MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!

zoeken in:
1. Live Forever
2. Supersonic
3. Acquiesce
4. Whatever
5. Slide Away
6. Shakermaker
7. Rock 'N Roll Star
8. Don't Look Back In Anger
9. Some Might Say
10. Wonderwall

1. Champagne Supernova
2. Don’t Look Back In Anger
3. Live Forever
4. Whatever
5. Wonderwall
6. Some Might Say
7. Cigarettes & Alcohol
8. The Masterplan
9. Acquiesce
10. Lyla

Misterfool
Terwijl jullie de laatste ronde doen van deze Greatest Hits. Even een kleine mededeling. Aangezien ik vanavond/morgenmiddag waarschijnlijk geen internetconnectie ter beschikking heb, laat ik mijn Brian Eno ronde, morgenavond beginnen.

1. Champagne Supernova
2. Whatever
3. Rock 'n' Roll Star
4. AKA... What a Life
5. Live Forever
6. Don’t Look Back In Anger
7. Everybody’s On The Run
8. Morning Glory
9. Cigarettes & Alcohol
10. Roll With It

zaaf
Misterfool schreef:
Terwijl jullie de laatste ronde doen van deze Greatest Hits. Even een kleine mededeling. Aangezien ik vanavond/morgenmiddag waarschijnlijk geen internetconnectie ter beschikking heb, laat ik mijn Brian Eno ronde, morgenavond beginnen.

1. Don't Look Back In Anger
2. Champagne Supernova
3. Live Forever
4. The Masterplan
5. Morning Glory
6. Slide Away
7. AKA.. What A Life
8. Cast No Shadow
9. Whatever
10. Supersonic

Misterfool schreef:
Aangezien ik vanavond/morgenmiddag waarschijnlijk geen internetconnectie ter beschikking heb, laat ik mijn Brian Eno ronde, morgenavond beginnen.

Ik zag vandaag bij de tentoonstelling David Bowie Is nog de synthesizer van Eno uit 1974, ook gebruikt op 3 Bowie albums. Hij heeft 'm in 1999 aan Bowie gegeven. Hij zei erbij dat er nog steeds geluiden uit komen die je nergens anders uit krijgt. Gaaf....

UITSLAG
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De stemmen zijn geteld, in totaal zijn er 24 lijstjes ingeleverd, waarvoor heel veel dank! Ik kan alvast verklappen dat het héél close is om wie de uiteindelijk winnaar is geworden. Maar voor we zover zijn krijgen we eerst de nummers 20 t/m 11. Welke nummers hebben (helaas) niet de top 10 weten te halen? Daar gaan we dan!

20. Lyla (17 punten / 6x genoemd / hoogste notering: 6)
Afkomstig van Don't Believe The Truth (2005)

Het enige Oasis nummer dat na 2000 is geschreven. Het grootste en heerlijk refrein moet heerlijk zijn om live mee te schreeuwen.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

19. Everybody's On The Run (18 punten / 4x genoemd / hoogste notering: 3)
Afkomstig van Noel Gallagher's High Flyin...

Hiermee hebben we het eerste nummer van de High Flying Birds, of te wel het solo project van Noel na Oasis. Ook hier weer een heerlijk grootst refrein dat uitnodigt tot meezingen.

18. Columbia (34 punten / 5x genoemd / hoogste notering: 1 [2x]) Op 1 gezet door starsailor en herman
Afkomstig van Definitely Maybe (1994)

Het eerste nummer (van de 7) van het geweldige debuut album Definitely Maybe. Ondanks dat het op de 18e plaats is geeindigd, is het toch twee keer op de eerste plek gezet door twee users.

17. Shakermaker (37 punten / 10x genoemd / hoogste notering: 3)

Heerlijk om op Liam achtige wijze mee te zingen: Shake along with me

16. Cigarettes & Alcohol (38 punten / 10x genoemd / hoogste notering: 5)

Staat voor mij verrassend laag (ook al heb ik het zelf ook niet in mijn top 10 staan). Als je een beetje de sound van Definitely Maybe zou moeten omschrijven dan zou een passend antwoord zijn om aan te raden dit nummer te luisteren naar mijn mening. Heerlijke rock 'n' roll zoals Oasis het zo geweldig kan.

15. AKA... What A Life (40 punten / 9x genoemd / hoogste notering: 3)
Afkomstig van Noel Gallagher's High Flyin...

En op nummer 15 strandt het laatste overgebleven nummer van de High Flying Birds.

14. Roll With It (41 punten / 9x genoemd / hoogste notering: 3)
Afkomstig van (What's The Story) Morning ...

Een zeer belangrijk nummer in de britpop geschiedenis van de jaren 90. De clash tussen Oasis en Blur kwam samen toen dit nummer en Country House van Blur tegelijk uitkwamen en om de nummer 1 positie vochten, 'The Battle of Britpop'. Blur won (hoe dan?) deze strijd.

13. Slide Away (41 punten / 10x genoemd / hoogste notering: 4)

Een geweldig nummer van Definitely Maybe, vooral het heerlijke gitaarwerk in de laatste drie minuten van het nummer. En dan nog Liam die je op de achtergrond I don't know, I don't care, all I know is you can take me there hoort schreeuwen.

12. Cast No Shadow (42 punten / 10x genoemd / hoogste notering: 1) Op 1 gezet door SirNoodle

Een van de weinige (misschien enige) nummer(s) waar Noel en Liam samen zingen, en wat een prachtige combinatie levert het bij dit nummer op. Op (What's The Story) Morning Glory toch wel een rustpuntje te noemen, maar wat voor een.

11. Morning Glory (43 punten / 11x genoemd / hoogste notering: 5)

Wát een geweldige intro heeft dit nummer, als je het hoort herken je het meteen dankzij die gitaarriff. Vervolgens knalt de hele band erbij.

You need a little time to wake up wake up
Well
What's the story morning glory?

Voor diegene die met smart zitten te wachten op de top 10 heb ik helaas minder nieuws. Ik moet zo gaan en heb dus geen tijd om de top 10 vanavond nog te posten. De stukjes zijn ook nog niet klaar dus kan ze ook niet door iemand anders laten posten. Gelukkig heeft Misterfool aangegeven pas morgenavond te beginnen. Ik zal dus morgen beginnen met de top 10 te posten (hoop dat dat niet erg is?).

Geeft niks, fijne avond! -Alleen Columbia zo laag

Ja, die had ik op 4. Maar ja, maar 5 nominaties..... Geweldig nummer!

Ai geen lijstje meer kunnen sturen, Champagne Supernova was mijn onbetwiste nummer 1 geweest.
Ik kan nog wel de top 10 volgen .
Mooi werk tot nu toe VladTheImpaler

Dan zijn we nu aangekomen bij de top 10!

10. Wonderwall (44 punten / 8x genoemd / hoogste notering: 1) Op 1 gezet door Marco dB

Dit is denk ik toch wel het zijn meest bekende nummer. Voor vele (waaronder mezelf) is het echter doodgedraaid. En toch blijft het een prachtig nummer, vooral de 'akoestische' versie van Noel kan ik nog zeer goed waarderen. Het heeft de finale maar echter net aan gehaald, maar toch staat het op plek 10 uiteindelijk.

Snoeperd over het nummer in de MuMeLadder Top 2000:
Wonderwall is een bijzondere, vooral de scherpe en bijna gemeenklinkende zang gaat erin als gebakken koek. Die zang zorgt ervoor dat je ieder nummer meeblèrt. Op een feest ben ik altijd wel in de stemming voor deze: You're my wonderwaaalll. Heerlijk.

9. The Masterplan (65 punten / 12x genoemd / hoogste notering: 1 [2x]) Op 1 gezet door stickyfish en rkdev
Afkomstig van The Masterplan (1998)

Ik had eerlijk gezegd verwacht dat The Masterplan iets hoger zou eindigen. Ik heb altijd een beetje het idee gehad dat dit een echte fan-favoriet is ofzo. Ik kan wel meer schrijven, maar sjoerd148 heeft het in de MuMeLadder Top 2000 perfect omschreven.

sjoerd148 over The Masterplan in MuMeLadder Top 2000:
“Well I don’t write shit songs” was de reactie van Noel Gallagher aan het adres van Creation baas Alan McGee, nadat deze aangaf The Masterplan eigenlijk geen B kantje is.
Met de reactie van Noel ben ik het eens, echter deze track werd wel zodanig released op de single ‘Wonderwall’.
In The Masterplan – geschreven in een Japanse hotelkamer – beschrijft Gallagher een willekeurige reis door het leven.
Een van de weinige zekerheden die we hebben is dat de toekomst onzeker (All we know is that we don't Know how it's gonna be) is en de natuurlijke angst om ouder te worden (Tell them not to fear no more).
Het arrangement betreft ook geen typische Oasis song. Gallagher laat verschillende muzikanten een bijdrage leveren op viool, saxofoon, trompet en cello.
De combinatie van prachtig arrangement en mooie tekst maakt The Masterplan een klasse track welke tot het beste materiaal van Oasis gerekend mag worden.
Aan het einde van dit nummer hoor je Noel nog een stukje van The Beatles’ Octopus ’s Garden zingen.

VladTheImpaler schreef:
Ik had eerlijk gezegd verwacht dat The Masterplan iets hoger zou eindigen.
Ik ook

8. Acquiesce (71 punten / 14x genoemd / hoogste notering: 3)
Afkomstig van The Masterplan (1998)

Heerlijk stevige opener van b-side album The Masterplan. Acquiesce was het b-kantje van Some Might Say. Had eerlijk gezegd niet verwacht dat het zo hoog zou eindigen, maar het werd vaak genoeg genoemd in de lijstjes.

7. Supersonic (73 punten / 12x genoemd / hoogste notering: 3)

SirNoodle over dit nummer:
Oasis op hun meest arrogante bombastische best. Can I ride with you in your BEE - EM - DOUBLE YOU... wie geraakt weg met zo'n simpele rijmpjes met zoveel uitstraling?

Hier kan ik mij alleen maar bij aansluiten. Het begin alleen al met die drums is geweldig. En de simpele rijmpjes zoals SirNoodle ze noemt vind ik hier fantastisch.

And she makes me laugh
I got her autograph
She done it with a doctor
On a helicopter
She's sniffin' in her tissue
Sellin' the big issue

Casartelli (moderator)
VladTheImpaler schreef:
Acquiesce was het b-kantje van Some Might Say. Had eerlijk gezegd niet verwacht dat het zo hoog zou eindigen, maar het werd vaak genoeg genoemd in de lijstjes.

Ofschoon The Masterplan zijn naam aan de B-kantjesverzamelaar gaf, wordt in mijn beleving Acquiesce toch veel meer als het ultieme B-kantje van Oasis gezien. Ben eerder verbaasd dat hij zo weinig boven The Masterplan staat.

6. Rock 'N' Roll Star (78 punten / 15x genoemd / hoogste notering: 3)

De titel van het nummer doet de muziek hier eer aan naar mijn mening. Dit rockt fantastisch! Een nummer over verveling en het dromen over het zijn van een rockster. Mede dankzij dit nummer zijn de Gallaghers het nog geworden ook.

I live my life in the city
There's no easy way out

.....

In my mind my dreams are real
Now you concerned about the way I feel
Tonight I'm a rock 'n roll star

5. Some Might Say (92 punten / 19x genoemd / hoogste notering: 1 [2x]) Op 1 gezet door Johnny Marr en Casartelli

Na ongeveer de helft van de lijstjes deed Some Might Say mee om de nummer 1 positie, maar verloor later toch wat terrein. Toch nog een hele mooie 5e plaats. Volgens Noel is Some Might Say 'the archetypical Oasis song' en 'defines what Oasis is'. Daar kan ik me wel in vinden.

"Some might say they don't believe in heaven, go and tell it to the man who lives in hell"

4. Whatever (118 punten / 18x genoemd / hoogste notering: 1 [4x] Op 1 gezet door ArthurDZ, Bonk, musicfriek en EttaJamesBrown
Afkomstig van Whatever (1994)

In afwachting van (What's The Story) Morning Glory, de opvolger van Definitely Maybe werd Whatever uitgebracht. Hier laten ze toch wel een iets ander geluid horen dan op Definitely Maybe. Vooral de toevoeging van strijkers. Overigens een grappige ankedote van Noel over de videoclip: "I'm fucking drunk in this video. Look how pissed I am there. . . I can't begin to tell you pissed I was. I was shit-faced."

Bonk over Whatever:
Zijn het die violen die echt wat toevoegen? Is het dat lekkere ritme en die mooie melodie van het nummer? Of is het toch de tekst? (I Sing the Blues If I Want!) Is het het feit dat er (zeker voor een Oasis nummer) toch een mooie afwisseling en opbouw inzit? Of is het toch dat lekkere langgerekte outro? Ik weet het niet, het zal wel weer iets van de optelsom van al die dingen bij elkaar zijn, maar wat is dit toch een heerlijk nummer en toch ook wel het beste wat de heer N. Gallagher ooit voortgebracht heeft.

3. Don't Look Back In Anger (123 punten / 17x genoemd / hoogste notering: 1 [2x]) Op 1 gezet door 50tracks en mezelf

Mijn persoonlijke favoriet. Van te voren had ik verwacht dat het minimaal top 3 zou halen en eigenlijk ook wel de eerste plaats, maar het is dus de derde plek geworden. Wat een geweldig anthem blijft dit, hoe vaak je het ook luistert het verveelt nooit. Het is een nummer dat je eigenlijk alleen live zou moeten meemaken.

ArthurDZ over Don't Look Back In Anger:
Eigenlijk is dit, en niet Wonderwall, de grootste meezinger van de band. Probeer dat refrein eens niet uit volle borst mee te zingen eenmaal dit nummer je te pakken heeft. Dat gaat gewoon niet! Wat ik ook zo leuk vind aan dit nummer is dat het voor een keer niet gaat over dat je je eigen leven moet leiden, dat je moet feesten, of dat je Oasis cool moet vinden. Één van de weinige Oasis-nummers in zijn soort, denk ik.

2. Champagne Supernova (152 punten / 19x genoemd / hoogste notering: 1 [6x] Op 1 gezet door Marty McFly, lennon, laxus11, west, Simon77 en nelis

Champagne Supernova heeft nét niet de eerste plek behaald. Het is wel het meest vaak op 1 gezet in jullie lijstjes. Dan over het nummer zelf. Tja, wat moet je er over zeggen. Bij dit nummer denk ik eigenlijk niet te veel. Een leuke anekdote van Noel dan:
This writer, he was going on about the lyrics to "Champagne Supernova", and he actually said to me: ‘You know, the one thing that’s stopping it being a classic is the ridiculous lyrics.’ And I went: ‘What do you mean by that?’ And he said: ‘Well, Slowly walking down the hall, faster than a cannonball — what’s that mean?’ And I went: ‘I don’t know. But are you telling me, when you’ve got 60,000 people singing it, they don’t know what it means? It means something different to every one of them.

Verder geldt hier vooral luisteren, geniet en droom weg op de de meest wonderschone gitaarklanken.

Mooie anekdote VladTheImpaler!

Strafwerk voor Rudi S: 100x Champagne Supernova opschrijven in de hoek!

Dan nu de nummer 1! *tromgeroffel*

1. Live Forever (152 punten / 21x genoemd / hoogste notering: 1 [4x]) Op 1 gezet door johan de witt, likeahurricane, aERodynamIC en luigifort

Had ik al gezegd dat het close was geworden om de nummer 1 positie? Nou Live Forever en Champagne Supernova behalen allebei 152 punten, maar Live Forever is twee keer vaker genoemd en mag zich kronen tot het beste wat Noel Gallagher geschreven heeft. En dan misschien toch vooral deze paar regels:

Maybe I just want to fly I want to live I don't want to die
Maybe I just want to breathe maybe I just don't believe
Maybe you're the same as me we see things they'll never see you and I
were gonna live forever

Onweerwolf beschrijft het wat mij betreft mooi in MuMe Top 2000:
Live Forever is voor mij de ultieme britpop song. Het is in feite een heel simplistisch liedje met een eenvoudige tekst maar op een of andere manier raakt het bij mij altijd de juiste snaar als ik het hoor. Het is zo'n nummer dat gewoon overtuigt in z'n positiviteit. Oasis noemde zichzelf destijds de beste band sinds The Beatles en toen Live Forever uitkwam vond ik dat eigenlijk nog een best geloofwaardige uitspraak ook. Dit is ook zo'n nummer waarvan ik de tekst helemaal uit mijn hoofd ken en altijd móet meezingen in dat heerlijke overdreven zeurderige Engels. Super! Wel spijtig dat Oasis daarna nooit meer dit niveau heeft gehaald. Whatever & Don't Look Back in Anger kwamen in de buurt maar daarna ging het toch echt bergafwaarts met deze talentvolle band.

Dat was het dan Heel erg bedankt aan iedereen die mee heeft gedaan. Hopelijk was het leuk om te volgen, vond het zelf in ieder geval leuk om te doen. Ik sluit af met een video waarin Noel zo'n beetje alle video clips van Oasis loopt af te zeiken. Voor diegene die wel van zijn (afkraak) humor houden zeker een tip om te kijken. Dan geef ik het stokje door aan Misterfool

Super gedaan VladTheImpaler: bedankt!

Prachtige nummer 1
Toch wel hun ultieme lied, vind ik.

west schreef:
Mooie anekdote VladTheImpaler!

Strafwerk voor Rudi S: 100x Champagne Supernova opschrijven in de hoek!

Geweldig heb ik toch nog een bijdrage kunnen leveren aan een spannend einde

Mooie presentatie..geweldige nummer 1 en champagne voor Rudi S

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:49 uur

geplaatst: vandaag om 13:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.