Shade remix is inderdaad een stuk beter. Had liever de nummer 2,3,4 of 5 zien winnen. In ieder geval maar goed dat het niet Exit Calm is geworden.
Inderdaad, de absolute topnummers zijn 2e, 3e en 5e geworden. Net niet dus. Aan de andere kant mag ik blij zijn dat mijn top 3 het zo goed deed en Woodkid stond hier gewoon op plaats 5.
0
geplaatst: 11 maart 2013, 18:30 uur
De tijd gaat snel, we gaan alweer bezig met februari 2013. Zoals gebruikelijk doen de vijf hoogst gewaardeerde singles op RYM die op zijn laatst op 28 februari zijn uitgekomen weer mee. Singles afkomstig van een album uit 2012 (of ouder) komen hiervoor niet in aanmerking. Daarnaast de acht best beoordeelde nummers uit het "Maak kennis met... 2012"-topic. Tot slot nog de populairste nummers van de populairste zeventien album die uitgekomen zijn in februari.
De top vijf singles op RYM t/m 28 februari:
James Blake - Retrogade
The Knife - A Tooth for an Eye
David Bowie - The Stars (Are Out Tonight)
Yeah Yeah Yeahs - Sacrilege
Jacques Greene - Quicksand
De beste acht nummers van de maand februari uit het topic Maak kennis met... 2013:
Daughter - Still
The Irrepressibles - Two Men in Love
BRZZVLL - Jericho
Jose James feat. Emily King - Heaven on the Ground
Blue Hawaii - Try to Be
Jan Swerts - Een Verlangen naar Ontroostbaarheid
Laura Mvula - Green Garden
Kurt Vile - Wakin on a Pretty Day
De meest als favoriet aangevinkte tracks van de zeventien populairste albums uit februari op MuMe. Voor de duidelijkheid; albums met 30 stemmen of meer doen automatisch mee. Voor de albums die tussen de 10 en 29 stemmen hebben wordt de IMDB-formule gebruikt.
Atoms for Peace - Before Your Very Eyes...
Eels - Bombs Away
My Bloody Valentine - Only Tomorrow
Unknown Mortal Orchestra - Swim and Sleep (Like a Shark)
Jamie Lidell - You Naked
Beach Fossils - Shallow
Sir Yes Sir - Longing = Good Taste
Palma Violets - Best of Friends
Light Bearer - Silver Tongue
Grouper - Vanishing Point
Keaton Henson - Don't Swim
Daniël Lohues - Arcadië
Ron Sexsmith - Sneak Out the Back Door
Ill Bill feat. El-P - Severed Heads
Duologue - Push It
inc. - Angel
Killah Priest feat. Lord Fury - Lord Marduk
Nu mogen er nog 17 users twee nummers nomineren. De enige voorwaarde is dat de nummers in 2013 uitgebracht moeten zijn/worden. Hier de lijst me alle nummers die dit jaar al hebben meegedaan:
Overzicht
De top vijf singles op RYM t/m 28 februari:
James Blake - Retrogade
The Knife - A Tooth for an Eye
David Bowie - The Stars (Are Out Tonight)
Yeah Yeah Yeahs - Sacrilege
Jacques Greene - Quicksand
De beste acht nummers van de maand februari uit het topic Maak kennis met... 2013:
Daughter - Still
The Irrepressibles - Two Men in Love
BRZZVLL - Jericho
Jose James feat. Emily King - Heaven on the Ground
Blue Hawaii - Try to Be
Jan Swerts - Een Verlangen naar Ontroostbaarheid
Laura Mvula - Green Garden
Kurt Vile - Wakin on a Pretty Day
De meest als favoriet aangevinkte tracks van de zeventien populairste albums uit februari op MuMe. Voor de duidelijkheid; albums met 30 stemmen of meer doen automatisch mee. Voor de albums die tussen de 10 en 29 stemmen hebben wordt de IMDB-formule gebruikt.
Atoms for Peace - Before Your Very Eyes...
Eels - Bombs Away
My Bloody Valentine - Only Tomorrow
Unknown Mortal Orchestra - Swim and Sleep (Like a Shark)
Jamie Lidell - You Naked
Beach Fossils - Shallow
Sir Yes Sir - Longing = Good Taste
Palma Violets - Best of Friends
Light Bearer - Silver Tongue
Grouper - Vanishing Point
Keaton Henson - Don't Swim
Daniël Lohues - Arcadië
Ron Sexsmith - Sneak Out the Back Door
Ill Bill feat. El-P - Severed Heads
Duologue - Push It
inc. - Angel
Killah Priest feat. Lord Fury - Lord Marduk
Nu mogen er nog 17 users twee nummers nomineren. De enige voorwaarde is dat de nummers in 2013 uitgebracht moeten zijn/worden. Hier de lijst me alle nummers die dit jaar al hebben meegedaan:
Overzicht
0
geplaatst: 11 maart 2013, 18:35 uur
0
geplaatst: 11 maart 2013, 18:35 uur
Best een mooie uitslag van januari. Dido had wel wat hoger gemogen (
), maar anderzijds bestond vrijwel de gehele top twaalf uit kwaliteitsnummers, dus met deze uitslag kan ik ook goed leven!
Hoe zit dat nou met oudere nummers? Mogen nummers uit 2012 die nu pas (2013) op cd zullen worden uitgebracht nog wel genomineerd worden of waren de regels inmiddels aangepast?
), maar anderzijds bestond vrijwel de gehele top twaalf uit kwaliteitsnummers, dus met deze uitslag kan ik ook goed leven!Hoe zit dat nou met oudere nummers? Mogen nummers uit 2012 die nu pas (2013) op cd zullen worden uitgebracht nog wel genomineerd worden of waren de regels inmiddels aangepast?
0
geplaatst: 11 maart 2013, 18:38 uur
Nog steeds dezelfde regels, het moet uitgebracht zijn in 2013. Of dat nou op single is of op album, EP, video, maakt niet uit.
0
geplaatst: 11 maart 2013, 18:44 uur
0
geplaatst: 11 maart 2013, 19:11 uur
Gereserveerd, maar ik ben pas morgenavond deftig thuis om de nummers + linkjes te geven.
40.
41.
40.
41.
0
geplaatst: 11 maart 2013, 19:14 uur
42. RocketNumberNine & Four Tet - Roseland
43. Phoenix - Entertainment (Official Video)
@Angelo: Geweldig nummer van Wild Belle!
43. Phoenix - Entertainment (Official Video)
@Angelo: Geweldig nummer van Wild Belle!

0
geplaatst: 11 maart 2013, 19:28 uur
0
geplaatst: 11 maart 2013, 19:32 uur

Before Your Very Eyes... en Still (allebei al automatisch genomineerd) stonden al op mijn shortlist. Volgens mij kan dit een hele leuke maand worden.
0
geplaatst: 11 maart 2013, 19:41 uur
46. Smith Westerns - Varsity
47. Orlando - Show Me Where The Bullets Go
Best of Friends hoefde ik gelukkig niet meer te nomineren. Maar alsnog een tekort, dus ik hoop dat iemand anderes nog Wendy N Becky nomineert.
47. Orlando - Show Me Where The Bullets Go
Best of Friends hoefde ik gelukkig niet meer te nomineren. Maar alsnog een tekort, dus ik hoop dat iemand anderes nog Wendy N Becky nomineert.
0
geplaatst: 11 maart 2013, 19:43 uur
Hoera Woodkid!
En na onderwerping is de Booka Shade remix echt niet beter!
In afwachting of Pegasus Warning en Moko eventueel via het topic in dit topic geraken, nomineer ik deze twee puike albumtracks:
48. Autre Ne Veut - World War
49. Rhye - Shed Some Blood
Nummer van James Blake heet trouwens Retrograde (met een r tussen de g en a)
En na onderwerping is de Booka Shade remix echt niet beter!In afwachting of Pegasus Warning en Moko eventueel via het topic in dit topic geraken, nomineer ik deze twee puike albumtracks:
48. Autre Ne Veut - World War
49. Rhye - Shed Some Blood
Nummer van James Blake heet trouwens Retrograde (met een r tussen de g en a)
0
geplaatst: 11 maart 2013, 19:45 uur
0
geplaatst: 11 maart 2013, 20:05 uur
Mooie uitslag, jammer van de nummer 1, dat wel.
Vorige maand had ik maar 1 nummer, nu heb ik een luxeprobleem: er liggen er 7 op de plank.
52. Austra - Home
53. Baths - Miasma Sky
Vorige maand had ik maar 1 nummer, nu heb ik een luxeprobleem: er liggen er 7 op de plank.
52. Austra - Home
53. Baths - Miasma Sky
0
geplaatst: 11 maart 2013, 20:43 uur
0
geplaatst: 11 maart 2013, 22:31 uur
58. Milo - The Gus Haynes Cribbage League (feat. Busdriver)
59. Motor City Drum Ensemble - Send A Prayer, Pt. 2
Om jullie alvast gerust te stellen: Milo is niet Jonathan Vandenbroeck (ofte Milow). Het is het beste wat ik dit jaar al heb gehoord.
En Teun, de regel is dat het in 2013 moet uitgebracht zijn. Nu, ik heb een nummer dat oorspronkelijk van november 2012 is, maar wel op een compilatie uit januari 2013 staat.
Dus dat mag, toch?
Sorry dat ik altijd degene ben die lastig doet trouwens.
EDIT: Ik heb een ander nummer gekozen, maar toch zou ik nog graag een antwoord op mijn hypothetische vraag geformuleerd zien.
59. Motor City Drum Ensemble - Send A Prayer, Pt. 2
Om jullie alvast gerust te stellen: Milo is niet Jonathan Vandenbroeck (ofte Milow). Het is het beste wat ik dit jaar al heb gehoord.
En Teun, de regel is dat het in 2013 moet uitgebracht zijn. Nu, ik heb een nummer dat oorspronkelijk van november 2012 is, maar wel op een compilatie uit januari 2013 staat.
Dus dat mag, toch?Sorry dat ik altijd degene ben die lastig doet trouwens.
EDIT: Ik heb een ander nummer gekozen, maar toch zou ik nog graag een antwoord op mijn hypothetische vraag geformuleerd zien.
0
geplaatst: 11 maart 2013, 23:38 uur
60
61
is een lied trouwens goed genoeg als het alleen op spotify staat? (ik vind sommige liedjes nergens anders namelijk)
61
is een lied trouwens goed genoeg als het alleen op spotify staat? (ik vind sommige liedjes nergens anders namelijk)
0
geplaatst: 12 maart 2013, 00:30 uur

Ik kan je het gehele album ook van harte aanbevelen. Ik ben 'm de hele week al aan het beluisteren en kan er op dit moment geen genoeg van krijgen. Ieder nummer (!) klinkt gewoon erg leuk, en met name Backslider en When It's Over zijn aanraders. Die laatstgenoemde is trouwens het enige nummer waar Elliot, de broer van de zangeres, de leadvocals verzorgt. Het klinkt erg goed allemaal.
Oh, en volgens mij staat het album trouwens ook op de luisterpaal momenteel!
0
geplaatst: 12 maart 2013, 00:44 uur
62. Bauchklang - Ray
Local Natives, Mountains, Weissmuller, Marc Romboy, of toch....
63. Ducktails - Letter of Intent
Local Natives, Mountains, Weissmuller, Marc Romboy, of toch....
63. Ducktails - Letter of Intent
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 12 maart 2013, 07:53 uur
0
geplaatst: 12 maart 2013, 12:42 uur
jassn schreef:
60
61
60
61
Andere liedjes gevonden, al zullen ze beiden wss onterecht al uit liggen na de 1ste ronde.
60. The Uncluded - Earthquake
61. Rihanna ft Mikky Ekko - Stay
0
geplaatst: 12 maart 2013, 15:05 uur
dumb_helicopter schreef:
Gereserveerd, maar ik ben pas morgenavond deftig thuis om de nummers + linkjes te geven.
40.
41.
40.
41.
De nummers dus:
40. Hookworms - In Our Time
41. Youth Lagoon - Dropla
* denotes required fields.