Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!
zoeken in:
0
geplaatst: 20 februari 2015, 20:10 uur
3 Could You Be Loved aantal punten 59, nummer 1 van Telamon.
Naast verzet, geloof en politiek was liefde een onderwerp waar Marley graag over zong.
Dit liedje werd wereldwijd erg populair en is het 2e liedje van Uprising in onze lijst.
Naast verzet, geloof en politiek was liefde een onderwerp waar Marley graag over zong.
Dit liedje werd wereldwijd erg populair en is het 2e liedje van Uprising in onze lijst.
sheep67 schreef:
Could You Be Loved: Zijn laatste grote hit bij leven en bewustzijn.10 maanden later overleed Bob.
Could You Be Loved: Zijn laatste grote hit bij leven en bewustzijn.10 maanden later overleed Bob.
0
geplaatst: 20 februari 2015, 20:13 uur
Te zien, welke versie van No Woman No Cry wordt bedoeld in dit topic?
0
geplaatst: 20 februari 2015, 20:22 uur
2 Stir It Up aantal punten 71, nummer 1 van Titmeister , ArthurDZ en laxus11.
Prachtig nummer, zo mooi gezongen en heeft flink afstand genomen van de andere liedjes (enkel de nummer 1 heeft (weer flink) meer punten.
Die franse live versie niet gevonden.
Prachtig nummer, zo mooi gezongen en heeft flink afstand genomen van de andere liedjes (enkel de nummer 1 heeft (weer flink) meer punten.
west schreef:
3. Stir It Up (live at the Pavillion De Paris 1977)
Dit moet toch één van de allerlekkerste en meest swingende live nummers zijn ooit gespeeld, met geweldig koortje en fantastische solo.
3. Stir It Up (live at the Pavillion De Paris 1977)
Dit moet toch één van de allerlekkerste en meest swingende live nummers zijn ooit gespeeld, met geweldig koortje en fantastische solo.
Die franse live versie niet gevonden.
0
geplaatst: 20 februari 2015, 20:31 uur
1 No Woman, No Cry aantal punte 83, nummer 1 van west
Iedereen had dit nummer m.u.v. starsailor, duidelijk zijn meest populairste liedje.
No Woman no cry heeft steeds wel in de top gestaan.
Live versie?, Nou laten wij die maar doen.
Iedereen had dit nummer m.u.v. starsailor, duidelijk zijn meest populairste liedje.
No Woman no cry heeft steeds wel in de top gestaan.
sheep67 schreef:
No Woman, No Cry: Niet zijn grootste hit maar wel zijn bekendste en dan vooral de live-versie
No Woman, No Cry: Niet zijn grootste hit maar wel zijn bekendste en dan vooral de live-versie
west schreef:
1. No Woman, No Cry (live at the Lyceum London 1975)
Dit moet toch één van de allerbeste en meest intense nummers zijn ooit live gespeeld en meegedaan door het publiek.
1. No Woman, No Cry (live at the Lyceum London 1975)
Dit moet toch één van de allerbeste en meest intense nummers zijn ooit live gespeeld en meegedaan door het publiek.
Live versie?, Nou laten wij die maar doen.
0
geplaatst: 20 februari 2015, 20:33 uur
Nou een prachtige Bob Marley editie en ik heb erg genoten de afgelopen weken van zijn muziek.
Ik bedank de deelnemers die actief meegespeeld hebben.
Het was mooi mannen.
Ik bedank de deelnemers die actief meegespeeld hebben.
Het was mooi mannen.
0
geplaatst: 20 februari 2015, 20:42 uur
Dank, Rudi. Goed ook dat je voor diversiteit in de genres hebt gezorgd. 

0
geplaatst: 20 februari 2015, 20:49 uur
Rudi S schreef:
Nou een prachtige Bob Marley editie en ik heb erg genoten de afgelopen weken van zijn muziek.
Een prachtige Bob Marley editie prachtig afgesloten door een bevlogen Rudi: klasse hoor!

En hé: goede nummers 1 & 2.

0
zaaf
geplaatst: 20 februari 2015, 21:38 uur
top Rudi S, je betrokkenheid was idd erg duidelijk aanwezig. op een prettige manier.
toffe week!
toffe week!
0
geplaatst: 20 februari 2015, 23:32 uur
Hartelijk dank voor Bob Rudi, wat een fantastische muziek heeft de beste man gemaakt.
0
geplaatst: 20 februari 2015, 23:33 uur
Rudi S schreef:
Finale , daar gaan wij dan:
Eerst de nummers 11 t/m 21, de enige die hier een nummer 1 had was Brunniepoo (Buffalo soldier).
Finale , daar gaan wij dan:
Eerst de nummers 11 t/m 21, de enige die hier een nummer 1 had was Brunniepoo (Buffalo soldier).
Oh?
0
geplaatst: 21 februari 2015, 02:45 uur
Rudy S Bedankt voor deze keuze! Fantastische editie van Greatest Hits. Eindelijk word deze genre in het zonnetje gezet en treedt voor even uit de schaduw van de meer 'doorsnee' genres (de rest dus
). Beetje gemeen misschien maar reggae speelt op deze site geen rol van betekenis. Zo af en toe zie ik wel het nummer Redemption Song voorbij komen. Respect voor de emotionele waarde van dit liedje maar helaas niet begeleidt met een reggae-ritme. Ik had eigenlijk een Top 3 notering verwacht maar pakte anders uit.
No Woman No Cry is natuurlijk een prima winnaar maar ook even aandacht voor mijn nr.2 die slechts op een 14e plek terug is te vinden. Een legendarische live-versie van Lively Up Yourself met een waanzinnige rol voor gitarist Junior Marvin. Enjoy!
). Beetje gemeen misschien maar reggae speelt op deze site geen rol van betekenis. Zo af en toe zie ik wel het nummer Redemption Song voorbij komen. Respect voor de emotionele waarde van dit liedje maar helaas niet begeleidt met een reggae-ritme. Ik had eigenlijk een Top 3 notering verwacht maar pakte anders uit. No Woman No Cry is natuurlijk een prima winnaar maar ook even aandacht voor mijn nr.2 die slechts op een 14e plek terug is te vinden. Een legendarische live-versie van Lively Up Yourself met een waanzinnige rol voor gitarist Junior Marvin. Enjoy!
0
geplaatst: 21 februari 2015, 11:16 uur
Dank u en ook voor de tag, was het even vergeten. Gelukkig lag de startlijst al een paar maanden klaar.

http://userserve-ak.last.fm/serve/500/60109871/Primal+Scream+PrimalScream05PRGrantFleming31.jpg
Ik heb in eerste instantie gekeken naar de hoogst scorende singles op RateYourMusic en vervolgens nog wat plekken ingevuld met op MuMe goed scorende albumtracks. Primal Scream was in de jaren '80 gewoon een C86-bandje totdat de Madchester-gekte aanbrak. Andrew Weatherall verbouwde een van hun jaren '80 nummers tot Loaded en met het bijbehorende baanbrekende album Screamadelica was Primal Scream ineens een toonaangevende band. Met invloeden van house, soul, dub, krautrock, oude stones en indie is het voor mij altijd een speciaal bandje geweest, dus ik ben wel in voor een weekje veel PS draaien.

De startlijst:
2013
Accelerator
Burning Wheel
Can't Go Back
Come Together
Country Girl
Don't Feel It, Fight It
Higher Than The Sun
If They Move, Kill 'M
Jailbird
Kill All Hippies
Kowalski
Loaded
Miss Lucifer
Movin' On Up
Rocks
Slip Inside This House
Star
Swastika Eyes
Velocity Girl
Nu aan jullie de schone taak er nog 10 nummers bij te zoeken. De deadline is maandagavond 20 uur.
0
geplaatst: 21 februari 2015, 11:18 uur
Same here! Ik ken nog maar vier albums van hen maar heb zin in meer

0
geplaatst: 21 februari 2015, 11:22 uur
Vergeet in ieder geval Vanishing Point niet! Mijn favoriet van hen.
0
geplaatst: 21 februari 2015, 11:25 uur
herman schreef:
Vanashing Point is één van de vier die ik al ken, samen met Screamadelica (of course) XTRMNTR (is wel lang geleden) en hun laatste. Naar Evil Heat ben ik nu het meest benieuwd. Van Riot City Blues ken ik Dolls en Country Girl al, en die vind ik best goed, maar het lage gemiddelde hier schrikt me toch een beetje af

0
geplaatst: 21 februari 2015, 11:26 uur
0
geplaatst: 21 februari 2015, 11:30 uur
ArthurDZ schreef:
Vanashing Point is één van de vier die ik al ken, samen met Screamadelica (of course) XTRMNTR (is wel lang geleden) en hun laatste. Naar Evil Heat ben ik nu het meest benieuwd. Van Riot City Blues ken ik Dolls en Country Girl al, en die vind ik best goed, maar het lage gemiddelde hier schrikt me toch een beetje af
(quote)
Evil Heat en XTRMNTR heb ik nog niet bestemd zie ik, dat moet deze week maar gebeuren. Van beide albums ga ik wel eea nomineren vermoedelijk. Zeker op XTRMNTR staan wat topfavorieten van me. En Echo Dek is ook een aanrader als je van dub houdt.
0
geplaatst: 21 februari 2015, 11:56 uur
Wat, geen Velocity Girl
Crystal Crescent is vooral zo'n goed scorende single op RYM vanwege die legendarische b-side, het ultieme C86-liedje.
0
Telamon
geplaatst: 21 februari 2015, 12:11 uur
Net als Rudy ken ik nauwelijks iets van PS dus weet ook niet of ik meteen al aanhaak.
Op Spotify zie ik trouwens Don't Fight It, Feel It ipv Don't Feel It, Fight It staan.
Op Spotify zie ik trouwens Don't Fight It, Feel It ipv Don't Feel It, Fight It staan.
0
geplaatst: 21 februari 2015, 15:32 uur
Exterminator
Blood Money
Autobahn 66
Detroit
Some Velvet Morning
Nothing Is Real / Nothing Is Unreal
River of Pain
Trainspotting
Duffed Up
MBV Arkestra
Blood Money
Autobahn 66
Detroit
Some Velvet Morning
Nothing Is Real / Nothing Is Unreal
River of Pain
Trainspotting
Duffed Up
MBV Arkestra
0
geplaatst: 21 februari 2015, 16:14 uur
Trainspotting 
Die komt er bij mij ook zeker in.
En Some Velvet Morning ook. Geweldige cover.

Die komt er bij mij ook zeker in.
En Some Velvet Morning ook. Geweldige cover.
0
geplaatst: 22 februari 2015, 15:38 uur
Misschien willen deze liefhebbers wel meedoen:
bart1989, Cygnus, zalwelnikszijn!, c-moon, c-moon, platedraaier, CDrek, thelion, StuF, Ronald5150, henkiev, Weirdo Wizzy, Lying Mouth, KeesWB, Jannemanneke, WesleyX16, vin13, CWTAB, yeahyeahyeah, laboomzaa, stephan73, Vinck, nlkink, Bartjeking
Deze week gaan we op bezoek naar de beste nummers van Primal Scream. De startlijst staat hier (een paar berichten hierboven), het is de bedoeling daar voor maandagavond 20 uur nog 10 ontbrekende favorieten bij te zoeken.
bart1989, Cygnus, zalwelnikszijn!, c-moon, c-moon, platedraaier, CDrek, thelion, StuF, Ronald5150, henkiev, Weirdo Wizzy, Lying Mouth, KeesWB, Jannemanneke, WesleyX16, vin13, CWTAB, yeahyeahyeah, laboomzaa, stephan73, Vinck, nlkink, Bartjeking
Deze week gaan we op bezoek naar de beste nummers van Primal Scream. De startlijst staat hier (een paar berichten hierboven), het is de bedoeling daar voor maandagavond 20 uur nog 10 ontbrekende favorieten bij te zoeken.
0
geplaatst: 22 februari 2015, 16:04 uur
Maar eigenlijk staan al mijn topfavorieten in de startlijst. Alleen het hemelse rustpuntje Inner Flight ontbrak nog echt 
Blood Money
Damaged
Dolls
Inner Flight
Invisible City
It’s Alright, It’s Okay
Keep Your Dreams
Long Life
Shine Like Stars
Trainspotting

Blood Money
Damaged
Dolls
Inner Flight
Invisible City
It’s Alright, It’s Okay
Keep Your Dreams
Long Life
Shine Like Stars
Trainspotting
0
geplaatst: 22 februari 2015, 16:41 uur
Hm, ben nu een paar dagen met dat avatar album bezig, geweldige muziek, ook zeer gevarrieerd.
Dat het niet storm loopt

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.