menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!

zoeken in:
1. A Day in the Life
2. Here Comes the Sun
3. Something *
4. Norwegian Wood (This Bird Has Flown)
5. I Am The Walrus *
6. While My Guitar Gently Weeps
7. Penny Lane
8. Come Together *
9. Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band*
10. The Fool On The Hill *

Ik telde 7 nummers die buitencategorie zijn. Daar voegde ik nog 3 zeer verdienstelijke nummers aan toe.

Heb nu al zin in de Smiths, Bruce en Fleetwood Editie, jammer nog een jaartje wachten

01 Paperback writer
02 Helter skelter
03 A hard days night
04 Eleanor Rigby
05 Norwegian wood
06 Blackbird
07 Here comes the sun
08 I am the walrus
09 Tomorrow never knows
10 In my life

Ik had graag nog Help, Ticket to Ride en Drive my car gezien in de finale. Maar bij The Beatles is het meeste altijd wel oké................

Nog iemand die een lijstje wil inleveren?

Deadline wil ik vervroegen naar 11:00 uur, omdat ik dacht dat we zaterdagochtend iets hadden.

Dus je hebt nog tot 11:00 uur om een lijstje in te leveren

Ik wil alle 41 personen bedanken voor hun top 10, het was een leuke editie met vele mensen.

De nummers 11-22.

11. Tomorrow Never Knows (107) Nummer 1 van DjFrankie en crosskip

12. Blackbird (100)

13. Come Together * (96) Nummer 1 van catdog

14. Hey Jude * (83) Nummer 1 van johannesA en dumb_helicopter

15. Happiness Is A Warm Gun * (74)

16. In My Life * (73) Nummer 1 van Rudi S

17. The Fool On The Hill * (64) Nummer 1 van Simon77

18. Paperback Writer * (63) Nummer 1 van itchy en musician

19. Get Back (53) Nummer 1 van west

20. A Hard Day's Night (53)

21. Lucy in the Sky with Diamonds (47)

22. Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band* (35)

10. I Am The Walrus * (111) Nummer 1 van aERodynamIC en dynamo d

Kreeg in de eliminatie ronde 14 tegenstemmen maar is dus net in de top 10 binnen gekomen.

Knappe prestatie voor de Walrus.

dynamo d schreef:
Geniaal gek nummer, briljant gezongen door John Lennon met mooie instrumentatie en achtergrondgeluiden.

7 top 10 nummers te vinden in de onderste regionen.

9. Something * (113) Nummer 1 van sheep67 en Fathead

Alweer een nominatie die de top 10 haalt, stond voor de laatste lijst nog 8e maar moest toch een plek inleveren van de toen nummer 9.

sheep67 schreef:
Something is mijn favoriete plaat van The Beatles. Opmerkelijk genoeg niet geschreven door McCartney/Lennon maar door de in 2001 overleden gitarist George Harrison. Na Yesterday is dit het meest gecoverde nummer van de band. Samen met Come Together (1969) op single uitgebracht.

8. Helter Skelter * (121) Nummer 1 van Zephyr en Titmeister

Het hardste nummer van de Beatles heeft een mooie 8e plek weten te bemachtigen.

Wist nog net Something te passeren.

itchy schreef:
Als het moest had Paul ook haar op zijn tanden. Proto-metal!

7. Strawberry Fields Forever (128) Nummer 1 van Renoir en laxus11

Had ik eerlijk gezegd wel hoger verwacht, maar een keuige 7e plaats is ook niet verkeerd.

Renoir schreef:
Uniek in alle apecten: melodie, opbouw, sound, productie, mystiek. I buried Paul of Cranberry Sauce? Ga voor het hek van Strawberry Fields staan, en het nummer laat je nooit meer los.

6. Norwegian Wood (This Bird Has Flown) (138) Nummer 1 van ArthurDZ, Ward, jeroentjuhh en musicfriek

Net geen top 5 plek voor dit nummer, het was ook het eerste popnummer met de sitar.

DjFrankie schreef:
Ook weer met een vleug psychedelica, prachtig gezongen liedje. Geweldig gitaarrif trouwens in deze geweldige 2 minuten.

De top 5 bewaar ik voor de middag, dus stay tuned

damn! die spanning!

Haha Laxus, ga je nog de hele zaterdag inpalmen ook? Er zijn nog mensen die na jou dit spelletje moeten organiseren hé

De nummer 3 t/m 5 zitten erg dicht bij elkaar, voelen jullie de spanning al

ArthurDZ schreef:
Haha Laxus, ga je nog de hele zaterdag inpalmen ook? Er zijn nog mensen die na jou dit spelletje moeten organiseren hé

Geloof mij maar, ben voor 2 uur wel klaar schat ik zo

I am the Walrus in de top 10

Mooie 9e plek voor Something, had ik niet in de top 10 verwacht. En Blackbird had ik veel hoger verwacht...

Aquila
Ik gok:

5. While My Guitar Gently Weeps
4. Here Comes the Sun
3. Penny Lane
2. Eleanor Rigby
1. A Day in the Life

Strawberry Fields had ik ook hoger verwacht, maar juist in deze editie doet Penny Lane stukken beter.

De nummer 5 komt zo

5. While My Guitar Gently Weeps (145) Nummer 1 van Cured en nelis

Stond lang in de top 3 maar heeft toch de laatste lijstjes wat ingeleverd, maar alsnog een mooie positie, Eric Clapton doet ook mee op dit nummer.

Renoir schreef:
Het meesterwerk van George. Waar zou die gitaar van Clapton toch zo gently om weepen?

Eh, Wat Cured zegt

4. Here Comes the Sun (147) De nummer 1 van arcade monkeys

Het hoogst genoteerde nummer van George weet net niet de top 3 te halen.

itchy schreef:
Mijn favoriete Harrison-nummer klinkt zonnig en melodieus. Kom maar!

Tja die George kon er wat van, maar het blijft een Lennon - McCartney groepje

3. Penny Lane (147) Nummer 1 van zaaf, herman, Edgar18 en dazzler

Met meer nummer 1 posities weet Penny Lane toch de top 3 te halen, een verassende plek mag ik toch wel zeggen.

Zephyr schreef:
Prachtig, weemoedig, melancholisch. Ijzersterke single.

Renoir schreef:
De ultieme sentimental journey op muziek. Je ziet het gewoon allemaal, als je naar het huidige Penny Lane gaat.

dix schreef:
Sowieso het oudste nummer dat ik me kan herinneren. Mijn moeder neuriede het altijd.

2. Eleanor Rigby (185) Nummer 1 van kabouter76, vigil, Johnny Marr, Aquila en pygmydanny

Na een stroeve start was het al vrij duidelijk dat hij de nummer 2 positie zou innemen en hij heeft het nooit meer los gelaten.

Eleanor Rigby is zo'n echt mooi gedaan liedje (uitwerking en uitvoering perfect) van wat mij betreft hun beste album.

laxus11 Ik zou iedereen nog een dag laten wachten, wat is immers een dag in een mensenleven

laxus11 schreef:
6. Norwegian Wood (This Bird Has Flown)
(embed)

Net geen top 5 plek voor dit nummer, het was ook het eerste popnummer met de sitar.

Deze was nog eerder, uit 1964:

Verder bedankt voor het werk. Altijd een behoorlijk werkje om dit te organiseren, maar zeker als het zo'n populaire editie is. Alleen jammer van die nummer 1.

Ik zet zo Revolver maar eens op.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:34 uur

geplaatst: vandaag om 19:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.