Muziek / Muziekgames / ROBOKAN: help Sandokan aan de elektronica
zoeken in:
0
geplaatst: 21 augustus 2013, 21:57 uur
Sandokan-veld schreef:
Ik heb ook moeite om een context voor deze plaat te vinden. Ik ben wel eens op dansfeesten geweest, maar nooit waar werd gedanst op dit soort muziek (wordt hier op gedanst?). Tijdens het joggen werkte dit ook niet echt goed, tijdens fietstochten merkte ik dat het beter werkte in de ochtend dan in de middag. Het beste resultaat verkreeg ik toen ik met een lekke band drie kilometer naar de fietsenmaker moest lopen. Enfin.
Ik heb ook moeite om een context voor deze plaat te vinden. Ik ben wel eens op dansfeesten geweest, maar nooit waar werd gedanst op dit soort muziek (wordt hier op gedanst?). Tijdens het joggen werkte dit ook niet echt goed, tijdens fietstochten merkte ik dat het beter werkte in de ochtend dan in de middag. Het beste resultaat verkreeg ik toen ik met een lekke band drie kilometer naar de fietsenmaker moest lopen. Enfin.
Voor mij is dit vooral luistermuziek, bij voorkeur met koptelefoon.
0
geplaatst: 21 augustus 2013, 22:24 uur
Ik kreeg al een ongerust telefoontje van de moeder van Sandokan. We houden het nu dus wat kort en toegankelijker. Ik was allereerst van plan Sander te voorzien van een cross-over; maar kom, als je zo'n topic opent gaan we natuurlijk niet al te aardig doen. Er is bovendien genoeg echte dance te vinden die best vriendelijk in het oor ligt wanneer je uit de rock-hoek komt huppelen.
Één van die platen komt van een ene Ricardo uit Chili. Velen zullen nu denken aan Villalobos, maar doe mij zijn naam/genre/landgenoot Tobar maar, daar zit wat meer fut in. Z'n eerste werk kwam uit bij Border Community (label waar James Holden de afgelopen jaren mee bezig was ipv een nieuw album uitbrengen). Deze ep vreemd genoeg weer niet. Verder weet ik niets van de beste kerel. Een lekker sfeervolle en gevarieerde plaat met scherpe beats en dan weer een broeierig geluid.
Ricardo Tobar - With You (2008)

(wel even de digitale release, 3 nummers zijn ook weer wat karig)
Mocht je nog hulp nodig hebben bij het zoeken van deze plaat, PM me even, ik ga nu tukken. Veel luisterplezier.
Één van die platen komt van een ene Ricardo uit Chili. Velen zullen nu denken aan Villalobos, maar doe mij zijn naam/genre/landgenoot Tobar maar, daar zit wat meer fut in. Z'n eerste werk kwam uit bij Border Community (label waar James Holden de afgelopen jaren mee bezig was ipv een nieuw album uitbrengen). Deze ep vreemd genoeg weer niet. Verder weet ik niets van de beste kerel. Een lekker sfeervolle en gevarieerde plaat met scherpe beats en dan weer een broeierig geluid.
Ricardo Tobar - With You (2008)

(wel even de digitale release, 3 nummers zijn ook weer wat karig)
Mocht je nog hulp nodig hebben bij het zoeken van deze plaat, PM me even, ik ga nu tukken. Veel luisterplezier.
0
geplaatst: 21 augustus 2013, 22:35 uur
Als ik naar de scores kijk krijg ik overigens een dikke middelvinger, da's dan weer minder...

0
geplaatst: 26 augustus 2013, 20:08 uur
- 2MY
- Graf
- inquestos
- Snoeperd
- herman
- itchy
- Arrie
- De-noir
- thelion
- Titmeister
- Dance Lover
- mjuman
- Graf
- inquestos
- Snoeperd
- herman
- itchy
- Arrie
- De-noir
- thelion
- Titmeister
- Dance Lover
- mjuman
0
geplaatst: 31 augustus 2013, 15:41 uur
Allicht 
Het wat langer dan een week duren van het bespreken van Inquestos' nominatie heeft meer te maken met andere bezigheden in mijn leven, en minder met de beluisterbaarheid van de EP van Ricardo Tobar, want daarmee zit het wel snor.
Sterker nog, dit is een extreem fijn plaatje. Zomers en energiek, vol lekker wegtikkende ritmes en ruisende synths. Het is moeilijk voor te stellen dat iemand, behalve wellicht de meest rabiate dancehater, hier de radio voor zou uitzetten. Wat ook meteen het enige kritiekpunt is dat ik bij deze plaat kan verzinnen, het is zo'n verdomd vriendelijk plaatje dat op bepaalde momente gezapigheid een beetje op de loer ligt.
Tobar heeft duidelijk geen speciale behoefte om de luisteraar te traumatiseren, of muziek te maken die de wereld verandert. Dat maakt het gelijk een beetje een lastige plaat om hier te bespreken, want er valt niet zo heel veel over te zeveren verder.
Staat tegenover dat Tobar zijn tracks in elkaar zet met een enorm goede feeling voor opbouw en dynamiek. Ik heb de plaat alleen op de koptelefoon beluisterd, maar ik twijfel er niet aan dat dit ook op de dansvloer zou werken. Alle breaks en climaxen komen precies op het juiste moment, de muziek blijft bewegen en variëren, soms subtiel en soms lekker lomp en feestelijk, Tobar kan alles uit de kast trekken om je in een bepaalde sfeer te brengen, en vervolgens met een kleine verandering weer alles op zijn kop zetten...
Heerlijke luistermuziek. 4* en deze leggen we op de stapel 'gaan we in de toekomst nog vaker luisteren.' Prima hardloopmuziek ook, trouwens.
Waarmee we aangekomen zijn bij Snoeperd

Het wat langer dan een week duren van het bespreken van Inquestos' nominatie heeft meer te maken met andere bezigheden in mijn leven, en minder met de beluisterbaarheid van de EP van Ricardo Tobar, want daarmee zit het wel snor.
Sterker nog, dit is een extreem fijn plaatje. Zomers en energiek, vol lekker wegtikkende ritmes en ruisende synths. Het is moeilijk voor te stellen dat iemand, behalve wellicht de meest rabiate dancehater, hier de radio voor zou uitzetten. Wat ook meteen het enige kritiekpunt is dat ik bij deze plaat kan verzinnen, het is zo'n verdomd vriendelijk plaatje dat op bepaalde momente gezapigheid een beetje op de loer ligt.
Tobar heeft duidelijk geen speciale behoefte om de luisteraar te traumatiseren, of muziek te maken die de wereld verandert. Dat maakt het gelijk een beetje een lastige plaat om hier te bespreken, want er valt niet zo heel veel over te zeveren verder.
Staat tegenover dat Tobar zijn tracks in elkaar zet met een enorm goede feeling voor opbouw en dynamiek. Ik heb de plaat alleen op de koptelefoon beluisterd, maar ik twijfel er niet aan dat dit ook op de dansvloer zou werken. Alle breaks en climaxen komen precies op het juiste moment, de muziek blijft bewegen en variëren, soms subtiel en soms lekker lomp en feestelijk, Tobar kan alles uit de kast trekken om je in een bepaalde sfeer te brengen, en vervolgens met een kleine verandering weer alles op zijn kop zetten...
Heerlijke luistermuziek. 4* en deze leggen we op de stapel 'gaan we in de toekomst nog vaker luisteren.' Prima hardloopmuziek ook, trouwens.
Waarmee we aangekomen zijn bij Snoeperd
0
geplaatst: 31 augustus 2013, 16:12 uur
GrafGantz schreef:
Als ik naar de scores kijk krijg ik overigens een dikke middelvinger, da's dan weer minder...
(afbeelding)
(afbeelding)
Je hebt dan ook geen smaak, maar dat wisten we al

0
geplaatst: 2 september 2013, 14:05 uur
Een hand heeft 4 vingers en een duim, dus die middelvinger zag ik (en orbit) er vast niet gelijk in.
Mooi dat het aardig goed bevallen is, inderdaad geen revolutionaire plaat, maar eentje om van te genieten. Die heb je af en toe ook nodig. Snoeperd lijkt overigens al een week afwezig, dus misschien kan je herman lief aankijken voor een tip?
Mooi dat het aardig goed bevallen is, inderdaad geen revolutionaire plaat, maar eentje om van te genieten. Die heb je af en toe ook nodig. Snoeperd lijkt overigens al een week afwezig, dus misschien kan je herman lief aankijken voor een tip?
0
geplaatst: 2 september 2013, 18:56 uur
Mmm, ik zie dat hij vanavond nog online is geweest. Ik heb er nog even een pm aan gewaagd, als ik geen reactie krijg zal ik herman wel naar voren halen.
0
geplaatst: 5 september 2013, 11:27 uur
Oké, de user die aan de beurt is blinkt momenteel niet uit in het geven van tekenen van leven, dus ik ga mijn superkrachten als initiatiefnemer cq. dictator van dit topic gebruiken om de boel een beetje door elkaar te schudden:
herman, als je wilt mag je aan de beurt.
Snoeperd, als je nog mee wilt doen mag je na herman, mocht ik na hermans beurt nog niets van je gehoord hebben dan haal ik je even van de lijst af. Als je dan nog wilt bijdragen, mag je uiteraard jezelf weer onderaan zetten (graag zelfs).
- 2MY
- Graf
- inquestos
- herman
- Snoeperd
- itchy
- Arrie
- De-noir
- thelion
- Titmeister
- Dance Lover
- mjuman
herman, als je wilt mag je aan de beurt.
Snoeperd, als je nog mee wilt doen mag je na herman, mocht ik na hermans beurt nog niets van je gehoord hebben dan haal ik je even van de lijst af. Als je dan nog wilt bijdragen, mag je uiteraard jezelf weer onderaan zetten (graag zelfs).
- 2MY
- Graf
- inquestos
- herman
- Snoeperd
- itchy
- Arrie
- De-noir
- thelion
- Titmeister
- Dance Lover
- mjuman
0
geplaatst: 5 september 2013, 13:15 uur
Ah, ik ga er even over nadenken. Dacht dat ik nog wel een weekje had ofzo, maar ik hoop vandaag met iets terug te komen. 

0
Poa
geplaatst: 5 september 2013, 22:13 uur
- Snoeperd
- itchy
- Arrie
- De-noir
- thelion
- Titmeister
- Dance Lover
- mjuman
- Poa
- itchy
- Arrie
- De-noir
- thelion
- Titmeister
- Dance Lover
- mjuman
- Poa
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 5 september 2013, 22:31 uur
- Snoeperd
- itchy
- Arrie
- De-noir
- thelion
- Titmeister
- Dance Lover
- mjuman
- Poa
- DjFrankie
- itchy
- Arrie
- De-noir
- thelion
- Titmeister
- Dance Lover
- mjuman
- Poa
- DjFrankie
0
geplaatst: 6 september 2013, 09:25 uur
- Snoeperd
- itchy
- Arrie
- De-noir
- thelion
- Titmeister
- Dance Lover
- Grafgantz
- mjuman
- Poa
- DjFrankie
Jeej meer deelnemers.
Kleine correctie in het rijtje. Grafgantz had netjes achterin de rij aangesloten maar is ergens weggevallen.
Ik zie hermans nominatie met spanning tegemoet
- itchy
- Arrie
- De-noir
- thelion
- Titmeister
- Dance Lover
- Grafgantz
- mjuman
- Poa
- DjFrankie
Jeej meer deelnemers.Kleine correctie in het rijtje. Grafgantz had netjes achterin de rij aangesloten maar is ergens weggevallen.
Ik zie hermans nominatie met spanning tegemoet

0
geplaatst: 6 september 2013, 09:47 uur
Sandokan-veld schreef:
Kleine correctie in het rijtje. Grafgantz had netjes achterin de rij aangesloten maar is ergens weggevallen.
Waarschijnlijk vond Mju dat hij voorrang had, aangezien ik al een keer eerder aan de beurt geweest ben. Waar overigens best wel wat voor te zeggen valt.
0
geplaatst: 6 september 2013, 09:59 uur
Ik wil je ook best onderaan het rijtje zetten, of je benaderen als er geen nieuwe aanmeldingen meer in de wachtrij staan, als dat je gentlemaneske natuur minder bruuskeert? Inderdaad is er wel wat voor te zeggen overigens.
0
geplaatst: 6 september 2013, 10:05 uur
Ach, laat voorlopig maar zo, wellicht komen er geen klachten
.
.
0
geplaatst: 6 september 2013, 11:02 uur
Sandokan-veld schreef:
GrafGantz schreef:
Waarschijnlijk vond Mju dat hij voorrang had, aangezien ik al een keer eerder aan de beurt geweest ben. Waar overigens best wel wat voor te zeggen valt.
Ja, hoor 'ns, mjuman vond helemaal nix - maar met alle babsels en interjecties alhier, is ie terug gegaan naar de laatste lijst 'sec' die ie kon vinden en daarop staat uwe adelijkheid in gestripte glorie (zonder geslachtsnaam) nog te prijken
zie eensch:Mjuman schreef:
- 2MY
- Graf
- inquestos
- Snoeperd
- herman
- itchy
- Arrie
- De-noir
- thelion
- Titmeister
- Dance Lover
- mjuman
- 2MY
- Graf
- inquestos
- Snoeperd
- herman
- itchy
- Arrie
- De-noir
- thelion
- Titmeister
- Dance Lover
- mjuman
0
geplaatst: 6 september 2013, 11:17 uur
Onderstaande post met lijst is nog van 12 dagen daarna. De eerste twee deelnemers die op dat moment al geweest waren (2MY en ikzelf) zijn d'r uit aan de bovenkant, en ik heb mezelf weer toegevoegd aan 't end.
Wat een lijstendrama's toch weer hier
GrafGantz schreef:
Ik zet mezelf weer onderaan de lijst. Mocht dit topic tegen die tijd nog steeds actief zijn zoek ik iets uit dat wat toegankelijker is
.
- inquestos
- Snoeperd
- herman
- itchy
- Arrie
- De-noir
- thelion
- Titmeister
- Dance Lover
- Graf
Ik zet mezelf weer onderaan de lijst. Mocht dit topic tegen die tijd nog steeds actief zijn zoek ik iets uit dat wat toegankelijker is
.- inquestos
- Snoeperd
- herman
- itchy
- Arrie
- De-noir
- thelion
- Titmeister
- Dance Lover
- Graf
Wat een lijstendrama's toch weer hier

0
geplaatst: 6 september 2013, 11:22 uur
Ja vrind, vandaar ook mijn verwijzing naar "babsels en interjecties"; zet er een smiley bij en ge denkt nog eensch sereneus te worden genomen - is dat een paradox of is dat intrensiek incohorent? Een teken van lijden aan MAPS - multiple aural person syndrome?
0
geplaatst: 6 september 2013, 11:28 uur
Ok, je bent me kwijt nu. Ik kan hier alleen uit opmaken dat ik iets heel erg verkeerd gedaan heb, maar wat nu precies is me niet helemaal duidelijk.
0
geplaatst: 6 september 2013, 11:41 uur
Welnee, als er heel veel praatsels over en weer gaan tussen jou en originator dezes, ontbreekt mij de tijd om die hele thread door te spitten, waar ik moet linken. Ik neem dan gewoon de allereerste klip-en-klare voorkomst van een lijst alleen zonder praatsels, smileys etc.
Mijn begrip was 1* per user en ik had je bijdrage gewoon niet gezien. Maar goed, net als bij andere topics - be muy guest, zet jezelf er gerust voor en verwijder mij dan maar meteen als contribuant; I don't wanna be an inside party pooper
Mijn begrip was 1* per user en ik had je bijdrage gewoon niet gezien. Maar goed, net als bij andere topics - be muy guest, zet jezelf er gerust voor en verwijder mij dan maar meteen als contribuant; I don't wanna be an inside party pooper

0
geplaatst: 6 september 2013, 12:03 uur
Ok, dan hanteren we deze lijst dus. Opnieuw aanmelden tot nader order niet toegestaan, tenminste zolang er zich nog nieuwe mensen aanmelden:
- Snoeperd
- itchy
- Arrie
- De-noir
- thelion
- Titmeister
- Dance Lover
- mjuman
- Poa
- DjFrankie
- Snoeperd
- itchy
- Arrie
- De-noir
- thelion
- Titmeister
- Dance Lover
- mjuman
- Poa
- DjFrankie
0
geplaatst: 6 september 2013, 12:11 uur
Oké deëscalatie! Ik zal bij deze de schuld op mijn schouders nemen voor bovenstaande. Dit is de eerste keer dat ik een dusdanig topic run dus ik besloot wellicht iets te snel om te gaan klooien met de lijst. Al met al is het inderdaad eerlijker als nieuwkomers voorrang krijgen op herintreders. Ik zal een nieuw lijstje maken al het huidige is afgestreept.
Mjuman ik zou je bijdrage nog steeds erg op prijs stellen. GrafGantz zoals je hierboven zegt dus.
- Snoeperd
- itchy
- Arrie
- De-noir
- thelion
- Titmeister
- Dance Lover
- mjuman
- Poa
- DjFrankie
Mjuman ik zou je bijdrage nog steeds erg op prijs stellen. GrafGantz zoals je hierboven zegt dus.

- Snoeperd
- itchy
- Arrie
- De-noir
- thelion
- Titmeister
- Dance Lover
- mjuman
- Poa
- DjFrankie
0
geplaatst: 9 september 2013, 11:20 uur
- Snoeperd
- itchy
- Arrie
- De-noir
- thelion
- Titmeister
- Dance Lover
- mjuman
- Poa
- DjFrankie
- Gyzzz
- itchy
- Arrie
- De-noir
- thelion
- Titmeister
- Dance Lover
- mjuman
- Poa
- DjFrankie
- Gyzzz
0
geplaatst: 9 september 2013, 15:30 uur
Het was nog best lastig een keuze te maken. Al neuzend door je stemmen zag ik dat er inderdaad nog wel wat electronica bij kan. Mijn keuze is uiteindelijk gevallen op een klassieker die ik zelf ook hoog aansla, sterker nog, lange tijd in mijn top 10 stond. Het zou geen kunst zijn geweest om iets obscuurders of origineels te verzinnen, maar wat mij betreft is het helemaal niet verkeerd een grote klassieker hier de revue te laten passeren. Pure ambient of iets dat echt op de dansvloer gericht is, kan eventueel een volgende keer nog.
Boards of Canada - Geogaddi (2002)

Een luisterhandleiding doe ik er niet bij. Hopelijk overvalt jou deze plaat net zo positief als mij destijds.
edit: hte album staat volgens mij niet op Spotify, maar is wel digitaal op te duiken via bv. de blauwe vogel. Mocht ik hier nog iets in kunnen betekenen, dan hoor ik het wel.
Boards of Canada - Geogaddi (2002)

Een luisterhandleiding doe ik er niet bij. Hopelijk overvalt jou deze plaat net zo positief als mij destijds.

edit: hte album staat volgens mij niet op Spotify, maar is wel digitaal op te duiken via bv. de blauwe vogel. Mocht ik hier nog iets in kunnen betekenen, dan hoor ik het wel.
* denotes required fields.