Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!
zoeken in:
0
geplaatst: 2 december 2015, 20:47 uur
Ja die stond er 2 keer in een keer met 3 en een keer met 2 punten. 
Ik kijk alles nog een keer na

Ik kijk alles nog een keer na
0
geplaatst: 2 december 2015, 20:57 uur
9 This Wheel's on Fire
8 Face to Face
8 Kiss Them for Me
8 The Passenger
7 The Staircase (Mystery)
6 Fireworks
5 Candyman
5 Love in a Void
5 Peek-a-Boo
5 Swimming Horses
5 The Killing Jar
Bovenstaande vallen af (11 stuks).
4 Cascade
4 Dear Prudence
4 Monitor
4 Playground Twist
3 Christine
3 Happy House
2 Cities in Dust
2 Israel
2 Jigsaw Feeling
2 Night Shift
2 Overground
2 Red Light
1 Arabian Knights
1 Dazzle
1 Hong Kong Garden
1 Into the Light
1 Sin In My Heart
8 Face to Face
8 Kiss Them for Me
8 The Passenger
7 The Staircase (Mystery)
6 Fireworks
5 Candyman
5 Love in a Void
5 Peek-a-Boo
5 Swimming Horses
5 The Killing Jar
Bovenstaande vallen af (11 stuks).
4 Cascade
4 Dear Prudence
4 Monitor
4 Playground Twist
3 Christine
3 Happy House
2 Cities in Dust
2 Israel
2 Jigsaw Feeling
2 Night Shift
2 Overground
2 Red Light
1 Arabian Knights
1 Dazzle
1 Hong Kong Garden
1 Into the Light
1 Sin In My Heart
0
geplaatst: 2 december 2015, 21:05 uur
reatest hits of Siouxsie and the Banshees
3de RONDE finale
Een top 10 graag en misschien met commentaren die terugkomen in de presentatie van de finale.
Arabian Knights
Cascade
Christine
Cities in Dust
Dazzle
Dear Prudence
Happy House
Hong Kong Garden
Into the Light
Israel
Jigsaw Feeling
Melt!
Mirage
Monitor
Night Shift
Overground
Playground Twist
Red Light
Sin In My Heart
Spellbound
Deadline 3de ronde is vrijdagavond om 20.00u.
3de RONDE finale
Een top 10 graag en misschien met commentaren die terugkomen in de presentatie van de finale.
Arabian Knights
Cascade
Christine
Cities in Dust
Dazzle
Dear Prudence
Happy House
Hong Kong Garden
Into the Light
Israel
Jigsaw Feeling
Melt!
Mirage
Monitor
Night Shift
Overground
Playground Twist
Red Light
Sin In My Heart
Spellbound
Deadline 3de ronde is vrijdagavond om 20.00u.
0
geplaatst: 2 december 2015, 21:42 uur
1. Spellbound
Geweldig nummer met razend refrein en Suuz archetypische ijskoningin voordracht die helemaal past.
2. Arabian Knights
Wegdromen door een oosterse spreuk die over je wordt losgelaten.
3. Cities in Dust
Absolute S&B klassieker ook die laat horen hoe cool gothrock kan klinken.
4. Monitor
5. Israel
6. Mirage
7. Jigsaw Feeling
8. Dear Prudence
9. Into the Light
10. Night Shift
Geweldig nummer met razend refrein en Suuz archetypische ijskoningin voordracht die helemaal past.
2. Arabian Knights
Wegdromen door een oosterse spreuk die over je wordt losgelaten.
3. Cities in Dust
Absolute S&B klassieker ook die laat horen hoe cool gothrock kan klinken.
4. Monitor
5. Israel
6. Mirage
7. Jigsaw Feeling
8. Dear Prudence
9. Into the Light
10. Night Shift
0
geplaatst: 2 december 2015, 22:04 uur
1. Cities in Dust
2. Spellbound
3. Arabian Knights
4. Israel
5. Overground
6. Dazzle
7. Cascade
8. Dear Prudence
9. Melt!
10. Christine
2. Spellbound
3. Arabian Knights
4. Israel
5. Overground
6. Dazzle
7. Cascade
8. Dear Prudence
9. Melt!
10. Christine
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 2 december 2015, 22:53 uur
1 Dazzle
2 Overground
3 Spellbound
4 Israel
5 Cities in Dust
6 Arabian Knights
7 Hong Kong Garden
8 Into the Light
9 Dear Prudence
10 Melt!
2 Overground
3 Spellbound
4 Israel
5 Cities in Dust
6 Arabian Knights
7 Hong Kong Garden
8 Into the Light
9 Dear Prudence
10 Melt!
0
geplaatst: 2 december 2015, 23:25 uur
1. Night Shift
JuJu was zo'n beetje een van mijn eerste 'serieuze' aankopen van eigen geld. De belangstelling werd ontstoken door Spellbound, dat ik hoorde bij KRO's Weeshuis van de Hits (Jaws anyone ? moooooooiiii) ... Spellbound was natuurlijk de 'Greatest Hit' op Juju, maar de opener van kant 2 was veel beklemmender, zwaarmoediger ... beter. Onomstreden Live-favoriet ook.
2. Israel
Mijn exemplaar van Juju was na een klein jaar en diverse uitleenbeurten behoorlijk afgeragd. Ik wilde geen tikken en krassen horen, CDs bestonden niet, dus vlot een tweede versie aangeschaft. En daar zat plots een mij onbekend bonus-singletje bij. De spannendste Siouxsie-single met John McGeogh op z'n best.
De B-kant Red over White had mijn top 10 eveneens gehaald. B-sides van Banshees singles zijn sowieso een wereld op zich, met veel weirde experimenten.
3. Spellbound
Onverslijtbaar. Ook de 12" versie aangeschaft, maar die klinkt nu wel wat lachwekkend in de oren.
4. Jigsaw Feeling
Na Juju de back-catalogus. Die viel niet overal mee. Kaleidoscope was fragmentarisch en verwarrend, Join Hands volstrekt onverteerbaar en The Scream wel érg ruig. Maar The Scream bleek een groeiplaat, en dit de groeibriljant. Opgemerkt moet ook de afsluiter, Switch.
5. Sin in My Heart
Nog maar een Juju-momentje. Live speelde Siouxsie hier gitaar op mee, ik kan me dat bij geen enkel ander nummer van de band herinneren. Meest jachtige nummer op Juju, en dat is een kwaliteit.
6. Christine
Niet het beste nummer van Kaleidoscope ( dan ga ik voor Paradise Place, en een keer per maand voor Lunar Camel) maar wel een van de allersimpelste catchy hitjes ooit gemaakt. Het nummer stelt compositorisch of speeltechnisch eigenlijk nauwelijks iets voor, maar klopt volledig.
7. Arabian Knights
De Death Drums van Budgie roffelen Juju vakkundig aaneen, tot aan het exorcisme van afsluiter Voodoo Dolly. Op de tweede single die van de plaat werd getrokken klinkt de band juist op haar toegankelijkst.
8. Mirage
De aanstekelijke single van het debuut heeft dezelfde snerpende sound als de rest van die plaat. Maar hier geeft de melodie onmiddelijk houvast.
9. Melt!
Zo coherent als Juju was, zo ongeleid is de opvolger A Kiss In The Dreamhouse. Alles lijkt een plaats in de mix te kunnen verkrijgen, en dat loopt niet in alle nummers even goed af. Melt! met een ietwat Grieks klinkend arrangement redt het door een bizarre maar consciëntieus neergezette sfeer van romantiek en necrofilie
10. Dazzle
Na Juju hebben Siouxsie & The Banshees per plaat steeds gezocht naar nieuwe invalshoeken. Dat leverde nooit coherente albums, maar wel vaak geslaagde nummers op. In de eindlijst missen die een beetje, nummers als Painted Bird, Obsession, 92 degrees en The Last Beat of My Heart zijn steeds bijzonder maar wellicht iets te freaky voor de ware vleermuis. Op het in een violenbad gedrenkte Dazzle tonen de Banshees zich het meest dansbaar met een vloervriendelijke versie van Voodoo Dolly.
JuJu was zo'n beetje een van mijn eerste 'serieuze' aankopen van eigen geld. De belangstelling werd ontstoken door Spellbound, dat ik hoorde bij KRO's Weeshuis van de Hits (Jaws anyone ? moooooooiiii) ... Spellbound was natuurlijk de 'Greatest Hit' op Juju, maar de opener van kant 2 was veel beklemmender, zwaarmoediger ... beter. Onomstreden Live-favoriet ook.
2. Israel
Mijn exemplaar van Juju was na een klein jaar en diverse uitleenbeurten behoorlijk afgeragd. Ik wilde geen tikken en krassen horen, CDs bestonden niet, dus vlot een tweede versie aangeschaft. En daar zat plots een mij onbekend bonus-singletje bij. De spannendste Siouxsie-single met John McGeogh op z'n best.
De B-kant Red over White had mijn top 10 eveneens gehaald. B-sides van Banshees singles zijn sowieso een wereld op zich, met veel weirde experimenten.
3. Spellbound
Onverslijtbaar. Ook de 12" versie aangeschaft, maar die klinkt nu wel wat lachwekkend in de oren.
4. Jigsaw Feeling
Na Juju de back-catalogus. Die viel niet overal mee. Kaleidoscope was fragmentarisch en verwarrend, Join Hands volstrekt onverteerbaar en The Scream wel érg ruig. Maar The Scream bleek een groeiplaat, en dit de groeibriljant. Opgemerkt moet ook de afsluiter, Switch.
5. Sin in My Heart
Nog maar een Juju-momentje. Live speelde Siouxsie hier gitaar op mee, ik kan me dat bij geen enkel ander nummer van de band herinneren. Meest jachtige nummer op Juju, en dat is een kwaliteit.
6. Christine
Niet het beste nummer van Kaleidoscope ( dan ga ik voor Paradise Place, en een keer per maand voor Lunar Camel) maar wel een van de allersimpelste catchy hitjes ooit gemaakt. Het nummer stelt compositorisch of speeltechnisch eigenlijk nauwelijks iets voor, maar klopt volledig.
7. Arabian Knights
De Death Drums van Budgie roffelen Juju vakkundig aaneen, tot aan het exorcisme van afsluiter Voodoo Dolly. Op de tweede single die van de plaat werd getrokken klinkt de band juist op haar toegankelijkst.
8. Mirage
De aanstekelijke single van het debuut heeft dezelfde snerpende sound als de rest van die plaat. Maar hier geeft de melodie onmiddelijk houvast.
9. Melt!
Zo coherent als Juju was, zo ongeleid is de opvolger A Kiss In The Dreamhouse. Alles lijkt een plaats in de mix te kunnen verkrijgen, en dat loopt niet in alle nummers even goed af. Melt! met een ietwat Grieks klinkend arrangement redt het door een bizarre maar consciëntieus neergezette sfeer van romantiek en necrofilie
10. Dazzle
Na Juju hebben Siouxsie & The Banshees per plaat steeds gezocht naar nieuwe invalshoeken. Dat leverde nooit coherente albums, maar wel vaak geslaagde nummers op. In de eindlijst missen die een beetje, nummers als Painted Bird, Obsession, 92 degrees en The Last Beat of My Heart zijn steeds bijzonder maar wellicht iets te freaky voor de ware vleermuis. Op het in een violenbad gedrenkte Dazzle tonen de Banshees zich het meest dansbaar met een vloervriendelijke versie van Voodoo Dolly.
0
geplaatst: 3 december 2015, 17:15 uur
1 Israel
2 Arabian Knights
3 Happy House
4 Playground Twist
5 Cities In Dust
6 Hong Kong Garden
7 Christine
8 Spellbound
9 Sin In My Heart
10 Jigsaw Feeling
Placebo Effect en Peek-A-Boo hadden er zeker bij gemogen.
2 Arabian Knights
3 Happy House
4 Playground Twist
5 Cities In Dust
6 Hong Kong Garden
7 Christine
8 Spellbound
9 Sin In My Heart
10 Jigsaw Feeling
Placebo Effect en Peek-A-Boo hadden er zeker bij gemogen.
0
geplaatst: 3 december 2015, 23:05 uur
1. Jigsaw Feeling
2. Spellbound
3. Christine
4. Melt!
5. Cities in Dust
6. Playground Twist
7. Happy House
8. Paradise Place
9. Arabian Nights
10. Night Shift
2. Spellbound
3. Christine
4. Melt!
5. Cities in Dust
6. Playground Twist
7. Happy House
8. Paradise Place
9. Arabian Nights
10. Night Shift
0
geplaatst: 3 december 2015, 23:35 uur
0
geplaatst: 3 december 2015, 23:36 uur
1. Jigsaw Feeling
2. Spellbound
3. Christine
4. Melt!
5. Cities in Dust
6. Playground Twist
7. Happy House
8. Arabian Nights
9. Night Shift
10. Monitor
2. Spellbound
3. Christine
4. Melt!
5. Cities in Dust
6. Playground Twist
7. Happy House
8. Arabian Nights
9. Night Shift
10. Monitor
0
geplaatst: 4 december 2015, 08:42 uur
-1 Halloween
0 Painted Bird
Mijn twee favorieten ontbreken, het jachtige Halloween is het beste nummer van hun beste plaat.
1. Monitor
Ik wil even een lans breken voor het geweldige Monitor. Albumtrack van Juju, na Halloween mijn favoriete nummer van die plaat. Op de een of andere manier heb ik altijd Red Hot Chili Peppers-associaties hierbij. Dat het nummer ondanks dit toch overeind blijft is een prestatie op zich. Prima gitaarwerk dat trekt, sleurt, pleurt en stottert kenmerkt het nummer. De break halverwege, waarna het nummer weer begint werkt geweldig.
2. Into the Light
3. Dazzle
4. Sin In My Heart
5. Cities in Dust
6. Spellbound
7. Cascade
8. Red Light
9. Playground Twist
10. Jigsaw Feeling
0 Painted Bird
Mijn twee favorieten ontbreken, het jachtige Halloween is het beste nummer van hun beste plaat.
1. Monitor
Ik wil even een lans breken voor het geweldige Monitor. Albumtrack van Juju, na Halloween mijn favoriete nummer van die plaat. Op de een of andere manier heb ik altijd Red Hot Chili Peppers-associaties hierbij. Dat het nummer ondanks dit toch overeind blijft is een prestatie op zich. Prima gitaarwerk dat trekt, sleurt, pleurt en stottert kenmerkt het nummer. De break halverwege, waarna het nummer weer begint werkt geweldig.
2. Into the Light
3. Dazzle
4. Sin In My Heart
5. Cities in Dust
6. Spellbound
7. Cascade
8. Red Light
9. Playground Twist
10. Jigsaw Feeling
0
geplaatst: 4 december 2015, 09:34 uur
0
Telamon
geplaatst: 4 december 2015, 10:17 uur
Ik leg wel even het werk neer en stort me op Siouxie.
*is piloot*
*is piloot*
0
Telamon
geplaatst: 4 december 2015, 10:30 uur
1 Arabian Nights
2 Hong Kong Garden
3 Monitor
4 Spellbound
5 Into the Light
6 Cities in Dust
7 Melt!
8 Israel
9 Christine
10 Dazzle
2 Hong Kong Garden
3 Monitor
4 Spellbound
5 Into the Light
6 Cities in Dust
7 Melt!
8 Israel
9 Christine
10 Dazzle
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 4 december 2015, 10:42 uur
Rudi S schreef:
willen users, El Ninjo johan de witt freddzeDjFrankie luigifort Telamon ook nog een top 10 plaatsen?
staat er al willen users, El Ninjo johan de witt freddzeDjFrankie luigifort Telamon ook nog een top 10 plaatsen?

0
geplaatst: 4 december 2015, 11:10 uur
0
geplaatst: 4 december 2015, 11:19 uur
1. Dazzle, eerste nummer wat ik ooit van ze hoorde, nooit meer zo weggeblazen als bij deze. Mooi, de aanzwellende violen en de drive maar vooral ook het sprookjesachtige gevoel van dit nummer, een duister sprookje dat wel, Episch nummer!
2. Cascade, spannend nummer weer vind ik met een heerlijke drive door de drums en heerlijk divers gitaarwerk en Siouxsie maakt t af.
3. Happy House, perfect nummer wat mij betreft, vanaf het begin zit je er meteen 'in' ..lekker die jangle gitaar en heerlijk die slagen van de drums op t juiste moment en dan dat riffje van die gitaar
4. Dear Prudence, zalige cover, erg goed gedaan, mooie sfeer neergezet, vind Siouxsie over t algemeen erg goed in covers.
5. Melt! heeft voor mij ook een sprookjesachtig gevoel, maar dan meer als 1001 Nacht. Mooi de vocalen van Siouxsie en die Oosterse sfeer, ze hadden er meer als deze mogen maken, perfectie in minder dan 4 minuten!
6. Sin In My Heart, lijkt n simpel liedje, maar mooi gedaan die langzame opbouw is doeltreffend en ontaardt langzaam, minimaal gebruik van de gitaar , maar zo'n effect
7. Into The Light
8. Overground
9. Hongkong Garden
10. Cities in Dust
2. Cascade, spannend nummer weer vind ik met een heerlijke drive door de drums en heerlijk divers gitaarwerk en Siouxsie maakt t af.
3. Happy House, perfect nummer wat mij betreft, vanaf het begin zit je er meteen 'in' ..lekker die jangle gitaar en heerlijk die slagen van de drums op t juiste moment en dan dat riffje van die gitaar

4. Dear Prudence, zalige cover, erg goed gedaan, mooie sfeer neergezet, vind Siouxsie over t algemeen erg goed in covers.
5. Melt! heeft voor mij ook een sprookjesachtig gevoel, maar dan meer als 1001 Nacht. Mooi de vocalen van Siouxsie en die Oosterse sfeer, ze hadden er meer als deze mogen maken, perfectie in minder dan 4 minuten!
6. Sin In My Heart, lijkt n simpel liedje, maar mooi gedaan die langzame opbouw is doeltreffend en ontaardt langzaam, minimaal gebruik van de gitaar , maar zo'n effect

7. Into The Light
8. Overground
9. Hongkong Garden
10. Cities in Dust
0
geplaatst: 4 december 2015, 11:24 uur
01. Israel
02. Monitor
03. Arabian Knights
04. Jigsaw Feeling
05. Spellbound
06. Into the Light
07. Dear Prudence
08. Red Light
09. Cities in Dust
10. Overground
02. Monitor
03. Arabian Knights
04. Jigsaw Feeling
05. Spellbound
06. Into the Light
07. Dear Prudence
08. Red Light
09. Cities in Dust
10. Overground
0
geplaatst: 4 december 2015, 11:38 uur
1. Spellbound
2. Cities in Dust
3. Sin In My Heart
4. Christine
5. Dazzle
6. Night Shift
7. Cascade
8. Arabian Knights
9. Dear Prudence
10. Israel
2. Cities in Dust
3. Sin In My Heart
4. Christine
5. Dazzle
6. Night Shift
7. Cascade
8. Arabian Knights
9. Dear Prudence
10. Israel
0
Telamon
geplaatst: 4 december 2015, 11:40 uur
Vraagje: staan er naast Dear Prudence nog andere (voor mij dus onbekende) covers in de finalelijst?
0
geplaatst: 4 december 2015, 11:45 uur
Als ik mij niet vergis zijn de andere 19 originals, Helter Skelter had er van mij best bij gemogen.
0
geplaatst: 4 december 2015, 11:57 uur
Moeilijke opgave. Er staan veel goeie nummers bij die laatste 20, maar uiteindelijk heb ik toch voor de helft Juju tracks moeten kiezen.
1. Night Shift [Juju]
Van die gitaar die telkens als een trein snerpend en piepend tot stilstand komt op de rails krijg ik elke keer opnieuw weer kippevel, hoe vaak ik dit nummer ook beluister. Een mix van dreigende, huilende en onheilspellende gitaren die ik voor de rest enkel ben tegengekomen in Shallow Then Halo van Cocteau Twins of in One and a Half van Flue.
2. Spellbound [Juju]
Gedoodverfde winnaar. Tribal drums en jachtige acoustische gitaren. "And don't forget when your elders forget to say their prayers... take them by the legs, and throw them down the stairs!" ... En dan hoor je ze dus effectief ook van de trappen vallen ... toektoektoek toektoektoektoek toektoektoek toektoektoektoek.
3. Israel [Israel 7"]
Niet op langspeler verschenen, maar wel opgenomen op de verzamelaar One Upon a Time. Dit nummer had natuurlijk ook perfect op Juju gepast. Hun signatuursong die vroeger op elke goeie fuif gedraaid werd.
4. Jigsaw Feeling [The Scream]
Wat mij betreft het beste nummer van het debuut. Bevat weer alle ingrediënten van een rauwe punk song: hoekige basklanken, snauwende gitaren en rollende tribal drums. En wat meer is... je kan het nummer zo laten overvloeien in The Figurehead van The Cure.
5. Overground [The Thorn EP Version]
De versie op The Scream vind ik ook wel goed, maar die op The Thorn EP is de overtreffende trap. Alle instrumenten gaan echt los hier. De opbouw van dit nummer is fenomenaal!
6. Cities in Dust [Tinderbox]
Dan nog niet eens mijn meest geliefde nummer van de plaat, maar er moest toch nog één nummer van mijn tweede favoriet S&TB plaat bij. Naast Israel en Spellbound eveneens een signature song.
7. Arabian Knights [Juju]
De tekst klinkt als een sprookje, maar is het zeker niet. Gaat over onderdrukking van de vrouw in het midden oosten. Elk instrument is zo duidelijk zoals een vlek van chocoladesaus op een met Dash gewassen wit overhemd.
8. Into the Light [Juju]
Ook weer zo'n lekker mysterieus nummer met weer die goddelijke tribal drums en een pulserende, als het ware robotische gitaarriff. En die twee huilende gitaren die de stem van Siouxsie begeleiden tijdens het aanstekelijke refrein. En niet te vergeten al die mysterieuze behekste geluiden die recht uit het moeras lijken op te doemen.
9. Happy House [Kaleidoscope]
Dat gitaarrifje is zo aanstekelijk dat ik dacht dat ik het al jaren kende toen ik het voor de eerste keer hoorde. Eén en al ironie dit. En met het onvergetelijke zinnetje: "To forget ourselves and pretend that all is well and there is no hell"
10. Sin In My Heart [Juju]
De intro brengt je op het verkeerde been. Je krijgt namelijk de indruk dat er voor de verandering eens een traag nummer komt, maar dan wordt het tempo gradueel opgebouwd. En dan plots... het breken van glas, en we zijn weer vertrokken. De meest verwoestende vocale bijdrage van Siouxsie van de volledige plaat, luister maar eens naar elke “Sin in my heeeaaart!” op het eind van elke strofe.
1. Night Shift [Juju]
Van die gitaar die telkens als een trein snerpend en piepend tot stilstand komt op de rails krijg ik elke keer opnieuw weer kippevel, hoe vaak ik dit nummer ook beluister. Een mix van dreigende, huilende en onheilspellende gitaren die ik voor de rest enkel ben tegengekomen in Shallow Then Halo van Cocteau Twins of in One and a Half van Flue.
2. Spellbound [Juju]
Gedoodverfde winnaar. Tribal drums en jachtige acoustische gitaren. "And don't forget when your elders forget to say their prayers... take them by the legs, and throw them down the stairs!" ... En dan hoor je ze dus effectief ook van de trappen vallen ... toektoektoek toektoektoektoek toektoektoek toektoektoektoek.
3. Israel [Israel 7"]
Niet op langspeler verschenen, maar wel opgenomen op de verzamelaar One Upon a Time. Dit nummer had natuurlijk ook perfect op Juju gepast. Hun signatuursong die vroeger op elke goeie fuif gedraaid werd.
4. Jigsaw Feeling [The Scream]
Wat mij betreft het beste nummer van het debuut. Bevat weer alle ingrediënten van een rauwe punk song: hoekige basklanken, snauwende gitaren en rollende tribal drums. En wat meer is... je kan het nummer zo laten overvloeien in The Figurehead van The Cure.
5. Overground [The Thorn EP Version]
De versie op The Scream vind ik ook wel goed, maar die op The Thorn EP is de overtreffende trap. Alle instrumenten gaan echt los hier. De opbouw van dit nummer is fenomenaal!
6. Cities in Dust [Tinderbox]
Dan nog niet eens mijn meest geliefde nummer van de plaat, maar er moest toch nog één nummer van mijn tweede favoriet S&TB plaat bij. Naast Israel en Spellbound eveneens een signature song.
7. Arabian Knights [Juju]
De tekst klinkt als een sprookje, maar is het zeker niet. Gaat over onderdrukking van de vrouw in het midden oosten. Elk instrument is zo duidelijk zoals een vlek van chocoladesaus op een met Dash gewassen wit overhemd.
8. Into the Light [Juju]
Ook weer zo'n lekker mysterieus nummer met weer die goddelijke tribal drums en een pulserende, als het ware robotische gitaarriff. En die twee huilende gitaren die de stem van Siouxsie begeleiden tijdens het aanstekelijke refrein. En niet te vergeten al die mysterieuze behekste geluiden die recht uit het moeras lijken op te doemen.
9. Happy House [Kaleidoscope]
Dat gitaarrifje is zo aanstekelijk dat ik dacht dat ik het al jaren kende toen ik het voor de eerste keer hoorde. Eén en al ironie dit. En met het onvergetelijke zinnetje: "To forget ourselves and pretend that all is well and there is no hell"
10. Sin In My Heart [Juju]
De intro brengt je op het verkeerde been. Je krijgt namelijk de indruk dat er voor de verandering eens een traag nummer komt, maar dan wordt het tempo gradueel opgebouwd. En dan plots... het breken van glas, en we zijn weer vertrokken. De meest verwoestende vocale bijdrage van Siouxsie van de volledige plaat, luister maar eens naar elke “Sin in my heeeaaart!” op het eind van elke strofe.
0
geplaatst: 4 december 2015, 12:13 uur
Greatest hits of Siouxsie and the Banshees
In het new wave top 5 topic (Siouxsie editie ) was mijn top 5.
1. Nightshift
2. Cities in Dust
3. Hong Kong Garden
4. Christine
5. Spellbound
Ik heb daarna toch weer meer klik gekregen met de eerste 2 albums (eerste liefde) en ik mis daar nu ook wel wat nummers.
Maar er blijven natuurlijk nog veel mooie en gejaagde nummers voor een mooie top over.
1. Dazzle
2. Playground twist
3. Monitor
4. Spellbound
5. Sin in my heart
6. Nightshift
7. Jigsaw Feeling
8. Overground
9. Cities in dust
10. Hong Kong Garden
In het new wave top 5 topic (Siouxsie editie ) was mijn top 5.
1. Nightshift
2. Cities in Dust
3. Hong Kong Garden
4. Christine
5. Spellbound
Ik heb daarna toch weer meer klik gekregen met de eerste 2 albums (eerste liefde) en ik mis daar nu ook wel wat nummers.
Maar er blijven natuurlijk nog veel mooie en gejaagde nummers voor een mooie top over.
1. Dazzle
2. Playground twist
3. Monitor
4. Spellbound
5. Sin in my heart
6. Nightshift
7. Jigsaw Feeling
8. Overground
9. Cities in dust
10. Hong Kong Garden
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.