Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2013
zoeken in:
0
geplaatst: 27 december 2013, 14:01 uur
Dat zou ik ook graag hebben, maar dan zouden er nog minimaal 3 users moeten opdagen die Normal Person dan nog eens op 1 zetten ook, hetgeen me een utopie lijkt.
Jammer, want het nummer was nochtans furieus uit de startblokken geschoten.
0
geplaatst: 27 december 2013, 14:09 uur
Uitslag finaleladder 3 (18 deelnemers):
1. The Haxan Cloak - The Drop (32)
2. The Field - They Won't See Me (30)
3. Few Bits - The Wolves (27)
4. Todd Terje - Q (24)
5. Kurt Vile - Girl Called Alex (20)
6. The National - This Is the Last Time (19)
7. Arcade Fire - Normal Person (17)
8. Death Grips - You Might Think He Loves You for the Money but I Know What He Really Loves You for It's Your Brand New Leopard Skin Pillbox Hat (11)
1. The Haxan Cloak - The Drop (32)
2. The Field - They Won't See Me (30)
3. Few Bits - The Wolves (27)
4. Todd Terje - Q (24)
5. Kurt Vile - Girl Called Alex (20)
6. The National - This Is the Last Time (19)
7. Arcade Fire - Normal Person (17)
8. Death Grips - You Might Think He Loves You for the Money but I Know What He Really Loves You for It's Your Brand New Leopard Skin Pillbox Hat (11)
0
geplaatst: 27 december 2013, 14:10 uur
Finaleladder 4:
Adult Jazz - Springful
Christian Kjellvander - The Woods
Cloud - Mother Sea
Jan Swerts - Zo Bleek Zal Ik Zijn
Julianna Barwick - Pyrrhic
San Fermin - Daedalus (What We Have)
The War on Drugs - Red Eyes
Wooden Shjips - Ruins
Adult Jazz - Springful
Christian Kjellvander - The Woods
Cloud - Mother Sea
Jan Swerts - Zo Bleek Zal Ik Zijn
Julianna Barwick - Pyrrhic
San Fermin - Daedalus (What We Have)
The War on Drugs - Red Eyes
Wooden Shjips - Ruins
0
geplaatst: 27 december 2013, 14:10 uur
Hopelijk komt er uit de laatste ladder nog wat moois, anders gaan we een erg matige finale tegemoet.
0
geplaatst: 27 december 2013, 14:13 uur
The Field door 
Jammer dat het minste nummer uit finaleladder 3 ook door is, maar goed.

Jammer dat het minste nummer uit finaleladder 3 ook door is, maar goed.
0
geplaatst: 27 december 2013, 14:13 uur
01. The War on Drugs - Red Eyes
02. Wooden Shjips - Ruins
03. Cloud - Mother Sea
04. Julianna Barwick - Pyrrhic
02. Wooden Shjips - Ruins
03. Cloud - Mother Sea
04. Julianna Barwick - Pyrrhic
0
geplaatst: 27 december 2013, 14:46 uur
Jammer dat Todd Terje de finale niet gehaald heeft. 
1. Julianna Barwick - Pyrrhic
2. The War on Drugs - Red Eyes
3. Wooden Shjips - Ruins
4. Cloud - Mother Sea

3. Wooden Shjips - Ruins
4. Cloud - Mother Sea
0
geplaatst: 27 december 2013, 15:02 uur
Vooral jammer dat Few Bits (
) het haalt ten koste van Todd Terje.
0
geplaatst: 27 december 2013, 16:06 uur
Tja, ik ben blij dat er toch iets niet-elektronisch de finale haalt, want het is bijna alleen maar elektronisch getinte muziek momenteel dat de klok slaat in de finale. Toch een serieuze switch qua genreliefhebberij met de eerste keren dat ik op dit topic kwam. Niet per se slechter, wel minder m'n ding.
0
geplaatst: 27 december 2013, 16:13 uur
Daar heb je zeker wel een punt. Ook jammer dat hiphop helemaal geen potten meer weet te breken, waar het in den beginne nog wel eens maandfinales won.
0
geplaatst: 27 december 2013, 16:21 uur
Tja, met het afhaken van R&P begon hip-hop dat laatste noodzakelijk duwtje te missen om hoger te scoren. Nu geraken ze amper nog in de tweede ronde.
0
geplaatst: 27 december 2013, 16:23 uur
In deze ladder is alvast geen elektronisch nummer meer te bespeuren. Echt overtuigende nummers, naast Springful, helaas ook niet...
1. Adult Jazz - Springful
2. San Fermin - Daedalus (What We Have)
3. Jan Swerts - Zo Bleek Zal Ik Zijn
4. Julianna Barwick - Pyrrhic
1. Adult Jazz - Springful
2. San Fermin - Daedalus (What We Have)
3. Jan Swerts - Zo Bleek Zal Ik Zijn
4. Julianna Barwick - Pyrrhic
0
geplaatst: 27 december 2013, 16:26 uur
Zeker jammer van de hip-hop. Ik ben sinds twee weken ook afgehaakt (plekje vrij voor nieuwe(re) users en hun nominaties
) , ook door het bedroevende niveau van de huidige maand en heb ook nog wel eens wat hip-hop ingebracht. Zij het misschien iets commerciëlere. Ook nog wat soul/funk. Maar daar is al helemaal geen plek voor op MuMe, hooguit in de krochten. Als het niveau wat hoger wordt, haak ik misschien weer aan. Zal het topic wel via de zijlijn blijven volgen.
) , ook door het bedroevende niveau van de huidige maand en heb ook nog wel eens wat hip-hop ingebracht. Zij het misschien iets commerciëlere. Ook nog wat soul/funk. Maar daar is al helemaal geen plek voor op MuMe, hooguit in de krochten. Als het niveau wat hoger wordt, haak ik misschien weer aan. Zal het topic wel via de zijlijn blijven volgen.
0
geplaatst: 27 december 2013, 16:28 uur
Metal en hip-hop hebben zo weinig gemeen en tegelijkertijd weer heel veel. Ze hebben namelijk allebei geen schijn van kans in dit topic op een aantal uitzonderingen na.
0
geplaatst: 27 december 2013, 16:31 uur
Poeha schreef:
Zeker jammer van de hip-hop. Ik ben sinds twee weken ook afgehaakt (plekje vrij voor nieuwe(re) users
en het bedroevende niveau van de huidige maand)) en heb ook nog wel eens wat hip-hop ingebracht. Zij het misschien iets commerciëlere. Ook nog wat soul/funk. Maar daar is al helemaal geen plek voor op MuMe, hooguit in de krochten. Als het niveau wat hoger wordt, haak ik misschien weer aan. Zal het topic wel via de zijlijn blijven volgen.
Zeker jammer van de hip-hop. Ik ben sinds twee weken ook afgehaakt (plekje vrij voor nieuwe(re) users
en het bedroevende niveau van de huidige maand)) en heb ook nog wel eens wat hip-hop ingebracht. Zij het misschien iets commerciëlere. Ook nog wat soul/funk. Maar daar is al helemaal geen plek voor op MuMe, hooguit in de krochten. Als het niveau wat hoger wordt, haak ik misschien weer aan. Zal het topic wel via de zijlijn blijven volgen. Een plekje vrij bij het nomineren dan veronderstel ik?
Hoe minder je meedoet, hoe minder het spelniveau jouw richting terug opgaat. Dus ik zou zeggen: stem gerust terug mee!

0
geplaatst: 27 december 2013, 16:33 uur
Don Cappuccino schreef:
Metal en hip-hop hebben zo weinig gemeen en tegelijkertijd weer heel veel. Ze hebben namelijk allebei geen schijn van kans in dit topic op een aantal uitzonderingen na.
Bwa, Deafheaven heeft het vorige maand toch nog redelijk goed gedaan?
Maar metal lukt inderdaad alleen maar als er overeenstemming is tussen de metalliefhebbers om zo via een aantal erg hoge noteringen van een klein aantal users de volgende ronde te halen.
0
geplaatst: 27 december 2013, 16:34 uur
Ik heb het toch ook gezegd: ''op een aantal uitzonderingen na''? Daar bedoel ik bijvoorbeeld Deafheaven mee.
0
geplaatst: 27 december 2013, 16:35 uur
Al iets te enthousiast aan het typen geslagen zonder de hele zin af te lezen. 

0
geplaatst: 27 december 2013, 16:35 uur
Ondanks dat ik zo ongeveer altijd tegenovergesteld stem moedig ik je ook aan om weer mee te stemmen Poeha! 

0
geplaatst: 27 december 2013, 16:37 uur
dumb_helicopter schreef:
Maar metal lukt inderdaad alleen maar als er overeenstemming is tussen de metalliefhebbers om zo via een aantal erg hoge noteringen van een klein aantal users de volgende ronde te halen.
(quote)
Ik weet nog wel een ladder met drie zeer sterke hiphopnummers, maar allen in een verschillende subgenre te plaatsen. Die eindigden dan dik onderaan met zijn drieën, omdat er consensus ontbrak bij de hiphopliefhebbers.
0
geplaatst: 27 december 2013, 16:46 uur
1. Jan Swerts - Zo Bleek Zal Ik Zijn
3. San Fermin - Daedalus (What We Have)
4. Christian Kjellvander - The Woods
Geen wereldschokkende ladder inderdaad.
4. Christian Kjellvander - The Woods
Geen wereldschokkende ladder inderdaad.
0
geplaatst: 27 december 2013, 16:53 uur
Converge heeft ook wel eens een maandfinale gewonnen. Maar dat was blijkbaar vorig jaar?
Achja. Ik heb deze maand ook niet meegestemd op de gewone ladders. Na het hiphopscenario dat Teunnis aanhaalt, had ik even geen zin meer om telkens middelmatige nummers te beluisteren en die te zien doorgaan. Ook al een hele tijd geleden dat ik echt een goede ontdekking heb gedaan. De laatste was geloof ik van Poeha (Doppelgangaz) of Salvadore (Napoleon).
Achja. Ik heb deze maand ook niet meegestemd op de gewone ladders. Na het hiphopscenario dat Teunnis aanhaalt, had ik even geen zin meer om telkens middelmatige nummers te beluisteren en die te zien doorgaan. Ook al een hele tijd geleden dat ik echt een goede ontdekking heb gedaan. De laatste was geloof ik van Poeha (Doppelgangaz) of Salvadore (Napoleon).
0
geplaatst: 27 december 2013, 17:05 uur
2. Julianna Barwick - Pyrrhic
4. The War on Drugs - Red Eyes
5. Adult Jazz - Springful
6. Wooden Shjips - Ruins
7. Cloud - Mother Sea
8. Christian Kjellvander - The Woods
Bottom-2 is wel aardig, maar hoeft echt niet door. Top-2 is daarentegen ronduit briljant en MOET absoluut de finale in.

5. Adult Jazz - Springful
6. Wooden Shjips - Ruins
7. Cloud - Mother Sea
8. Christian Kjellvander - The Woods
Bottom-2 is wel aardig, maar hoeft echt niet door. Top-2 is daarentegen ronduit briljant en MOET absoluut de finale in.
0
geplaatst: 27 december 2013, 17:12 uur
3. Wooden Shjips - Ruins
Zwakke ladder voor finalebegrippen, aangezien The War On Drugs wat mij betreft echt niet in de finale hoort. Jan Swerts springt er echt boven uit.

3. Wooden Shjips - Ruins
Zwakke ladder voor finalebegrippen, aangezien The War On Drugs wat mij betreft echt niet in de finale hoort. Jan Swerts springt er echt boven uit.
0
geplaatst: 27 december 2013, 17:48 uur
2. Jan Swerts - Zo Bleek Zal Ik Zijn
4. Cloud - Mother Sea
2. Jan Swerts - Zo Bleek Zal Ik Zijn
4. Cloud - Mother Sea
0
geplaatst: 27 december 2013, 18:26 uur
1. The War on Drugs - Red Eyes