Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!
zoeken in:
0
geplaatst: 12 juni 2014, 09:00 uur
En daarmee is het zover, The Fixer valt net af.
Uit de uitgebreide en ijzersterke catalogus van Pearl Jam hebben wij 20 nummers gekozen die in de finale mee mogen doen. Het leuke dit keer is dat maar liefst 9 songs die door users zijn genomineerd de finale hebben gehaald. Alleen Porch* lukte dit niet, maar we hebben toch al 7 nummers van Ten in deze finale.
Dit zijn de 20 nummers:
Black
Alive
Jeremy
Garden*
Even Flow*
Once*
Release*
Rearviewmirror
Daughter
Dissident*
Better Man
Nothingman*
Corduroy
Nothing As It Seems
Given to Fly
I Am Mine
Love Boat Captain*
Just Breathe
Unthought Known*
Yellow Ledbetter*
De vraag is nu om jouw persoonlijke TOP 10 te maken met nummers uit deze lijst van 20. Als het even kan graag jouw (korte) motivatie waarom je een bepaald nummer zo hoog waardeert. De deadline hiervoor is zaterdagochtend 09.00 uur.
In de loop van de zaterdagochtend en -middag maak ik dan de door ons samengestelde top 20 bekend. En twee en drie dagen later worden ze hopelijk allemaal live gespeeld in de Ziggo Dome. Veel succes!
Uit de uitgebreide en ijzersterke catalogus van Pearl Jam hebben wij 20 nummers gekozen die in de finale mee mogen doen. Het leuke dit keer is dat maar liefst 9 songs die door users zijn genomineerd de finale hebben gehaald. Alleen Porch* lukte dit niet, maar we hebben toch al 7 nummers van Ten in deze finale.
Dit zijn de 20 nummers:
Black
Alive
Jeremy
Garden*
Even Flow*
Once*
Release*
Rearviewmirror
Daughter
Dissident*
Better Man
Nothingman*
Corduroy
Nothing As It Seems
Given to Fly
I Am Mine
Love Boat Captain*
Just Breathe
Unthought Known*
Yellow Ledbetter*
De vraag is nu om jouw persoonlijke TOP 10 te maken met nummers uit deze lijst van 20. Als het even kan graag jouw (korte) motivatie waarom je een bepaald nummer zo hoog waardeert. De deadline hiervoor is zaterdagochtend 09.00 uur.
In de loop van de zaterdagochtend en -middag maak ik dan de door ons samengestelde top 20 bekend. En twee en drie dagen later worden ze hopelijk allemaal live gespeeld in de Ziggo Dome. Veel succes!
0
geplaatst: 12 juni 2014, 13:13 uur
1. Alive
2. Black
3. Betterman
4. Corduroy
5. Garden*
6. Jeremy
7. Nothingman*
8. I Am Mine
9. Daughter
10. Dissident*
Een behoorlijk moeilijke klus, een top 10 uit zo'n sterke lijst samenstellen. De hele top 7 komt van de platen Ten en Vitalogy, met afstand mijn favorieten uit hun discografie. Van hun latere periode is alleen de uitstekende single I Am Mine erin geslaagd mijn lijst te halen. Ook al heeft elk Pearl Jam-album zijn parels, zo goed als die eerste drie albums werd het nooit meer, vind ik.
2. Black
3. Betterman
4. Corduroy
5. Garden*
6. Jeremy
7. Nothingman*
8. I Am Mine
9. Daughter
10. Dissident*
Een behoorlijk moeilijke klus, een top 10 uit zo'n sterke lijst samenstellen. De hele top 7 komt van de platen Ten en Vitalogy, met afstand mijn favorieten uit hun discografie. Van hun latere periode is alleen de uitstekende single I Am Mine erin geslaagd mijn lijst te halen. Ook al heeft elk Pearl Jam-album zijn parels, zo goed als die eerste drie albums werd het nooit meer, vind ik.
0
geplaatst: 12 juni 2014, 13:20 uur
1 Black
2 Yellow Ledbetter
3 Jeremy
4 Alive
5 Just Breathe
6 Better Man
7 Daughter
8 Dissident
9 Even Flow
10 Garden
Black de absolute all-time favoriet. Maar helaas hebben 5 van mijn favoriete non-Ten tracks de cut niet gehaald. Indifference, Immortality en Last Kiss hadden zelfs de Top 5 gehaald. Blijft er een prachtig lijstje over maar is Ten hierdoor wel sterk oververtegenwoordigd.
2 Yellow Ledbetter
3 Jeremy
4 Alive
5 Just Breathe
6 Better Man
7 Daughter
8 Dissident
9 Even Flow
10 Garden
Black de absolute all-time favoriet. Maar helaas hebben 5 van mijn favoriete non-Ten tracks de cut niet gehaald. Indifference, Immortality en Last Kiss hadden zelfs de Top 5 gehaald. Blijft er een prachtig lijstje over maar is Ten hierdoor wel sterk oververtegenwoordigd.
0
johannesA
geplaatst: 12 juni 2014, 14:25 uur
1. Yellow Ledbetter*
2. Betterman
3. Release*
4. Given to Fly
5. Black
6. Rearviewmirror
7. Dissident*
8. I Am Mine
9. Alive
10. Garden*
2. Betterman
3. Release*
4. Given to Fly
5. Black
6. Rearviewmirror
7. Dissident*
8. I Am Mine
9. Alive
10. Garden*
0
geplaatst: 12 juni 2014, 14:27 uur
1. Black
2. Release*
3. Better Man
4. Garden*
5. Rearviewmirror
6. Nothingman*
7. Just Breathe
8. Corduroy
9. Jeremy
10. Alive
Meh, beetje lukraak. Had Yellow Ledbetter en I Am Mine en nog een paar er echt in willen zetten maar ja....
2. Release*
3. Better Man
4. Garden*
5. Rearviewmirror
6. Nothingman*
7. Just Breathe
8. Corduroy
9. Jeremy
10. Alive
Meh, beetje lukraak. Had Yellow Ledbetter en I Am Mine en nog een paar er echt in willen zetten maar ja....
0
geplaatst: 12 juni 2014, 14:47 uur
1. Nothing As It Seems
2. Black
3. Yellow Ledbetter*
4. Daughter
5. Better Man
6. Even Flow*
7. Alive
8. Jeremy
9. Dissident*
10. Garden*
Immortality had bij de bovenste drie moeten staan maar een ondergewaardeerd nummer blijkbaar. Voor de rest kan ik mij wel schikken met deze eindlijst en uiteraard is Black zwaar favoriet (nu al). Ik heb gekozen voor het prachtige Nothing As It Seems dat ietwat het sfeertje van Immortality benaderd.
2. Black
3. Yellow Ledbetter*
4. Daughter
5. Better Man
6. Even Flow*
7. Alive
8. Jeremy
9. Dissident*
10. Garden*
Immortality had bij de bovenste drie moeten staan maar een ondergewaardeerd nummer blijkbaar. Voor de rest kan ik mij wel schikken met deze eindlijst en uiteraard is Black zwaar favoriet (nu al). Ik heb gekozen voor het prachtige Nothing As It Seems dat ietwat het sfeertje van Immortality benaderd.
0
geplaatst: 12 juni 2014, 15:00 uur
Jaja mooie eindlijst hoor, pik daar de beste 10 er maar eens makkelijk uit. Dat was dus erg moeilijk. Maar beste luitjes dat is gelukt!
1. Once
2. Black
3. Better Man
4. Even Flow
5. Dissident
6. Daughter
7. Jeremy
8. Nothing As It Seems
9. Garden
10. Just Breathe
1. Once
2. Black
3. Better Man
4. Even Flow
5. Dissident
6. Daughter
7. Jeremy
8. Nothing As It Seems
9. Garden
10. Just Breathe
0
geplaatst: 12 juni 2014, 15:02 uur
Better Man
Rearviewmirror
Nothing As It Seems
Yellow Ledbetter*
Given to Fly
Black
Unthought Known*
Corduroy
Garden*
Alive
Rearviewmirror
Nothing As It Seems
Yellow Ledbetter*
Given to Fly
Black
Unthought Known*
Corduroy
Garden*
Alive
0
geplaatst: 12 juni 2014, 15:41 uur
Dit is mijn Pearl Jam top 10 gebaseerd op de lijst van 20:
1. Alive
2. Black
3. Dissident*
4. Corduroy
5. Garden*
6. Once*
7. Nothing As It Seems
8. Unthought Known*
9. Yellow Ledbetter*
10 Just Breath
Alive is voor mij één van de indrukwekkendste nummers ooit. De combinatie van tekst en muziek is perfect en huiveringwekkend tegelijk. De gitaarsolo als een soort van uitlaatklep op het einde is één van de beste ooit gespeeld. Die snijdt door mij heen.
Op Black word je de triestheid ingezogen. Ook dit nummer is heel intens en is fantastisch gezongen en gespeeld. Ook hier is de finale weer werkelijk briljant.
Garden heeft ook alles wat een Pearl Jam nummer goed maakt: de afwisseling tussen mooie rust, krachtige steengoede gitaren en de bijbehorende fraaie stem van Eddie Vedder.
Wat ik mis in de lijst van 20 zijn de explosieve punk-achtige nummers, zoals de eerste drie fantastische songs van Vitalogy: Last Exit, Spin The Black Circle & vooral Not For You. Ook Immortality van dat album staat helaas niet bij de laatste 20.
En ook de snelle nummers van Vs.: Go, Animal & Blood. Gelukkig is daar wel het ijzersterke Dissident, bij mij als vertegenwoordiger van al die pittige punk-achtige nummers op 3. Daarna volgt van Vitalogy het prachtige Corduroy en van Ten nog het fantastische Once. Once dat als opener de toon zet van Ten met de zeer fraaie stem van Eddie Vedder en de rauwe gitaren, met daarbij een geweldige solo van Mike McGready.
Verder heb ik voor twee ijzersterke nummers van het album The Fixer gekozen: Unthought Known & Just Breath. Nothing As It Seems van Binaural is echt erg mooi en doet ook mee. Dit alles wordt aangevuld met de b-side die live zo'n succes is: het hele fraaie Yellow Ledbetter.
1. Alive
2. Black
3. Dissident*
4. Corduroy
5. Garden*
6. Once*
7. Nothing As It Seems
8. Unthought Known*
9. Yellow Ledbetter*
10 Just Breath
Alive is voor mij één van de indrukwekkendste nummers ooit. De combinatie van tekst en muziek is perfect en huiveringwekkend tegelijk. De gitaarsolo als een soort van uitlaatklep op het einde is één van de beste ooit gespeeld. Die snijdt door mij heen.
Op Black word je de triestheid ingezogen. Ook dit nummer is heel intens en is fantastisch gezongen en gespeeld. Ook hier is de finale weer werkelijk briljant.
Garden heeft ook alles wat een Pearl Jam nummer goed maakt: de afwisseling tussen mooie rust, krachtige steengoede gitaren en de bijbehorende fraaie stem van Eddie Vedder.
Wat ik mis in de lijst van 20 zijn de explosieve punk-achtige nummers, zoals de eerste drie fantastische songs van Vitalogy: Last Exit, Spin The Black Circle & vooral Not For You. Ook Immortality van dat album staat helaas niet bij de laatste 20.
En ook de snelle nummers van Vs.: Go, Animal & Blood. Gelukkig is daar wel het ijzersterke Dissident, bij mij als vertegenwoordiger van al die pittige punk-achtige nummers op 3. Daarna volgt van Vitalogy het prachtige Corduroy en van Ten nog het fantastische Once. Once dat als opener de toon zet van Ten met de zeer fraaie stem van Eddie Vedder en de rauwe gitaren, met daarbij een geweldige solo van Mike McGready.
Verder heb ik voor twee ijzersterke nummers van het album The Fixer gekozen: Unthought Known & Just Breath. Nothing As It Seems van Binaural is echt erg mooi en doet ook mee. Dit alles wordt aangevuld met de b-side die live zo'n succes is: het hele fraaie Yellow Ledbetter.
0
geplaatst: 12 juni 2014, 15:46 uur
Silent_shout schreef:
Better Man
Rearviewmirror
Nothing As It Seems
Yellow Ledbetter*
Given to Fly
Black
Unthought Known*
Corduroy
Garden*
Alive
Better Man
Rearviewmirror
Nothing As It Seems
Yellow Ledbetter*
Given to Fly
Black
Unthought Known*
Corduroy
Garden*
Alive
Bedankt voor je lijstje Silent_shout! Zou jij nog de volgorde willen aangeven: van 10 t/m 1? Grazie.
0
geplaatst: 12 juni 2014, 17:46 uur
Oeps, Better man op 1 dus, onweerstaanbaar mooi nummer, en al zeker live altijd een kippenvelmoment 
1. Better Man
2. Rearviewmirror
3. Nothing As It Seems
4. Yellow Ledbetter*
5. Given to Fly
6. Black
7. Unthought Known*
8. Corduroy
9. Garden*
10. Alive

1. Better Man
2. Rearviewmirror
3. Nothing As It Seems
4. Yellow Ledbetter*
5. Given to Fly
6. Black
7. Unthought Known*
8. Corduroy
9. Garden*
10. Alive
0
geplaatst: 12 juni 2014, 18:00 uur
1. Alive
2. I Am Mine
3. Release
4. Black
5. Better Man
6. Dissident
7. Unthought Known
8. Just Breathe
9. Jeremy
10. Yellow Ledbetter
2. I Am Mine
3. Release
4. Black
5. Better Man
6. Dissident
7. Unthought Known
8. Just Breathe
9. Jeremy
10. Yellow Ledbetter
0
geplaatst: 12 juni 2014, 19:36 uur
Silent_shout schreef:
Oeps, Better man op 1 dus, onweerstaanbaar mooi nummer, en al zeker live altijd een kippenvelmoment

Zie je, ik dacht andersom (zie mijn top 10
)
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 12 juni 2014, 19:58 uur
1 Just Breathe
Dit nummer had op de soundtrack gemoeten van de geweldige film Into the Wild.
Tijdens de film had ik dit nummer ook steeds in mijn hoofd. Niet moeilijk wel geweldig.
2 Black
3 Alive
4 Daughter
5 Jeremy
6 Once*
7 Love Boat Captain*
8 Even Flow*
9 Dissident
10 Yellow Ledbetter*
Dit nummer had op de soundtrack gemoeten van de geweldige film Into the Wild.
Tijdens de film had ik dit nummer ook steeds in mijn hoofd. Niet moeilijk wel geweldig.
2 Black
3 Alive
4 Daughter
5 Jeremy
6 Once*
7 Love Boat Captain*
8 Even Flow*
9 Dissident
10 Yellow Ledbetter*
0
geplaatst: 12 juni 2014, 20:50 uur
1. Black
2. Alive
3. Love Boat Captain*
4. Jeremy
5. Given to Fly
6. I Am Mine
7. Daughter
8. Nothingman*
9. Just Breathe
10. Even Flow*
2. Alive
3. Love Boat Captain*
4. Jeremy
5. Given to Fly
6. I Am Mine
7. Daughter
8. Nothingman*
9. Just Breathe
10. Even Flow*
0
geplaatst: 12 juni 2014, 23:32 uur
Niet te doen om uit deze 20 topnummers (en nog zoveel andere goede) te kiezen, want ze zijn allemaal stuk voor stuk geweldig. Maar hierbij toch een top 10:
1. Black
2. Just Breathe
3. Alive
4. Jeremy
5. Yellow Ledbetter
6. Better Man
7. Given to Fly
8. Nothing As It Seems
9. I Am Mine
10. Rearviewmirror
1. Black
2. Just Breathe
3. Alive
4. Jeremy
5. Yellow Ledbetter
6. Better Man
7. Given to Fly
8. Nothing As It Seems
9. I Am Mine
10. Rearviewmirror
0
geplaatst: 12 juni 2014, 23:48 uur
1. Black
2. Alive
3. Yellow Ledbetter*
4. Better Man
5. Dissident*
6. Given to Fly
7. Jeremy
8. Nothing As It Seems
9. Even Flow*
10. Just Breathe
2. Alive
3. Yellow Ledbetter*
4. Better Man
5. Dissident*
6. Given to Fly
7. Jeremy
8. Nothing As It Seems
9. Even Flow*
10. Just Breathe
0
geplaatst: 13 juni 2014, 01:26 uur
Top 10 Pearl Jam
1. Black
2. Even Flow*
3. Just Breathe
4. Once*
5. Yellow Ledbetter*
6. Jeremy
7. Alive
8. Unthought Known*
9. Garden*
10. Dissident*
De eerste vier zijn fenomenaal. Verder drie sterke dissonanten en 1 dissident in mijn top 10. De rest is toch allemaal Ten werk. Wat ik nog steeds hun enige echt goede album vind.
1. Black
2. Even Flow*
3. Just Breathe
4. Once*
5. Yellow Ledbetter*
6. Jeremy
7. Alive
8. Unthought Known*
9. Garden*
10. Dissident*
De eerste vier zijn fenomenaal. Verder drie sterke dissonanten en 1 dissident in mijn top 10. De rest is toch allemaal Ten werk. Wat ik nog steeds hun enige echt goede album vind.
0
geplaatst: 13 juni 2014, 10:28 uur
De ren-je-rot tussenstand na 14 top 10's. jullie hebben vast wel een 'donker' vermoeden welk nummer ruim aan kop gaat, maar daarachter gebeuren toch een aantal zeer verrassende dingen!
Nog even een paar users die al mee hebben gedaan vragen of zij ook hun top 10 willen maken:
nelis little lion man dumb_helicopter laxus11 Sandokan-veld thetinderstick Steve McQueen chevy93
Stemmen kan nog tot morgenochtend 09.00 uur, daarna volgt de uitslag van de Greatest Hits of Pearl Jam.
Nog even een paar users die al mee hebben gedaan vragen of zij ook hun top 10 willen maken:
nelis little lion man dumb_helicopter laxus11 Sandokan-veld thetinderstick Steve McQueen chevy93
Stemmen kan nog tot morgenochtend 09.00 uur, daarna volgt de uitslag van de Greatest Hits of Pearl Jam.
0
geplaatst: 13 juni 2014, 11:34 uur
1. Black
2. Daughter
3. Alive
4. Garden
5. I Am Mine
6. Better Man
7. Jeremy
8. Rearviewmirror
9. Nothing As It Seems
10. Release
2. Daughter
3. Alive
4. Garden
5. I Am Mine
6. Better Man
7. Jeremy
8. Rearviewmirror
9. Nothing As It Seems
10. Release
0
geplaatst: 13 juni 2014, 12:03 uur
1. Black
2. Even Flow*
3. Once*
4. Nothing As It Seems
5. Garden*
6. Alive
7. Better Man
8. Release*
9. Yellow Ledbetter*
10. Given to Fly
6e op rij met Black op 1.
2. Even Flow*
3. Once*
4. Nothing As It Seems
5. Garden*
6. Alive
7. Better Man
8. Release*
9. Yellow Ledbetter*
10. Given to Fly
6e op rij met Black op 1.

0
geplaatst: 13 juni 2014, 12:08 uur
7e op rij met Black 
1. Black
2. Jeremy
3. Even Flow*
4. Alive
5. Yellow Ledbetter*
6. Rearviewmirror
7. Given to Fly
8. Once*
9. Better Man
10. Nothingman*

1. Black
2. Jeremy
3. Even Flow*
4. Alive
5. Yellow Ledbetter*
6. Rearviewmirror
7. Given to Fly
8. Once*
9. Better Man
10. Nothingman*
0
geplaatst: 13 juni 2014, 13:20 uur
1. Rearviewmirror
2. Once
3. Nothing As It Seems
4. Black
5. Alive
6. Corduroy
7. Given to Fly
8. Jeremy
9. Garden*
10. Daughter
2. Once
3. Nothing As It Seems
4. Black
5. Alive
6. Corduroy
7. Given to Fly
8. Jeremy
9. Garden*
10. Daughter
0
geplaatst: 13 juni 2014, 15:00 uur
1. Alive
2. Black
3. Rearviewmirror
4. Jeremy
5. I Am Mine
6. Once*
7. Release*
8. Garden*
9. Even Flow*
10. Yellow Ledbetter*
Spijtig dat Go er niet tussenstaat. Ik ben niet zo voor de rustige Pearl Jam, geef mij de meer rockende variant.
2. Black
3. Rearviewmirror
4. Jeremy
5. I Am Mine
6. Once*
7. Release*
8. Garden*
9. Even Flow*
10. Yellow Ledbetter*
Spijtig dat Go er niet tussenstaat. Ik ben niet zo voor de rustige Pearl Jam, geef mij de meer rockende variant.

0
geplaatst: 13 juni 2014, 15:25 uur
1. Black
2. Alive
3. Given to Fly
4. Better Man
5. Nothing As It Seems
6. Even Flow
7. Jeremy
8. Corduroy
9. I Am Mine
10. Dissident
Jammer dat Man of the Hour de lijst niet gehaald heeft, had anders zeker in mijn top-10 gestaan.
2. Alive
3. Given to Fly
4. Better Man
5. Nothing As It Seems
6. Even Flow
7. Jeremy
8. Corduroy
9. I Am Mine
10. Dissident
Jammer dat Man of the Hour de lijst niet gehaald heeft, had anders zeker in mijn top-10 gestaan.
0
geplaatst: 13 juni 2014, 20:32 uur
1 Just Breathe
2 Jeremy
3 Black
4 Alive
5 Daughter
6 Nothing as it seems
7 Even flow
8 Given to fly
9 Once*
10 Nothingman
2 Jeremy
3 Black
4 Alive
5 Daughter
6 Nothing as it seems
7 Even flow
8 Given to fly
9 Once*
10 Nothingman
0
geplaatst: 14 juni 2014, 08:06 uur
1. Black
2. Rearview Mirror
3. Nothing As It Seems
4. Corduroy
5. Unthought Known
6. Once
7. Release
8. Dissident
9. Love Boat Captain
10. Better Man
2. Rearview Mirror
3. Nothing As It Seems
4. Corduroy
5. Unthought Known
6. Once
7. Release
8. Dissident
9. Love Boat Captain
10. Better Man
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.