Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!
zoeken in:
0
geplaatst: 25 september 2015, 18:28 uur
7. ASHES OF AMERICAN FLAGS | 38 punten | Nummer 1 van: Renoir
Staat gelijk met Handshake Drugs. Eén van mijn ultieme Wilco-favorieten ook, vooral door die prachtige gitaarlijnen, ligt wat in het straatje van 'Lucky' van Radiohead vind ik, doet me een beetje daaraan denken, ook zo'n prachtig nummer.
8. HANDSHAKE DRUGS | 38 punten | Nummer 1 van: Sandokan-veld en west
Twee personen gaven 'm een voltreffer, en dit is zelfs het favoriete nummer ooit van Sandokan-veld, zoals we konden leren uit het top 100-topic, voor de personen die dit niet volgen.
9. EITHER WAY | 30 punten | Nummer 1 van: niemand
Werd veel genoemd, deze prachtige opener van Sky Blue Sky, maar nooit echt heel hoog helaas. Ik had 'm zelf wel, echt de perfecte opener.
10. KAMERA* | 27 punten | Nummer 1 van: niemand
Leuk nummer van YHF, verder kan ik hier niet veel meer over kwijt.
11. MISUNDERSTOOD | 27 punten | Nummer 1 van: niemand
Toch wel hun 90's klassieker samen met Via Chicago, en deze doet het dan ook iets slechter dan ik had verwacht, al had ik 'm zelf niet.
12. AT LEAST THAT'S WHAT YOU SAID | 25 punten | Nummer 1 van: Bonk
En daar hebben we de eerste nummer 1 van iemand, die van Bonk! Ik had deze ook in mijn top 10, heerlijk nummer en toch wel een herontdekking.
Staat gelijk met Handshake Drugs. Eén van mijn ultieme Wilco-favorieten ook, vooral door die prachtige gitaarlijnen, ligt wat in het straatje van 'Lucky' van Radiohead vind ik, doet me een beetje daaraan denken, ook zo'n prachtig nummer.
8. HANDSHAKE DRUGS | 38 punten | Nummer 1 van: Sandokan-veld en west
Twee personen gaven 'm een voltreffer, en dit is zelfs het favoriete nummer ooit van Sandokan-veld, zoals we konden leren uit het top 100-topic, voor de personen die dit niet volgen.
9. EITHER WAY | 30 punten | Nummer 1 van: niemand
Werd veel genoemd, deze prachtige opener van Sky Blue Sky, maar nooit echt heel hoog helaas. Ik had 'm zelf wel, echt de perfecte opener.
10. KAMERA* | 27 punten | Nummer 1 van: niemand
Leuk nummer van YHF, verder kan ik hier niet veel meer over kwijt.
11. MISUNDERSTOOD | 27 punten | Nummer 1 van: niemand
Toch wel hun 90's klassieker samen met Via Chicago, en deze doet het dan ook iets slechter dan ik had verwacht, al had ik 'm zelf niet.
12. AT LEAST THAT'S WHAT YOU SAID | 25 punten | Nummer 1 van: Bonk
En daar hebben we de eerste nummer 1 van iemand, die van Bonk! Ik had deze ook in mijn top 10, heerlijk nummer en toch wel een herontdekking.
0
geplaatst: 25 september 2015, 18:34 uur
4. I AM TRYING TO BREAK YOUR HEART | 58 punten | Nummer 1 van: Robertus
Mooie vierde plaats hoor voor deze noisy opener van Yankee Hotel Foxtrot. Superprestatie! (supernummer ook he laat ons eerlijk zijn)
5. ONE SUNDAY MORNING (SONG FOR JANE SMILEYS BOYFRIEND) | 53 punten | Nummer 1 van: niemand
Ook door niemand op één gezet, vreemd genoeg. Dit nummer blijft 12 minuten boeien en is gewoon niets minder dan geniaal, kippevel tot op het bot enz. enz. Wat een prachtige songtitel ook overigens.
6. HOW TO FIGHT LONELINESS | 40 punten | Nummer 1 van: niemand
Wát-een-práááchtig nummer zeg, over desolaatheid/eenzaamheid. Prachtige tekst, prachtige arrangementen, kippevel!! Door niemand op 1 gezet helaas, maar wel vaak genoeg genoemd voor deze mooie zesde plaats.
Mooie vierde plaats hoor voor deze noisy opener van Yankee Hotel Foxtrot. Superprestatie! (supernummer ook he laat ons eerlijk zijn)
5. ONE SUNDAY MORNING (SONG FOR JANE SMILEYS BOYFRIEND) | 53 punten | Nummer 1 van: niemand
Ook door niemand op één gezet, vreemd genoeg. Dit nummer blijft 12 minuten boeien en is gewoon niets minder dan geniaal, kippevel tot op het bot enz. enz. Wat een prachtige songtitel ook overigens.
6. HOW TO FIGHT LONELINESS | 40 punten | Nummer 1 van: niemand
Wát-een-práááchtig nummer zeg, over desolaatheid/eenzaamheid. Prachtige tekst, prachtige arrangementen, kippevel!! Door niemand op 1 gezet helaas, maar wel vaak genoeg genoemd voor deze mooie zesde plaats.
0
geplaatst: 25 september 2015, 18:35 uur
3. ART OF ALMOST | 64 punten | Nummer 1 van: dix
Eén van de reuzen van de band toch wel, wat een prachtige gitaarsolo ook. Mijn op één na favoriete nummer van de band toch wel, The Whole Love moet ik zeker nog eens uitchecken.
http://static.stereogum.com/uploads/2011/09/wilco.jpg
Eén van de reuzen van de band toch wel, wat een prachtige gitaarsolo ook. Mijn op één na favoriete nummer van de band toch wel, The Whole Love moet ik zeker nog eens uitchecken.
http://static.stereogum.com/uploads/2011/09/wilco.jpg
0
geplaatst: 25 september 2015, 18:37 uur
2. JESUS, ETC. | 75 punten | Nummer 1 van: ArthurDZ en arcade monkeys
De gedoodverfde winnaar dacht ik. Misschien toch wel hun ultieme klassieker, dat mondharmonicaatje is zoooo hemels mooi. Hun bekendste nummer denk ik toch wel.
http://wilcoworld.net/wp-content/uploads/2011/06/04_yankee-hotel-foxtrot-350x374.png
De gedoodverfde winnaar dacht ik. Misschien toch wel hun ultieme klassieker, dat mondharmonicaatje is zoooo hemels mooi. Hun bekendste nummer denk ik toch wel.
http://wilcoworld.net/wp-content/uploads/2011/06/04_yankee-hotel-foxtrot-350x374.png
0
geplaatst: 25 september 2015, 18:40 uur
1. IMPOSSIBLE GERMANY | 78 punten | Nummer 1 van: Johnny Marr, Marco dB, Eilord en 7744leon
Maar wat ben ik blij dat mijn ultieme favoriet toch wel de winnaar is geworden. Eén van de beste, mooiste gitaarnummers ooit gemaakt gewoon. Te prachtig voor woorden dit nummer. Een zééér terechte winnaar, meer dan terecht. Hulde!
http://assets.rollingstone.com/assets/images/list/3214b0bbdbe0c00d9f53ed1a2a72e640fc19f559.jpg
Maar wat ben ik blij dat mijn ultieme favoriet toch wel de winnaar is geworden. Eén van de beste, mooiste gitaarnummers ooit gemaakt gewoon. Te prachtig voor woorden dit nummer. Een zééér terechte winnaar, meer dan terecht. Hulde!
http://assets.rollingstone.com/assets/images/list/3214b0bbdbe0c00d9f53ed1a2a72e640fc19f559.jpg
0
geplaatst: 25 september 2015, 18:40 uur
Deze editie was weer zeer fijn om te doen en ik zie jullie hopelijk allemaal weer terug op 9 oktober want dan neem ik de dEUS-editie voor mijn rekening! Voor nu geef ik het stokje door aan die goeie ouwe zaaf met Japan & David Sylvian!
0
zaaf
geplaatst: 25 september 2015, 19:22 uur
dank je Johnny Marr, deze editie heb ik zijdelings gevolgd. ken wel wat van Wilco, maar onvoldoende om het tegen elkaar af te zetten. de begeleiding was volgens mij iig prima!
over een uurtje trap ik de volgende editie af.
over een uurtje trap ik de volgende editie af.
0
zaaf
geplaatst: 25 september 2015, 20:23 uur
Greatest hits van David Sylvian (incl. Japan):
http://eil.com/images/main/David-Sylvian-Interview-Picture-564386.jpg
Van vroege New Romantic naar avantgardist met een prachtig warme melancholische stem. David Sylvian heeft een reis met nogal wat hobbels afgelegd en verdient een GH editie.
Wat mij betreft hoef je geen ingevoerde te zijn van het gehele oeuvre, als je (een deel van) de platen van ofwel Japan, ofwel DS mooi vindt en je wil daar wat meer nummers van terugvinden, nomineer ze gerust!
1e Ronde Nomineer nog 10 nummers die volgens jou zeker niet mogen ontbreken.
De startlijst:
Adolescent Sex (Japan)
The Art Of Parties (Japan)
Forbidden Colours
Gentlemen Take Polaroids (Japan)
Ghosts (Japan)
I Second That Emotion (Japan)
I Should Not Dare
I Surrender
The Ink In The Well
Let The Happiness In
Life In Tokyo (Japan)
Nightporter (Japan)
Orpheus
Quiet Life (Japan)
Red Guitar
Silver Moon
Sometimes I Feel So Low (Japan)
Taking The Veil
Visions Of China (Japan)
World Citizen
http://cache.filehippo.com/img/ex/2762__Spotify_icon.png Of de Spotify-lijst (op I Should Not Dare na....
): klik
Deadline 1ste ronde is maandagavond om 20.00u.
Wil tuktak of panjoe of Angelo de titel van dit topic aanpassen?
Doen jullie mee?
accuracy, Alicia, ArthurDZ, Ataloona, bikkel2, Broem, Chameleon Day, devel-hunt, Dwejkk_, EttaJamesBrown, GrafGantz, herman, iggy, johan de witt, Johnny Marr, Marco dB, Misterfool, Mjuman, nelis, Niles, Paalhaas, rock-rick, Rudi S, sheep67, Sietse, Telamon, Teunnis, vigil en/of west en anderen?
http://eil.com/images/main/David-Sylvian-Interview-Picture-564386.jpg
Van vroege New Romantic naar avantgardist met een prachtig warme melancholische stem. David Sylvian heeft een reis met nogal wat hobbels afgelegd en verdient een GH editie.
Wat mij betreft hoef je geen ingevoerde te zijn van het gehele oeuvre, als je (een deel van) de platen van ofwel Japan, ofwel DS mooi vindt en je wil daar wat meer nummers van terugvinden, nomineer ze gerust!
1e Ronde Nomineer nog 10 nummers die volgens jou zeker niet mogen ontbreken.
De startlijst:
Adolescent Sex (Japan)
The Art Of Parties (Japan)
Forbidden Colours
Gentlemen Take Polaroids (Japan)
Ghosts (Japan)
I Second That Emotion (Japan)
I Should Not Dare
I Surrender
The Ink In The Well
Let The Happiness In
Life In Tokyo (Japan)
Nightporter (Japan)
Orpheus
Quiet Life (Japan)
Red Guitar
Silver Moon
Sometimes I Feel So Low (Japan)
Taking The Veil
Visions Of China (Japan)
World Citizen
http://cache.filehippo.com/img/ex/2762__Spotify_icon.png Of de Spotify-lijst (op I Should Not Dare na....
): klik Deadline 1ste ronde is maandagavond om 20.00u.
Wil tuktak of panjoe of Angelo de titel van dit topic aanpassen?
Doen jullie mee?
accuracy, Alicia, ArthurDZ, Ataloona, bikkel2, Broem, Chameleon Day, devel-hunt, Dwejkk_, EttaJamesBrown, GrafGantz, herman, iggy, johan de witt, Johnny Marr, Marco dB, Misterfool, Mjuman, nelis, Niles, Paalhaas, rock-rick, Rudi S, sheep67, Sietse, Telamon, Teunnis, vigil en/of west en anderen?
0
geplaatst: 25 september 2015, 20:30 uur
Sorry zaaf, ben niet genoeg liefhebber, dus ik moet passen.
0
zaaf
geplaatst: 25 september 2015, 20:47 uur
vigil schreef:
Mag Rain Tree Crow meedoen?
Ja hoor, toe maar.Mag Rain Tree Crow meedoen?
0
geplaatst: 25 september 2015, 21:23 uur
0
geplaatst: 25 september 2015, 21:44 uur
Ik doe mee, maar alleen als The Other Side of Life genoeg medestanders gaat krijgen!
0
zaaf
geplaatst: 25 september 2015, 21:49 uur
EttaJamesBrown schreef:
Ik doe mee, maar alleen als The Other Side of Life genoeg medestanders gaat krijgen!
deal!Ik doe mee, maar alleen als The Other Side of Life genoeg medestanders gaat krijgen!
0
geplaatst: 25 september 2015, 21:55 uur
Misschien in de finale.
Japan vind ik top, Sylvian een moeilijke jongen en Rain Tree Cow ken ik niet.
Japan vind ik top, Sylvian een moeilijke jongen en Rain Tree Cow ken ik niet.
0
zaaf
geplaatst: 25 september 2015, 21:57 uur
dazzler schreef:
(ik vind) Sylvian een moeilijke jongen
haha, dat ontkennen er maar weinig denk ik. maar als je je nominaties niet tot Japan wilt beperken, is later instappen natuurlijk prima!(ik vind) Sylvian een moeilijke jongen
0
geplaatst: 25 september 2015, 21:59 uur
Ik heb zijn eerste solo-album hier liggen, maar het wil niet echt lukken.
Het is alsof zijn uitwaaierende composities het raamwerk van Japan missen.
Het is alsof zijn uitwaaierende composities het raamwerk van Japan missen.
0
geplaatst: 25 september 2015, 21:59 uur
The Other Side of Life
Taking Islands in Africa
Blackwater
Swing
Nostalgia
Sons of Pioneers
Before the Bullfight
Riverman
Wanderlust
Bamboo Houses
Taking Islands in Africa
Blackwater
Swing
Nostalgia
Sons of Pioneers
Before the Bullfight
Riverman
Wanderlust
Bamboo Houses
0
Telamon
geplaatst: 25 september 2015, 22:14 uur
Ik ken weinig na Brilliant Trees van hem. Ik zie dat enkele albums van hem wel hoog gewaardeerd worden hier op mume, dus daar beginnen we maar eens mee.
Heb je nog hints? (Of mag dat hier ook al niet?
)
Heb je nog hints? (Of mag dat hier ook al niet?
)
0
zaaf
geplaatst: 25 september 2015, 22:19 uur
hahaha, jazeker. terug naar de aarde kwam ik bij de geheimen van de bijenkorf. de eerste dag met fripp zag ik schade, dat gaf dode bijen op een cake. enz enz
maar je kunt ook het verzameld werkje everything & nothing ter oor nemen om je in te luisteren in dat rijke spul.
maar je kunt ook het verzameld werkje everything & nothing ter oor nemen om je in te luisteren in dat rijke spul.
0
zaaf
geplaatst: 25 september 2015, 22:28 uur
dynamo d schreef:
ik kom ook nog met een lijstje
ah, top Han. ik haalde je niet uit de stats, maar fijn dat je erbij bent!ik kom ook nog met een lijstje
0
Telamon
geplaatst: 25 september 2015, 22:34 uur
zaaf schreef:
hahaha, jazeker. terug naar de aarde kwam ik bij de geheimen van de bijenkorf. de eerste dag met fripp zag ik schade, dat gaf dode bijen op een cake. enz enz
Handig! Dan wordt het alles en niets.
0
geplaatst: 25 september 2015, 23:16 uur
Ik duik even in mijn enorme Sylvian collectie...
Zoveel mooie nummers!
Zoveel mooie nummers!Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.