Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!
zoeken in:
0
zaaf
geplaatst: 22 januari 2016, 21:37 uur
4 Ashes to Ashes (Scary Monsters) 571 punten, 47 x genoemd Nummer 1 van: Salvadore dazzler 50tracks
west schreef:
Op geniale toetsen en melodie wordt Major Tom een junkie.
Op geniale toetsen en melodie wordt Major Tom een junkie.
herman schreef:
Dit nummer viel me voor het eerst echt op in Zomergasten, waar stadgenoot Ad Verbrugge het in 2006 liet horen. Sindsdien eigenlijk al favoriet, maar de laatste maanden uitgegroeid tot één van de allerbeste uit zijn oeuvre wat mij betreft. Net als Sound and Vision heeft dit iets ongrijpbaars.
Dit nummer viel me voor het eerst echt op in Zomergasten, waar stadgenoot Ad Verbrugge het in 2006 liet horen. Sindsdien eigenlijk al favoriet, maar de laatste maanden uitgegroeid tot één van de allerbeste uit zijn oeuvre wat mij betreft. Net als Sound and Vision heeft dit iets ongrijpbaars.
0
zaaf
geplaatst: 22 januari 2016, 21:40 uur
3 Space Oddity (David Bowie 2) 596 punten, 43 x genoemd Nummer 1 van: LucM Justus18 HugovdBos Funky Bookie Alicia Edgar18 http://nme.assets.ipccdn.co.uk/images/gallery/DavidBowiePA190612.jpg
Het lied bestaat in twee verschillende 1969-versies. Het origineel en kortere versie van het lied (3:48) werd gebruikt in de film 'Love You Till Tuesday'. De langere opnieuw opgenomen versie van het lied (5:18) werd gebruikt als de openingssong van het gelijknamige album van David Bowie uit 1969.
Naast de titel, die verwijst naar de film 2001: A Space Odyssey, is in de inleiding van het lied een nauwelijks hoorbaar instrumentale opbouw te horen, analoog aan de diepe bastoon van Also Sprach Zarathustra dat prominent wordt gebruikt in de film.
Het lied bestaat in twee verschillende 1969-versies. Het origineel en kortere versie van het lied (3:48) werd gebruikt in de film 'Love You Till Tuesday'. De langere opnieuw opgenomen versie van het lied (5:18) werd gebruikt als de openingssong van het gelijknamige album van David Bowie uit 1969.
Naast de titel, die verwijst naar de film 2001: A Space Odyssey, is in de inleiding van het lied een nauwelijks hoorbaar instrumentale opbouw te horen, analoog aan de diepe bastoon van Also Sprach Zarathustra dat prominent wordt gebruikt in de film.
0
zaaf
geplaatst: 22 januari 2016, 21:46 uur
2 "Heroes" (Heroes) 651 punten, 46 x genoemd Nummer 1 van: Renoir Cured Tom. dix Simon77 luigifort
herman schreef:
Een megaklassieker, maar voor mij wel een nummer waar ik van ben gaan houden. Twintig jaar geleden vond ik dit nog een van de mindere op het gelijknamige album, maar dat is nu niet meer zo.
Een megaklassieker, maar voor mij wel een nummer waar ik van ben gaan houden. Twintig jaar geleden vond ik dit nog een van de mindere op het gelijknamige album, maar dat is nu niet meer zo.
0
Telamon
geplaatst: 22 januari 2016, 21:47 uur
Zwaar overschat dat Heroes.
Tegenvallende serie ook.
Tegenvallende serie ook.
0
zaaf
geplaatst: 22 januari 2016, 21:47 uur
1 Life on Mars? (Hunky Dory) 667 punten, 49 x genoemd Nummer 1 van: Bonk west vigil stickyfish orbit charlotte2807 laxus11 Titmeister zaaf
west schreef:
De piano begint en David Bowie zingt met zijn oh zo mooie stem. De strijkers zetten in en de piano gaat crescendo en één van de mooiste refreinen ooit volgt. Kippenvel iedere keer weer.
De piano begint en David Bowie zingt met zijn oh zo mooie stem. De strijkers zetten in en de piano gaat crescendo en één van de mooiste refreinen ooit volgt. Kippenvel iedere keer weer.
0
zaaf
geplaatst: 22 januari 2016, 21:48 uur
Alle lof voor de onvolprezen herman voor het organiseren, regelen, in goede banen leiden, citaten verzamelen, coordineren, backup scoren enz enz enz.
Ik heb wat uiterlijk vertoon gedaan, van 4 nummers slechts info overgeschreven en vooral getraineerd.
Ik heb wat uiterlijk vertoon gedaan, van 4 nummers slechts info overgeschreven en vooral getraineerd.
0
geplaatst: 22 januari 2016, 21:49 uur
Over iets minder dan een jaar dan ook maar Life on Mars? in de MuMeLadder-finale 

0
geplaatst: 22 januari 2016, 21:50 uur
0
geplaatst: 22 januari 2016, 21:52 uur
0
zaaf
geplaatst: 22 januari 2016, 21:54 uur
Dank allen, jullie ook erg bedankt voor het enthousiasme en de deelname. Ik vond t ook leuk 

0
zaaf
geplaatst: 22 januari 2016, 21:54 uur
Sunderland schreef:
Puike presentatie! Verdiend meer aandacht!
En als die presentatie aandacht verdient is het met een t Puike presentatie! Verdiend meer aandacht!

0
geplaatst: 22 januari 2016, 21:55 uur
0
geplaatst: 22 januari 2016, 21:56 uur
0
geplaatst: 22 januari 2016, 21:58 uur
Erg mooie nummer 1, idd op naar de ladderfinale dit jaar 
Herman en zaaf bedankt voor de organisatie!

Herman en zaaf bedankt voor de organisatie!
0
geplaatst: 22 januari 2016, 22:21 uur
Mooi hoor, prachtige Bowie week, dank aan herman en zaaf.
De presentatie was weer super
De presentatie was weer super

0
geplaatst: 22 januari 2016, 22:37 uur
0
zaaf
geplaatst: 22 januari 2016, 22:40 uur
Dank je Han, zo is t ook bedoeld en ik vind t fijn dat t als zodanig opgemerkt wordt.
0
geplaatst: 22 januari 2016, 22:47 uur
zaaf schreef:
(quote)
Dank je Han, zo is t ook bedoeld en ik vind t fijn dat t als zodanig opgemerkt wordt. Meisjes op school waren fan van ABBA en Grease maar wat hadden de jongens toen? Totdat een vriend van me platen van zijn broer liet horen, en dat waren albums en singles van David Bowie. Toen hadden wij ineens ook een muziekheld.
0
geplaatst: 22 januari 2016, 23:00 uur
Mooie lijst en wat een werk om al die punten op te tellen! Maar het was een kleine moeite om Bowie te eren en ben blij dat er zoveel animo was en dat zaaf kon inspringen!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.