MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 02 / 03 K.O.

zoeken in:

Toch nog een sterke finale met een ko waar ik moeilijk uit kan kiezen. Voor mij wint sophie nét, maar als de sugababes winnen vind ik het óók prima!
4-4

Sugababes hebben betere singles en Sophie Ellis-Bextor eigenlijk niet, dus:

6-4

Angelo schreef:
Sugababes hebben betere singles en Sophie Ellis-Bextor eigenlijk niet, dus:

6-4

Groovejet?

Die staat op naam van Spiller

Inderdaad. Die is wel beter hoor, een klein klassiekertje zelfs, maar die tel ik niet echt mee. Ik vind dat ook meer een nummer van Spiller waarvan Sophie de gastbijdrage verzorgt - al is haar aandeel natuurlijk wel belangrijk. Ik zat eigenlijk meer te denken aan het ietwat donkere Move This Mountain (ook 'n single, maar enkel in de UK dacht ik), maar na herbeluistering vind ik die toch wat minder dan Murder on the Dancefloor.

'Move This Mountain' vond ik ook erg leuk ja. Die staat volgens mij als ''b-side'' op de 'Get Over You' single die ik nog ergens heb liggen. 'Take Me Home' heb ik overigens ook nog op single. Alleen 'Murder' dus niet . Maar dat nummer blijft ook nog wel leuk - en de clip vond ik destijds ook geweldig.

NewYorkCityLight schreef:
'Move This Mountain' vond ik ook erg leuk ja. Die staat volgens mij als ''b-side'' op de 'Get Over You' single die ik nog ergens heb liggen. 'Take Me Home' heb ik overigens ook nog op single. Alleen 'Murder' dus niet . Maar dat nummer blijft ook nog wel leuk - en de clip vond ik destijds ook geweldig.

De clip blijft fantastisch idd!

Cured
9-8

KO is voorbij, maar toch nog even mijn stem.

11-8

Onverwachte winnaar van deze K.O.! En het is uiteindelijk toch nog een (voor mij) leuke finale geworden ondanks dat al mijn grote favorieten al gesneuveld waren.
Ook nog wat leuke nummers ontdekt (o.a. 'Game of Love') en anderen herontdekt (o.a. 'Point of View').

Bedankt catdog

We hebben een winnaar!

(afbeelding)

Plots was ze daar met "Groovejet". Een plaat origineel van Spiller maar die wel kenmerkend staat voor het begin van Sophie's carriere. Alhoewel, wie had kunnen verwachten dat ze na die hit een vrij succesvolle solo carriere wist op te starten? Eerste single "Take Me Home" van haar debuutalbum "Read My Lips" wist namelijk naast het thuisland en Ierland nou niet echt veel potten te breken. En toen was ze daar met "Murder on the Dance Floor". Een single die een mooie combinatie vormde tussen een 80's dance floor filler en een hedendaagse pop single. Ondanks de kwaliteit van deze single zal ongetwijfeld de bekende muziek video hier ook een steentje aan bijgedragen hebben. Een muziekvideo die nog altijd leuk blijft om te kijken.

"Murder on the Dance Floor" bleek wel echter gelijk Sophie's grootste hit te zijn. Hits daarna volgden in kleine aantallen maar het succes van die ene single werd niet meer behaald. Maar hoe kan het ook? Sophie heeft de lat met deze single hoog gelegd voor haarzelf. "Murder on the Dance Floor" bereikte #4 in de Nederlandse Top 40 en stond maar liefst 15 weken genoteerd in de lijst.

En daarnaast nog even de leuke video:

Bedankt voor het meespelen weer allemaal en ik hoop u allen morgen weer te treffen in de 04/05 KO.

Mooie K.O. zeker! Maar had liever de Babes zien winnen............

Voor de 2e maal vissen de Babes weer net achter het net. De vorige KO al met "Overload"

Terechte winnares! Hardstikke leuk!

catdog schreef:
Voor de 2e maal vissen de Babes weer net achter het net. De vorige KO al met "Overload"

Ja best zielig eigenlijk! 3 maal is scheepsrecht!?!

Props voor de organisatie, Robin!

Ik had net even opgezocht wanneer Slow van Kylie uitgeschakeld werd (ik heb die battle gemist), blijkt dus dat ze met 7-1 verloor van Hole in the Head. Als Slow het nou op moest nemen tegen Freak Like Me dan had ik dat wel begrepen, maar Hole in the Head? En datzelfde geldt eigenlijk ook voor Dirrty! vs. No More Drama, ook met 7-1 uitgeschakeld. Dat zijn toch wel opmerkelijke (en forse) verschillen v.w.b. de uitslag van twee van m’n favorieten die meededen.

Emile93 schreef:
Ja best zielig eigenlijk! 3 maal is scheepsrecht!?!

Gebeurt niet, denk ik. De leukste singles van Sugababes zijn al geweest en hun latere leuke singles (No Can Do, Get Sexy, Girls, About A Girl etc.) werden geen hits hier. Misschien dat Push the Button, Red Dress en Ugly nog langs zullen komen maar dat zijn imo geen leuke nummers, vooral die laatste twee niet, en ik betwijfel het of die het ver zullen schoppen. Misschien dat alleen Push the Button een paar rondes overleeft. Vooral Ugly is trouwens echt afschuwelijk (slechte rip-off van TLC's Unpretty), totaal Sugababes-onwaardig.

Sinds wanneer zijn 'Get Sexy' en 'About a Girl' leuke singles en 'Red Dress' en 'Push the Button' niet? Ga je mond spoelen 'About a Girl' vind ik echt hun allerslechtste single (gevolgd door 'Ugly' inderdaad, wat een cliché nummer is dat).

Maar nogmaals bedankt voor deze K.O. catdog. Ik denk dat 04/05 minder wordt als ik afga op persoonlijke favorietjes maar daar komt vast ook nog genoeg leuks voorbij.

Angelo schreef:
Ik had net even opgezocht wanneer Slow van Kylie uitgeschakeld werd (ik heb die battle gemist), blijkt dus dat ze met 7-1 verloor van Hole in the Head.

Hier de eenzame Slow-stemmer

Gast
geplaatst: vandaag om 01:08 uur

geplaatst: vandaag om 01:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.