MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2014

zoeken in:
Ik plaats mijn lijstje nog! (geen idee hoe lang de deadline hier is, dus ik zeg het maar alvast)

Wel echt matiger dan de vorige ja, maar gelukkig 3 nummers die ruim boven de 8 scoren waarvan ik er twee nog nooit had gehoord. En de Antlers mogen erg hoog komen in de finale wat mij betreft.

1. The Antlers - Palace
2. Vessel - Red Sex (Fijn hoor )
3. Timber Timbre - Hot Dreams
4. Fink - Looking Too Closely

We zitten nu op een evenaring van het recordaantal deelnemers in een reguliere ladder (22). In de editie van 2012 werd dit aantal bereikt tijdens de Halve Finale en toen ook in ladder 2.

Het lijkt tot noch toe ongemeen spannend te zijn voor de plekken 2 t/m 4. Een eventuele recordstemmer zou dus over het lot van meerdere nummers kunnen beslissen.

Edgar18 schreef:
(quote)

Ik had ook niet door dat de ladder al 'lang' stond anders had ik wel even iets achtergelaten. Een deadline zou voor dit spelletje toch ook niet verkeerd zijn.

De deadline ligt op minimaal 24 uur. Ik ben wel met je eens dat een vast tijdstip voor iets meer overzicht kan zorgen. Nieuwe ladders kunnen in de huidige opzet op ieder moment van de dag geplaatst worden. Het nadeel daarvan is dat je niet in een oogopslag kunt zien hoeveel tijd je nog hebt. Zo zal bijna iedereen het wel eens per ongeluk zijn vergeten.

Verder ben ik van mening dat de ladders in de halve finale op zich wel iets langer mogen (mochten) staan dan gemiddeld. Zo hebben alle vaste deelnemers voldoende tijd om alle nummers evt nog te herbeluisteren.

1. Emma Ruth Rundle - Arms I Know So Well
2. The War on Drugs - Under the Pressure
3. Liesa Van der Aa - On the Heart II
4. The Antlers - Palace

Gretz schreef:
Een eventuele recordstemmer zou dus over het lot van meerdere nummers kunnen beslissen.
chevy93 nog interesse toevallig?

Een nieuw record dus, maar misschien kan het nog verbeterd worden.

Oh, had ik nog niet gestemd? Heb gisteren de ladder al beluisterd, maar blijkbaar vergeten.

1. The Antlers - Palace
2. Fink - Looking Too Closely
3. The War On Drugs - Under the Pressure
4. Angus & Julia Stone - Heart Beats Slow

Ongelofelijk. De drie beste nummers + mijn nummer 5 van de overgebleven halvefinalisten zitten in één ladder.

Teunnis schreef:
Ronde 3 was een fijne ronde voor Gretz. Hij verloor slechts één nominatie en staat daarmee op hetzelfde aantal in Ronde 4 als jassn (6). Dance Lover en kemm hebben er elk nog vier over. Het meest opvallende resultaat van Ronde 3 is het slagveld in de nominaties van RateYourMusic. Waar het topic "Maak kennis met... 2014" er twee kwijt is en nog acht over heeft, is het bij de nominaties vanuit RateYourMusic precies andersom; acht zijn er gesneuveld, waardoor er nog maar twee (!) over zijn.

Zul je net zien dat ze allebei wèl de finale halen. Ik ben blij dat de eerste (uit ladder 1) het net gehaald heeft, maar die andere mag wat mij betreft alsnog wel op het slachtveld eindigen aangezien we er dan waarschijnlijk een mooie(re) usernominatie voor terugkrijgen.

Gretz schreef:
Nieuwe ladders kunnen in de huidige opzet op ieder moment van de dag geplaatst worden.
Ik heb wat zitten tellen. Had ik gisteravond de nieuwe ladder geplaatst dan was mijn nominatie door geweest naar de finale, nu ligt ie eruit. Wellicht is een deadline in een latere fase van het spel (wanneer het enthousiasme van mensen toeneemt) toch echt een aardig idee want nu kun je de uitslag wel erg makkelijk sturen.

Edgar18 schreef:
(quote)
Ik heb wat zitten tellen. Had ik gisteravond de nieuwe ladder geplaatst dan was mijn nominatie door geweest naar de finale, nu ligt ie eruit. Wellicht is een deadline in een latere fase van het spel (wanneer het enthousiasme van mensen toeneemt) toch echt een aardig idee want nu kun je de uitslag wel erg makkelijk sturen.

De deadline is 24u na plaatsing van de nieuwe ladder. Alles wat er bij komt is extra maar hoef je niet op te rekenen behalve als je een bericht plaatst dat je nog nog wil stemmen. Ik zou niet weten waarom je de uitslag nu zou kunnen sturen.

Edgar18 schreef:
(quote)
Ik heb wat zitten tellen. Had ik gisteravond de nieuwe ladder geplaatst dan was mijn nominatie door geweest naar de finale, nu ligt ie eruit.

Dat had natuurlijk ook net zo goed andersom kunnen zijn. Het is simpelweg niet te voorspellen of extra stemmers nog iets aan de volgorde veranderen. Soms gaat alles nog op z'n kop met 1 of 2 mensen erbij, soms verandert er niets.

Hier ben ik het dan ook niet helemaal mee eens. Een groter draagvlak juich ik in principe altijd toe, ook al kan dat soms funest zijn voor je eigen nominaties.
Edgar18 schreef:

Wellicht is een deadline in een latere fase van het spel (wanneer het enthousiasme van mensen toeneemt) toch echt een aardig idee want nu kun je de uitslag wel erg makkelijk sturen.

Verder eens met wat dumb_helicopter zegt. Iedereen mag bovendien de nieuwe ladders plaatsen.

Edgar18 schreef:
(quote)

Daarmee impliceer je dat mensen eerst zelf de tussenstand gaan berekenen om vervolgens tactisch te stemmen? Dat zou 'sturen' zijn, maar ik denk niet dat dat gebeurt. En als je dat niet impliceert, dan snap ik niet hoe je de uitslag kan sturen.

Gretz schreef:
Dat had natuurlijk ook net zo goed andersom kunnen zijn.
Het gaat ook niet om dit specifieke voorbeeld, ik heb even zitten tellen om eens te kijken of het verschil maakt en zodoende viel dit me op.

Maar blijkbaar is de regel dus 24 uur, dat wist ik niet.

Alleen, hoe maak je dan de afweging nieuwe ladder plaatsen of niet? Ik wilde het namelijk gisteravond doen maar heb de boel toen toch laten staan om nog wat extra stemmers de kans te geven (en met succes). Had ik gisteren wel de boel opgeteld en gezien dat mijn favorieten door waren was het aantrekkelijk geweest de ladder te sluiten. Had ik gezien dat ze nog één of twee punten tekort kwamen was het aantrekkelijker geweest de boel te laten staan.

Zie hierboven gelijk het antwoord op jullie 'stuur' vraag.

Maar ondertussen heeft dus nog niemand de laatste ladder geplaatst?

Ik heb binnen 2 uur wel tijd om de scores nog even te checken en aansluitend de nieuwe ladder te plaatsen.

Ik plaats binnen luttele seconden wel de uitslag en dan kunnen we beginnen aan de allerlaatste (!) ladder van deze editie.

Uitslag Halve Finale - Ladder 2 (24 deelnemers):

1. The Antlers - Palace (45)
2. The War on Drugs - Under the Pressure (32)
3. Fink - Looking Too Closely (32)
4. Liesa Van der Aa - On the Heart II (29)
5. Emma Ruth Rundle - Arms I Know So Well (28)
6. Angus & Julia Stone - Heart Beats Slow (28)
7. Timber Timbre - Hot Dreams (23)
8. Vessel - Red Sex (23)

Edit: ik was er al mee bezig toen je je bericht postte Teunnis.

Halve Finale, Ladder 3:

First Aid Kit - My Silver Lining
FKA twigs - Two Weeks
Het Zesde Metaal - Zet Mie Af
Meg Myers - Desire
Röyksopp & Robyn - Monument
The Juan MacLean - A Simple Design
The Juan MacLean - I've Waited for So Long
Warpaint - Biggy

MusicMeter: Song van het Jaar 2014 (De Grote Finale) on Spotify - open.spotify.com
spotify:user:teunnis:playlist:3K9KWbPvozGYnihQ3UfEuW

Gretz schreef:
Edit: ik was er al mee bezig toen je je bericht postte Teunnis.

The Antlers en Liesa Van der Aa door Dat ook The War on Drugs de finale heeft gehaald is jammer, maar mag de pret niet drukken.

1. Meg Myers - Desire
2. FKA Twigs - Two Weeks
3. Warpaint - Biggy
4. Röyksopp & Robyn - Monument

Teunnis schreef:
(quote)

The Antlers en Liesa Van der Aa door Dat ook The War on Drugs de finale heeft gehaald is jammer, maar mag de pret niet drukken.

Juist. Voor het eerst sinds 2011 hebben we nu weer een finale met (tenminste) 1 Belgische of Nederlandse inzending. 2x wereldtop, 1x redelijk en 1x mwah. Kan er op zich ook wel mee leven, maar ik vind het wel een aardige verrassing dat Under the Pressure 2e is geworden. Ik had hem toch echt teveel (love)-hate ingeschat met dit deelnemersveld om nóg verder te komen, maar hij bleef tot het eind toe punten sprokkelen.

1. Meg Myers - Desire
2. First Aid Kit - My Silver Lining
3. FKA twigs - Two Weeks
4. Warpaint - Biggy

Punten inquestos:

1. Warpaint - Biggy (9-)
2. Het Zesde Metaal - Zet Mie Af (9-)
3. Röyksopp & Robyn - Monument (8,5)
4. The Juan MacLean - A Simple Design (8,5)

Met afstand de mooiste ladder!

1. The Juan MacLean - A Simple Design
2. Röyksopp & Robyn - Monument
3. Warpaint - Biggy
4. First Aid Kit - My Silver Lining

En hoe kan zoiets moois als Heart Beats Slow nou weer onder The War on Drugs eindigen.

Gretz schreef:
Voor het eerst sinds 2011 hebben we nu weer een finale met (tenminste) 1 Belgische of Nederlandse inzending.
Laat me raden, dat was destijds Amatorski? Destijds was Soldier even een hype meen ik me te herinneren

chevy93 schreef:
(quote)
Laat me raden, dat was destijds Amatorski? Destijds was Soldier even een hype meen ik me te herinneren

Soldier inderdaad.

Oscar and the Wolf, AmenRa en Eefje de Visser waren er ooit dichtbij, maar haalden het net niet.

chevy93 schreef:
(quote)

"even een hype"

Under the Pressure haalt de finale, terwijl Red Eyes dat vorig jaar niet lukte. Ik snap het niet en had het liever andersom gezien.

En er is nog iets dat ik niet snap: On the Heart II. Ik hoor echt niet wat er zo goed is aan dat nummer. Niet dat ik het niet wil horen - ik doe echt mijn best! - maar ik begrijp dat hele nummer gewoon niet. Voor de finale zal ik dat nummer nóg maar eens aandachtig luisteren, misschien ga ik ooit ineens het licht zien.

De beste ladder die ik ooit ben tegengekomen! 3x top 10 in mijn lijst over 2014. Eigenlijk 4x want Two Weeks had in retrospectief op plek 9 moeten staan. Alle nummers zullen de finale sowieso dubbel en dwars verdienen.

1. The Juan MacLean - A Simple Design (10)
2. Röyksopp & Robyn - Monument (10)
3. Meg Myers - Desire (9,9)
4. FKA twigs - Two Weeks (9,9)

5. Warpaint - Biggy (9,5)
6. First Aid Kit - My Silver Lining (9,5)
7. Het Zesde Metaal - Zet Mie Af (9,5)
8. The Juan MacLean - I've Waited for So Long (9,3)

Mijn eigen nominatie Zet Mie Af zou in de andere twee halve finales tenminste 3 punten hebben gescoord.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:31 uur

geplaatst: vandaag om 23:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.