MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!

zoeken in:
De Nrs. 11 t/m 20:

11. Out There Somewhere Part 1 * ( 17 punten, 4 )
12. Nothing Left Part 1 * ( 17 punten, 3 )
13. Out There Somewhere Part 2 * ( 17 punten, 4 )
14. Attached ( Nr. 1 Dance Lover ) ( 16 punten, 3 )
15. Nothing Left Part 2 * ( 14 punten, 3 )
16. One Big Moment ( 11 punten, 3 )
17. Belfast ( 11 punten, 3 )
18. Are We Here? ( Ft. Alison Goldfrapp ) ( 9 punten, 3 )
19. New France ( Ft. Zola Jesus ) ( 4 punten, 3 )
20. You Lot ( 3 punten, 1 )

Opvallend dat oude Orbital klassiekers ( Chime, Satan, Belfast, Lush ) hun reputatie geen moment waar kunnen maken en bijna volledig genegeerd werden.

Slechts 1 nummer dat oorspronkelijk niet in de startlijst stond heeft de Top 10 alsnog weten te halen. Na het album The Altogether, zijn nu ook alle nummers van de albums: Orbital, Snivilisation & Wonky uitgeschakeld.

Ook opvallend: You Lot overleefde de eliminatiefase probleemloos, maar eindigt in de finale overtuigend laatste. Verder brachten gastbijdrages van Zola Jesus & Goldfrapp weinig geluk.

10.

Know Where To Run ( 18 punten, 3 )

Een van de 3 nummers in de Top 10 die afkomstig is van het succesvolle album The Middle of Nowhere. Alleen het album In Sides heeft nog meer vermeldingen in de Top 10.

9.

One Perfect Sunrise ( 22 punten, 3 )

Net als de nummer 10 scoorde dit nummer 3 noteringen. Alleen waren die een stuk minder gemiddeld waardoor dit nummer het prijsbeest is van het wat mij betreft zwaar ondergewaardeerde Blue Album. Verder ook het meest recente Orbital nummer in deze Top 10!

8.

The Box, Part 1 ( 25 punten, 4 )

Wellicht hadden de meeste mensen The Box nog wat hoger in de lijst verwacht. Het 2de deel laat nog wel even op zich wachten. In Sides heeft met maar liefst 5 noteringen in de Top 10 ook niets te klagen trouwens.

7.

Spare Parts Express ( 26 punten, 4 ) # 1 van Arno

Blijkbaar een typisch love it or hate it nummer gezien het overweldigende aantal tegenstemmen dat dit nummer te verwerken kreeg tijdens de voorronde. In de finale voelt dit nummer zich veel meer op zijn gemak en had hij zelfs bijna de Top 5 gehaald.

6.

Adnan `s ( 26 punten, 3 ) # 1 Strangeways & herman

En daar hebben we het enige nummer dat via de zijdeur de finale wist te halen en tevens een Top 10 notering weet te scoren in de finale. Met dank aan 3 topnoteringen. Sterker nog: Adnan `s is het enige nummer dat door 2 deelnemers op de eerste plek is gezet. Een score waar zelfs de #1 jaloers van zou worden.

5.

The Box, Part 2 ( 31 punten, 5 ) # 1 Brunniepoo

En daar hebben we het andere deel van The Box, die zijn faam waarmaakt en een keurige Top 5 positie weet te scoren. Opvallend dat veel mensen slechts een van beide delen in hun Top 10 opnamen. Mocht The Box als een geheel gezien worden, zou het wellicht hebben meegestreden om de # 1 positie.

4.

Dwr Budr ( 37 punten, 7 )

Het gebrek aan een # 1 notering houdt Dwr Budr net van het podium af. Toch kan dit nummer zich moeiteloos meten met de grote Orbital favorieten, maar liefst 7 van de 8 deelnemers hadden een plekje over voor dit nummer in hun Top 10. Eigenlijk blij verrast dat dit nummer zo goed presteert. Zonder meer een Orbital nummer dat weinig aan slijtage onderhevig is.

3.

Way Out ( 37 punten, 6 ) # 1 orbit

In de strijd om een podiumplek dan toch nipt een verdienstelijk nummer van het album The Middle of Nowhere op het podium. Lange tijd zag het er naar uit dat Way Out mee zou strijden om de eindoverwinning, maar op het laatst sloeg de Top 2 toch nog een behoorlijke kloof.

2.

Halcyon On + On ( 46 punten, 8 ) # 1 Silent_shout

En dan is het nu tijd om lekker achterover te leunen om intens te genieten van de aanvankelijk gedoodverfde #1. Aan het aantal noteringen lag het niet, dit nummer liet niemand onberoerd. Het ontbrak het nummer vooral aan absolute topnoteringen.

1.

The Girl With The Sun In Her Head ( 53 punten, 7 ) # 1 Ploppesteksel

En als een duvel uit een doosje, komt The Girl With The Sun In Her Head overtuigend als overwinnaar uit de strijd. Niet geheel verrassend omdat dit nummer natuurlijk wel veel voorkeursstemmen heeft gescoord bij Orbital `s populairste album. Maar dat dit nummer Halcyon On + On van de troon zou kunnen stoten had ik niet kunnen bedenken vantevoren. Niettemin, een fantastische winnaar!

Iedereen super bedankt voor het deelnemen aan deze knock out, jullie hebben er een mooie top 10 van gemaakt!

Ik hoop dat jullie Orbital harten weer een stukje sneller zijn gaan kloppen.

Bij deze draag ik het stokje graag over aan Zephyr Veel succes en plezier!

Een mooie lijst en met 53 punten een overtuigende winnaar. Het was mijn nummer 2, maar zoals ik al schreef is ook dit voor mij een perfect nummer: 10/10.

Bedankt voor de organisatie van deze KO, Dance Lover. Het was een plezier om de afgelopen dagen alle albums van Orbital nog eens te beluisteren.

Ik heb Orbital zowaar ontdekt via deze Greatest Hits, al had ik geen tijd om mee te doen aan de finaleronde. Maar toch, bedankt Dance Lover!

Strangeways schreef:
Bedankt voor de organisatie van deze KO, Dance Lover. Het was een plezier om de afgelopen dagen alle albums van Orbital nog eens te beluisteren.

het was voor mij ook een mooie gelegenheid om me wat verder in de act te verdiepen dus voor mij ook zeker geslaagd. Dank voor de organisatie Dance lover!

Zephyr
Ja ! Het is tijd voor de Greatest Songs van één van mijn muziekhelden : Greg Sage, en zijn fantastische band : Wipers.

De startlijst bestaat uit de volgende 20 songs :

Against The Wall
Anytime You Find
Different Ways
Doom Town
I Want A Way
Land of the Lost
Make Or Break
No Fair
Over The Edge
Psychic Vampire
Return of the Rat
Romeo
Ship Of Dreams
Silver Sail
Straight Ahead
Up Front
When It's Over
Window Shop For Love
Y I Came
Youth of America

Voorlopig het solo-album Sacrifice For Love nog niet meegenomen.

Zephyr
Gelieve nog 10 nummers toe te voegen die volgens jou onmisbaar zijn in dit topic.

Deadline: maandagavond 31 maart 21:00 uur.

En gelijk maar even wat gebruikers oproepen die misschien hun steentje willen bijdragen.

Oproep aan : Cygnus, dix, shinybeast, Oldfart, AOVV, bone machine, Lukk0, DjFrankie, Rudi S

dix
At Your Service:

D-7
Takin' Too Long
The Lonely One
Just A Dream Away
All The Same
Time Marches On
True Believer
Soul's Tongue
Astro Cloud
World Without Fear

Bijzondere band met een uit duizenden herkenbaar geluid.
Zo mooi zijn als deze GH wat extra belangstelling oplevert.

Zephyr
Astro Cloud (Greg Sage)
Be There
Can This Be
Losers Revenge
Messenger
Mystery
Nothing Left To Lose
The Chill Remains
The Lonely One
True Believer

Kan herman of Lukas de topictitel a.u.b. veranderen in Greatest Songs of (Greg Sage/Wipers) ?

Mijn dank alvast !

Hm, tja startlijst is natuurlijk goed, ik hoopte No fair zelf te kunnen plaatsen, maar helaas.
Van de latere albums is ook steeds het beste nummer "gestolen".
Deze overigens uitstekende liedjes, dan maar:

Taking Too Long
So Young
The Lonely One
No One Wants an Alien
Follow Blind
The Chill Remains
No Doubt About It
D-7
Nothing Left to Lose
True Believer

Wipers (Sage), super

Bedankt voor Orbital, Dance Lover.

Bij Wipers haak ik mogelijk in de finale aan. Ken de band nauwelijks, maar deze heeft wel mijn interesse.

Ik heb enkel de eerste drie albums van Wipers en Straight Ahead van Greg Sage.
Dit zijn de 10 extra liedjes die ik daaruit kies:

Blue Cowboy
D-7
Let it Go
Lost in Space
Mystery
Taking Too Long
The Illusion Fades
The Lonely One
Tragedy
Up Front

dix
herman schreef:
Ken de band nauwelijks, maar deze heeft wel mijn interesse.
Het geluid van The Wipers zweeft ergens tussen The Shadows en Motörhead.
En Greg Sage's singer/songwritersschap zit zo ongeveer on par met Chris Isaak.

Juist ja The Shadows, sommige stukjes op Follow blind deden mij ergens aan denken.

Ai, rusitig hier, trouwens Old Fart (Wipers goeroe) dit jaar nog niet op MuMe gespot.

zaaf
True Believer
Follow Blind
No One Wants an Alien
Nothing Left To Lose
This Time
Mystery
So Young
The Chill Remains
The Lonely One
Fair Weather Friends

dix
Rudi S schreef:
Old Fart (Wipers goeroe) dit jaar nog niet op MuMe gespot.
Neu ... net als Sage lijkt ie opgelost. Ik denk dat Oldfart de rest van Over The Edge zou nomineren

BTW niemand die net als ik het mooie monotone All The Same noemt? Hoe moet het dan nu verder?

DjFrankie (moderator)
Ik haak ook pas in de finale aan

zaaf
GREATEST HITS intekenlijst

Wie wil er een editie van Greatest Hits leiden?
Je mag je naam en de artiest die je wil spelen toevoegen aan de lijst.

- Zephyr (Wipers/Greg Sage)
- arcade monkeys (Modest Mouse)
- Zephyr (Cabaret Voltaire)
- Laxus11 ( The Beatles)
- ArthurDZ (Wu-Tang Clan + soloprojecten geproducet door RZA)
- The Eraser (Animal Collective)
- dynamo d (Anouk)
- Teunnis (Frank Zappa)
- DjFrankie (The Jesus and Mary Chain)
- Scientist (Songs Ohia/Jason Molina/Magnolia Electric Co.)
- west (Pearl Jam)
- Casartelli (The Gathering)
- kobe bryant fan (Autechre)
- yeahyeahyeah (Wire)
- dumb_helicopter (Radiohead)
- 7744leon (Tool)
- zaaf (Gorillaz)
- ArthurDZ (Morrissey)
- Edgar18 (Michael Jackson)
- The Eraser (Mark Kozelek)*
-7744leon (Blur)
- zaaf (The Sound)
- catdog (Kanye West)
- jassn (Atmosphere)
- Chevy93 (The Boxer Rebellion)
- zaaf (Beck)
- ArthurDZ (Paul Weller/The Jam/The Style Council)
- Dance Lover ( Four Tet )
- zaaf (Underworld)
- Scientist (Guided By Voices)
- dynamo d (Spinvis)
- zaaf (The Roots)

Ik heb er nog wel een paar, maar ik kan niet een jaar (de beurt gezien de lijst) vooruit kijken.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:17 uur

geplaatst: vandaag om 12:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.