Mensen, mijn excuses voor mijn absentie. Ik heb er eigenlijk geen excuus voor, Musicmeter viel om een of andere manier buiten mijn dagelijkse routine en ik had even niet meer de motivatie om op de site te komen. Muziek luisteren is natuurlijk wel gewoon gebleven, en daarbij ook de plaat van Waldeck die
thelion tipte. Moge de reactie hieronder gelden als een kleine pleister op de wonde geslagen door mijn onbeleefdheid.
De plaat van Waldeck is me op zich prima bevallen, zeker als plaat onderweg op de fiets. Prima muziek om door een stedelijke omgeving te fietsen terwijl de zon ondergaat. Ik ga ervanuit dat Thelion de plaat heeft gekozen gezien een gezamelijke voorliefde voor soulmuziek. Hiermee kom je al snel in wat loungy terratoria uit. Niet per se een muziekvorm die mijn uiterste interesse heeft, en ook bij deze plaat liep ik tegen mijn gebruikelijke problemen met het genre aan. Opener Defenceless is sterk, mede door de uitstekende vocals, maar daarna ontstaat er al snel een soort gezapigheid, waar mijn dorst naar spanning of afwisseling met de maat begint toe te nemen. Overigens valt er daarna nog wel genoeg te genieten, met nog een paar uitschieters zoals het intrigerend getitelde 'Slaapwagen'. Daar staat dan weer een slappe extrapolatie van 'Aquarius' tegenover waarvan het nut me echt compleet ontgaat. Al met al fijne luistermuziek, maar hoger dan de nu gegeven drie sterren zie ik mezelf echt niet komen.
Verder wil ik dit topic bij deze officieel on hold zetten. Op dit moment heb ik gewoon niet de tijd of zelfdiscipline om een strak luister- en recenseerschema aan te houden, en ik zou het vervelend vinden als de volgende die aan de beurt is weer bijna drie maanden moet wachten op een reactie. Ik wil de deelnemers tot dusver hartelijk danken voor hun bijdrage en geduld (voor degenen die nog niet aan de beurt zijn gekomen: sorry, en toch bedankt!), en ik laat jullie zeker wat weten zodra ik weer de tijd en motivatie vind om dit project een vervolg te geven.