MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!

zoeken in:
Er is ondertussen wel een duidelijke koploper, maar voor de 2e plaats is er een harde strijd tussen een paar kandidaten.

DjFrankie (moderator)
Prima top 10 Rudi S

DjFrankie ja Dazzle is ook van het begin tot het einde af.

1. Israel
2. Arabian Knights
3. Mirage
4. Cities in Dust
5. Dazzle
6. Hong Kong Garden
7. Christine
8. Night Shift
9. Into the Light
10. Spellbound

1. Israel
2. Cities in Dust
3. Hong Kong Garden
4. Happy House
5. Arabian Knights
6. Spellbound
7. Monitor
8. Dear Prudence
9. Sin In My Heart
10. Cascade

Ik kende enkel het Best Of-album dus de nummers die daar op staan scoren bij mij het best. Ik heb de andere finalisten wel netjes beluisterd. Dat moest ook wel om aan 10 te komen.
Dank aan Telamon voor de spotifyplaylist.

al 15 deelnemers

Ik kom er niet aan toe. Zal wel de ontknoping volgen.

Finale Siouxsie and the Banshees

Dit zijn de onderste 12, geen nummer 1 nominaties voor deze nummers

12 Christine 31
13 Happy House 29
14 Overground  28
15 Dear Prudence 24
16 Melt! 23
17 Playground Twist 23
18 Cascade 22
19 Mirage 16
20 Red Light  6

Rudi S schreef:
Finale Siouxsie and the Banshees

Dit zijn de onderste 12, geen nummer 1 nominaties voor deze nummers

13 Happy House 29
14 Overground  28
15 Dear Prudence 24
16 Melt! 23
18 Cascade 22

10/11. Into the Light [Juju]

Punten : 34
Nom. : 8
Nr. 1 van: niemand

freddze:
Ook weer zo'n lekker mysterieus nummer met weer die goddelijke tribal drums en een pulserende, als het ware robotische gitaarriff. En die twee huilende gitaren die de stem van Siouxsie begeleiden tijdens het aanstekelijke refrein. En niet te vergeten al die mysterieuze behekste geluiden die recht uit het moeras lijken op te doemen.

10/11. Hong Kong Garden

Punten : 34
Nom. : 7

Heerlijk nummer uit de beginperiode, geschreven door gitarist John McKay ,de single was meteen een succes en trouwens ook het eerste succes van de later zo succesvolle producer Steve Lillywhite.

DjFrankie (moderator)
Overgrond staat laag

9. Night Shift (juju)

Punten : 36
Nr. 1 van: dix freddze

Freddze
Van die gitaar die telkens als een trein snerpend en piepend tot stilstand komt op de rails krijg ik elke keer opnieuw weer kippevel, hoe vaak ik dit nummer ook beluister. Een mix van dreigende, huilende en onheilspellende gitaren die ik voor de rest enkel ben tegengekomen in Shallow Then Halo van Cocteau Twins of in One and a Half van Flue.

dix
JuJu was zo'n beetje een van mijn eerste 'serieuze' aankopen van eigen geld. De belangstelling werd ontstoken door Spellbound, dat ik hoorde bij KRO's Weeshuis van de Hits (Jaws anyone ? moooooooiiii) ... Spellbound was natuurlijk de 'Greatest Hit' op Juju, maar de opener van kant 2 was veel beklemmender, zwaarmoediger ... beter. Onomstreden Live-favoriet ook.

8. Sin in My Heart (Juju)

Punten : 37

En nog eentje van Juju,
freddze schreef;
De intro brengt je op het verkeerde been. Je krijgt namelijk de indruk dat er voor de verandering eens een traag nummer komt, maar dan wordt het tempo gradueel opgebouwd. En dan plots... het breken van glas, en we zijn weer vertrokken. De meest verwoestende vocale bijdrage van Siouxsie van de volledige plaat, luister maar eens naar elke “Sin in my heeeaaart!” op het eind van elke strofe.

7. Jigsaw Feeling [The Scream]

Punten : 41
Nr. 1 van: Premonition
Premo waarschijnlijk ook al fan van het eerste uur koos op 1 eennummer van het debuut.

freddze weer :
Wat mij betreft het beste nummer van het debuut. Bevat weer alle ingrediënten van een rauwe punk song: hoekige basklanken, snauwende gitaren en rollende tribal drums. En wat meer is... je kan het nummer zo laten overvloeien in The Figurehead van The Cure.

6. Monitor (Juju)

Punten : 47
Nr. 1 van: itchy

Nummer 1 van itchy en ook hoog in mijn lijstje.

itchy spreekt:
Ik wil even een lans breken voor het geweldige Monitor. Albumtrack van Juju, na Halloween mijn favoriete nummer van die plaat. Op de een of andere manier heb ik altijd Red Hot Chili Peppers-associaties hierbij. Dat het nummer ondanks dit toch overeind blijft is een prestatie op zich. Prima gitaarwerk dat trekt, sleurt, pleurt en stottert kenmerkt het nummer. De break halverwege, waarna het nummer weer begint werkt geweldig

5. Dazzle (Hyæna)

Punten : 57
Nom. : 9
Nr. 1 van: DjFrankie luigifort Rudi S

Zo even een sprongetje van 10 punten,ik zweef met Suus mee

Luigifort aan het woord:
Dazzle, eerste nummer wat ik ooit van ze hoorde, nooit meer zo weggeblazen als bij deze. Mooi, de aanzwellende violen en de drive maar vooral ook het sprookjesachtige gevoel van dit nummer, een duister sprookje dat wel, Episch nummer!

4. Arabian Knights (Juju)

Punten : 78
Nom. : 12
Nr. 1 van: Telamon

Oh ja nu schiet het aantal nominaties en dus ook het aantal punten omhoog en weer een van Juju.

dix:
De Death Drums van Budgie roffelen Juju vakkundig aaneen, tot aan het exorcisme van afsluiter Voodoo Dolly. Op de tweede single die van de plaat werd getrokken klinkt de band juist op haar toegankelijkst.

freddze:
De tekst klinkt als een sprookje, maar is het zeker niet. Gaat over onderdrukking van de vrouw in het midden oosten. Elk instrument is zo duidelijk zoals een vlek van chocoladesaus op een met Dash gewassen wit overhemd.

3. Israel (single)

Punten : 80
Nom. : 10
Nr. 1 van: pygmydanny JoaMuse johan de witt El Ninjo

Niet in mijn lijstje, sterker nog wel in mijn eliminatielijstje.

freddze
Niet op langspeler verschenen, maar wel opgenomen op de verzamelaar One Upon a Time. Dit nummer had natuurlijk ook perfect op Juju gepast. Hun signatuursong die vroeger op elke goeie fuif gedraaid werd.

2. Cities in Dust [Tinderbox]

Punten : 82
Nom. : 14
Nr. 1 van: aERodynamIC

Toch nog enigszins verrassende nummer 2 , werd eigenlijk nooit een bedreiging voor de nummer 1.
Maar goed Cities in Dust stond bijna in alle lijstjes, het ontbrak enkel in het lijstje van dix.

freddze zag het al gebeuren (de top 3):
Dan nog niet eens mijn meest geliefde nummer van de plaat, maar er moest toch nog één nummer van mijn tweede favoriet S&TB plaat bij. Naast Israel en Spellbound eveneens een signature song.

1. Spellbound

Punten : 97
Nom. : 14
Nr. 1 van: Marco dB orbit.

Tja de onvermijdelijke winnaar, toch was er nog een deelnemer (luigifort) die ‘m niet had.

Dix:
Onverslijtbaar. Ook de 12" versie aangeschaft, maar die klinkt nu wel wat lachwekkend in de oren.

Fredzze:
Gedoodverfde winnaar. Tribal drums en jachtige acoustische gitaren. "And don't forget when your elders forget to say their prayers... take them by the legs, and throw them down the stairs!" ... En dan hoor je ze dus effectief ook van de trappen vallen ... toektoektoek toektoektoektoek toektoektoek toektoektoektoek.

Alle deelnemers aan de diverse rondes bedankt voor een mooie weekje.

Het podium is nu voor VladTheImpaler met (Oasis / Noel Gallagher's High Flying Birds)

Mooie editie Rudi S

Ik zal morgen de startlijst posten. Zou panjoe of Lukas zo vriendelijk willen zijn om topictitel aan te passen naar Greatest Hits of Noel Gallagher (Oasis / Noel Gallagher's High Flying Birds)? Alvast bedankt.

Ook weer mooi.

Rudi S schreef:
3. Israel (single)

Niet in mijn lijstje, sterker nog wel in mijn eliminatielijstje.

Toch 4x goed voor een eerste plek
in ieder geval bedankt voor deze editie Rudi S. Dit weekend nog eens 'Join Hands' opleggen

Het is wel in mijn achting gestegen. israel dus.

Bedankt, Rudi S, voor de geweldige organisatie

Daar gaan we dan, op zoek naar het beste van Noel Gallagher.
http://britpopnews.com/wp-content/uploads/2014/09/Noel-Gallagher-ray-ban.jpeg

We gaan dus op zoek naar het beste van Noel Gallagher, één van mijn muzikale helden. Een introductie is eigenlijk niet meer nodig. Het succes van Oasis is in mijn ogen voor het grootste deel te danken aan alle geweldige songs die hij vrijwel allemaal heeft geschreven. Ook na Oasis blijft de beste man geweldige nummers en albums leveren. Voor de greatest hits of kijken we dus naar al het werk dat hij heeft gemaakt met Oasis en zijn solo werk onder de naam Noel Gallagher's High Flying Birds.

Voor de starlijst heb ik van zoveel mogelijk verschillende Oasis albums nummers te pakken, maar de meeste komen natuurlijk van de bekendste en eerste twee. Van beide Noel Gallagher's High Flying Birds albums zijn twee nummers aan de startlijst toegevoegd. Nu is het aan jullie om jullie 10 favoriete songs toe te voegen die volgens jou nog ontbreken. Van Oasis songs kan je er in principe van uit gaan dat hij ze geschreven heeft, wil je het toch zeker weten kan je via deze link het checken.

De Startlijst:

Ballad Of The Mighty I
Cigarettes & Alcohol
Champagne Supernova
Don’t Look Back In Anger
Everybody’s On The Run
If I Had A Gun
Little By Little
Live Forever
Lyla
Morning Glory
Riverman
Rock 'n' Roll Star
Roll With It
Slide Away
Some Might Say
Supersonic
The Importance Of Being Idle
The Masterplan
Whatever
Wonderwall

Deadline is maandagavond 20:00.

Maar mijn grootste favorieten staan al in de startlijst. Jammer dat Songbird niet mee mag doen, een van de beste latere Oasis-nummers ook al is ie geschreven door Liam.

Acquiesce
All Around The World
Cast No Shadow
Columbia
In The Heat Of The Moment
It’s Good To Be Free
Let Forever Be
Shakermaker
Stop Crying Your Heart Out
Talk Tonight

Ik heb ook Let Forever Be van The Chemical Brothers toegevoegd, hoop dat dat geen probleem is. Maar Noel Gallagher is wel medeschrijver van dat nummer en daar lijkt het hier om te gaan

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:49 uur

geplaatst: vandaag om 13:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.