MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met Metal anno 2014

zoeken in:
02-03: Lantlôs - Melting Sun I: Azure Chimes (Don Cappuccino / 8 / 7,85)
04-03: Cairiss - Disgraced (JSPR_G / / )

Wauw!

8,5

Zo, een impressive eerste visitekaartje! Behoorlijk Alcestig, de blackmetalstukken zijn wel een stuk heviger. Benieuwd naar een volledige EP, ontzettend mooi verloop in zijn tien minuten!

8,5

9

Prachtig nummer, en dat voor een demo! Een band om in de gaten te houden, dit. Nu Alcest zijn metalinvloeden achter zich heeft gelaten, is Cairiss alleszins zeer welgekomen!

Lekker en sfeervol, vooral door het orkestrale element, waardoor het zich onderscheidt van Alcest.

7,7

Don Cappuccino schreef:
Zo, een impressive eerste visitekaartje! Behoorlijk Alcestig, de blackmetalstukken zijn wel een stuk heviger. Benieuwd naar een volledige EP, ontzettend mooi verloop in zijn tien minuten!

8,5

Straks maar eens luisteren, kan haast niet anders dan dat het in m'n kraam past, als ik het zo lees.

04-03: Cairiss - Disgraced (JSPR_G / 6 / 8,17 )
06-03: Grand Magus - Fight (Wolfmother / / )

Behoorlijk cheesy.. Niet m'n ding, dit.
4

Cairiss: Da's een ander paar mouwen, en of dit in mijn kraam past! Lang geleden dat ik nog zo'n indrukwekkende demosong heb gehoord van een nieuwe band. Mijn score telt dan wel niet meer mee, maar ik geef ze toch maar te kennen:
9,5

Dat die EP er maar snel aankomt, en als die een even hoog niveau haalt als dit nummer, dan belooft dat veel goeds!

Lekker hoor, soort stonerachtige Manowar. Goed geluid en goede zang, hoewel ik de tekst wat suf vind.

7,3

Grand Magus

8,5

7.5

Leuk nummer

Cairiss krijgt van mij nog een 8.5

Kunnen de stemmen van AOVV en dumb_helicopter niet alsnog meetellen?

Grand Magus is mijn ding niet. De vocals trek ik echt niet. En eigenlijk boeit het me op instrumenteel vlak ook niet echt..

4

06-03: Grand Magus - Fight (Wolfmother / 8 / 5,85)
08-03: BABYMETAL - Ijime, Dame, Zettai (The_CrY / /)

Ooooh, zie es hoe schattig!
Dit nummer is wel uit 2013.
edit: alright, ik zie dat het op het album uit 2014 staat.

Grand Magus: / 8 / 5,85

(Cairiss had 8,34 gehad als de twee laatstemmers nog hadden meegeteld, de hoogste score in dit topic (2013 meegerekend). En dat voor een demo. )

Oh had ik niet op gelet. Ik ken inderdaad alleen het album uit 2014. En ik was ook de score voor Grand Magus vergeten, excuus.

As for Babymetal:
Heerlijke mix tussen J-Pop en, bij dit nummer althans, zware power metal.

8,5

Zo fout. Ik heb onlangs eens het volledige album beluisterd en dat was een marteling. Maar zo af en toe 1 nummertje is stiekem wel leuk.
Dan had ik wel voor Catch Me If You Can gekozen. Dat nummer steekt er toch bovenuit, vind ik.

6,5

The_CrY schreef:
En ik was ook de score voor Grand Magus vergeten, excuus.
Haha, excuses aanvaard.

2

Power metal + Japanse meidenzang = een nachtmerrie

JSPR_G schreef:
Dan had ik wel voor Catch Me If You Can gekozen. Dat nummer steekt er toch bovenuit, vind ik.

Dat is inderdaad nog een favoriet, echter daar zitten nogal wat industrial invloeden in, en ik meen me te herinneren dat mijn vorige industriële aanbevelingen niet zo fijn ontvangen werden. Power metal is ook een gok op MuMe, maar toch.

Zo af en toe een nummer is best te doen inderdaad, deze is ook leuk.

7

De gitaarsolo door de 12-jarige meisjes in het clipje is vast gewoon show? Van Aziaten kan je alles verwachten, maar dat zou echt te zot zijn.

Ik kon er wel om lachen, vooral die 2e stemmetjes. SUPERCUTE!!!! Hahah

6,5

JSPR_G schreef:
De gitaarsolo door de 12-jarige meisjes in het clipje is vast gewoon show? Van Aziaten kan je alles verwachten, maar dat zou echt te zot zijn.

Is inderdaad gewoon show. Ik had het voor de zekerheid even opgezocht door een live-versie te bekijken, en daar doet de backing band het zware werk gewoon.

06-03: Grand Magus - Fight (Wolfmother / 8 / 5,85)
08-03: BABYMETAL - Ijime, Dame, Zettai (The_CrY / 6 / 6,08)
11-03: Animals As Leaders - Lippincott (Don Cappuccino)

Gast
geplaatst: vandaag om 18:01 uur

geplaatst: vandaag om 18:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.