Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2013
zoeken in:
0
geplaatst: 3 januari 2014, 21:31 uur
Teunnis schreef:
Vanavond zet ik de allerlaatste maand van het jaar op.
Vanavond zet ik de allerlaatste maand van het jaar op.
Is het voor jou niet makkelijker om hier ook Spotify-links te plaatsen bij de nominaties?
0
geplaatst: 3 januari 2014, 22:44 uur
Spotifylinkjes heb ik binnen luttele seconden. En eigenlijk kan ik in principe ook net zo goed zelf alle YouTube-linkjes erbij zoeken - kost bijna net zo veel tijd als jullie linkjes kopiëren - maar dat wil ik zo laten omdat het wat lastiger wordt wanneer iets niet op YouTube staat.
0
geplaatst: 3 januari 2014, 22:50 uur
Teunnis schreef:
Voormalig bandlid Kurt Vile haalde dit jaar al in februari de finale en wist daar zelfs te winnen.
Voormalig bandlid Kurt Vile haalde dit jaar al in februari de finale en wist daar zelfs te winnen.
Hoe kom ik hier nou weer bij
Kurt Vile heeft zelfs dit jaar nog nooit de finale gehaald. Enkel in 2011, toen werd hij 10e in maart met Society Is My Friend.Meteen maar aangepast.
0
geplaatst: 3 januari 2014, 23:11 uur
Prima uitslag. Die nummers van Burial zijn groeiers voor mij, net als zijn eerdere werk wat de finales hier haalde. De verkeerde staat wel op #1. Ik had trouwens absoluut niet verwacht dat Swerts het zo goed zou doen.
(ik was al blij dat ie überhaupt de finale haalde).
(ik was al blij dat ie überhaupt de finale haalde).
0
geplaatst: 4 januari 2014, 03:42 uur
De allerlaatste maand! 
Er zijn alvast 30 nummers voorgeselecteerd. Zoals gebruikelijk doen de vijf hoogst gewaardeerde singles op RYM die op zijn laatst op 31 december zijn uitgekomen weer mee. Singles afkomstig van een album uit 2012 (of ouder) komen hiervoor niet in aanmerking. Daarnaast de, in de maand december, acht best beoordeelde nummers uit het "Maak kennis met... 2013"-topic. Normaal gesproken word dat aangevuld met de populairste nummers van de populairste zeventien album die uitgekomen zijn in december. Maar zoals elk jaar is er in december echt nauwelijks iets uitgebracht. Hoe dit is aangevuld lees je verderop.
De top vijf singles op RYM t/m 31 december:
Lil B - I Love You
Sophie - Bipp
Solange - Lovers in the Parking Lot
John Legend feat. Kimbra - Made to Love
Captain Murphy feat. Earl Sweatshirt, Thundercat & Viktor Vaughn - Between Villains
De beste acht nummers van de maand december uit het topic Maak kennis met... 2013:
Hauschka - Elizabeth Bay
65daysofstatic - The Undertow
DAAU - Osloër Strasse
Sumie - Show Talked Windows
Ka - You Know It's About
I Break Horses - Faith
Audessey & A Cat Called Fritz - Frequencies
NEØV - Daydream City
Normaal gesproken komen dan nu de meest als favoriet aangevinkte tracks van de zeventien populairste albums uit december op MuMe. Waarbij albums met 30 stemmen of meer automatisch meedoen. Voor de albums die tussen de 10 en 29 stemmen hebben wordt de IMDB-formule gebruikt. Dit leverde echter maar vijf nummers op. De bovenste twee haalden 30 stemmen of meer, de drie erna zaten tussen de 10 en 29 stemmen in. Ook van Boston zat daar net aan binnen (11 stemmen), maar heeft zo'n slecht gemiddelde (2,68) dat ik die niet mee heb genomen. Maar dat zijn er dus pas vijf. Wat nu? Ik heb het eerst aangevuld met de favoriete tracks van de drie albums die 60 stemmen of meer hebben gehaald, maar waarvan nog geen een nummer langs is gekomen. Vervolgens ook de favoriete tracks van de twee albums die tussen de 50 en 59 stemmen hebben en een gemiddelde boven de 3,5, maar waarvan nog geen een nummer langs is gekomen. Dan zitten we op tien. Tot slot heb ik nog nummers toegevoegd aan de hand van de eindejaarslijsten van de grotere muziekbladen/kranten/sites. Met als extra regel dat de betreffende artiest dit jaar nog nooit is genomineerd (*). Eerst wilde ik mooi over alle genres verdelen, maar alle "serieuzere" pop en alle vormen van rock die het goed deden in de eindejaarslijsten hebben we zelf al genomineerd. Wat er overbleef was vier keer hitlijstpop, tweemaal hiphop en een keer electronica.
* Voor Royals heb ik een uitzondering gemaakt. Dit nummer stond echt bijna in elke eindejaarslijst, dus die mocht - ondanks dat Lorde eerder al met twee nummers meedeed - niet ontbreken.
Beyoncé feat. Jay-Z - Drunk in Love
Childish Gambino - V. 3005
Aafke Romeijn - A2
TOY - Fall Out of Love
7 Days of Funk - Do My Thang
Israel Nash Gripka - Rain Plans
Mozes & The Firstborn - What's Wrong Momma
Chance the Rapper feat. Vic Mensa & Twista - Cocoa Butter Kisses
Jason Isbell - Cover Me Up
Prefab Sprout - Billy
Lorde - Royals
Ciara - Body Party
Macklemore & Ryan Lewis feat. Wanz - Thrift Shop
Miley Cyrus - We Can't Stop
Tessela - Hackney Parrot
Big Sean feat. Kendrick Lamar & Jay Electronica - Control
A$AP Ferg feat. A$AP Rocky - Shabba
Alfabetische lijst:
Aafke Romeijn - A2
Captain Murphy feat. Earl Sweatshirt, Thundercat & Viktor Vaughn - Between Villains
Cocoa Butter Kisses
Ciara - Body Party
DAAU - Osloër Strasse
Hauschka - Elizabeth Bay
I Break Horses - Faith
Rain Plans
Ka - You Know It's About
Lil B - I Love You
Lorde - Royals
What's Wrong Momma
NEØV - Daydream City
Prefab Sprout - Billy
Sophie - Bipp
Tessela - Hackney Parrot
TOY - Fall Out of Love
Nu mogen er nog 17 users twee nummers nomineren. De enige voorwaarde is dat de nummers in 2013 uitgebracht moeten zijn/worden en ze niet (in dezelfde versie) eerder hebben meegedaan - in welke editie dan ook.
DIT KEER EXTRA OPLETTEN OF HET NUMMER DAADWERKELIJK UIT 2013 KOMT!!!
Hier de lijst me alle nummers die dit jaar al hebben meegedaan:
Overzicht

Er zijn alvast 30 nummers voorgeselecteerd. Zoals gebruikelijk doen de vijf hoogst gewaardeerde singles op RYM die op zijn laatst op 31 december zijn uitgekomen weer mee. Singles afkomstig van een album uit 2012 (of ouder) komen hiervoor niet in aanmerking. Daarnaast de, in de maand december, acht best beoordeelde nummers uit het "Maak kennis met... 2013"-topic. Normaal gesproken word dat aangevuld met de populairste nummers van de populairste zeventien album die uitgekomen zijn in december. Maar zoals elk jaar is er in december echt nauwelijks iets uitgebracht. Hoe dit is aangevuld lees je verderop.
Lil B - I Love You
Sophie - Bipp
De beste acht nummers van de maand december uit het topic Maak kennis met... 2013:
Hauschka - Elizabeth Bay
DAAU - Osloër Strasse
Ka - You Know It's About
I Break Horses - Faith
NEØV - Daydream City
Normaal gesproken komen dan nu de meest als favoriet aangevinkte tracks van de zeventien populairste albums uit december op MuMe. Waarbij albums met 30 stemmen of meer automatisch meedoen. Voor de albums die tussen de 10 en 29 stemmen hebben wordt de IMDB-formule gebruikt. Dit leverde echter maar vijf nummers op. De bovenste twee haalden 30 stemmen of meer, de drie erna zaten tussen de 10 en 29 stemmen in. Ook van Boston zat daar net aan binnen (11 stemmen), maar heeft zo'n slecht gemiddelde (2,68) dat ik die niet mee heb genomen. Maar dat zijn er dus pas vijf. Wat nu? Ik heb het eerst aangevuld met de favoriete tracks van de drie albums die 60 stemmen of meer hebben gehaald, maar waarvan nog geen een nummer langs is gekomen. Vervolgens ook de favoriete tracks van de twee albums die tussen de 50 en 59 stemmen hebben en een gemiddelde boven de 3,5, maar waarvan nog geen een nummer langs is gekomen. Dan zitten we op tien. Tot slot heb ik nog nummers toegevoegd aan de hand van de eindejaarslijsten van de grotere muziekbladen/kranten/sites. Met als extra regel dat de betreffende artiest dit jaar nog nooit is genomineerd (*). Eerst wilde ik mooi over alle genres verdelen, maar alle "serieuzere" pop en alle vormen van rock die het goed deden in de eindejaarslijsten hebben we zelf al genomineerd. Wat er overbleef was vier keer hitlijstpop, tweemaal hiphop en een keer electronica.
* Voor Royals heb ik een uitzondering gemaakt. Dit nummer stond echt bijna in elke eindejaarslijst, dus die mocht - ondanks dat Lorde eerder al met twee nummers meedeed - niet ontbreken.
Aafke Romeijn - A2
TOY - Fall Out of Love
Prefab Sprout - Billy
Lorde - Royals
Ciara - Body Party
Tessela - Hackney Parrot
Alfabetische lijst:
Aafke Romeijn - A2
Cocoa Butter Kisses
Ciara - Body Party
DAAU - Osloër Strasse
Hauschka - Elizabeth Bay
I Break Horses - Faith
Rain Plans
Ka - You Know It's About
Lil B - I Love You
Lorde - Royals
What's Wrong Momma
NEØV - Daydream City
Prefab Sprout - Billy
Sophie - Bipp
Tessela - Hackney Parrot
TOY - Fall Out of Love
Nu mogen er nog 17 users twee nummers nomineren. De enige voorwaarde is dat de nummers in 2013 uitgebracht moeten zijn/worden en ze niet (in dezelfde versie) eerder hebben meegedaan - in welke editie dan ook.
Hier de lijst me alle nummers die dit jaar al hebben meegedaan:
Overzicht
0
geplaatst: 4 januari 2014, 03:43 uur
0
geplaatst: 4 januari 2014, 03:53 uur
33. Koreless - Sun
34. Wie helpt me de keuze makkelijker maken? Ik twijfel nu nog tussen Run the Jewels - A Christmas Fucking Miracle, The Flaming Lips - You Lust en Atmosphere - Bob Seger...
Als dan ook nog even iemand Rumah - Stutter nomineert, heeft heel de top-51 van mijn persoonlijk Song Top 200 meegedaan
34. Wie helpt me de keuze makkelijker maken? Ik twijfel nu nog tussen Run the Jewels - A Christmas Fucking Miracle, The Flaming Lips - You Lust en Atmosphere - Bob Seger...
Als dan ook nog even iemand Rumah - Stutter nomineert, heeft heel de top-51 van mijn persoonlijk Song Top 200 meegedaan

0
geplaatst: 4 januari 2014, 03:55 uur
0
geplaatst: 4 januari 2014, 03:57 uur
Ik herhaal het maar nog een keertje:
Al weet ik nu al dat ik alsnog alles gewoon ga controleren...
Al weet ik nu al dat ik alsnog alles gewoon ga controleren...

0
geplaatst: 4 januari 2014, 08:19 uur
Geen electronic deze keer, maar nummers van bekende rockbands die nog niet genomineerd zijn.
35. Foals - Late Night
36. The Veils - The Pearl
35. Foals - Late Night
36. The Veils - The Pearl
0
geplaatst: 4 januari 2014, 09:36 uur
0
geplaatst: 4 januari 2014, 09:50 uur
0
geplaatst: 4 januari 2014, 09:50 uur
41. Until The Ribbon Breaks - Romeo
42. Until The Ribbon Breaks ft. Homeboy Sandman - Perspective
Iemand die nog Back to the Stars wil nomineren? Dan hebben we alles van de belangrijkste EP van het jaar ook gehad.
42. Until The Ribbon Breaks ft. Homeboy Sandman - Perspective
Iemand die nog Back to the Stars wil nomineren? Dan hebben we alles van de belangrijkste EP van het jaar ook gehad.
0
geplaatst: 4 januari 2014, 09:53 uur
0
geplaatst: 4 januari 2014, 10:04 uur
Leuk! Er wordt al meer enthousiast gereageerd op dit nummer, maar dan bij de MuMeAfrekening.
Ik ga er nu dus ook veel van verwachten!
Ik ga er nu dus ook veel van verwachten!

0
geplaatst: 4 januari 2014, 10:22 uur
0
geplaatst: 4 januari 2014, 10:49 uur
0
geplaatst: 4 januari 2014, 12:12 uur
0
geplaatst: 4 januari 2014, 13:20 uur
Teunnis schreef:
Sophie - Bipp
Deze waren al veel langer uitgebracht toch?De top vijf singles op RYM t/m 31 december:
Sophie - Bipp
En Hackney Parrot automatisch genomineerd

Wordt dit de beste maand (ooit)?
53. Ariana Grande feat. Mac Miller - The Way
54. Bodhi - Culture
Ariana Grande, mijn grootste guilty pleasure van het jaar, moet toch ook maar eens meedoen met haar engelenstemmetje!
En Culture is één van de beste dancehits van dit jaar. Benieuwd of er nog eens wat dansmuziek kan doorstromen naar de finale.
0
geplaatst: 4 januari 2014, 13:28 uur
Er staat duidelijk tot en met 31 december. Dus als het 1 januari 2013 is uitgebracht mag het ook meedoen. Doe ik al het hele jaar zo (maar dan is het bijvoorbeeld in juli de top vijf op RYM t/m 31 juli (en dus vanaf 1 januari)).
Vond ik ook verrassend, maar de drie electronica/dance-jaarlijstjes (RA, Fact en XLR8R) die ik raadpleegde hadden dat nummers als enige overlap. En bij RA stond het zelf op de tweede plek.
0
geplaatst: 4 januari 2014, 14:15 uur
Had ik even niet goed gelezen. Ik ging ervan uit dat het de RYM-singles van december waren.
En Teun: nomineer gewoon zelf Stutter!
En Teun: nomineer gewoon zelf Stutter!

0
geplaatst: 4 januari 2014, 14:26 uur
Nah, die is toch kansloos. Die andere drie zie ik nog wel ver komen. Ben wel blij met je nominatie van Bodhi, ik dacht dat ik die al helemaal in het begin van het jaar had genomineerd, maar blijkbaar niet dus.
0
geplaatst: 4 januari 2014, 15:42 uur
57. Just Blaze & Baauer feat. JAY Z - Higher
Extended versie op spotify, aub
58. Melt Yourself Down - Fix My life
Extended versie op spotify, aub
58. Melt Yourself Down - Fix My life
0
geplaatst: 4 januari 2014, 16:40 uur
* denotes required fields.