MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!

zoeken in:
zaaf
4 Ashes to Ashes (Scary Monsters) 571 punten, 47 x genoemd Nummer 1 van: Salvadore dazzler 50tracks
west schreef:
Op geniale toetsen en melodie wordt Major Tom een junkie.

herman schreef:
Dit nummer viel me voor het eerst echt op in Zomergasten, waar stadgenoot Ad Verbrugge het in 2006 liet horen. Sindsdien eigenlijk al favoriet, maar de laatste maanden uitgegroeid tot één van de allerbeste uit zijn oeuvre wat mij betreft. Net als Sound and Vision heeft dit iets ongrijpbaars.

zaaf
Podium time!!

zaaf
3 Space Oddity (David Bowie 2) 596 punten, 43 x genoemd Nummer 1 van: LucM Justus18 HugovdBos Funky Bookie Alicia Edgar18 http://nme.assets.ipccdn.co.uk/images/gallery/DavidBowiePA190612.jpg

Het lied bestaat in twee verschillende 1969-versies. Het origineel en kortere versie van het lied (3:48) werd gebruikt in de film 'Love You Till Tuesday'. De langere opnieuw opgenomen versie van het lied (5:18) werd gebruikt als de openingssong van het gelijknamige album van David Bowie uit 1969.

Naast de titel, die verwijst naar de film 2001: A Space Odyssey, is in de inleiding van het lied een nauwelijks hoorbaar instrumentale opbouw te horen, analoog aan de diepe bastoon van Also Sprach Zarathustra dat prominent wordt gebruikt in de film.

EttaJamesBrown schreef:
Waar ik 4 zei bedoel ik 5, stop! Verder eens metTitmeister.

Wel een goede wissel.

Bowie en Nietzsche: 2 ongrijpbare helden.

zaaf
2 "Heroes" (Heroes) 651 punten, 46 x genoemd Nummer 1 van: Renoir Cured Tom. dix Simon77 luigifort
herman schreef:
Een megaklassieker, maar voor mij wel een nummer waar ik van ben gaan houden. Twintig jaar geleden vond ik dit nog een van de mindere op het gelijknamige album, maar dat is nu niet meer zo.

zaaf
En op het nippertje....

Telamon
Zwaar overschat dat Heroes.
Tegenvallende serie ook.

zaaf
1 Life on Mars? (Hunky Dory) 667 punten, 49 x genoemd Nummer 1 van: Bonk west vigil stickyfish orbit charlotte2807 laxus11 Titmeister zaaf
west schreef:
De piano begint en David Bowie zingt met zijn oh zo mooie stem. De strijkers zetten in en de piano gaat crescendo en één van de mooiste refreinen ooit volgt. Kippenvel iedere keer weer.

zaaf
Alle lof voor de onvolprezen herman voor het organiseren, regelen, in goede banen leiden, citaten verzamelen, coordineren, backup scoren enz enz enz.
Ik heb wat uiterlijk vertoon gedaan, van 4 nummers slechts info overgeschreven en vooral getraineerd.

Over iets minder dan een jaar dan ook maar Life on Mars? in de MuMeLadder-finale

Graag!

En bedankt zaaf en herman, het was een leuke week. Wel jammer dat het onder deze omstandigheden moest.

Jazeker, het was weer een geweldige ronde. Bedankt herman! Bedankt zaaf!

Puike presentatie! Verdiend meer aandacht!

zaaf
Dank allen, jullie ook erg bedankt voor het enthousiasme en de deelname. Ik vond t ook leuk

zaaf
Sunderland schreef:
Puike presentatie! Verdiend meer aandacht!
En als die presentatie aandacht verdient is het met een t

Thanks herman en zaaf. Mijn Bowie-kennis is nog beperkt, maar ik leer hem steeds beter kennen. Het album Aladdin Sane was dé ontdekking, maar ook twee erg gave nummers van 1. Outside leren kennen.

Dat was een mooie finale, herman en zaaf. De 50 liedjes hadden ook in een andere volgorde geschud mogen worden, ook dan was de top 10 sterk geweest.

Teveel kwaliteit. Er zijn ergere dingen. Zoals geschut.

zaaf
Nee, geschut moet juist met een duh

Dank Zaaf en Herman

Erg mooie nummer 1, idd op naar de ladderfinale dit jaar

Herman en zaaf bedankt voor de organisatie!

zaaf schreef:
(quote)
En als die presentatie aandacht verdient is het met een t
nounou, geef ik ook eens een complimend.

zaaf
ha

Mooi hoor, prachtige Bowie week, dank aan herman en zaaf.
De presentatie was weer super

Goed gedaan hoor faaz..je bent mijn oreh..

Veel dank herman en zaaf voor dit mooie eerbetoon aan David Bowie

zaaf
dynamo d schreef:
Veel dank herman en zaaf voor dit mooie eerbetoon aan David Bowie
Dank je Han, zo is t ook bedoeld en ik vind t fijn dat t als zodanig opgemerkt wordt.

De man verdient het

zaaf schreef:
(quote)
Dank je Han, zo is t ook bedoeld en ik vind t fijn dat t als zodanig opgemerkt wordt.

Meisjes op school waren fan van ABBA en Grease maar wat hadden de jongens toen? Totdat een vriend van me platen van zijn broer liet horen, en dat waren albums en singles van David Bowie. Toen hadden wij ineens ook een muziekheld.

Mooie lijst en wat een werk om al die punten op te tellen! Maar het was een kleine moeite om Bowie te eren en ben blij dat er zoveel animo was en dat zaaf kon inspringen!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:49 uur

geplaatst: vandaag om 05:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.