menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!

zoeken in:
of ook een vlijtig lezer

1 Missed
2 The Desperate Kingdom Of Love
3 50 ft Queenie
4 Shame
5 Send His Love To Me
6 Is This Desire?

1. 7 Rid Of Me
2. 8 Angelene
3. 9 Dress
4. 10 C'mon Billy
5. 11 Big Exit
6. 12 The Whores Hustle and the Hustlers Whore
7. 13The Dancer
8. 14 To Bring You My Love
9. 15 The Last Living Rose
10. 16 Sheela-Na-Gig

Jij kan niet tegen je verlies , he

Ik baal er wel van ja, dat jullie al mijn favorieten eruit hebben gestemd/niet eens hebben genomineerd
:sad cheerleader:

En alle toepasselijke smileys zijn ook al weg

wat een doffe ellende

hahahaha, en dan hou je ook nog van stomme nummers.

Hé, twee keer A Perfect Day Elise, bone machine?

dix
1. All And Everyone
2. C'mon Billy
3. The Words That Maketh Murder
4. Angelene
5. Sheela-Na-Gig
6. The Glorious Land
7. The Dress
8. Down By The Water
9. The Last Living Rose
10. Rid Of Me

01. To Bring You My Love
02. The Dancer
03. Big Exit
04. Sheela-Na-Gig
05. Down By The Water
06. The Words That Maketh Murder
07. C'mon Billy
08. All and Everyone
09. Good Fortune
10. The Whores Hustle and the Hustlers Whore

1. Angelene
2. Rid Of Me
3. To Bring You My Love
4. Dress
5. A Perfect Day Elise
6. The Dancer
7. The Devil
8. Big Exit
9. C'mon Billy
10. The Glorious Land

Ik had hetzelfde als Itchy kunnen doen... alleen met andere nummers.. Geen The Garden (nummer 1), geen Long Snake Moan, geen The Sky Lit Up... maar hoort er helaas bij.

en bone machine moet inderdaad zijn lijstje nog even aanpassen

dat doet bone machine vast nog wel even. alleen nummertje 10....

Aquila
Ik beveel To Bring You My Love of The Glorious Land van harte aan, bone machine!

@zaaf of nummer 6...

1. The Whores Hustle and the Hustlers Whore
2. The Glorious Land
3. Big Exit
4. The Words That Maketh Murder
5. Let England Shake
6. A Perfect Day Elise
7. Down By The Water
8. Angelene
9. Dress
10. The Devil

@Aquila nummer 6 is toch mooi? Lekker laten staan. Maar goed, bone machine mag tot de deadline zn hele top 10 nog verbouwen. Mijn verkwikkelijk voorbeeld staat hierboven.

01. To Bring You My Love
PJ op de emotionele pijnbank, dit nummer gaat door merg en been. Onbetwiste nummer 1 hier.

02. Angelene
03. Down By The Water
04. Big Exit
05. The Glorious Land
06. You Said Something
07. The Whores Hustle and the Hustlers Whore
08. Good Fortune
09. C'mon Billy
10. Dress

Beetje een overschot aan het laatste album wat mij betreft. Vind dat een van haar mindere.

White Chalk, The Words That Maketh Murder, C'mon Billy en Rid Of Me had ik ook graag in m'n top 10 gestopt. Favoriete nummer dat niet in de lijst staat is Teclo.

1. Good Fortune
2. Sheela-Na-Gig
3. The Glorious Land
4. To Bring You My Love
5. Angelene
6. Dress
7. You Said Something
8. The Dancer
9. The Last Living Rose
10. The Devil

dix
herman schreef:
Beetje een overschot aan het laatste album wat mij betreft. Vind dat een van haar mindere.

Ik had graag In The Dark Places aan mijn top-10 toegevoegd.

In the Dark Places is inderdaad ook een van de 2 nummers van Let England Shake die mijn top10 wellicht gehaald zou hebben, prima album verder, maar heb toch liever andere platen van haar

bone machine (crew)
'k ben weer goed bezig , nu de juiste... The Scientist
1. The Whores Hustle and the Hustlers Whore
2. Sheela-Na-Gig
3. Rid Of Me
4. C'mon Billy
5. Dress
6. A Perfect Day Elise
7. Good Fortune
8. Angelene
9. The Dancer
10. Big Exit

Het eerste lijstje van bone machine op verzoek even weggehaald.

Goed... de einduitslag dan! Ik wil alle 16 deelnemers aan de finale van harte bedanken voor hun bijdrage.... Dan is het nu tijd voor eerst de nummers 11-20:

11. Dress (9 keer genoemd, 42 punten)
12. Rid Of Me (8 keer genoemd, 42 punten, nummer 1 van itchy
13. Let England Shake (7 keer genoemd, 40 punten)
14. The Whores Hustle and the Hustlers Whore (7 keer genoemd, 40 punten, nummer 1 van bone machine en dynamo d)
15. C'mon Billy (7 keer genoemd, 37 punten)
16. A Perfect Day Elise (7 keer genoemd, 31 punten)
17. You Said Something (6 keer genoemd, 26 punten)
18. The Devil (6 keer genoemd, 19 punten)
19. The Last Living Rose (5 keer genoemd, 14 punten)
20. White Chalk (4 keer genoemd, 12 punten)

10. Sheela-na-Gig (9 keer genoemd, 45 punten)

Het enige nummer uit de periode voor To Bring You My Love dat de top10 heeft gehaald, en dan wel op nummer 10.

9. Down By The Water (7 keer genoemd, ook 45 punten, nummer 1 van aERodynamIC

To Bring You My Love is een van de populairdere albums in deze top20, met 4 nummers, waarvan maar liefst 3 in de top10. Naar mijn mening niet de beste, maar duidelijk anderen die dat niet met me eens zijn

8. The Words that Maketh Murder (8 keer genoemd, 46 punten)

Let England Shake is het best vertegenwoordigde album hier, het album waarmee ze de eerste artiest werd die 2 keer de Mercury Music Prize voor het beste Britse album won. Ook op MuMe een populair album en voor mij het album waardoor ik echt naar PJ ging luisteren.

7. All and Everyone (8 keer genoemd, 47 punten, nummer 11 van dix)

En nog een nummer van Let England Shake, met 1 punt meer dan de vorige. Het staat allemaal dichtbij elkaar in deze regionen.

6. Good Fortune (8 keer genoemd, 48 punten, nummer 1 van Dwejkk_)

Voor Stories won ze haar eerste Mercury Prize, wat toegankelijker dan wat ze ervoor had gedaan, maar nog steeds erg sterk, zo ook dit nummer.

5. The Dancer (10 keer genoemd, 56 punten, nummer 1 van Rudi S)

We maken een sprongetje wat punten betreft. De afsluiter van To Bring You My Love en een afsluiter die er mag zijn voor een album waarop een hoop van haar verschillende kanten te horen zijn.

4. Big Exit (11 keer genoemd, ook 56 punten)

Opener van Stories, en ook het hoogste nummer dat door niemand als nummer 1 is gekozen. Geweldige meezinger (of is dat slechts mijn mening) waar het album mee opent, ook dit nummer tekent de afwisseling op het album.

3. Angelene (10 keer genoemd, 62 punten, nummer 1 van The Scientist)

Gezien mijn top10 vind ik het uiteraard jammer dat er niet meer van Is This Desire in deze lijst staan. Er komt echter wel een nummer van terug op 3, prachtige opener. Zou deze graag in veel van mijn toplijstjes zetten, maar met The Garden staat er in mijn ogen nog een beter nummer op dat album. Ook hier kan ik onmogelijk het refrein niet meezingen

...Tromgeroffel...

2. To Bring You My Love (11 keer genoemd, 84 punten, nummer 1 van herman, El Ninjo, Aquila en Renoir)

Nog een album opener die het goed doet, blijkbaar heeft ze daar een sterk talent voor.
herman schreef:
PJ op de emotionele pijnbank, dit nummer gaat door merg en been. Onbetwiste nummer 1 hier.

Hier horen we bovendien een verwijzing naar haar muzikale "mentor".. De eerste zin, "I was born in the desert", hoorden we eerder als opener van een album, op Sure 'Nuff 'n Yes I Do van Captain Beefheart's Safe as Milk.. Muzikaal echter niet echt vergelijkbaar. Ik ben ook altijd erg onder de indruk van dit nummer.

1. The Glorious Land (12 keer genoemd, 88 punten, nummer 1 van Cured, zaaf, freddze en Salvadore)

Het was stuivertje wisselen om de nummer 1, maar uiteindelijk toch het meest aansprekende nummer van Let England Shake. Het nummer dat mij het meest het album in trok, ondanks dat op het eerste gehoor vervelende bugeltje dat erdoor heen komt.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:08 uur

geplaatst: vandaag om 18:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.