MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Prog Songs KO

zoeken in:
Misterfool
21
RPWL - Wasted Land
vs.
Frequency Drift - Parted

8*-1

22
Angra - Holy Land
vs.
Sylvan - Vapour Trail

1-8*

Ik trek powerprog nou eenmaal slecht; sylvan vind ik een van de betere neo-progbands.

Deadline: 22.00 uur

Nieuwe battles staan hier. (deze link graag meekopiëren.)

21
RPWL - Wasted Land
vs.
Frequency Drift - Parted

9*-1

22
Angra - Holy Land
vs.
Sylvan - Vapour Trail

1-9*

Casartelli (moderator)
21
RPWL - Wasted Land
vs.
Frequency Drift - Parted

Tja, vrouwenzang, dat blijft toch een teer punt. De madam van Frequency Drift mag aansluiten in de rij te klagerige stemmen. Jammer, want verder is het best een aardig nummer. Maar sowieso geen partij voor Wasted Land.

10*-1

22
Angra - Holy Land
vs.
Sylvan - Vapour Trail

Van Angra weet ik niet helemaal wat ik ervan vinden moet, maar tegen het eind heeft het toch een vrij goede indruk achtergelaten. Het nummer van Sylvan bevestigt zowat alle vooroordelen die ik tegen deze band heb - wat een gezeur - en heeft daar nog veertien minuten voor nodig ook.

2*-9

21
RPWL - Wasted Land
vs.
Frequency Drift - Parted

11*-1

22
Angra - Holy Land
vs.
Sylvan - Vapour Trail

2-10*

23
Tiamat - Undressed
vs.
Phish - Time Turns Elastic

24
It Bites - Once Around the World
vs.
While Heaven Wept - Vessel

23
Tiamat - Undressed
vs.

Deze van Tiamat kende ik nog niet. Mooi hoor!

1-0

24
vs.

Hele lastige keuze... Once Around the World is ook erg fraai.

0-1

Casartelli (moderator)
23
Tiamat - Undressed
vs.

Tiamat zijn voor mij toch altijd in de eerste plaats de labelgenoten van The Gathering (buiten mededinging voor deze KO) geweest. Dit is al een behoorlijk oudje met enige potentie, maar daar is hij weer: die zang... Ik verwachtte dus een walkover voor Phish hier, maar die heeft ook wat moeite op gang te komen. Het nummer wordt in de tweede helft nipt gered.

1-1*

24
vs.

While Heaven Wept klonk even vrij hoopvol, maar ontwikkelt zich tot een iets te doorsnee stukje progmetal. Beetje Savatage en dan nog net niet? It Bites is vaak een beetje de risee van de neoprog, maar dit vind ik eigenlijk gewoon een heerlijk nummer, vooral de Twelfth Night-achtige finale.

1*-1

23
Tiamat - Undressed
vs.

Tiamat klinkt tamelijk lomp en eenzijdig, Phish is geraffineerd en afwisselend. Gemakkelijke keuze.

1-2*

24
vs.

Interessant nummer van It Bites. Een tikkeltje gefragmenteerd misschien maar dat zal wel een kwestie zijn van vaker beluisteren. While Heaven Wept is simpelweg niet mijn smaak.

2*-1

Misterfool
23
Tiamat - Undressed
vs.

1-3*

24
vs.

2-2*

Ozric Spacefolk
23
Tiamat - Undressed
vs.

1-4*

Hier ben ik heel kort over: Tiamat = (vind ik) verschrikkelijk. Phish = mijn andere liefde: southern rock, dit is de jazzkant van Allman Brothers/Gov't Mule, waanzinnig gewoon....

24
vs.

3*-2

Ik hoopte op een waardige tegenstander voor It Bites. Maar ze winnen met vlag en wimpel. Ik ben echt geen fan van Doom/Gothic/Atmospheric metal.... En While Heaven Wept kan van mij in het rijtje Anathema/My Dying Bride.

Daarbij, Dunnery heeft mijn hart allang gestolen, ook solo. Mijn stem voor It Bites....

Ozric Spacefolk schreef:
Phish = mijn andere liefde
Leuk. Wist ik niet want ik ben je daar nog niet tegengekomen. Maar misschien bedoel je dat die muziekstijl je andere liefde is?

23
Tiamat - Undressed
vs.

1-5*

24
vs.

3-3*

Ozric Spacefolk
Svendra schreef:
(quote)
Leuk. Wist ik niet want ik ben je daar nog niet tegengekomen. Maar misschien bedoel je dat die muziekstijl je andere liefde is?

Phish zelf was ik nog nooit aan toe gekomen, maar wel andere bandjes uit de moderne wereld van de jambands: Derek Trucks, Allman Bros, Gov't Mule, Aquarium Rescue Unit, etc...

Alleen Grateful Dead vind ik niet zoveel aan...

De bassist (Mike Gordon) van Phish heeft nog eens een hele DVD gemaakt/geregiseerd ter nagedachtenis van het overlijden van Allen Woody (bassist van the Mule). Die DVD heet Rising Low en is zeker de moeite waar: Mule.net: Discography

Verder moet ik mezelf nog meer verdiepen in Phish, en wat ik hoorde bevalt me zeker.

23
Tiamat - Undressed
vs.

1-6*
phish is niet groots maar wel een stuk sterker dan Tiamat.

24
vs.

4*-3

It Bites is niet groots maar een stuk sterker dan While Heaven Wept.

Ik ben overigens een behoorlijk aanhanger van de muziek van de Allman Brothers maar Phish komt daar met deze track niet echt bij in de buurt, wellicht ander werk wel.

Ozric Spacefolk
vigil schreef:
Ik ben overigens een behoorlijk aanhanger van de muziek van de Allman Brothers maar Phish komt daar met deze track niet echt bij in de buurt, wellicht ander werk wel.

Het zijn allemaal vrienden van elkaar en spelen vaak samen. De muziek is ook niet hetzelfde, dat zou saai zijn, maar de attitude wel. En dat is het hele jamband-gebeuren.

Sommige bands die meetouren vind ik minder en sommige vind ik helemaal te gek. Ik vind bijv. Dave Matthews niet zo leuk maar Gov't Mule weer helemaal te gek.

23
Tiamat - Undressed
vs.

Phish is leuk en Tiamat minder en inderdaad die zang....

1-7*

24
vs.

5*-3

It Bites is spannender. Het nummer van While Heaven Wept is een soort ballad waar metal bands wel patent op lijken te hebben.

vigil schreef:
Ozric Spacefolk schreef:
Het zijn allemaal vrienden van elkaar en spelen vaak samen. De muziek is ook niet hetzelfde, dat zou saai zijn, maar de attitude wel. En dat is het hele jamband-gebeuren.

Ik moet nog een hoop ontdekken van de jamband-scene waaronder de Allman Brothers. Mijn favoriet in het genre is vooralsnog Umphrey's McGee. Een veelzijdige band die op MuMe nog weinig aandacht krijgt (al realiseer ik me nu dat vigil er zuinigjes op heeft gestemd ) . Van Phish ken ik een handvol albums, sommige vind ik prima en andere matig.

Ozric Spacefolk
Svendra schreef:
(quote)
(quote)

Ik moet nog een hoop ontdekken van de jamband-scene waaronder de Allman Brothers. Mijn favoriet in het genre is vooralsnog Umphrey's McGee. Een veelzijdige band die op MuMe nog weinig aandacht krijgt (al realiseer ik me nu dat vigil er zuinigjes op heeft gestemd ) . Van Phish ken ik een handvol albums, sommige vind ik prima en andere matig.

Ik ben benieuwd, maar ik zie wel King Crimson en Zappa als invloeden staan. Dat maakt mij bang....

23
Tiamat - Undressed
vs.

Ik vond ze allebei niet echt om over naar huis te schrijven eigenlijk. Doch Tiamat had dan net weer wat leukere elementjes erin zitten die me pakten.

2*-7

24
vs.

Ik ben hier vanochtend twee keer van mijn stoel geblazen! It Bites had ik nog nooit eerder gehoord, dus dit is een hele mooie verrassing. Ik hou van het geluid van (goede) 80s prog. While Heaven Wept kende ik al langer en dat is gewoon echt een fantastische plaat. Er komt later nog een nummertje langs, door mijn toedoen. Maar op wie moet ik nou stemmen? Ongelukkige loting voor allebei, maar ik ga voor WHW dat me nét wat natuurlijker aanspreekt.

5-4*

Ozric Spacefolk schreef:
(quote)

Sommige bands die meetouren vind ik minder en sommige vind ik helemaal te gek. Ik vind bijv. Dave Matthews niet zo leuk maar Gov't Mule weer helemaal te gek.

Ik ben dan wel weer een fan van Matthews, maar dan wel van de live albums en minder van het studiowerk.

Ozric Spacefolk schreef:
Ik ben benieuwd, maar ik zie wel King Crimson en Zappa als invloeden staan. Dat maakt mij bang....

Ter geruststelling: King Crimson hoor ik niet totaal in UMG . Op hooguit een paar albums zitten wat speelse, Zappa-achtige passages maar de muziek is verre van ontoegankelijk. Behoorlijk funky soms.

23
Tiamat - Undressed
vs.

2-8*

24
vs.

6*-4

23
Tiamat - Undressed
vs.

2-8

24
vs.

7*-4

Weer een nummer dat ik min of meer blind genomineerd heb (had het al een tijd niet meer geluisterd). Inderdaad wat fragmentarisch, met betoverende momenten. Vooral de laatste minuten zijn prachtig. While Heaven Wept is ook de moeite waard, maar wat minder spannend.

23
Tiamat - Undressed
vs.

2-9*

Tiamat klinkt wel lekker maar de compositie lijkt wat mager. Phish zou wel een betere zanger kunnen gebruiken maar in het lange stuk zitten een paar fraaie passages.

24
vs.

8*-4

Ook hier was de ene compositie (It Bites) wat spannender dan de andere (While Heaven Wept)

25
Grobschnitt - Symphony
vs.
Galahad - Empires Never Last

Of het nu jammer is of juist leuk dat twee favoriete bands tegenover elkaar staan weet ik eigenlijk nog steeds niet. Volgens mij is Galahad mijn nominatie maar ik doe eens gek en geef onze Duitse vrinden het punt. Ik kon dit nummer ook niet eens en dat maakt het des te leuker. Of te wel er is dus nog een album van Grobschnitt wat ik moet hebben!

1-0

26
Saga - Giant
vs.
Roger Hodgson - Open The Door

Met open vizier Saga ingegaan maar ik kan er echt niks aan doen, het is echt troep. Sorry voor diegene die het genomineerd heeft maar ik kan er echt niks meer van maken. Roger Hodgson is Roger Hodgson en dat is vaak al genoeg voor een topsong.

0-1

Ozric Spacefolk
25
Grobschnitt - Symphony
vs.

Moeilijke battle deze, maar toch ga ook ik voor Grobschnitt want ik ben in een gekke bui en Galahad is me net even te serieus...

2*-0

26
Saga - Giant
vs.

Saga is (natuurlijk) mijn nominatie. De beste platen van Saga hadden 30+ stemmen, dus ietwat mindere nominaties aangeleverd. Neemt niet weg dat Hodgson met zijn lijzige stem keihard sneuvelt. Ik trek Supertramp al niet zo, laat staan dit.

1*-1

25
Grobschnitt - Symphony
vs.

Hoewel Grobschnitt ook sterke passages had, vond ik ze op andere momenten wat simpel, het thema werd wel erg vaak uitgevoerd en het 'lalala'-stukje was echt te erg. Galahad kon ik gelukkig wat serieuzer nemen...

2-1*

26
Saga - Giant
vs.

Terwijl Saga geen indruk maakt, laat Roger Hodgson het klinken alsof hij nog met Crime of the Century bezig is (alleen wel iets onnodig lang uitgesponnen)

1-2*

25
Grobschnitt - Symphony
vs.

ik ben positief verrast door Grobschnitt. Ik dacht dat Galahad dit wel zou winnen. Maar nee, Grobschnitt is beter.

3*-1

26
Saga - Giant
vs.

Vreemd intro en outro bij Saga. Roger H. Is Supertramp 2.0 en in deze battle beter.

1-3*

Nieuwe battles staan hier. (deze link graag meekopiëren.

Misterfool
25
Grobschnitt - Symphony
vs.

Grobschnitt heeft mij gek genoeg nooit geïntresseerd terwijl ik empires never last mischien wel een van de beste neo-progalbums allertijden vind.

3-2*

26
Saga - Giant
vs.

Ook hier stem ik weer contrair. Roger hodgsen maakt leuke muziek, maar Saga doet net iets meer met mij.

2*-3

Nieuwe battles staan hier. (deze link graag meekopiëren.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:24 uur

geplaatst: vandaag om 17:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.