MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!

zoeken in:
Don't Go Back to Rockville
Finest Worksong
Gardening at Night
Get Up
King of Birds
Near Wild Heaven
Nightswimming
Stand
The Wrong Child
World Leader Pretend

Green boven!!!

zaaf
Begin the Begin
Camera
Feeling Gravitys Pull
Finest Worksong
The Flowers of Guatemala
I Remember California
Low
Nightswimming
Oddfellows Local 151
Pretty Persuasion

Mijn second favourite band ever.
Niet te doen dus, maar hier gaan we:

Green Grow the Rushes
Maps and Legends
New Test Leper
Perfect Circle
Shaking Through
Sweetness Follows
These Days
Try Not To Breathe
Welcome to the Occupation
Wolves, Lower

At My Most Beautiful
All the Way to Reno (You're Gonna Be a Star)
Begin the Begin
Country Feedback (!)
Crush With Eyeliner
Electrolite
Electron Blue
Nightswimming
So Fast, So Numb
Walk Unafraid

All the Way to Reno (You’re Gonna Be a Star)
Around the Sun
Bang and Blame
I Took Your Name
I’ll Take the Rain
Ignoreland
Lotus
Oddfellow Local 151
Suspicion
The Lifting

En ik kan zo nog 10 andere kwijt.

All the Way to Reno (You're Gonna Be a Star)
Around the Sun
At My Most Beautiful
Country Feedback
Find the River
Finest Worksong
Nightswimming
Stand
Swan Swan H.
The Lifting

All the Way to Reno
Country Feedback
(Don't Go Back to) Rockville
Finest Worksong
Get Up
Leave
Lotus
Nightswimming
Stand
World Leader Pretend

(Don't Go Back to) Rockville
Finest Worksong
Hairshirt
I Believe
Leave
Let Me In
Lotus
Low
Nightswimming
You Are the Everything

2MY
... met nog genoeg nummers op de longlist om 3 extra lijstjes in te kunnen dienen...

At My Most Beautiful
Discoverer
Find the River
How the West Was Won and Where It Got Us
Let Me In
Lotus
Low
The Lifting
The Outsiders (ft. Q-Tip)
Walk Unafraid

Nightswimming
Find the River
Get Up
Perfect Circle
Sweetness Follows
Falls To Climb
At My Most Beautiful
Half A World Away
Hope
Harborcoat

DjFrankie (moderator)
nelis schreef:

I Believe
You Are the Everything

Die laatste zelf vergeten

DjFrankie (moderator)
ArthurDZ

Even een wijziging onderstaande helemaal over het hoofd gezien

Get Up eruit You Are the Everything erin

Nou, vooruit dan maar. Al is Get Up wel een van mijn topfavorieten van R.E.M. You Are The Everything is gelukkig ook heel mooi!

DjFrankie (moderator)
ArthurDZ schreef:
Nou, vooruit dan maar. Al is Get Up wel een van mijn topfavorieten van R.E.M. You Are The Everything is gelukkig ook heel mooi!

Album staat niet voor niets in mijn top 10 Is ook de band waar ik de meeste cd's van heb, 30 incl bootlegs

Get Up is het nummer dat mij het meest aan hun optreden van 1989 op Werchter doet denken.
Dat en Orange Crush, de twee songs waarmee voor mij ook live het kwartje of de frank (den euro) viel.

Ik heb al hun CDs tot aan New Adventures in Hi-Fi.
Na het vertrek van de drummer, haakte ik af.

Up vind ik nochtans hun derde meesterwerk, na Green en Automatic For The People. Hun meest onderschatte album.

Airportman
At My Most Beautiful
Finest Worksong
I Remember California
Nightswimming
Oh My Heart
Popsong '89
The Sidewinder Sleeps Tonite
Welcome To The Occupation
World Leader Pretend

ArthurDZ schreef:
Up vind ik nochtans hun derde meesterwerk, na Green en Automatic For The People. Hun meest onderschatte album.

Geen meesterwerken in de IRS-jaren bedoel je Ik vind sowieso alle IRS-albums beter dan Up, hoewel dat wel hun laatste echt goeie plaat was.

johan de witt schreef:
(quote)

Geen meesterwerken in de IRS-jaren bedoel je Ik vind sowieso alle IRS-albums beter dan Up, hoewel dat wel hun laatste echt goeie plaat was.

Ik kan de IRS-jaren zeker smaken, alle albums uit die periode heb ik op 4* of 4.5* staan. Persoonlijk vind ik drie bovengenoemde albums echter hun allerbeste albumwerk. Maar da's persoonlijk hé!

ArthurDZ schreef:

Zelfde hier, al moet Up voor die derde plaats wel strijden met Document.

ArthurDZ schreef:

Bijles nemen 'Tuur - Document hoort zeker in dat rijtje en zet ook Murmur maar op je leitje.

Zal ook nog 10 droppen, maar zoals al eerder gezegd - valt niet mee, man man wat een bak vol mooie muziek. R.E.M. is toch wel de ultieme link tussen wave/postpunk en indie.

All The Way To Reno (You're Gonna Be A Star)
Crush With Eyeliner
Electron Blue
How the West Was Won and Where It Got Us
I'll Take the Rain
Nightswimming
She Just Wants to Be
Talk About the Passion
The Outsiders
World Leader Pretend

ArthurDZ schreef:

Smaken verschillen... Up is wel een hele mooie plaat en danig onderschat. Dat de band uit zijn comfortzone werd gehaald leverde juist een van hun meest bijzondere albums op. Kan je wat dat betreft goed volgen.

Green en Automatic vind ik dan weer niet zo uitzonderlijk, bij R.E.M. meesterwerken denk ik eerder aan Fables of the Reconstruction en Lifes Rich Pageant. Maar het zijn natuurlijk wel mooie platen, tot en met Up scoren vrijwel alle albums van R.E.M. bij mij 4* of 4,5*. Alleen Reckoning en Document vind ik echt wat minder (3,5*), al staat op Document dan wel weer een van hun beste nummers (King of Birds).

Al Joetjoebend hierop gestuit (Stipe met felblonde hairdo): R.E.M., 2 October 85, Complete Show - YouTube R.E.M. doet o.m. een CCR-cover

Ik zie het al, ik had bij mijn oorspronkelijke post 'meesterwerk...voor mij persoonlijk' moeten zetten. Ik wilde in ieder geval niet impliceren dat mijn mening voor iedereen moet gelden.

Grappig dat Mjuman net Document en Murmur noemt, vind dat ook heel mooie platen (beiden 4*), maar een echte klik heb ik er niet mee. Anders gezegd, ik zet ze met plezier op, maar andere fans doen het met nog véél meer plezier.

Up daarentegen, die kan voor mij altijd. Een echt celebrity freak-out-album, weg drummer weg comfortzone, en dat levert mijn inziens een plaat op die zowel nieuw als vertrouwd aanvoelt, samen een goed geheel vormend maar ook afzonderlijk perfect luisterbaar, en dat alles met een sterk emotionele onderstroom.

Ik ga 'm zo nog eens opleggen denk ik, al ben ik ook wel benieuwd naar een felblonde Stipe

Wat mij betreft hadden ze Up eerder Down genoemd. Was New Adventures picobello, Up was imo eerder het tegendeel. Ik kan geen nummer van Up bedenken dat ik spontaan kan 'hummen' of vocaliseren onder de douche.

Naarmate je een band langer meedraagt, wordt het steeds moeilijker om de 'wow'-factor in een song te herkennen. De eerste was voor mij Talk about the Passion en de laatste E-bow the Letter; alhoewel The Outsiders - vreemd dat die heel weinig wordt genoemd, terwijl het magisch nummer is (ook als Stipe het live solo doet) - en Leaving NY daar in de buurt komen.

Ik voel weer een finale aankomen met 30 nummers ipv 20

Ik zou zeggen Arthur verzin er wat op

Bad Day
Begin the Begin
Crush with Eyeliner
Find the River
Hollow Man
Low
Man-Sized Wreath
Nightswimming
These Days
Try Not to Breathe

R.E.M. - Automatic for the People (1992) is voor mij hun beste al zit het toch totaal andere R.E.M. - Lifes Rich Pageant (1986) er vlak achteraan. Verder wil ik graag nog wel even een lans breken voor het in mijn oren fantastische (en hier te weinig langskomende) R.E.M. - Accelerate (2008)

Mjuman schreef:
Ik kan geen nummer van Up bedenken dat ik spontaan kan 'hummen' of vocaliseren onder de douche.

Dan zou ik zeggen dat jij evengoed bijles nodig hebt, Mju!

Ik las je bericht terwijl At My Most Beautiful zijn climax bereikt, wat mij betreft echt een van hun allerbeste songs!

Jullie weten toch, Green is de allerbeste

Mjuman schreef:
Wat mij betreft hadden ze Up eerder Down genoemd. Was New Adventures picobello, Up was imo eerder het tegendeel. Ik kan geen nummer van Up bedenken dat ik spontaan kan 'hummen' of vocaliseren onder de douche.

Walk Unafraid ook niet? Da's toch een hele mooie, ook recent verdienstelijk gecoverd door First Aid Kit.

First Aid Kit - Walk Unafraid (Official Video) - YouTube

Ik zal zelf de komende week eens de albums na Up weer draaien, daar heb ik dan weer weinig mee.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:42 uur

geplaatst: vandaag om 13:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.